Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Så ala CHL hvor de fire første ryger med?
Allez...

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Champions league

Indlæg af Michman »

Barcelona er en skændsel for at vil være med i den liga..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Champions league

Indlæg af Rekick »

Jeg kan vitterligt ikke se det spændende ved at se de "store" hold spille mod hinanden regelmæssigt. Det er netop Leicester-scenariet som er det tiltalende ved fodbold.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Altså en klub som fik pumpet penge i sig af en rigmand som havde brug for et prestigeprojekt?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Damn det vrimler med bold eksperter her i tråden :crazy:
Jeg har ikke andet at sige end RIP FODBOLD
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Alt andet lige vil ESL jo undergrave de nationale turneringer? Hvordan gør ESL ikke det? Vil man vinde ESL eller den hjemlige liga? Desuden er det virkelig mærkeligt, at der ikke er nedrykning involveret i en liga. Hvor spændende er det lige? Og solidaritet med de mindre klubber nu(proklamerer fortalerne for), men jeg tror ikke på det. ESL er lavet for, at man helt har frie rammer. Ingen regler eller reguleringer. Sådan ser jeg det. Holdene har set sig sure på FFP og reguleringer fra FIFA og UEFA og så valgt at løsrive sig i en forstand med ESL. Mon man også ser de der kontraktunderskrivelser med børn? 10-11-12-13 årige?

Jeg ved ikke, hvem der har været de første initiativtagere, men ESL virker helt tosset. Og endnu mere usolidarisk end det vi har set indtil videre, med f.eks. TV-penge i Spanien.

Måske overser jeg noget? Eller har misforstået noget, men det virker sådan på mig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor vil det det? Undergraver cl og el de nationale turneringer? Og så længe klubberne stadig er en del af de nationale ligaer så vil de stadig skulle overholde de samme regler. Jeg kan sagtens se at formatet (ingen nedrykning feks) er en smule tosset men som en direkte afløser for cl kan det sagtens fungere. Og det uden at smadre "fodbolden".

Hvad fanden havde UEFA osv egentlig forventet? I flere år har de tilgodeset penge i fodbold med agenter, skumle sponsorater, rigmænd der køber klubber osv. Forventede de seriøst ikke at de klubber som vitterligt udgør 98% af deres produkt ville have mere end de får? Troede de bare de kunne blive ved at med at malke koen og gøre hvad der passer dem?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Hvor mange kampe er der i CL? 13, hvis man går hele vejen til finalen. Hvor mange vil der være i ESL? Lige foreløbigt 22, hvis det er 12 hold og to kampe pr. hold. Og hvis det er 15 hold, så 28. CL presser allerede ligaen, hvordan vil ESL ikke? Og i endnu højere grad.

Hvad skulle UEFA have gjort? Giv de store hold bare frie tøjler? Adgang til CL uden rangering for de store klubber?

Og hvordan hjælper ESL de mindre hold?

Og hvordan smadrer det ikke fodbold? Men CL gør?
Senest rettet af Kubala man apr 19, 2021 10:23 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Alt det her har desuden ikke en skid med solidaritet at gøre. Heller ikke fra UEFAs side. Hvis de kunne lave ESL så gjorde de det med det samme men de ved de vil miste penge på det idet de skulle betale flere penge til klubberne. Derfor laver de et nyt format som det vi har set nu med flere mindre hold (flere kampe) som vil blive slagtet. "Jamen så får fansene af mindre hold muligheden for at se deres hold mod et tophold". Fedt. Det er ikke det der er grundideen med CL. Det handler ikke om at små hold skal spille mod de store. Det handler om at de største hold skal spille mod hinanden.

Det eneste dette handler om er penge. Og det fra begge sider.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
man apr 19, 2021 10:20 pm
Hvor mange kampe er der i CL? 13, hvis man går hele vejen til finalen. Hvor mange vil der være i ESL? Lige foreløbigt 22, hvis det er 12 hold og to kampe pr. hold. Og hvis det er 15 hold, så 28. CL presser allerede ligaen, hvordan vil ESL ikke? Og endnu højere grad.

Hvad skulle UEFA have gjort? Giv de store hold bare frie tøjler? Adgang til CL uden rangering for de store klubber?

Og hvordan hjælper ESL de mindre hold?
UEFA udvider jo selv CL med flere kampe. Forskellen er at klubberne vil få flere penge for at spille de mange kampe. Jeg kan ikke spå om fremtiden men jeg har svært ved at se klubber droppe interessen i de nationale ligaer fordi de deltager i endnu en "liga".

UEFA skulle have skruet ned for deltagende hold. Men endnu vigtigere så skulle de have givet de store hold en langt større del af pengene.

ESL vil lave en solidaritetspakke til ligaerne. Men den vil være større end det man ser fra UEFA.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Men så er ESL også helt gal på den hvis de største skal spille imod hinanden. Hvornår har Arsenal, Tottenham, Milan og Inter været blandt de største? For nogen af dem ritti lang tid siden...

ESL stinker ved at være låst og lukket.
Allez...

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

Det 12 rige klubber, der er grådige og vil have flere penge. Og som pisser på deres fans og på alle andre hold. De nationale ligaer bliver ødelagt, CL mister dens betydning, og tilbage står en turnering som næsten alle allerede er i oprør over. At UEFA er en katastrofe ændrer ikke på, hvor stor skandale dette er, og hvor pinligt det føles som fan.

Fedt Klopp siger lidt fra, håber de andre følger trop.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Jeg er da også imod udvidelse af CL. Det er noget, man skulle have arbejdet imod. Og ja, man skulle også lagt pres på UEFA mht. pengene, men svaret er jo ikke en eksklusiv liga. Jeg kan ikke se, hvordan den nationale liga og de nationale pokalturneringer ikke skulle lide under det.

Flax har ret. Det er ikke udvikling, men afvikling. Og jeg vil se solidaritetspakke folde sig helt ud, før jeg tror på, at man vil hjælpe de mindre hold i de nationale ligaer. Det har Real og Barca jo ikke gjort med TV-penge, så hvorfor gør det nu? Jeg ser det som, at man vil tage magten tilbage og styre showet, uden nogen skal fortælle en, hvad man må og ikke må.

Desuden tror jeg, at UEFA og FIFA bliver enige med klubberne i det nuværende format, hvor der indgås kompromis, og holdene så dropper ESL.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Der er snak om 400 mio euro til diverse ligaer imodsætning til de 130 Mio UEFA giver pt.

Forandring bliver ofte mødt af hysteri. Så længe at ESL er en direkte erstatning for det udvandede produkt CL har udviklet sig til og samtidig tager magt/penge fra uefa så er jeg fint tilfreds. Men vi må se.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Snak er jo en ting, men handling er noget andet. Allerede ved en eksklusivitet udelukker man mindre hold, hvorfor skulle det ikke tage overhånd? Og så er der fans. Mon ikke du og jeg vil tabe på det?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster