Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

Helt og aldeles fejlfortolket. “Folk” har begrædt udviklingen siden start 90’erne.
Nu er den bare kørt derud, hvor “folk” ikke er med mere.

Som Flax er inde på, så et der en gruppe fans, som går op i klubbernes historie og værdier. Vi stopper jo her.
Vi er ligeglade med, hvem der vinder den her liga.
Præcis, som vi er ligeglad med om vi få Pepsi eller Coca Cola på burgerbaren, når vi er på vej hjem fra baren.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Nåh, jeg er glad for, at jeg var begyndt at se mindre fodbold. Nu vil jeg helt droppe det. Og PPV betaling kunne bare fuldkommen ødelægge det, hvis altså det er sådan, man måske ender ift. ESL.

Og Flax rammer endnu engang godt. Nationale ligaer bliver sådan sekundærligaer. Desuden vil en oprykningsliga til ESL undergrave de nationale ligaer fuldstændigt.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 11:14 am
De skaber noget nyt for at komme på rette spor med økonomien i stedet for at se hvorfor de er endt som de er og ændre på deres klub struktur. Limits limits limits...
Det her er desuden faktuelt forkert. Laporta er lige netop ved at gøre op med de elendige strukturer barto og co etablerede. Men at tro at han vil sige nej til 350 Mio og samtidig gøre op med et format der ikke holder (CL og Uefa) er naivt.
Det er jo ikke bare at gøre op med et format der ikke holder, og hvorfor holder det her mere end CHL? Er det fordi der er flere penge til de store, og fordi de små hold ikke er en del af turneringen? Er det det der holder?

Hvorfor sige ja til 350mill og sælge sin sjæl og skide på sine følgere, dvs. tænkte fodbold som rent business, fuck arbejderklassen, de kan arbejde som frivilige foran stadion mens amerikanske og asiatiske pengestærke folk, kan sidde i sofaen og se kampene på et halvtomt stadion?

Jeg savner en reaktion fra Spanien, fra Barcelona. De er alle mussestille, det er kun i England der snakkes pt..
Joan Laporta isn’t expected to speak today. He will address all issues [including the European Super League] in a press conference, before meeting with the committee, scheduled for sometime around the end of May.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Det er jo ikke bare at gøre op med et format der ikke holder, og hvorfor holder det her mere end CHL? Er det fordi der er flere penge til de store, og fordi de små hold ikke er en del af turneringen? Er det det der holder?
Det nye CL-format er decideret idiotisk. Tror du at det er et tilfælde at ESL bliver "lanceret" dagen inden UEFA præsterer det nye format?

Og ja det er fordi der er alt for mange dårlige hold med i CL. Så kan man snakke om romantik, drømme osv men det er røvsygt at se Barca vs bate. Samtidig er det de store hold der bærer brandet. Det er dem der gør kampene gode/spændende og som det er tydeligt med ESL så kan man få mange flere penge end hvad uefa betaler dem. Det kan jeg sagtens forstå at man går efter.
Hvorfor sige ja til 350mill og sælge sin sjæl og skide på sine følgere, dvs. tænkte fodbold som rent business, fuck arbejderklassen, de kan arbejde som frivilige foran stadion mens amerikanske og asiatiske pengestærke folk, kan sidde i sofaen og se kampene på et halvtomt stadion?
Alt det der er jo sket. Det er grænsende til utroligt at det først er nu du ser det. Troede du bare man kom sovende til en omsætning på 1 mia euro om året? Fodbold er rent business og har været det i flere år.
Jeg savner en reaktion fra Spanien, fra Barcelona. De er alle mussestille, det er kun i England der snakkes pt..
Der kommer ikke en reaktion. Det her sker. Man gider ikke uefa mere og mellemmanden bliver fjernet. Penge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan godt være der bliver henvist til at man har været utilfreds med udviklingen i mange år men jeg synes stadig det er vildt man troede at fodbold var andet end business. Det her er jo ikke engang det værste. I PL har vi stater der ejer fodboldklubber. Ja en vores klubs største legender render rundt og er kranskagefigur for et af de klammeste hold nogensinde. Vi har Xavi i mellemøsten som roser VM i Qatar. Ney nyder godt af oliepenge i paris.

Fodbold er korrupt. Dette er bare en udvikling. Og det er ikke engang det værste vi har set.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Jeg er ikke i tvivl om at fodbold er en business, selvfølgelig er det det, og det skal det også være. Der er så grader af at være en business. Skal man tilsidesætte alt for at tjene og tjene og køre den klub længere og længere ud?

De enorme summer de får ind, gør at lønningerne igen vil stige og stige, transfersummer vil stige og stige, og hvor længe kan de blive ved med at sprøjte penge ind i klubben udefra så? Nu kommer JP Morgan med en sæk penge, hvad med om et par år, eller 5 eller 10, eller når næste pandemi rammer?

Det er ikke holdbart. Hvorfor har de aldrig snakket om lønlofter? Ryd ud i lorten, lad klubberne sejle rund og reformere sig så de kan redde sig selv.
Allez...

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 11:31 am
Det er jo ikke bare at gøre op med et format der ikke holder, og hvorfor holder det her mere end CHL? Er det fordi der er flere penge til de store, og fordi de små hold ikke er en del af turneringen? Er det det der holder?
Det nye CL-format er decideret idiotisk. Tror du at det er et tilfælde at ESL bliver "lanceret" dagen inden UEFA præsterer det nye format?

Og ja det er fordi der er alt for mange dårlige hold med i CL. Så kan man snakke om romantik, drømme osv men det er røvsygt at se Barca vs bate. Samtidig er det de store hold der bærer brandet. Det er dem der gør kampene gode/spændende og som det er tydeligt med ESL så kan man få mange flere penge end hvad uefa betaler dem. Det kan jeg sagtens forstå at man går efter.
Jeg er ikke fan af formatet, men synes ikke at ESLs format er en pind bedre, derfor jeg ikke kan støtte det. De kom ud med en CHL struktur i går, som slet ikke var planlagt, de gjorde det som reaktion på ESL. Tanken var vidst at de ville præsentere CHL strukturen på et senere tidspunkt.

Det er så naivt og egoistisk at have den tanke, om at det er de dårlige hold der skal elimineres. Vi er blevet smidt ud af Roma, en mindre hold, som ikke får lov til at være med i ESL. Vi har kæmpet røven ud af bukserne i Rusland, ingen af deres hold får lov at være med... vi slog FCK med nød og næppe, nuj hvor er de små hold kedelige at spille imod.

Det er fucking charmen, det er så fedt, jeg elsker at kunne se os imod store og små, det er så fedt at kunne se nogle unge få debut i gældende kampe imod de "mindre".

Hvad vil ESl gøre ved ungdomsspillerene?
Allez...

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 20, 2021 11:35 am
Det kan godt være der bliver henvist til at man har været utilfreds med udviklingen i mange år men jeg synes stadig det er vildt man troede at fodbold var andet end business. Det her er jo ikke engang det værste. I PL har vi stater der ejer fodboldklubber. Ja en vores klubs største legender render rundt og er kranskagefigur for et af de klammeste hold nogensinde. Vi har Xavi i mellemøsten som roser VM i Qatar. Ney nyder godt af oliepenge i paris.

Fodbold er korrupt. Dette er bare en udvikling. Og det er ikke engang det værste vi har set.
Men fankulturen er ikke korrupt. Jeg tror, at den reaktion vi ser, fra fans over hele verden, er udtryk for, at nok er nok.

Jeg er i øvrigt ikke uenig med dig, det er sådan det er. Fodbold ér, i hvert fald for jakkesættene i maskinrummet, en forretning. De kunne for den sags skyld sælge møbler eller kaffemaskiner, men i dette tilfælde, sælges tilhørsforhold, drømme og åndehuller væk fra hverdagen.

ESL er i min optik et vulgært forsøg på at generere flere penge til de allerede rige klubber, der i stedet for at kigge indad, vælger at presse citronen yderligere.
På den anden side af stregen har vi FIFA/UEFA, der ikke kæfter op, når menneskerettigheder, racisme, homofobi etc. forsøges italesat, men først kommer buldrende, når de selv ser ud til at kunne rammes på pengepungen. Begge parter påstår, at lige præcis deres model er løsningen og ultimativt fodboldens redning.

Uanset model, står vi, fans, med fletningerne i postkassen. "Just smile and pay, boys..."

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

Igen stråmandsargumenter. Hvem har ikke set det?
Ja, det er superklamt. Jeg kan jo heller ikke forsvare overfor mine børn, at sidde og se VM med tusinde af lig i bagagen. Det er bare ikke det vi taler om her.

Jeg har indlæg herinde, hvor jeg opponerer imod den Rene trøje gik fløjten. Det var en af de ting, som sprang i øjnene på mig som teenager. Vi ved ALLE hvilken vej det er gået. Der har bare altid været en flig af muligheder sportligt. For de små klubber at få succes, og de store at ryge på røven. En lille flig.

Nu er der ikke længere noget sportsligt på spil, og ikke flere værdier på spil.
Jeg har, såfremt det her går igennem, ikke flere grunde til at følge den klub.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

For mig at se har det været rent business siden oliepengene kom ind. Det var der det blev en kamp. Pludselig skulle traditionsklubberne konkurrere med uendelige mængder penge. Og den eneste måde de kunne gøre det på var gennem profit, profit og mere profit.

Jeg kan ikke spå om fremtiden og jeg har ingen anelse om hvordan fodbold ser ud om 5 år. Men jeg ved at pengene ikke vil forsvinde og at klubberne vil gøre alt for at vinde/tjene.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er ikke fan af formatet, men synes ikke at ESLs format er en pind bedre, derfor jeg ikke kan støtte det. De kom ud med en CHL struktur i går, som slet ikke var planlagt, de gjorde det som reaktion på ESL. Tanken var vidst at de ville præsentere CHL strukturen på et senere tidspunkt.
Det var muligvis ikke planlagt men man har kendt til det nye format længe.

Personligt er jeg meget mere til ESLs kampe end cl. Jeg har ikke så stor interesse i at se Barca spille flere kampe mod bate, malmø og rangers.
Det er så naivt og egoistisk at have den tanke, om at det er de dårlige hold der skal elimineres. Vi er blevet smidt ud af Roma, en mindre hold, som ikke får lov til at være med i ESL. Vi har kæmpet røven ud af bukserne i Rusland, ingen af deres hold får lov at være med... vi slog FCK med nød og næppe, nuj hvor er de små hold kedelige at spille imod.
Roma kunne godt komme med i ESL. Jeg synes det er kedelige kampe og jeg kan ærlig talt ikke se charmen i at se de små mod de store i CL. Det kan vi se i ligaen.
Det er fucking charmen, det er så fedt, jeg elsker at kunne se os imod store og små, det er så fedt at kunne se nogle unge få debut i gældende kampe imod de "mindre".
De kan du se i ligaen? Den forsvinder ikke. Men burde præsentere det bedste af det bedste.
Hvad vil ESl gøre ved ungdomsspillerene?
Sådan kan du jo ikke sætte det op. Ville Koeman ikke spille pedri eller ansu i ESL. Det kommer an på træneren, truppen osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Men fankulturen er ikke korrupt. Jeg tror, at den reaktion vi ser, fra fans over hele verden, er udtryk for, at nok er nok.
Selvfølgelig er den det. Folk råber og skriger men når en klam oliefyrste vil købe fansenes klub så er de helt med på ideen. Det betyder jo nye spillere og flere sejre. Du havde feks massevis af newcastle fans der oprigtigt mente det ville være ok hvis saudi morder prinsen købte deres klub.
Jeg er i øvrigt ikke uenig med dig, det er sådan det er. Fodbold ér, i hvert fald for jakkesættene i maskinrummet, en forretning. De kunne for den sags skyld sælge møbler eller kaffemaskiner, men i dette tilfælde, sælges tilhørsforhold, drømme og åndehuller væk fra hverdagen.
Jep.
ESL er i min optik et vulgært forsøg på at generere flere penge til de allerede rige klubber, der i stedet for at kigge indad, vælger at presse citronen yderligere.
På den anden side af stregen har vi FIFA/UEFA, der ikke kæfter op, når menneskerettigheder, racisme, homofobi etc. forsøges italesat, men først kommer buldrende, når de selv ser ud til at kunne rammes på pengepungen. Begge parter påstår, at lige præcis deres model er løsningen og ultimativt fodboldens redning.
Eller også er det en masse klubber som ved hvor vigtige/store de er og som ikke mener de får de penge de burde? Svaret er nok et sted midtimellem.

En ting ved jeg dog. Uefa er ikke svaret og har ikke været det længe.
Uanset model, står vi, fans, med fletningerne i postkassen. "Just smile and pay, boys..."
Igen sådan har det været i flere år. Det her ændre ikke det store. Du vil stadig skulle betale en masse penge for billetter, for tv-abonnementer og trøjer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mésqueunclub »

Kan det passe at vi ikke kommer til at spille sæsonen ud hvis vi går med til ESL eller er det bare rygter?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Rygter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

@piqenbauer

Det er et meget ærgerligt syn du har synes jeg. Så det her er rent subjektivt for dig, du har ingen empati for de andre hold der bliver ramt af det her, det er ene og alene fra Barcas side du ser det?

Så at Bate og deres folk ikke får chancen for at spille imod toppen af Europa eller FCM ikke kan eller Gladbach, eller Everton, det er bare ærgerligt, for du vil hellere se Barca - Liverpool spille i en Super Liga hvor de også kan ende og ikke skulle kunne kæmpe om noget hvis ikke de er blandt de øverste, så er en Barca - Liverpool kamp helt tandløs, de kan ikke rykke ud, de kan ikke spille sig til noget, det er bare fyld.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster