Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Jeg har været klar over alt det der skete. Og jeg har aldrig været begejstret for det. Men når 12 storklubber går så langt og udelukker 99% af holdene på den måde, så er det klart, at det er det sidste i alt det der foregår. Så ja, det var skidt, men det er på vej mod endnu mere skidt.

Man undergraver ligaerne og de mister noget værdig. Ligaernes betydning vil ikke være den samme. Der vil være en enorm prestige i ESL ift. ligaen. Med 20 hold i ESL vil man mindst spille 18 kampe i gruppespillet(delt via to grupper), hvilket vil betyde kampe blandt de 20 storklubber i Europa. Man kan jo ikke længere pakke det ind med alt det omkring CL længere og den snak, når ESL næsten vil strække sig over en hel sæson. Held, tilfældigheder og en kort turnering.

Og jævnbyrdighed vil komme pga. nedprioritering af ligaen. Ligaerne kunne få samme betydning som CdR. Hvor meget godt er der i det for de mindre hold?

Der er jo vanvittig mange penge i ESL, og især for vinderen med førstepræmie. Desuden tror jeg, at ESL kunne blive mindre underholdende og mere taktisk blandt holdene. Man vil se mange taktiske kampe, da alle helst vil vinde ESL.
Senest rettet af Kubala tirs apr 20, 2021 9:39 pm, rettet i alt 5 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
tirs apr 20, 2021 9:22 pm
Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 9:08 pm
Så kan det være at mit forsøg på at illustrere det har været klumset men jeg kan feks ikke forstå hvordan man kan brokke sig over at de små bliver trådt på for samtidig at påstå at de store ikke gider ligaerne mere hvilket faktisk vil være godt for de små. Det hænger ikke sammen.
Er jeg nu ret sikker på du forstår....


De vil (måske) vinde en titel, som færre værdsætter og får mindre og mindre værdi. Det vil imo naturligvis være mindre tilfredstillende at vinde en sådan titel, både for klub, spillere og fans. Plus give en mindre økonomisk værdi. Syntes det er indlysende.
Og der er vi så komplet uenige. Jeg tror for det første ikke at klubberne ville gå mindre op i ligaen men hvis de gjorde så er jeg overbevist om de mindre hold ville gå fuldstændig amok over at vinde den. Også selvom Barca/real kun gav sig 85%.

Men vi kommer ikke til at få svaret så...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
tirs apr 20, 2021 9:27 pm
Jeg har været klar over alt det der skete. Og jeg har aldrig været begejstret for det. Men når 12 storklubber går så langt og udelukker 99% af holdene på den måde, så er det klart, at det er det sidste i alt det der foregår. Så ja, det var skidt, men det er på vej mod endnu mere skidt.

Man undergraver ligaerne og de mister noget værdig. Ligaernes betydning vil ikke være den samme. Der vil være en enorm prestige i ESL ift. ligaen. Med 20 hold i ESL vil man mindst spille 18 kampe i gruppespillet(helt via to grupper), hvilket vil betyde kampe mod blandt de 20 storklubber i Europa. Man kan jo ikke længere pakke det ind med alt det omkring CL længere og den snak, når ESL næsten vil strække sig over en hel sæson. Held, tilfældigheder og en kort turnering.

Og jævnbyrdighed vil komme pga. nedprioritering af ligaen. Ligaerne kunne få samme betydning som CdR. Hvor meget godt er der i det for de mindre hold?

Der er jo vanvittig mange penge i ESL, og især for vinderen med førstepræmie. Desuden tror jeg, at ESL kunne blive mindre underholdende og mere taktisk blandt holdene. Man vil se mange taktiske kampe, da alle helst vil vinde.
Desværre finder vi ikke ud af om dine forudsigelse holdte. Vi må holde os til hvad vi kender.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Og emo har også ret. Hvis man var så fortørnet over UEFA, så kunne man passende have oprettet et forbund som modsvar. Der kunne alle klubberne være repræsenteret, hvor man lavede reguleringerne sammen. Det her er bare en meget klam måde at gøre tingene på.

Mikkel
Indlæg: 83
Tilmeldt: tors feb 07, 2019 5:28 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mikkel »

Real bliver spillet ud af brættet

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Chelsea dominerer, Real vinder
MDCCCXCIX

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Champions league

Indlæg af Filten »

Sådan håber chelsea smadre dem
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: Champions league

Indlæg af PeterPedal »

Meget rart at sidde og se en kamp, hvor det er uden betydning, hvem der vinder, og man bare kan nyde at se to dygtige hold spille noget god bold
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Den der med besøgelsestid osv…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Benzema er bedre end penaldo. Han må være den bedste off.angriber i Spanien. Jeg H A D E R real men jeg tager hatten af for Benzema. Har ikke andet end respekt for manden
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Vejret er helt sindssygt…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Timo werner er en af de mest overhypede spillere på jorden. Ingen fodboldhjerne overhovedet.

Og så må kommentatorerne lige slappe lidt af med real snakken. Det der vækkede dem var en dødbold. De har ikke spillet sig til noget som helst og de efterlader stadig meget plads.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Champions league

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvad sker der for vejret i Madrid? Har det ikke regnet de sidste 3-4 opgør, de har spillet hjemme?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Iniesta007
Indlæg: 527
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Champions league

Indlæg af Iniesta007 »

Iøvrigt er vejret lige så ringe som Madrid Puta. :sørgelig:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Chelsea's træner ligner Shaggy fra Scooby-Doo :lol:
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster