Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Haha og nu pisser de så på deres brand ved at svine diverse tophold. Man kan lugte frygten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

Så nu står vi en Champions League der mister sin betydning og får et håbløst nyt format, nationale ligaer uden de største hold, slutrunder uden de bedste spillere, og det pga. en Superliga, med hold hvis lokale fanbaser flygter.

Så galt ender det selvfølgelig næppe, men sikke en sørgelig dag for fodbolden. Udover at Mourinho er blevet fyret.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

UEFA kunne også bare indse at cls ikke fungerer og lukke den ned. Lave en aftale med ESL omkring en ny version af EL der feks give adgang til ESL for nogle klubber. Og så kunne alt andet fortsætte.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17764
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Det er et genialt cirkus det her. Lad os se hvir meget holdende brænder for de nationale ligaer, og for deres fans!

Vi har alle ville give alt for La Liga til enhver tid, nu skal Barca kæmpe om et plastik trofæ mens det mest præstigegyldte af dem, den nationale liga skides væk. Smukt.

Det er så godt det her, popcorn og så følge det hele. Mon ikke det falder til jorden og vi nogenlunde bliver i noget af det vi kender.
Allez...

Kvoller
Indlæg: 5134
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 579 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kvoller »

Men Piquenbauer, klubberne er sgu da ikke meget bedre end UEFA? Barca støttede fx La Liga kampe i USA, er det for sportens skyld, eller for pengenes skyld? Du kan tale nok så meget om hvad UEFA og FIFA gør for at tjene penge. Alle klubber arbejder jo på at tjene flest mulige penge til dem selv.
Hvordan kan den her udbryderliga være andet end at gøre de rigeste mere rige?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor vil klubben skide på la liga? Hvor har du den info fra?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Kvoller skrev:
man apr 19, 2021 4:39 pm
Men Piquenbauer, klubberne er sgu da ikke meget bedre end UEFA? Barca støttede fx La Liga kampe i USA, er det for sportens skyld, eller for pengenes skyld? Du kan tale nok så meget om hvad UEFA og FIFA gør for at tjene penge. Alle klubber arbejder jo på at tjene flest mulige penge til dem selv.
Hvordan kan den her udbryderliga være andet end at gøre de rigeste mere rige?
Men så er det deres eget valg! Så må de selv leve med konsekvenserne.

Det er imo altid at foretrække end at man bliver fortalt hvad man skal gøre. Og lige nu bliver klubber og spillere sendt rundt i verden uden at få de penge de skal og med truslen om diverse straffe hvis de ikke gør det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 4:35 pm
UEFA kunne også bare indse at cls ikke fungerer og lukke den ned. Lave en aftale med ESL omkring en ny version af EL der feks give adgang til ESL for nogle klubber. Og så kunne alt andet fortsætte.
Nu ved jeg ikke hvordan du har tænkt dig, at det skulle fungere. Men det er da klart klubberne ikke bør have tilladelse til at spille i de nationale ligaer, imens de er faste inventarer i deres egen liga.

Kvoller
Indlæg: 5134
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 579 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 4:35 pm
UEFA kunne også bare indse at cls ikke fungerer og lukke den ned. Lave en aftale med ESL omkring en ny version af EL der feks give adgang til ESL for nogle klubber. Og så kunne alt andet fortsætte.
Jeg forstår ikke, hvorfor du er så meget imod mindre hold i CL? Ikke at jeg er fortaler for, at der skal flere hold med, og den nye Inter Toto cup eller hvad den hedder, er også ligegyldig. Men mindre hold, der kommer med i CL, og fejrer et mål på Camp Nou og fejrer det, som havde de vundet CL, det er sgu da charmerende. Eller når vi rejser til Ungarn, og spiller mod et hold, der kan købes for Messi's timeløn, det er da sjovt. Det er en del af charmen ved det hele.
En eksklusiv klub, for de store hold? Meh

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi6Smede skrev:
man apr 19, 2021 4:43 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 4:35 pm
UEFA kunne også bare indse at cls ikke fungerer og lukke den ned. Lave en aftale med ESL omkring en ny version af EL der feks give adgang til ESL for nogle klubber. Og så kunne alt andet fortsætte.
Nu ved jeg ikke hvordan du har tænkt dig, at det skulle fungere. Men det er da klart klubberne ikke bør have tilladelse til at spille i de nationale ligaer, imens de er faste inventarer i deres egen liga.
Jeg ser det ikke som en decideret liga. Det er en udvikling af cl. Præcis som det nye format cl selv vil tage fra 24. Forskellen er bare at Barca vil møde bedre hold en BATE, Rangers og Sparta Prag.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Kvoller skrev:
man apr 19, 2021 4:43 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 4:35 pm
UEFA kunne også bare indse at cls ikke fungerer og lukke den ned. Lave en aftale med ESL omkring en ny version af EL der feks give adgang til ESL for nogle klubber. Og så kunne alt andet fortsætte.
Jeg forstår ikke, hvorfor du er så meget imod mindre hold i CL? Ikke at jeg er fortaler for, at der skal flere hold med, og den nye Inter Toto cup eller hvad den hedder, er også ligegyldig. Men mindre hold, der kommer med i CL, og fejrer et mål på Camp Nou og fejrer det, som havde de vundet CL, det er sgu da charmerende. Eller når vi rejser til Ungarn, og spiller mod et hold, der kan købes for Messi's timeløn, det er da sjovt. Det er en del af charmen ved det hele.
En eksklusiv klub, for de store hold? Meh
Det er blevet noget udvandet fjol. CL skulle være forbeholdt de bedste hold og jeg synes det er spild af tid at tæske et hold fra Ungarn. Eller at skulle rejse til Hviderusland i nov midt i tæt program.

Over halvdelen af de hold vi ser i cl skulle være i el.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17764
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 4:39 pm
Hvorfor vil klubben skide på la liga? Hvor har du den info fra?
Lad os sige at det der skrives nu bliver ført ud i livet, så er Barca en del af Super League og La Liga smider dem ud af ligaen. Dvs, Barca har ikke en pind indflydelse på La Liga mere?

Det er hvis vi antager worst case scenario.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Så du tror vitterligt at la liga vil smide deres 3 tophold ud af la liga? Det vil smadre deres produkt fuldstændig.

Jeg synes det er ret klart at ESL ikke skal påvirke de nationale ligaer. Det er cl der bliver ramt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17764
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 4:52 pm
Så du tror vitterligt at la liga vil smide deres 3 tophold ud af la liga? Det vil smadre deres produkt fuldstændig.

Jeg synes det er ret klart at ESL ikke skal påvirke de nationale ligaer. Det er cl der bliver ramt.
Lige nu antager jeg, og det gør vi alle. For chancen for at det her bliver til noget er noget også lille nu hvor opstanden og modstanden synes at være så stor.

Man må sige at Uefas udtalelse er ligeså offiecel som Super Leagues. https://www.uefa.com/insideuefa/mediase ... -premier-/
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Og der tror jeg så bare hurtig at disse ligaer må se i øjnene at deres produkt er elendigt uden de nævnte hold. Jeg er overbevist om at man finder en løsning. Ellers ville jeg ikke være positiv overfor ESL...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster