Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 4:48 pm
Kvoller skrev:
man apr 19, 2021 4:43 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 4:35 pm
UEFA kunne også bare indse at cls ikke fungerer og lukke den ned. Lave en aftale med ESL omkring en ny version af EL der feks give adgang til ESL for nogle klubber. Og så kunne alt andet fortsætte.
Jeg forstår ikke, hvorfor du er så meget imod mindre hold i CL? Ikke at jeg er fortaler for, at der skal flere hold med, og den nye Inter Toto cup eller hvad den hedder, er også ligegyldig. Men mindre hold, der kommer med i CL, og fejrer et mål på Camp Nou og fejrer det, som havde de vundet CL, det er sgu da charmerende. Eller når vi rejser til Ungarn, og spiller mod et hold, der kan købes for Messi's timeløn, det er da sjovt. Det er en del af charmen ved det hele.
En eksklusiv klub, for de store hold? Meh
Det er blevet noget udvandet fjol. CL skulle være forbeholdt de bedste hold og jeg synes det er spild af tid at tæske et hold fra Ungarn. Eller at skulle rejse til Hviderusland i nov midt i tæt program.

Over halvdelen af de hold vi ser i cl skulle være i el.
Så bliver de mindre hold jo taberne i det her? Hvis du ikke vil have dem i CL, så mister de jo kæmpe indtægter.
Et mindre hold der kommer i CL, vil have råd til bedre spillere, hvilket vil gøre dem mere attraktive at se spille. Det er sgu da win-win.

Det der er fjol er sgu da at tage pengene fra de mindre hold og give til de rige. Hvordan kan det nogensinde blive en god idé?

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mésqueunclub »

Synes det er morsomt at UEFA lovpriser Bayern og PSG, for ikke at joine Super ligaen. De to hold ved at det vil få konsekvenser for deres nationale liga hvis de går med, og jeg vil vædde alt på at hvis alle klubberne får lov til at spille egne ligaer samtidig, så går der ikke mere end et sekund før de to klubber hopper på...
Den eneste forskel er at de to klubber er smartere omdømme mæssigt, og venter på resultatet af hvorvidt de må spille egne liga
Senest rettet af Mésqueunclub man apr 19, 2021 5:11 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

ESL lugter så meget af Barto og Rosell tanker, og ellers store klubber, der ikke vil regler og reguleringer. ESL er alle turneringers død. Copa, La Liga osv. Det er underligt, at nogle fans vil hoppe med på vognen. Det vil også gå ud over dem. UEFA og FIFA er ikke perfekt, men ESL er ikke svaret.
Senest rettet af Kubala man apr 19, 2021 5:17 pm, rettet i alt 1 gang.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 4:52 pm
Så du tror vitterligt at la liga vil smide deres 3 tophold ud af la liga? Det vil smadre deres produkt fuldstændig.

Jeg synes det er ret klart at ESL ikke skal påvirke de nationale ligaer. Det er cl der bliver ramt.
Såfrem Super League bliver til noget, så håber jeg alle 3 hold bliver kylet ud på røv og albuer! Der er simpelthen ingen logik i, at klubberne bare kan skabe deres liga, tjene så ekstremt mange penge på det, ødelægge Champions League og muligheden for andre klubhold til at vinde den største internationale titel, og så skal duellere mod dem i ligaen. Og selvom fordelingen af tv-pengene altid har gjort ligaen ulig, så kan det slet ikke sammenlignes med denne situation.

Og så er det tosset, at det ingen betydning har, om man bliver nr 2 eller nr 17 i ligaen. Mange Super League klubberne vil hurtigt spille med b-holdet. Men det lyder som om klubberne er forberedte på at det kan koste dem deltagelse i nationale turneringer.

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Champions league

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 4:14 pm
Det er da ansvarsfralæggelse af dimensioner. Det er tydeligt, at UEFAs nuværende koncept er langt fra forrygende, men at tolv klubber vælger at etablere deres egen, ekslusive udbryderliga, der udelukkende tilgodeser egne interesser, er så småpatetisk og egenrådigt, som det kan blive. Særligt når motivet er så åbenlyst, som det er.
Du får det til at lyde som om UEFA holder cl for alle andre end deres egen skyld.

Det er vitterligt super rig vs super rig. Det hele handler om penge og nu hvor UEFA står til at miste deres gulvkalv så bliver der smidt alle mafia metoder efter “de onde”. Her skal det selvfølgelig påpeges at “de onde” er cl og det er dem UEFA har tjent deres penge på.
UEFA og FIFA må for min skyld gerne lide, men de er tydeligvis ikke de store tabere i den her sag, hvilket jeg antager, at The Special Twelve formentlig havde set komme.
Selvfølgelig er de det! At burnley kunne have en drøm om at møde Barca var ikke det der holdte dem i gang. Ifølge rygterne så er de solidaritetsaftaler ESL får plads større end hvad UEFA kan klare. Så hvad vil man helst - have flere penge eller have en umulig drøm.
Det er næppe for sportens skyld, at ESL søsættes.
Er det for sportens skyld at cl får et andet format? Er det for sportens skyld at el finalen blev afholdt i baku? Er det for sportens skyld at vm bliver afholdt i Qatar?

Der er ikke rigtigt noget i dagens fodbold der forekommer for sportens skyld. Det er en pengemaskine. En maskine som UEFA/FIFA selv har skabt.
Qatar-sammenligningerne må stå for egen regning, eftersom ingen herinde lader til at være synderligt begejstret for foretagendet. Tværtimod. Men stråmandsargumenter er altid gode.

Som du måske allerede har gennemskuet, er jeg ikke partout imod et opgør med UEFA, men skal simpelthen ikke gøres ved at sælge integritet for profit og efterlade resten af fodboldeuropa i andenrangs turneringer, alt imens stifterklubberne end ikke kan rykke ud af ligaen.

Som ladislau undrer jeg mig ligeledes over, at de mindre klubber ikke klapper i deres små hænder, når nu det nye format vil tjene dem så meget bedre end det nuværende.

Tiltaget er en atombombe, der naturligvis stækker FIFA og UEFA, men det er håbløst at mene, at de "civile tab" virkelig er det værd. Du kan snakke om egenbestemmelse lige så længe, du vil, faktum er stadig, at det er ren og skær griskhed og mangel på solidaritet, der driver projektet.
Robert Zimmerman

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

Igen; hvordan kan jeg juble over en Barca sejr mod Betis, når Barca bliver yderligere økonomisk dopet.
Sportsligt bliver Barcelonas kampe jo mere og mere uinteressante så.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

Ifølge DBU-formanden, så holdes der på fredag ekstraordinært møde, hvor de 12 klubber forventes at blive smidt ud af europæiske turneringer, heriblandt 3 af de tilbageværende 4 Champions League deltagere.

Det betyder så også, at spillernes kontrakter ophæves.

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/dbu-f ... paa-fredag

Vanvittigt..

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Perfekt. Men tænker at fortaler for Super League burde være ligeglade med CHL nu, så om deres hold er inde eller ude må være helt ligegyldigt for dem. Intet at brokke sig over.
Allez...

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Champions league

Indlæg af DeanCassady »

Perfekt.

Glædelig fritransferdag, nu skal vi fandeme ud og handle.
Robert Zimmerman

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana al vent »

Hvis alle bare var lige så klar i spyttet, når det kom til VM i Qatar :eek:

Det er spændende at følge. Hvad er CL, VM, EM uden de største hold og spillere? Europa League og Nations League B? Og kan de største klubber bevare deres opbakning til sådan en turnering, når nu 99% af fans har ytret modstand imod det?

Følg med i morgen...
Jeg bløder Blaugrana

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Champions league

Indlæg af DeanCassady »

Ja, det ville være rart.

Det er rørende patetisk, når DBU, der hidtil har været mussestille vedr. Qatar, pludseligt skriger efter solidaritet og integritet, når problemet vedkommer dem.
Robert Zimmerman

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

Det er rigtigt. Det er svært at være neutral efter det her.

Mon Messi så skynder sig til PSG, og satser på et billigt VM

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Alt ved det her er patetisk. Det hele. Det er super rige der peger fingre ad andre super rige og beskylder dem for at være usolidariske og grådige alt imens de selv udnytter alle smuthuller.

Der har været snak om en super liga i flere år. Hvorfor har man ikke kunne finde en kompromis? For mig lugter det af at UEFA/andre forbund/ligaer osv har nægtet at indgå i en dialog hvilket er komplet sindssygt da de i høj grad har baseret deres brand og økonomi på disse klubber. Deres reaktion efterfølgende med trusler og andet underbygger kun dette. At de så samtidig fremlægger det nye idiotiske format for cl på dagen for dette kaos siger alt.

Jeg tror og håber at dette starter den ild der skal til at brænde “fodbolden” ned så den kan blive opbygget igen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Champions league

Indlæg af Tolquhon »

Én ting er sikker: Hvis samtlige spillere fra ESL-holdene nægtes adgang til EM, bliver både CL og EM ren tysk "Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr", for at låne et udtryk af Rammstein....

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Champions league

Indlæg af Barca80 »

Jeg er lidt blandet i forhold til den kommende Super League, men hælder faktisk lidt til den. :thumbup:

Jeg kan godt se idéen bag en liga hvor de største af de største brager imod hinanden! Det lyder spændende og fedt :op: :clap:

Synes CL med hele 32 hold (og fra 2024 med endnu flere hold!) er alt for overflødig. :thumbdown: Jeg synes man bør reducere CL til 20 hold, så man får flere spændende storkampe i løbet af tuneringen.

Men, hvad jeg ikke kan lide med den kommende Super League er, at 15 hold har en permanent plads i tuneringen :crazy: Dvs. hvis nogle af de pågældende 15 hold skulle klare sig dårlig i den hjemmelige liga (udenfor top 4), så er de STADIG med i Super League - og det er uden undtagelse!! :cry: :think: Det lyder jo helt skudt i låget :crazy:

Så kort sagt, JA en liga med kun storhold lyder super godt, og jeg synes også den skal laves, men ikke med permanente hold! Der skal være et system, hvor man har mulighed for at rykke op eller ned i ligaen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster