29/4 FC Barcelona - Granada

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af ladislau »

Følelserne i spil ligefrem? Så fruentimmerne er lidt for hysteriske?
Læs dog og argumenter mod det skrevne. Du plejer at have en markant højere barre.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Dytrax »

Naturligvis er der følelser. I særdeleshed under kampene, hvor der i den grad bliver skejet ud. Er i øvrigt enig med Ladislau, jeg synes også, at der argumenteres og underbygges fornuftigt.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Madameskrald »

ladislau skrev:
lør maj 01, 2021 9:22 am
Følelserne i spil ligefrem? Så fruentimmerne er lidt for hysteriske?
Læs dog og argumenter mod det skrevne. Du plejer at have en markant højere barre.
Fair nok - jeg tager gerne på,mig, at mit indlæg nok ikke ligefrem bidrog til diskussionen.

For at være mere konkret, så virker det i følelsernes vold, at argumentere for en formationsskifte ovenpå en kamp, hvor man vinder boldbesiddelsen med 82 % og skudstatistikken 16 vs. 5. Så isoleret set, så var formation og mandskab tilstrækkeligt til en meget dominerende indsats... Ergo bliver argumenterne for et firemandsforsvar noget letkøbte - specielt da det er en formation, hvor vi har været meget mere sårbare defensivt gennem hele sæsonen. I øvrigt spillede Busq en konge kamp, og han er åbenlyst blomstret voldsomt op siden installationen af 3 mands backkæden.

Så et formationsskifte væk fra den formationen, hvor vi generelt har været meget dominerende den sidste halvdel af sæsonen - ja, det virker ikke super objektivt.

Det var den væsentligste ting...

Sekundært, så kan jeg gå med til, at man er skeptisk overfor Roberto og Umtiti, men Lenglet eller Araujo har jo ikke ligefrem været fejlfri på det seneste, og vi kunne helt sikkert have brugt Dests speed i offensiven mhp. at åbne højrekanten mere op, omvendt forstår jeg godt prioriteringen af Robertos sikkerhed på bolden, større fysik og rutine mod et meget fysisk betonet Granada hold og i en kamp, hvor tingene spidser til.

Puig skulle være spillet ind langt tidligere i sæsonen, hvis han skulle have en rolle, når sæsonen spidser til. Koeman har kørt hans kandidater til spilletid i stilling, og dem skal han naturligvis holde fast i nu. At stille med en Puig, der har < 90 min kamp indenfor den seneste måned ville ærgerligt talt være noget satset (specielt med det forventede tab af kontrol som følge). Moriba har gjort det fremragende i hans indhop, og spillede også en udmærket kamp mod Granada.

Man kan berettiget kritiserer Koeman for, at han nu står med en for smal midtbane i form - og han skulle have holdt Pjanic og Puig i spil med flere minutter på banen, men fakta er jo, at Moriba har gjort det bedre i de minutter, som han har fået - og vi er aktuelle i mesterskabskampen som et udfald af Koemans taktiske evner (eller mangel på samme ;-)).

Så ja alt dommedagssnakken bliver en kende hysterisk for min smag, når nu du spørger så direkte!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af ladislau »

Lad os tage den en gang til for arveprinsen, for det virkerikke helt som du læste kritikken.

Jeg kan ikke se, hvorfor vores stats skulke være dårligere med en fire mands kæde, og tilmed mere effektiv, i forhold til hvem som har bolden, tempoet i bolde, i dethwlet taget flere våben end Busquets, der keder efter Messi.
Som sagt står de tre mennesker og dækker Soldado.
Et tremands forsvar gør sikkert Busquets(og han var god)bedre mod Real, men de dækker jo luft!, og gør jo ingen nytte på kontraerne anywho.

Det er måske en kende biased, da ihverfald jeg tidl har agiteret mod tremands forsvaret, men det følselseshejs. Det står helt for din egen regning.

Som jeg skrev, så er jeg også forstående overfor Roberto, men Umtiti er dead man walking i klubben uagtet de andres meritter. Det er uforståeligt.

Synes Moriba løber rundt som en hund i et spil kegler. Med en par enkelte vellykkede aktioner. Det var rigtig skidt.
Ved heller ikke om Moriba har gjort det bedre, men du har ret i han får muligheden.
En Puig er selvfølgelig heller ikke optimal mhb på Koemans tidligere ageren. Enig. Det kan vi dig også kritisere ham for, for manglende spillere pt er jo fatalt, og det har jo været et tema længe nu.
En kamp der ligger til en Puig, og når han så ikke får en startplads pga manglende spilletid(selvforstærkende problemstilling), så skulle han udfra kampforløbet have startet anden halveg. Især med 5 udskiftninger.

Og ja tremands forsvaret og vores løbetaktik har ganske rigtigt givet os et boost efter jul, hjulpet os til en pokal og tilbage i mesterskabskampen.
Det har som sagt minimeret vores fejl, men det det går galt er at vi ikke udvikler vores styrker(minus måske Busquets i torsdags for han var fanme god). Vi er simpelhen ikke tæt på et anstændigt niveau med bolden. Vi løber godt og meget, men vi skal simpelthen kunne spille den rundt. Sætte tempo op og ned. Være kreative med bolden.

Som sagt, så er mesterskab en bonus. Jeg ser bare ikke perspektiverende Koeman på den lange bane. Det er Granada kampen et godt eksempel på.
Jeg tror nu også han er her næste sæson, så der er jeg nok lige så hysterisk mesterskab eller ej.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kunne virkelig, og det af ren interesse, godt tænke mig at høre hvordan du/I ville stille op i en 433? Skulle puig feks starte? Hvor skulle Messi spille?

Efter at have set holdet de seneste sæsoner kan jeg slet ikke se hvordan det skulle fungere. Eller jo men det ville kræve at man sagde farvel til Messi, bussi, pique og alle andre spillere der ikke kan/vil løbe de meter der kræves. Især Messi og den ubalance han bringer er et problem vi ikke har kunne overkomme.

Jeg ser det i hvert fald ikke som den store overraskelse at Messi, bussi, griez, Alba osv er blomstret efter der er kommet bedre defensiv balance.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af ladislau »

Det er præcis det, jeg mener. Vi kompenserer kun. Vi dyrker vores forcer for lidt. Mod Granada over kompenserer vi helt vildt, når 2-3 af starterne så oven i købet er ren fyld, så ser det skidt ud.

Vi starter med 3 cb’ere, 2 backs, 1 sekser, 2 ottere og 2 angribere mod skide Granada....

Tremands forsvaret var/er godt til at stoppe blødningen, og holdet tror på sig selv. Det er ikke en sort:hvid betragtning.
Udtrykket på banen bliver mere og mere sort/hvid derimod.
Vi kan stadig ikke forsvare os med bolden, eller diktere tempo. Vores DNA er stadig væk. Det er anken vi bevæger os ikke derhen vi vil være.

Messi kan imo kun spille falsk ni’er/hængende angriber/hvad du vil kalde det. Alt hvad vi ellers ser fungerer skidt defensivt, og styrke ikke offensiven nævneværdigt.

Jeg kan nævne navne som Aroujo, Puig, Firpo, Dembele, Trincao og så bruger vi resten af snakken på, hvorvidt den ene fungerer i et tre mands forsvar, den anden er hypet, den tredie ikke helt har Barca niveau, den fjerde mangler slut produkt.
Det er dig lidt en fjollet debat i forhold til snakken om, at de gamles(som du nævner en stribe af) mangler kompenserer vi får, men dem i andet geled skal levere fejlfrit fra dag et. Det burde jo være omvendt.
Så kan det jo være, vi skal lade en enkelt af de gamle sidde over på skift.

Jeg kan så spørge om du/i synes spillet er peachy pie, og så længe vi spillet med om titlen, så er det all that matters?
Næste kører vi bare i samme rille?

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Madameskrald »

ladislau skrev:
søn maj 02, 2021 8:53 am
Lad os tage den en gang til for arveprinsen, for det virkerikke helt som du læste kritikken.

Jeg kan ikke se, hvorfor vores stats skulke være dårligere med en fire mands kæde, og tilmed mere effektiv, i forhold til hvem som har bolden, tempoet i bolde, i dethwlet taget flere våben end Busquets, der keder efter Messi.
Som sagt står de tre mennesker og dækker Soldado.
Et tremands forsvar gør sikkert Busquets(og han var god)bedre mod Real, men de dækker jo luft!, og gør jo ingen nytte på kontraerne anywho.

Det er måske en kende biased, da ihverfald jeg tidl har agiteret mod tremands forsvaret, men det følselseshejs. Det står helt for din egen regning.
Vi har spillet med 4 spillere i forsvaret i store dele af sæsonen, og det blev ofte en lang kontra mod vores mål. Det har 3 mandsforsvaret ændret gevaldigt på.. forsvarsspillerne kan nu gå i dueller/pres med reel backup. Det har også frigivet Busq ressourcer i det offensive spil. Samtidig har der været rig lejlighed for specielt Mingueza for at gå frem i banen, så jeg mener ikke for nu, at der ligger en egentlig begrænsning i forsvaret (med andre ord 3 mands forsvaret bidrager med mere end det det hæmmer; og hvis man er i tvivl, så kan man blot skele til pointhøsten). Vores dominante possession i 2021 kan helt overvejende tilskrives langt bedre presspil, der i høj grad overlapper med 3-mandsforsvaret.

Problemet med en 4 backkæde er, at vi har ikke den rette kombination af kompetencer og rutine fordelt på to centerbacks og slet ikke i en backkæde, hvor vores backs generelt ikke er særligt stærke defensivt.
Som jeg skrev, så er jeg også forstående overfor Roberto, men Umtiti er dead man walking i klubben uagtet de andres meritter. Det er uforståeligt.
Enig mht. Umtiti, men nu var opgaven relativ konkret - få flere point end RM og ATM i de sidste 6 kampe. Hvis Umtiti vurderes til, at kunne bidrage dertil, så er han den rigtige mand uagtet, at han skal sendes videre hurtigst muligt efter sæsonen.
Synes Moriba løber rundt som en hund i et spil kegler. Med en par enkelte vellykkede aktioner. Det var rigtig skidt.
Ved heller ikke om Moriba har gjort det bedre, men du har ret i han får muligheden.
Moriba vs. Puig diskussionen er taget, og Moriba bringer tydeligvis noget helt andet, hvor Pedri nok ligger lidt i mellem de to i output (i en grov analyse). Moriba spillede en udmærket kamp, og var på ingen måde en udløsende faktor for, at kampen ikke endte med tre point. Hvis vi skal nærstudere enkelt spilleres præstationer i kampen, så vil jeg i langt højere grad fremhæve, at de Jong aldrig fik sat sit mærke på kampen. Og når nu Koeman gerne vil have De Jong i feltet, så får Busq altså en meget stor opgave med Puig som den tredje mand på midtbanen.
En Puig er selvfølgelig heller ikke optimal mhb på Koemans tidligere ageren. Enig. Det kan vi dig også kritisere ham for, for manglende spillere pt er jo fatalt, og det har jo været et tema længe nu.
En kamp der ligger til en Puig, og når han så ikke får en startplads pga manglende spilletid(selvforstærkende problemstilling), så skulle han udfra kampforløbet have startet anden halveg. Især med 5 udskiftninger.

Det har som sagt minimeret vores fejl, men det det går galt er at vi ikke udvikler vores styrker(minus måske Busquets i torsdags for han var fanme god). Vi er simpelhen ikke tæt på et anstændigt niveau med bolden. Vi løber godt og meget, men vi skal simpelthen kunne spille den rundt. Sætte tempo op og ned. Være kreative med bolden.
Koeman har den seneste tid prioriteret strukturel integritet over en finpudsning af det offensive output - og med det har vi fundet CDR og blevet aktuelle i mesterskabskampen. Puig og Pjanic er fundet for light weight i den sondring, og taget historikken i betragtning, så kan man på ingen måde fortænke Koeman, at han nu helhjertet går efter titlen - med de offensive begrænsninger og det valg af mandskab, der følger med.
Som sagt, så er mesterskab en bonus. Jeg ser bare ikke perspektiverende Koeman på den lange bane. Det er Granada kampen et godt eksempel på.
Jeg tror nu også han er her næste sæson, så der er jeg nok lige så hysterisk mesterskab eller ej.
Jeg er enig i, at Koeman på langt sigt ikke er den rigtige løsning. Personligt håber jeg allerede, at han er fortid til sommer, men det bliver lidt hys, når man kritiserer manden for, at han er tro mod de midler, der har bragt os ind i mesterskabskampen.

Med andre ord er jeg helt enig med dig i, at vi skal spille og sættes op helt anderledes, men jeg er også den første til erkende, at vi overhovedet ikke har kompetencerne nogetsteds på banen udover Ter Stegen til det udtryk, som er ønskescenariet - og jeg syntes, at Koeman er kommet langt med de åbenlyst centrale begrænsninger, der for mig at se er i truppen. Så ja vi kompenserer voldsomt, men det er føret og fremmest af nød (og dernæst tror jeg ikke, at Koeman har kompetencerne og ønske, om at udvikle holdet til det, som jeg anser for ønskescenariet).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan så spørge om du/i synes spillet er peachy pie, og så længe vi spillet med om titlen, så er det all that matters?
Næste kører vi bare i samme rille?
Nej. Jeg ville ikke have et problem med at Koeman blev sendt videre og Xavi kom ind i næste sæson. Koeman har taget de første skridt men han er ikke manden der får holdet derhen hvor det skal på være på sigt. Men det kræver også at man siger farvel til nogle spillere og får spillere ind der har niveauet. Med andre ord så kompenseres der nu da vi ved at de spillere der "påvirkes" kan levere.

Med det sagt så synes jeg vi har spillet noget af det bedste fodbold i flere år med 3 mænd i forsvaret. Ikke i de seneste kampe men set fra årsskiftet. Vi har spillet dominerede, vi har været i balance og offensivt har der været god bevægelse og flair. Hvis Messi bliver (han er imo det største årsag til at vi spiller som vi gør) så ser jeg os helst fortsætte med 3 mænd i forsvaret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af EasyBuddhist »

Moriba vs. Puig diskussionen er taget, og Moriba bringer tydeligvis noget helt andet, hvor Pedri nok ligger lidt i mellem de to i output (i en grov analyse). Moriba spillede en udmærket kamp, og var på ingen måde en udløsende faktor for, at kampen ikke endte med tre point. Hvis vi skal nærstudere enkelt spilleres præstationer i kampen, så vil jeg i langt højere grad fremhæve, at de Jong aldrig fik sat sit mærke på kampen.Moriba vs. Puig diskussionen er taget, og Moriba bringer tydeligvis noget helt andet, hvor Pedri nok ligger lidt i mellem de to i output (i en grov analyse). Moriba spillede en udmærket kamp, og var på ingen måde en udløsende faktor for, at kampen ikke endte med tre point. Hvis vi skal nærstudere enkelt spilleres præstationer i kampen, så vil jeg i langt højere grad fremhæve, at de Jong aldrig fik sat sit mærke på kampen. Og når nu Koeman gerne vil have De Jong i feltet, så får Busq altså en meget stor opgave med Puig som den tredje mand på midtbanen.
Moriba bragte ingen struktur i spillet. Tværtimod, så flagrede han for vildt og hans beslutningstagning var rigtig, rigtig dårlig, selv i de mest simple faser af spillet. Dertil var hans tekniske niveau for lavt i forhold til, hvad man kan forvente af en starter. På den måde var han en direkte medvirkende faktor til at Barca ikke fik omsat deres spillemæssige overtag til flere mål, inden det gik galt den anden vej. Og det faktum, er årsagen til min stigende utilfredshed med Koeman som træner. Barca skal i sådan en kamp ikke forsvare en sejr hjem. Man skal angribe den i stedet og det vil sige at man, i sådan en kamp, skal score 2-3 eller 4 mål mere end man gjorde, hver gang. Barca har altid spillet med stor risikovillighed bagude til fordel for en potent offensiv. Dvs at man accepterer at forsvaret ind imellem kommer til at se dårligt ud pga den offensive tilgang. Lige nu ser man Koeman vende tingene på hovedet, hvor man kritiserer forsvarsspillere for fejl, som kommer pga den offensive satsning, som Koeman egentlig stadig er villig til at tage, men ikke er klar til at acceptere bagude i risikovillighed.

Et godt eksempel herpå er netop de Jong, som du selv nævner.
Og når nu Koeman gerne vil have De Jong i feltet, så får Busq altså en meget stor opgave med Puig som den tredje mand på midtbanen.
Problemet er jo her, at de Jong slet ikke skal med op i angrebet. Han har ikke de rette tekniske kvaliteter til at at spille i boksen og man så det tydeligt mod netop Granada. Han skal spille på Busquets plads, eller som libero i 3-4-3 eller 3-5-2, ikke som én ud af to 8ére og da slet ikke som 10ér. Det giver absolut ingen mening at prøve at kompensere defensivt, ved at spille med defensiv potente spillere i offensive positioner i stdet for offensivt potente, ganske enkelt fordi det koster på målscoringen. Man scorer ganske enkelt ikke nok i de kampe, man sætter point til. Som Barca tilhænger har jeg langt svære ved at acceptere de store chancer, der bliver spildt i sådan en kamp, end ved en defensiv fejl, der sker pga af offensiv satsning, når netop de spildte muligheder sker, pga for dårlige offensive kompetencer hos de spillere, der bliver valgt til startopstillingen. De Jong skal ikke spille en offensiv position, Pedri heller ikke. De er ikke målfarlige nok på den sidste tredjedel af banen, ganske simpelt. Der skal spille spillere, som har det nødvendige offensive som udgangspunkt i deres spil og som har de nødvendige tekniske færdigheder til at spille på den sidste tredjedel af banen og som bruge disse færdigheder til at afgøre kampene, lige så snart mulighederne opstår. Der er Pedri og de Jong simpelthen ikke stærke nok og Moriba, som klart har et stort potentiale i det offensive, mangler alt, alt for meget, til at gøre en forskel endnu.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Piquénbauer »

Den rolle du vil have en (puig) ind på på midten spiller Messi. Du får ikke den type ind før Messi ikke er i klubben mere. Uden spillere som pedri og de Jong (som jeg synes du gør markant dårligere offensivt end de er) bliver vi løbet over. De er alt afgørende for vores presspil og for vores defensive balance.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
søn maj 02, 2021 4:42 pm
Den rolle du vil have en (puig) ind på på midten spiller Messi. Du får ikke den type ind før Messi ikke er i klubben mere. Uden spillere som pedri og de Jong (som jeg synes du gør markant dårligere offensivt end de er) bliver vi løbet over. De er alt afgørende for vores presspil og for vores defensive balance.
Er det mig du snakker til her? For hvis det er, så vil jeg sige, at vi ikke bliver mere overløbet defensivt i sådanne kampe her, ved at spille med Puig, end uden. Hvad man derimod opnår, er at man kommer til at score på flere af sine muligheder og således ikke kommer i bekneb for mål, når man når ind i det sidste kvarter af kampen. De Jong/Pedri eller Busquets/de Jong er rigeligt til at opnå den defensive balance, der skal til for at få tre point i 19 ud af 20 af disse kampe. Hvis ikke, så er det fordi at de spillere, der spiller på de offensive positioner, ikke er gode nok, ganske simpelt. Der kan man så være ude efter Messi, Grizmann og Dembélé. De har ind imellem også fået hug i denne sæson og det er fair, for de har ikke altid leveret. Men der hvor man virkelig burde kigge hen, er på den offensive midtbane, som slet ikke har leveret godt nok, både i forhold til at score og assistere, men også til generelt bare at gøre spillet konsekvent farligt, når man spiller oppe omkring modstandernes felt. Der mangler ofte dynamik og flow i spillet og i dybden, fordi den offensive midtbane ikke har været gode nok til at diktere tempo, til at tage (de rigtige) løb og til at se sine medspillere foran sig, i stedet for at hver evig eneste fucking gang at spille den til siden. Det har jeg sagt de sidste 3-4 år efterhånden. Der mangler dynamik, der mangler tempo og der mangler kvalitet i det tekniske. Det er årsagen til de manglende mål og dermed de manglende sejre. Lige nu, så mangler Barca faktisk Coutinho mere, sådan som han spillede i starten af sæsonen, end mange Barca fans måske vil være ved. Og det er ikke fordi, han er den fremtidige løsning, men fordi han kunne være en løsning lige nu og her, ligesom Puig kunne. Personligt ville jeg have gjort en langt, langt, laaaangt større indsats for at få Puig spillet ind i denne sæson, end Koeman har været villig til at gøre. Det ville jeg, fordi han kan det, han er fra La Masia og fordi han har fremtiden foran sig. Hvis de sælger eller udlejer ham til sommer, så er det noget jeg meget sent vil tilgive og som aldrig, ligesom i aldrig, ville være sket, hvis f.eks Xavi havde været træner.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at du gjorde klart hvor Xavi evt ville spille puig henne med nuværende trup? Hvordan ville han sætte holdet op? Det gør det hele lidt mere håndgribeligt…
Senest rettet af Piquénbauer søn maj 02, 2021 5:46 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Piquénbauer »

@easy

Hvis du kan nå det så se bort fra det jeg skrev. Det er noget rod hvilket nok skyldes jeg har svært ved helt at gennemskue hvad du mener. Det sidste står dog stadig.

Hvordan ville Xavi stille op? Hvem skulle ofres? Hvilken tidligere spillere så du som vores off midt?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af EasyBuddhist »

Jamen, det er jo klart at Iniesta i en årrække spillede den fremskudte centrale midtbane, eller off. midt. Efter at Xavi holdte og han selv begyndte at blive aldrene, så blev hans rolle gradvist mere og mere ændret til central midt og til aller sidst også med en anden midtbane som mere fremskudt, men i de fleste tilfælde i en mere felt-felt midtbane, hvor enten Rakitic, Vidal eller Paulinho udfyldte rollen. Denne ændring til at spille med en felt-felt midtbane har aldrig gavnet spillet, hvis du spørger mig og selvom det fungerede i perioder(men aldrig når de store kampe kom), så har det været i mangel af bedre.

Når du spørger, hvor Puig skulle spille, så skal han jo spille der, hvor Pedri spiller i de nuværende varianter. Eller hvor Coutinho gjorde i starten, eller Ilaix senest. Dvs. på den fremskudte i en 4-3-3 og 3-5-2 og til venstre(hvor Iniesta i øvrigt også fik langt det meste af sin spilletid i starten af karrieren) i en 3-4-3.

Og så vil jeg da også gerne lige af bekræfte at Puig ikke skulle være god i genpresset, for det er han. I en mere defensiv rolle, er han ikke helt struktureret nok, men til det første genpres efter boldtab, er han helt fænomenal og han hans pres har ledt til mange boldtab hos modstanderne i de kampe, han trods alt har fået.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen, det er jo klart at Iniesta i en årrække spillede den fremskudte centrale midtbane, eller off. midt. Efter at Xavi holdte og han selv begyndte at blive aldrene, så blev hans rolle gradvist mere og mere ændret til central midt og til aller sidst også med en anden midtbane som mere fremskudt, men i de fleste tilfælde i en mere felt-felt midtbane, hvor enten Rakitic, Vidal eller Paulinho udfyldte rollen. Denne ændring til at spille med en felt-felt midtbane har aldrig gavnet spillet, hvis du spørger mig og selvom det fungerede i perioder(men aldrig når de store kampe kom), så har det været i mangel af bedre.
Men Iniesta var hverken kendt for mange mål eller assists? Ud fra dit skriv så virker det til at det ellers er noget du vægter højt? Udover en fremragende 12/13 sæson med hele 17 assists så var det sjældent at han leverede tocifrede stats i mål og assists.

Samtidig synes jeg ikke du tager højde for Messis rolle. Han er en af hovedårsagerne til at vi begyndte at spille med boks til boks spillere da disse lige netop skulle dække Messi (defensivt og med løb i boksen). På trods af sit udgangspunkt på kanten eller i angrebet så har Messi, og det i flere år efterhånden, fungeret som dette holds playmaker og off midt. Min anke går derfor på at du kigger de forkerte steder når du kritiserer vores off midt...
Når du spørger, hvor Puig skulle spille, så skal han jo spille der, hvor Pedri spiller i de nuværende varianter. Eller hvor Coutinho gjorde i starten, eller Ilaix senest. Dvs. på den fremskudte i en 4-3-3 og 3-5-2 og til venstre(hvor Iniesta i øvrigt også fik langt det meste af sin spilletid i starten af karrieren) i en 3-4-3.
Du ville simpelthen smide pedri på bænken for at få Puig ind?

Pedri er altså en langt bedre offensiv spiller end du gør ham til. I las palmas spillede han kant/off midt og han har leveret offensive stats der mindst er ligeså gode som puigs. Dette, alderen og det at det er hans første sæson i la liga understreger tydeligt for mig at han kan udvikle sig til ikke bare en mere komplet spiller end Puig men også en der kan leverer mindst det samme offensivt. Jeg henviser igen til den analyse jeg linkede til herinde omkring pedri og hans rolle i vores offensiv.

Jeg ved godt at du mener at Puig har overblik og teknik som Xavi, Iniesta og messi men han har altså ikke vist det du påstår. Okay han har så heller ikke helt fået muligheden for det på førsteholdet men ikke engang tiden på b-holdet har gjorde det klart. Som du selv skrev så så man det til tider men det var ikke regelmæssigt og hans stats er på ingen måder noget specielt. Sagt med andre ord - jeg kan godt forstå hvad du søger men udover at det ville kræve at Messi ikke længere var på holdet så kan jeg virkelig ikke se hvorfor Puig skulle være manden der løftede den opgave.

Men hvis vi alligevel siger Puig skal spille så ville det imo uden tvivl være for bussi hvor de jong kom ned på den defensive. Her ville Puig få den støtte han har brug for (mere om det senere).
Og så vil jeg da også gerne lige af bekræfte at Puig ikke skulle være god i genpresset, for det er han. I en mere defensiv rolle, er han ikke helt struktureret nok, men til det første genpres efter boldtab, er han helt fænomenal og han hans pres har ledt til mange boldtab hos modstanderne i de kampe, han trods alt har fået.
Jeg troede ellers du ville have ham ned og spille def midt? Eller husker jeg forkert?

Jeg er ikke enig. Det ser ud til at han er god i genpresset pga den iver han gør det med. Men taktisk er han ikke ret klog og han efterlader alt for meget plads. Puig skal defensivt have støtte hvilket bussi også skal så med dem centralt ville det gå galt. Det er allerede i hvert fald gået galt med markant bedre defensive spillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster