Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 3:25 pm
“Kan I så gøre som vi siger!!!” Alt imens de kalder andre for egoistisk og grådige.
Forstår godt nok ikke helt at du, med din klare overvægt mod ligaen fremfor europæisk, intet problem ser i at Barca aktivt forsøger at bryde med la liga.?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

DeanCassady skrev:
man apr 19, 2021 3:36 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 3:25 pm
“Kan I så gøre som vi siger!!!” Alt imens de kalder andre for egoistisk og grådige.
Din UEFA-krig fodrer forsimplede konklusioner. Du er med på, at det ikke kun er dem, det i sidste ende går ud over, ikke?

Jeg græmmes over, at Barca - på så usolidarisk vis - er løbet med ind i det lukkede selskab.
Det kommer da så sandeligt an på hvordan UEFA håndterer dette. Den fremgangsmåde de har lagt for dagen vil i hvert fald påvirke mange.

Man kunne i stedet gå i dialog med klubberne. Vi har jo alle vidst at denne dag ville komme men det virker til ar UEFA har nægtet at se det i øjnene og i stedet har valgt at true sig ud af problemerne. Det opfører sig som det de er - fodbolddikatorer der har siddet på magten for længe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
man apr 19, 2021 3:38 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 3:25 pm
“Kan I så gøre som vi siger!!!” Alt imens de kalder andre for egoistisk og grådige.
Forstår godt nok ikke helt at du, med din klare overvægt mod ligaen fremfor europæisk, intet problem ser i at Barca aktivt forsøger at bryde med la liga.?
Og jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan se at jeg ikke ser det som et brud med la liga men derimod cl.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
man apr 19, 2021 3:37 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 1:43 pm
Men er du så kun med på dette lige nu fordi der er økonomisk krise? Eller ville du også have sagt god for det her for 6-7 år siden?
Jeg synes ESL er markant mere interessant end CL i nuværende form. Og meget mere end den form der træder i kraft i 24.

Jeg er imod alt hvad der har med uefa og korrupte organisationer at gøre. Så ja jeg ville have været med for 10 år siden.


Altså isoleret set, synes jeg at denne turnering er lidt en bastard. Alene det, det er en invitationsturnering, gør at værdien daler rent sportsligt. Det minder om de første udgaver af champions cuppen, som også fungerede med invitationer.

Men jeg er helt enig i at alt, hvad der kan bryde FIFA og Uefa's monopoler, vil være velkommen. Egentlig utroligt at fans verden over ikke kan se værdien af det.

Der oprettes jo blot et nyt monopol, uden en gran af historik, traditioner etc

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 3:41 pm
Antimadridista skrev:
man apr 19, 2021 3:38 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 3:25 pm
“Kan I så gøre som vi siger!!!” Alt imens de kalder andre for egoistisk og grådige.
Forstår godt nok ikke helt at du, med din klare overvægt mod ligaen fremfor europæisk, intet problem ser i at Barca aktivt forsøger at bryde med la liga.?
Og jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan se at jeg ikke ser det som et brud med la liga men derimod cl.
Men så er det jo stadig fordi du forventer noget helt andet, end det der bliver forelagt. Pt er det ret tydeligt at det er ESL adskilt fra alt andet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Har du været inde på ESL hjemmeside? Det står vitterligt sort på hvidt at klubberne stadig vil deltage i de nationale turneringer/cups.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 3:48 pm
Har du været inde på ESL hjemmeside? Det står vitterligt sort på hvidt at klubberne stadig vil deltage i de nationale turneringer/cups.
Ja de vil. Hvis det står til dem. Det er Uefas og ligaerne straf at ekskludere dem.

Og forøvrigt, så havde du da en masse mere at sige om dette emne der det ud til 😂.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Ja jeg havde sgu lige brug for at understrege dobbeltmoralen i måden UEFA griber dette an på. Og hvis du ikke kan se et problem i det så må det stå for egen regning.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Champions league

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 3:40 pm
DeanCassady skrev:
man apr 19, 2021 3:36 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 3:25 pm
“Kan I så gøre som vi siger!!!” Alt imens de kalder andre for egoistisk og grådige.
Din UEFA-krig fodrer forsimplede konklusioner. Du er med på, at det ikke kun er dem, det i sidste ende går ud over, ikke?

Jeg græmmes over, at Barca - på så usolidarisk vis - er løbet med ind i det lukkede selskab.
Det kommer da så sandeligt an på hvordan UEFA håndterer dette. Den fremgangsmåde de har lagt for dagen vil i hvert fald påvirke mange.

Man kunne i stedet gå i dialog med klubberne. Vi har jo alle vidst at denne dag ville komme men det virker til ar UEFA har nægtet at se det i øjnene og i stedet har valgt at true sig ud af problemerne. Det opfører sig som det de er - fodbolddikatorer der har siddet på magten for længe.
Det er da ansvarsfralæggelse af dimensioner. Det er tydeligt, at UEFAs nuværende koncept er langt fra forrygende, men at tolv klubber vælger at etablere deres egen, ekslusive udbryderliga, der udelukkende tilgodeser egne interesser, er så småpatetisk og egenrådigt, som det kan blive. Særligt når motivet er så åbenlyst, som det er.

UEFA og FIFA må for min skyld gerne lide, men de er tydeligvis ikke de store tabere i den her sag, hvilket jeg antager, at The Special Twelve formentlig havde set komme.

Det er næppe for sportens skyld, at ESL søsættes.
Robert Zimmerman

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Champions league

Indlæg af DeanCassady »

Mageligt vendt af Laporta i øvrigt.



Men vi skulle naturligvis med.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Det er da ansvarsfralæggelse af dimensioner. Det er tydeligt, at UEFAs nuværende koncept er langt fra forrygende, men at tolv klubber vælger at etablere deres egen, ekslusive udbryderliga, der udelukkende tilgodeser egne interesser, er så småpatetisk og egenrådigt, som det kan blive. Særligt når motivet er så åbenlyst, som det er.
Du får det til at lyde som om UEFA holder cl for alle andre end deres egen skyld.

Det er vitterligt super rig vs super rig. Det hele handler om penge og nu hvor UEFA står til at miste deres gulvkalv så bliver der smidt alle mafia metoder efter “de onde”. Her skal det selvfølgelig påpeges at “de onde” er cl og det er dem UEFA har tjent deres penge på.
UEFA og FIFA må for min skyld gerne lide, men de er tydeligvis ikke de store tabere i den her sag, hvilket jeg antager, at The Special Twelve formentlig havde set komme.
Selvfølgelig er de det! At burnley kunne have en drøm om at møde Barca var ikke det der holdte dem i gang. Ifølge rygterne så er de solidaritetsaftaler ESL får plads større end hvad UEFA kan klare. Så hvad vil man helst - have flere penge eller have en umulig drøm.
Det er næppe for sportens skyld, at ESL søsættes.
Er det for sportens skyld at cl får et andet format? Er det for sportens skyld at el finalen blev afholdt i baku? Er det for sportens skyld at vm bliver afholdt i Qatar?

Der er ikke rigtigt noget i dagens fodbold der forekommer for sportens skyld. Det er en pengemaskine. En maskine som UEFA/FIFA selv har skabt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

Drømmen altid drømmen.

Hvor meget mere får Burnley så?
Underligt de ikke er ekstatiske over den aftale, hvis den er så super sweet.

Der er jo ikke et eneste argument i din retorik, for at det her er bedre. Vi er alle enige om UEFAs og FIFAs mangler.
Det gør jo ikke de her klubber bedre.
Eneste forskel er de skal regulere sig selv, så behøver de ikke betale for korruptionen, for den ligger i konceptet.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

DeanCassady skrev:
man apr 19, 2021 4:10 pm
Mageligt vendt af Laporta i øvrigt.



Men vi skulle naturligvis med.
Det er så hyklerisk, at skyde projektet ned, for så efterfølgende at deltage. Jeg græmmes over dette projekt og synes, ærlig talt, at det kunne være grebet bedre an. UEFA/FIFA er helt sikkert svære og meget tunge at danse med, men det bliver ikke bedre nu. Og da slet ikke, når man medregner reaktionerne fra hele verden, hvor vi må antage, at FIFA vil mene, at de står med en stærk sag.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen så må de jo bygge sig op, gøre det godt og komme med i ESL.

Der er ikke ret mange der er ekstatiske da fodbold er bygget op om historie og traditioner. Alt nyt er skidt. Problemet er bare at gatekeeperne for dette er enormt korrupte organisationer som UEFA og FIFA.

Så kan du pege fingre af klubberne men jeg vil altid tage klubbernes side fremfor UEFA/FIFA.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

UEFA president Aleksander Čeferin:

"These are so-called big clubs, it is clear that the big clubs of today were not always big clubs. Juventus were in Serie B, Man United before Sir Alex Ferguson was I don't know where."
"We will do the sanctions we can do within the law, of course."

"We didn't know we had snakes so close to us, now we know."

“The players that will play in the Super League will be banned from playing in the World Cup and Euros. They will not be allowed to play for their national teams”. [Fabrizio Romano]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster