Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Men er du så kun med på dette lige nu fordi der er økonomisk krise? Eller ville du også have sagt god for det her for 6-7 år siden?
Jeg synes ESL er markant mere interessant end CL i nuværende form. Og meget mere end den form der træder i kraft i 24.

Jeg er imod alt hvad der har med uefa og korrupte organisationer at gøre. Så ja jeg ville have været med for 10 år siden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Reaktionerne for ligaerne og diverse forbund viser jo tydeligt at man ikke er interesseret i at udvikle sig. Det handler om status quo og holde magten hvor den er. Så må man gøre op med sig selv om man er tilfreds med den udvikling vi har set over de seneste mange år. Den vil fortsætte hvis der ikke bliver gjort noget.

ESL er et forsøg på at ændre noget. Den fokus der er på solidaritet, egoisme, romantik og historie er imo et forsøg på at aflede de problematikker der hersker. Er ESL perfekt? Nej. Men det vil fjerne magt fra UEFA. Og det er positivt.

Mere har jeg ikke at sige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

Der er ikke noget, der tyder på ESL ændrer på andet end navnene på hvem udøver korruption og hamstrer pengene.
Hvis de 12 klubber ville ændre noget fundamentalt, så havde de masser af muligheder for det. I det meste at prøve.
Det her handler ene og alene om bundlinjen.

At Barca er på røven er iøvrigt udelukkende Barca egen skyld. Ligesom så mange andre aktører, så har CL været en guldgrube for klubben.
At man så ikke under andre en del af kagen, fordi man er økonomiske mongoler er bare usympatisk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 1:49 pm
Reaktionerne for ligaerne og diverse forbund viser jo tydeligt at man ikke er interesseret i at udvikle sig. Det handler om status quo og holde magten hvor den er. Så må man gøre op med sig selv om man er tilfreds med den udvikling vi har set over de seneste mange år. Den vil fortsætte hvis der ikke bliver gjort noget.

ESL er et forsøg på at ændre noget. Den fokus der er på solidaritet, egoisme, romantik og historie er imo et forsøg på at aflede de problematikker der hersker. Er ESL perfekt? Nej. Men det vil fjerne magt fra UEFA. Og det er positivt.

Mere har jeg ikke at sige.
ESL er ikke udvikling, men afvikling. Det er jo ikke kun UEFA og Champions League som taber, men også alle "mindre" klubber og nationale turneringer. Og så selvfølgelig fansene som får en række opsplittede, amputerede turneringer. Selv fans af ESL-klubberne vil opleve, at deres klubber bryder med sin egen historie og flytter sig længere væk fra sin lokale og nationale tilknytning.

Isoleret set er jeg tilhænger af at Champions League bliver gentænkt, f.eks. i en ny struktur med et fast lønloft, og jeg er græskkatolsk om det er Florentino Perez, Joel Glazer og Abu Dhabi eller Gianni Infantino, Aleksander Ceferin og Qatar som styrer løjerne. Det er korrupte, griske pengemænd som ideelt set slet ikke bør være i sporten. Men ESL er ikke et forsøg på at gentænke for at skabe en bedre sport for os fans. Det er et forsøg på at tjene penge og konsolidere magten.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

The Club can today announce that Jose Mourinho and his coaching staff Joao Sacramento, Nuno Santos, Carlos Lalin and Giovanni Cerra have been relieved of their duties.
Tottenham har fyret Mourinho, fordi han efter sigende aflyste træning i dag. I protest imod ESL.

Har ikke fået det endeligt bekræftet, så indtil videre er det bare et rygte.
Holder den vand, synes jeg det er overreaktion fra Tottenhams side og i øvrigt cool af "The sacked one"

Og sorry for OT i debatten, men jeg synes det illustrerer den kløft, der er.
Mellem de, der træffer disse beslutninger og de, der skal leve med dem.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

Det handler jo ikke om at udvikle sig. Det handler om, at der sidder 12 ejere i verdens rigeste klubber, der udnytte sin position til at tjene flere penge. Klopp og Pep har kaldt ideen for idiotisk, Mourinho er muligvis blev fyret efter at nægte at træne på baggrund af dette (rygte), samtlige andre klubber, tidligere fodboldspillere osv. kalder det en skandale.

Og ideen er da også katastrofal på så mange måder. Fx, skal klubber som Tottenham og Arsenal så spille hver sæson uden noget at spille for, de kan jo ikke rykke ud og kommer ikke til at kæmpe om titlen, lyder fandme røvsygt :smile:

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kvoller »

Dytrax skrev:
man apr 19, 2021 2:00 pm
The Club can today announce that Jose Mourinho and his coaching staff Joao Sacramento, Nuno Santos, Carlos Lalin and Giovanni Cerra have been relieved of their duties.
Tottenham har fyret Mourinho, fordi han efter sigende aflyste træning i dag. I protest imod ESL.

Har ikke fået det endeligt bekræftet, så indtil videre er det bare et rygte.
Holder den vand, synes jeg det er overreaktion fra Tottenhams side og i øvrigt cool af "The sacked one"

Og sorry for OT i debatten, men jeg synes det illustrerer den kløft, der er.
Mellem de, der træffer disse beslutninger og de, der skal leve med dem.
Den er vidst blevet afkræftet igen.


Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Champions league

Indlæg af Dytrax »

Kommentar på FB fra Lars Seier Christensen:


Så er der åben krig i europæisk fodbold.

Historien er jo mere end 10 år gammel, men det er altid blevet ved forhandlingerne og snakken. Rygterne om at der nu skete noget konkret begyndte at løbe for alvor i løbet af dagen igår og sent i nat kom så den endelige bekræftelse af, at 12 større klubber i Europa har forpligtet sig overfor hinanden til at rive sig løs fra Champions League. Istedet vil de lave en lukket “European Super League”, som de ikke kan rykke ud af, og dermed er garanteret deltagelse i, år efter år. Der skal dog tilsyneladende være en åbning for 5 outsidere, der deltager på baggrund af resultater hvert år.

Når jeg siger “større” og ikke “største” klubber i Europa, som det jo rettelig burde være, hvis man skulle kalde det en europæisk “Superliga”, skyldes det et markant fravær af de store tyske og franske klubber.

Bayern München og PSG spillede fornyligt den mest underholdende Champions League kamp jeg har set i årevis. De er ikke med. De har fornuftigt nok valgt at sige nej tak. Arsenal, der ikke har været med i Champions League i flere år nu, og som med hiv og sving hev en sen udligning hjem mod bundholdet Fulham igår, er til gengæld en del af den nye “Superliga”. Trods 50 års trofast fanforhold til Arsenal, må jeg jo bare sige - det hænger ikke sammen. Tottenham, der blot i nogle få fornuftige år har fjernet sig fra den bløde mellemvare som et premier league midterhold, men ikke har vundet noget af betydning i mere end 30 år - i en europæisk superliga?? Dont think so.

De foreløbig 12 deltagende hold (der skal udvides til 15 “founding clubs” inden start) er - Arsenal, Chelsea, Tottenham, Liverpool og de to Manchester hold, Barcelona, Real Madrid og Atletico Madrid fra Spanien, samt Juventus, AC Milan og Inter fra Italien.

Den nye Superliga er et opgør med, eller snarere oprør mod, Champions League modellen, der ellers også forventes at blive ændret til en model, der yderligere favoriserer de store klubber. Men det er altså ikke nok for dem. Istedet udfordrer den nye model, styret af amerikanske klubejere og finansieret af banken JP Morgan, hele fundamentet for europæisk fodbold.

UEFA er rasende, FIFA er rasende, de nationale ligaer er rasende, og fans fra samtlige seks engelske hold er rasende. Der trues med udelukkelse fra de nationale ligaer for holdene og udelukkelse af spillerne fra de nationale landshold.

Det ligner et brud med mere end 100 års historie og fankultur. Hvis Leicester og Everton og West Ham ikke længere kan drømme om at være med i toppen på et godt år, hvad sker der så med deres klubs og deres fans ambitioner? Hvad sker der for FC Midtjylland, Brøndby og FCK, der ikke er med i det gode selskab og aldrig kan komme det? Hvis de 12/15 hold skal spille et utal af internationale midtugekampe i en velbetalt plastik-turnering, vil de så prioritere de nationale ligaer - hvis de overhovedet får lov at være med i dem fremover (eller ønsker at være det, det naturlige langsigtede mål vil jo sandsynligvis blive en fuld europæisk ligaturnering når man er kommet lidt igang)?

Tilbage står en svækket Champions League, og en konkurrerende lukket klub af udvalgte hold, der ikke længere har de reelle sportslige kriterier som risiko for nedrykning eller mulighed for at misse en stor turnering. Meget amerikansk.

Begge formater lægger op til flere internationale kampe end idag, hvilket vil lægge yderligere pres på de nationale liga- og landsholdskalendre. Og hvis fodboldorganisationerne gør alvor af at udelukke klubber og spillere, så står vi jo med en borgerkrig i europæisk fodbold.

Hvordan man lige får afmonteret det opståede kaos igen, er svært at se, men det synes givet, at European Super League ikke kommer til at ske i den form, de 12 udbryderklubber har fremlagt i nat. Den voldsomme reaktion fra fansene må også vække til eftertanke. Som Arsenal-fan igennem 50 år er jeg skuffet over min barndoms klub og det kan jeg se, at næsten alle andre også er, i alle de involverede klubber. En ret utrolig situation.

Allerede idag vil der givetvis komme yderligere markante reaktioner fra de europæiske fodboldinteressenter. Det bliver godt nok interessant at følge det her.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Champions league

Indlæg af Michman »

Jeg har aldrig været så skuffet over min klub tbh.. Synes det er illoyalt af helved til.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Corona har været tankevækkende for fodbolden, gjrode det ekstra klart hvor dyrt klubber er belvet drevet. Det er oplagt at man griber chancen, arbejder imod kontrakt/løn-lofter, men det griber man ikke.

Et pressemøde igang pt., som først kommer ud kl. 15,
Aleksander Čeferin (UEFA president): “The players that will play in the Super League will be banned from playing in the World Cup and Euros. They will not be allowed to play for their national teams”.
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

emo skrev:
man apr 19, 2021 2:51 pm
Corona har været tankevækkende for fodbolden, gjrode det ekstra klart hvor dyrt klubber er belvet drevet. Det er oplagt at man griber chancen, arbejder imod kontrakt/løn-lofter, men det griber man ikke.

Et pressemøde igang pt., som først kommer ud kl. 15,
Aleksander Čeferin (UEFA president): “The players that will play in the Super League will be banned from playing in the World Cup and Euros. They will not be allowed to play for their national teams”.
Kan simpelthen ikke tro at dette bliver gennemført!! Altså ESL, med disse straffe!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

“Kan I så gøre som vi siger!!!” Alt imens de kalder andre for egoistisk og grådige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Champions league

Indlæg af DeanCassady »

Robert Zimmerman

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Champions league

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 3:25 pm
“Kan I så gøre som vi siger!!!” Alt imens de kalder andre for egoistisk og grådige.
Din UEFA-krig fodrer forsimplede konklusioner. Du er med på, at det ikke kun er dem, det i sidste ende går ud over, ikke?

Jeg græmmes over, at Barca - på så usolidarisk vis - er løbet med ind i det lukkede selskab.
Robert Zimmerman

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Champions league

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man apr 19, 2021 1:43 pm
Men er du så kun med på dette lige nu fordi der er økonomisk krise? Eller ville du også have sagt god for det her for 6-7 år siden?
Jeg synes ESL er markant mere interessant end CL i nuværende form. Og meget mere end den form der træder i kraft i 24.

Jeg er imod alt hvad der har med uefa og korrupte organisationer at gøre. Så ja jeg ville have været med for 10 år siden.
Altså isoleret set, synes jeg at denne turnering er lidt en bastard. Alene det, det er en invitationsturnering, gør at værdien daler rent sportsligt. Det minder om de første udgaver af champions cuppen, som også fungerede med invitationer.

Men jeg er helt enig i at alt, hvad der kan bryde FIFA og Uefa's monopoler, vil være velkommen. Egentlig utroligt at fans verden over ikke kan se værdien af det.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster