Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad skulle vi tabe? Er det et tab at se bedre fodbold? Er det et tab at ens klub får flere penge? Jeg kan ikke se det som andet end positivt. Det er det CL burde være. Så kan de mindre hold spille EL.

Og ja selvfølgelig er det kun snak indtil videre. Vi må se hvad det bliver til. Men det er altså ikke fordi uefa ligefrem har beriget fodbolden. Hverken økonomisk eller i forholden til "ånden" i spillet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Anas Laghari [Secretary general of ESL]: “The Super League has prepared for this, threats of exclusion are not legal. The timeline could accelerate. If an agreement is reached with UEFA, the competition could start as early as September 2021.”
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Bedre fodbold... vil man have råd til det som fan? Vil priserne ikke ryge helt op? Jeg er i hvert fald ikke overbevist om, at det her er løsning. Jeg tror, at det bliver værre for fodbold generelt. Sådan ser jeg det lige pt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Umiddelbart kan jeg ikke se det koste mere end CL men vi må vente på svarene.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kvoller »



:lol: :lol:

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

Hvordan kan 12 af verdens mægtigste klubber ende i en sag mod UEFA. hvor stort set alle, selv deres egne fans, er imod dem. Det føles som om der mangler flere oplysninger, der ændrer på sagen.. Lige nu har jeg svært ved at forestille mig, at planerne går igennem, og så er det da noget at et selvmål af de 12 klubber, der skader deres image så meget.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

The Super League clubs have decided to transfer their UCL trophies over to the Super League. Barça will start with 5 Super League championships. [MARCA]
:|

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Champions league

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 10:20 pm
Alt det her har desuden ikke en skid med solidaritet at gøre. Heller ikke fra UEFAs side. Hvis de kunne lave ESL så gjorde de det med det samme men de ved de vil miste penge på det idet de skulle betale flere penge til klubberne. Derfor laver de et nyt format som det vi har set nu med flere mindre hold (flere kampe) som vil blive slagtet. "Jamen så får fansene af mindre hold muligheden for at se deres hold mod et tophold". Fedt. Det er ikke det der er grundideen med CL. Det handler ikke om at små hold skal spille mod de store. Det handler om at de største hold skal spille mod hinanden.

Det eneste dette handler om er penge. Og det fra begge sider.
Med andre ord, så har du mistet troen på fodbold - og i så fald kan vi lige så godt få mest muligt cirkus ud af situationen!?

CL formatet er i dag et udslag af topligaernes tidligere krav. Der var et stort incitatement fra klubbernes side, at flere klubber skulle sikres en adgangsbillet til det fine selskab (selvom man ikke blev national mester) - det er ikke alene en UEFA opfindelse.

Kan du ikke lige forklare mig, hvordan midlerne bliver fordelt mere ligeligt med ESL formatet?

Alle jeg læser er af den fuldstændigt dimentralt modsatte mening.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden
https://www.dw.com/en/what-is-the-europ ... v-57254514

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Champions league

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 10:43 pm
Der er snak om 400 mio euro til diverse ligaer imodsætning til de 130 Mio UEFA giver pt.

Forandring bliver ofte mødt af hysteri. Så længe at ESL er en direkte erstatning for det udvandede produkt CL har udviklet sig til og samtidig tager magt/penge fra uefa så er jeg fint tilfreds. Men vi må se.
Hvor ser du de data?

Har du data på tilbagebetalingsraten i UEFA regi - alternativt er din kritik af UEFA vel lidt let købt?

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Champions league

Indlæg af Barca80 »

En løsning kunne måske være følgende:

* Reducer de hjemmelige ligaer fra 20 hold til 16 hold - hvilket vil give 8 kampe mindre for hvert hold i løbet af sæsonen i den hjemmelige liga. :thumbup:

* Samtidig ændre Champions League formatet, så man har 3 europæiske ligaer; Liga-A, Liga-B og Liga-C. Under Liga-A (som er den øverste liga) er der klubhold primært fra de fem største lande; England, Spanien, Tyskland, Italien og Frankrig. Under Liga-B er der klubhold fra lande som fx Rusland, Holland, Tyrkiet, Belgien m.m. osv. :clap:

* Til Liga-A kan følgende kvalificere sig: top-5-Premier-League hold, top-5-La-Liga hold, top-3-Serie-A hold, top-2-Bundesliga hold og top-2-Ligue1 hold. Og 3-frie-pladser. Det samme gælder for Liga-B og Liga-C, bare fra andre lande (Rusland, Holland osv..) :idea:

* De 3-frie-pladser i Liga-A udnyttes således: De hold som slutter øverst i Liga-B (fx lad os sige et hold fra Rusland og et fra Holland), rykker op i Liga-A fra næste sæson, hvorimod de to hold som slutter nederst i Liga-A (fx lad os sige et fra Italien og et fra Frankrig) rykker ned. ;-)

* Samtidig, så opdel Liga-A op i to puljer med 10 hold på hver - sådan så, at de samme hold ikke møder hinanden hver evig eneste sæson! Det svarer også til, at de 10 hold i hver pulje, spiller sammenlagt 18 kampe i Liga-A (hjemme og ude). Dem som er øverst i hver pulje går videre til kvartfinalerne. :smile:

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Champions league

Indlæg af thomas »

Det er godt, at UEFA og FIFA udfordres som de korrupte organer, de har udviklet sig til. Og princippet om, at det er klubberne selv, der arrangerer en liga, synes jeg er sundt, når man ser på den måde det såkaldte fællesskab i UEFA og FIFA styres på. Det konkrete forslag rummer bare nogle dumheder og burde være mere inkluderende og med større muligheder for at bevæge sig ind og ud. Men dybest set skal vi nok også se det som et forhandlingsoplæg - det bliver jo ikke realiseret. Hvad der virkelig generer mig i sagen er, at UEFA lige pludselig bliver set som den store forsvarer af fodboldens ånd, solidariteten osv. - det er til at brække sig over.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Champions league

Indlæg af Barca80 »

thomas skrev:
man apr 19, 2021 11:34 pm
Det er godt, at UEFA og FIFA udfordres som de korrupte organer, de har udviklet sig til. Og princippet om, at det er klubberne selv, der arrangerer en liga, synes jeg er sundt, når man ser på den måde det såkaldte fællesskab i UEFA og FIFA styres på. Det konkrete forslag rummer bare nogle dumheder og burde være mere inkluderende og med større muligheder for at bevæge sig ind og ud. Men dybest set skal vi nok også se det som et forhandlingsoplæg - det bliver jo ikke realiseret. Hvad der virkelig generer mig i sagen er, at UEFA lige pludselig bliver set som den store forsvarer af fodboldens ånd, solidariteten osv. - det er til at brække sig over.
Helt enig :thumbup:

Uefa og FIFA er korrupt som noget overhovedet kan være! Dejligt at klubberne kommer med en plan for at forbedre tingene.

Dog er mit eneste problem, at 15 klubber har en ubetinget plads i ligaen! Jeg kan godt se pointen med at de største af de største møder hinanden, men der skal være et mere fair system med oprykning og nedrykning.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

The Super League referees will be equipped with a microphone to explain all their decisions to the fans in a completely transparent way. [MARCA]

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Champions league

Indlæg af DeanCassady »

Jeg ser frem til Lahoz-show med mikrofon.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Champions league

Indlæg af Barca80 »

CHAMPIONS LEAGUE FINALER - de kommende 10 sæsoner :wtf:

21/22:
Bayern - 2
PSG – 1
--
22/23:
Bayern - 3
Leicester City – 0
--
23/24:
PSG – 4
Dortmund – 2
--
24/25:
Bayern - 4
Lazio – 0
--
25/26:
PSG - 3
Bayern – 2
--
26/27:
PSG – 3
Sevilla – 1
--
27/28:
Bayern - 3
Ajax – 0
--
28/29:
PSG - 5
Everton – 1
--
29/30:
PSG - 5
FC Porto – 0
--
30/31:
Bayern – 6
Lyon - 1

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster