European Super League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Man kan jo stemple gud og hver man dobbelt moralsk, fordi de ikke har gjort noget ved et større problem og/eller tjener mere end en p-vagt.

Det er den samme holdning med en evighedssløjfe. Vi har hørt dig.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Koeman: “UEFA is talking a lot. But UEFA are not listening to players, managers, clubs. The most important thing for them is the money."
"Even in Spain. Tomorrow we’re playing at 10pm. That’s not positive for the player. First of all they have to protect the players”.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Det er fandeme ikke det samme. Og det ved du. Manden har stået med solen i nakken og snakket med de mennesker der bliver arbejdet ihjel. Men det var åbenbart det værd. Det kan ikke stoppes. Videre.

Man får ikke lov til at tude over ESL og acceptere Qatar. Eller jo det gør man. Og der har vi problemet.

At du så synes det er trættende at høre på er fint. Jeg synes så meget andet herinde er trættende men sådan er gamet. Lev med det. Solidaritet du ved.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Jo det er det nemlig. Lad være med at fortælle mig, hvad jeg ved. Det aner du fjeder om.

Jeg vil hjertens gerne diskutere alt det Qatar som du overhovedet kan rumme, og boycotte det lort.
Vi kan gøre det hver dag, hvis du gider.

Man kan, man må og man bør kunne diskutere ESL uden man diskutere Qatar samtidig.
Neville kan sagtens være en røvbanan mht Qatar og spot on mht ESL og alt derimellem.

Du har jo isoleret set også ret i dobbeltmoralen, det er bare ikke et evigyldigt argument i den her debat.
Postulatet om vi bare skal acceptere alt lort, fordi der er endnu mere lort. Det er er jo noget selvforstærkende vrøvl, for man skal starte et sted.
Nu startede vi så med ESL, selvom fodbold verden burde have sat foden ned ved Qatar

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: European Super League

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:
ons apr 21, 2021 4:53 pm
Man får ikke lov til at tude over ESL og acceptere Qatar.
Jeg ville uden tøven støtte et boykot af VM i Qatar, men det der er jo bare whataboutism.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Man kan, man må og man bør kunne diskutere ESL uden man diskutere Qatar samtidig.
Neville kan sagtens være en røvbanan mht Qatar og spot on mht ESL og alt derimellem.
Nej det kan han virkelig ikke. Du kan ikke tude over hvordan kapitalisme smadre fodbold og være en del af det i den grad han er. Neville burde få det smækket sine stupide holdninger tilbage i hovedet ligeså snart han åbner sin mund.

Jeg har ikke så meget andet at sige til resten du skriver andet end jeg vil fortsætte. Og så håber jeg at i moralens vogtere vil få fodbold tilbage til et stadie hvor jeg kan smide min kynisme i graven.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
ons apr 21, 2021 5:26 pm
Piquénbauer skrev:
ons apr 21, 2021 4:53 pm
Man får ikke lov til at tude over ESL og acceptere Qatar.
Jeg ville uden tøven støtte et boykot af VM i Qatar, men det der er jo bare whataboutism.
Det er det nemlig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan godt se mit standpunkt er en smule “mudret”. Så lad mig prøve at gøre det mere klart.

Hvis fodbolden skal have en chance for at komme ud af dette kapitalistiske jerngreb så bliver det gennem fansene. Som vi så med ESL så er det dem der kan vende det.

Mit problem er når fansene begynder at tiljuble klubber, spillere, personligheder og ophæve dem til “folk der deler ideerne om fodbold”. Det er de ikke og det bliver de aldrig. At man som feks med Neville kan cherrypicke udtalelser ændre ikke på at han er sovset ind i præcis de ting som fansene gør oprør imod.

Det mener jeg skal påpeges hver eneste gang og gerne af fansene. Når Bayern råber om solidaritet så skal de have et verbalt slag. Når spillerne gør det skal de have det samme osv.

Måske er dette det forkerte forum at påpege dette men jeg tror stadig at der er folk herinde der ikke havde tænkt de ting om Neville. Så kan det godt være det er whataboutism men det viser at Neville på ingen måder er en helt. Tværtimod kan det være at han har nogle “klamme” årsager til at mene hvad han gør.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Fair nok. Jeg tror bare ikke ikke der mere en fire-fem mennesker i fodbold verden, der ikke læser de ting som en åben bog. Tværtimod er fansene vrede på alle aktører, men målrettet på den aktuelle sag.

Der er ikke rigtig nødvendigt, og når man forbeholder sig retten til at være kyniker, og samtidig vil bedømme moral, så kan det godt virke lidt..... Jaeh, dobbeltmoralsk?

Men jeg tror vi er ser ens på det, det er mere om at adskille æbler og appelsiner

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: European Super League

Indlæg af Flax_Generous »

Det er ikke en urimelig pointe. Hykleriet stikker dybt, og jeg tager mig da også til hovedet når f.eks. PSG lovprises for deres loyalitet og solidaritet. Reelt set kunne PSG ikke støtte ESL lige nu, fordi BeIN Sports har rettighederne til Champions League og fordi Qatar har investeret ekstreme summer i FIFA og VM. Men alligevel kan man godt tillade sig at være lidt håbefuld. Jeg havde sgu aldrig troet, at storklubbernes magt kunne stækkes af fansene.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Helt enig

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Lad os få en Qatar tråd asap

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis der ikke er det så skjuler de det godt. Jeg er, efter at have læst meget af det skriveri ESL har skabet, ekstremt overrasket over hvor mange det først nu er gået op for at fodbold først og fremmest er en forretning.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: European Super League

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg havde sgu aldrig troet, at storklubbernes magt kunne stækkes af fansene.
Mens jeg tror at dette er tilfældet så frygter godt nok at der er sket noget beskidt i kulissen.

Perez var i hvert fald meget sikker i sin sag. Altså lige indtil han ikke var det mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Min egen hjemmestrikkede teori er Boris var tungen på vægtskålen.
Er enig i at Perez og Juve manden virkede til at have pedal på det hele, og især det juridiske. EU lovgivningen kan ingen pille ved.
Da Boris så siger, vi laver loven om, hvis det er nødvendigt. Så er de engelske klubber jo sådan set prisgivet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster