La Liga 2020/2021

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man maj 10, 2021 3:03 pm
Rafael hernandez er ca ligeså meget journalist som jeg er det. Det er egne meninger og ikke andet. Så kan man være enig eller uenig i det han skriver men han er ikke journalist og han taler ikke for andre end sig selv.
Han er langt, langt fra den eneste, der er kritisk. Koeman hænger i en tynd tråd og det gør han mest af alt fordi, Laporta også selv er meget lidt overbevist. Der er mange, der savner det rigtige Barca og Koeman er ikke vejen. Puig kan meget vel blive det symptom, der fjerner ham og ufrivillig blive symbolet på den rigtige vej. Om det så bliver med ham i en hovedrolle på banen, må tiden vise.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

What?! Er folk kritiske over en træner der ikke hiver et mesterskab hjem? Det har jeg i mine mange år som barcafan aldrig nogensinde set.

Det er det det handler om. Så kan man smide romantiske tanker om spillestil, enkelte spillere (surprise du snakker om puig - ffs) osv ind i billedet men hvis klubben ender med mesterskabet så dør snakken om Koeman med det samme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

En ting jeg dog tror folk undervurderer er økonomien. Det vil koste penge at skifte træner og jeg ved ærlig talt ikke om man har pengene til det.
Mener at Bartomeu fik en klausul indskrevet i Koeman´s kontrakt, der gør at den nye præsident kunne afskedige ham, uden kompensation, hvis han ikke ønskede ham som træner. Det vil i så fald ikke koste klubben noget.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
man maj 10, 2021 3:43 pm
En ting jeg dog tror folk undervurderer er økonomien. Det vil koste penge at skifte træner og jeg ved ærlig talt ikke om man har pengene til det.
Mener at Bartomeu fik en klausul indskrevet i Koeman´s kontrakt, der gør at den nye præsident kunne afskedige ham, uden kompensation, hvis han ikke ønskede ham som træner. Det vil i så fald ikke koste klubben noget.
Det tvivler jeg stærkt på at Koeman ville gå med til. Og at barto var klog nok til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man maj 10, 2021 3:40 pm
What?! Er folk kritiske over en træner der ikke hiver et mesterskab hjem? Det har jeg i mine mange år som barcafan aldrig nogensinde set.

Det er det det handler om. Så kan man smide romantiske tanker om spillestil, enkelte spillere (surprise du snakker om puig - ffs) osv ind i billedet men hvis klubben ender med mesterskabet så dør snakken om Koeman med det samme.
Du læser så overhovedet ikke, hvad jeg skriver. Mesterskab eller ej, Koeman ud. Spillestil over titler. Det var det, jeg skrev. Den der, kan du tørre af på en anden, for min kritik dør ikke med et mesterskab og hvis du tror, at kritikken dør med et mesterskab, så kender du ikke Barca særligt godt. Man spiller ikke så defensivt i Barca, uden at have en heftig kritik hængende over hovedet, konstant.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man maj 10, 2021 3:43 pm
EasyBuddhist skrev:
man maj 10, 2021 3:43 pm
En ting jeg dog tror folk undervurderer er økonomien. Det vil koste penge at skifte træner og jeg ved ærlig talt ikke om man har pengene til det.
Mener at Bartomeu fik en klausul indskrevet i Koeman´s kontrakt, der gør at den nye præsident kunne afskedige ham, uden kompensation, hvis han ikke ønskede ham som træner. Det vil i så fald ikke koste klubben noget.
Det tvivler jeg stærkt på at Koeman ville gå med til. Og at barto var klog nok til.
https://tribuna.com/en/fcbarcelona/news ... -unveiled/
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Kan du ikke lige hurtigt fortælle mig den sidste træner der blev fyret efter et mesterskab?

Jeg ved fint hvor du står og det gider jeg ærlig talt ikke bruge mere tid på. Puig, off midt, spillestil osv - tjek. Problemet er at du sætter lighedstegn mellem dine ideer og så den generelle stemning omkring klubben/Koeman. Og den køber jeg ikke. Hvis Koeman vinder mesterskabet så vil ledelsen, spillerne, fans osv være ligeglade med at spillet ikke helt er “Barca”, at puig ikke spiller osv. Holdet vandt og det er ensbetydende med en ny sæson til koeman. Hvis man ikke vinder ligaen så kan det meget vel være ensbetydende med at han bliver fyret. Puig har ca ligeså meget betydning for dette som Firpo og Pjanic.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
man maj 10, 2021 3:52 pm
Piquénbauer skrev:
man maj 10, 2021 3:43 pm
EasyBuddhist skrev:
man maj 10, 2021 3:43 pm
En ting jeg dog tror folk undervurderer er økonomien. Det vil koste penge at skifte træner og jeg ved ærlig talt ikke om man har pengene til det.
Mener at Bartomeu fik en klausul indskrevet i Koeman´s kontrakt, der gør at den nye præsident kunne afskedige ham, uden kompensation, hvis han ikke ønskede ham som træner. Det vil i så fald ikke koste klubben noget.
Det tvivler jeg stærkt på at Koeman ville gå med til. Og at barto var klog nok til.
https://tribuna.com/en/fcbarcelona/news ... -unveiled/
Vi krydser fingre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
man maj 10, 2021 3:55 pm
Kan du ikke lige hurtigt fortælle mig den sidste træner der blev fyret efter et mesterskab?

Jeg ved fint hvor du står og det gider jeg ærlig talt ikke bruge mere tid på. Puig, off midt, spillestil osv - tjek. Problemet er at du sætter lighedstegn mellem dine ideer og så den generelle stemning omkring klubben/Koeman. Og den køber jeg ikke. Hvis Koeman vinder mesterskabet så vil ledelsen, spillerne, fans osv være ligeglade med at spillet ikke helt er “Barca”, at puig ikke spiller osv. Holdet vandt og det er ensbetydende med en ny sæson til koeman. Hvis man ikke vinder ligaen så kan det meget vel være ensbetydende med at han bliver fyret. Puig har ca ligeså meget betydning for dette som Firpo og Pjanic.
Ellers skal der i hvert fald have ændret sig en del siden Valverde... det er i øvrigt interessant hvor lidt tålmodighed, der er i denne klub. Holdet har overpræsteret heftigt, og alligevel er en stor del af fanbasen stemt for at smide træneren på porten (inkl. undertegnede).

Vi har stadig en utilstrækkeligt sammensat trup, hvis Koeman bliver erstattet 1:1 med en anden træner.

Gallardo og Ten Haag har spændende profiler, men jeg tror vi skal have en, der også kan tackle store personligheder; og der forekommer Xavi bare som en naturlig autoritet som følge er hans meritter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Det kom efter pep. Når man har set det ypperste så er intet andet godt nok og om vi vil det eller ej så bliver alt hvad vi ser nu sammenlignet med det hold. Jeg snakker forresten bredt og ikke decideret om hvad der bliver skrevet her.

Pludselig skal man spille 433 hvor et 3 mands forsvar er fuldstændig tosset selvom cruyff brugte det. Den ene efter den anden la masia spiller er det nye store og når de ikke bliver spillet så er det fuldstændig sindssygt og træneren har en eller anden agenda. Vi skal vinde alt hver sæson og man kan nærmest ikke være glad hvis vi ikke vinder cl.

Det har været sådan i flere år efterhånden. Og der bliver ikke brugt ret meget tid på at se på truppen osv. Oftest er træneren bare dårlig. Det har jeg også selv skrevet flere gange siden pep. Jeg ville af med lucho efter real soc kampen og Koeman skulle væk omkring nov. Det er tosset.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man maj 10, 2021 3:55 pm
Kan du ikke lige hurtigt fortælle mig den sidste træner der blev fyret efter et mesterskab?

Jeg ved fint hvor du står og det gider jeg ærlig talt ikke bruge mere tid på. Puig, off midt, spillestil osv - tjek. Problemet er at du sætter lighedstegn mellem dine ideer og så den generelle stemning omkring klubben/Koeman. Og den køber jeg ikke. Hvis Koeman vinder mesterskabet så vil ledelsen, spillerne, fans osv være ligeglade med at spillet ikke helt er “Barca”, at puig ikke spiller osv. Holdet vandt og det er ensbetydende med en ny sæson til koeman. Hvis man ikke vinder ligaen så kan det meget vel være ensbetydende med at han bliver fyret. Puig har ca ligeså meget betydning for dette som Firpo og Pjanic.
Jeg ved udmærket at det vil stille den store skare tilfreds. Det så man tydeligt under Bartomeu og det var den største fejltagelse, der er gjort i klubbens historie. Det betyder dog ikke at kritikken ikke er der og den vil også vedblive at være der, selvom holdet formår at vinde et mesterskab. Måske ikke så massivt, men stadig markant.

I forhold til Puig, så er han klart en helt anden faktor, end Pjanic og Firpo, Jeg ved virkelig ikke, hvor du har hovedet henne. Puig er i denne sammenhæng et symbol på spillestilen, eller manglen på samme, under Koeman. Mange folk i og omkring klubben ser de samme ting, som jeg gør. Det er det, som han vil tilføre holdet og spillestilen, som er pointen og så selvfølgelig det faktum at han har været i klubben, siden han var 13. Det er den vej, man gerne ser klubben bevæge sig i og ikke det samme lort, som det har været de sidste 5 år.

I øvrigt, så har du rigtig travlt med at nedgøre Puig og du tror åbenbart fuldt og fast på at Koeman ser rigtigt i dette tilfælde. Men det er vel også derfor at Puig bliver rygtet til klubber som Juventus, Milan og Atletico.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved udmærket at det vil stille den store skare tilfreds. Det så man tydeligt under Bartomeu og det var den største fejltagelse, der er gjort i klubbens historie. Det betyder dog ikke at kritikken ikke er der og den vil også vedblive at være der, selvom holdet formår at vinde et mesterskab. Måske ikke så massivt, men stadig markant.
Og det vil ikke have nogen betydning overhovedet. Heller ikke under Laporta.
I forhold til Puig, så er han klart en helt anden faktor, end Pjanic og Firpo, Jeg ved virkelig ikke, hvor du har hovedet henne. Puig er i denne sammenhæng et symbol på spillestilen, eller manglen på samme, under Koeman. Mange folk i og omkring klubben ser de samme ting, som jeg gør. Det er det, som han vil tilføre holdet og spillestilen, som er pointen og så selvfølgelig det faktum at han har været i klubben, siden han var 13. Det er den vej, man gerne ser klubben bevæge sig i og ikke det samme lort, som det har været de sidste 5 år.
Du gør ham til et symbol. Du har vitterligt gjort ham til dit hovedargument for hvorfor du vil af med Koeman. Vi er ude i en eller anden ide om at Puig spiller som en specifik "barcaspiller" (hvad det så end betyder) og når Koeman ikke kan se det så forstår han ikke Barca (selvom han er en kæmpe legende i klubben). Jeg er mildest talt stået af så du må lege med det der selv.

Omkring firpo og pjanic så har de ca spillet samme faktor som puig i denne sæson. Det er breddespillere der ikke har vist det store når de har fået tid. Det er måske også derfor man tit ser diverse journalister spørge til puig og pjanic sammen når der bliver stillet spørgsmål til Koeman omkring midten. "Hvorfor får pjanic og puig (bredden) ikke mere spilletid?" osv.
I øvrigt, så har du rigtig travlt med at nedgøre Puig og du tror åbenbart fuldt og fast på at Koeman ser rigtigt i dette tilfælde. Men det er vel også derfor at Puig bliver rygtet til klubber som Juventus, Milan og Atletico.
Hehe lad os nu lige se ham skifte før vi begynder at tage den slags rygter for gode ord. Milan burde dog passe fint med hans niveau.

Jeg ved desuden ikke om jeg decideret nedgør ham. Jeg synes snakken omkring ham generelt er blevet fuldstændig sindssyg. Og ja det har du selvfølgelig en stor rolle i med dine komplet sindssyge sammenligninger med Messi, Xavi og ini. Puig er en ok spiller og han kan sikkert blive en god spiller men han har store mangler i sit spil. At han bliver en form for redningsmand eller en spiller der kunne vende sæsonen skriger imo til himlen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af EasyBuddhist »

Vi har stadig en utilstrækkeligt sammensat trup, hvis Koeman bliver erstattet 1:1 med en anden træner.
Netop derfor, skal Koeman ud, inden han får helt med at hente for mange træner valgte spillere. Det har alle dage været en dårlig ide at lade træneren bestemme, hvilke spillere der skal ind. Prøv at se Utd, som i mange år har været et mareridt af spillere, valgt af forskellige managere. Derimod skal det være en klart defineret spillestil og filosofi, der skal danne rammen om indkøb og brug af unge spillere. Træneren skal bare rette ind på det område og skal selvfølgelig være valgt på netop dette grundlag.
Gallardo og Ten Haag har spændende profiler, men jeg tror vi skal have en, der også kan tackle store personligheder; og der forekommer Xavi bare som en naturlig autoritet som følge er hans meritter.
Koeman er jo netop sådan en profil. Det er ikke nok, man skal have en, som har visioner med spillet og som ikke er bange for at tage chancer. Nagelsmann er sådan en profil og han fuldstændig ligeglad med, hvad spillerne hedder. Det er godt set af Bayern, ikke at de var de eneste. Jeg kender ikke Gallardo godt nok til at vide, om han har de nosser, der skal til, men netop derfor, kunne Iniesta være et godt match som assistent. Hvis der én træner, jeg godt gad at se hos Barca udover den oplagte, Xavi, så er det Klopp. Ser ikke nogen, udover Pep, der har det niveau.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Hvordan pokker kan du brokke dig over manglende Barca stil og så bagefter nævne klopp som en mulig træner?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af ladislau »

Det her er ikke en post Pep ting. Har tidligere sagt at Koeman giver mig Van Gaal deja vu.
Dengang sad man bare og ventede på vi missede et mesterskab.
Uagtet resultater/mesterskaber, så er det her en klub med en identitet på banen.
Alle kan se, at vi er på vej ud af et side spor. Spørgsmålet et bare, hvor langt vi kører ud af det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster