17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Tillykke, folkens.

Hvor er det fedt. I særdeleshed ovenpå efteråret, hvor vi havde mere end bare almindelig slagside på fartøjet. Der er blevet rettet op og nu bliver der forhåbentlig bygget op med tanke på de næste år.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Messi:
"We're very happy, this group deserved a joy. It's special that I lifted the first title as a captain at the club where I've lived all my life."

"We had the patience to play the ball from side to side, to look for the danger. In the first half it was difficult, but in the second half they slowed down a bit and we took advantage of it."

"It's a different season with changes, with young players. It was difficult for us to start at the beginning, but the team has been getting stronger and we are in the fight for La Liga. A lot of games remain and a lot of things will happen."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jeg har helt glemt hvordan man skal fejre. Jeg er glad men ikke som før hvor man skreg af glæde i flere dage og kørte rundt i byen med Barca flag pyntet på bilen.
Corona og Barto har fucket op stemningen
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »



60 afleveringer fra Alba erobrede bolden til Messi scorede!
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Koeman: "I'm proud to be Barça's manager."

"We're very happy to win this title. We've made changes to the team, Barça must fight for the titles, also with young players. We have our first title and now we'll continue fighting for La Liga."

"In any big club you know that the manager depends on the titles and results, winning a title is also important for me, but above all for the players, who have fought for everything from day one. If there's a team that deserves to win this Cup... It's us."

"The system? I haven't thought about it much. The team has been playing with three centre-backs for some time, although it's true that in the last two games we have changed to a line of four. But against Athletic, it was the best system."

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »


Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »



MDCCCXCIX

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Det er som om man kan mærke solskinnet lidt mere i dag. I lyset af alting betyder dette trofæ pludselig så meget mere end det gjorde i kølvandet på Pep-årene.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Nu må altså til at sende de kampe noget tidligere - jeg formåede at falde i søvn under kampen (kort inden de 7-8 min mål bonanza). Så er det altid noget, at man kan se den forskudt... Omvendt dejligt, at vågne på til en lækker 4-måls sejr og årets første pokal!

God kamp - det er så åbenlyst, at vi skal have nogle mekanismer ind på holdet, der kan åbne lavt stående forsvar. Så snart et hold skal længere frem på banen, så har vi som regel flere mål i holdet (Bilbao i går, Real Sociedad mv.). Under Peps / LE scorede vi blot ofte i første halvleg, hvorfor det kunne udvikle sig voldsomt gennem resten af kampen.

Spændende med Griezman og Messi i front... Ikke meget vertikalt tryk i den duo, men til gengæld kan begge indgå meget fornemt i spillet foran forsvaret, hvilket i går bidrog til en total dominans på bolden mere eller mindre hele kampen.

Så fik De Jong Griezmans angriber/midtbane rolle. Han har spillet lignende gennem sæsonen, og han fungerer godt i rushene med holdet, løber fint i dybden og kommer fornuftigt i feltet. Han kan blive bedre i felt rollen, men jeg kan godt se en art Lampard i ham over tid, hvis man fastholder den rolle (+10 mål midtbanespiller). Vi kunne faktisk godt bruge en klon - for hans evne kan også bruges dybere i banen. De Jong formåede modsat mod RM at give et tryk på forsvaret, så der var 'presence' i feltet uden en reel 9'er (Dembele har ikke for nu fornemmelsen nok for den rolle, så i Barcelona mener jeg, at han skal bruges som kant angriber eller sælges).

Og så var det tydeligt, at vi skal have en spiller, der er rolig på bolden i forsvaret (i går Pique) - hvilket for mig at se blot understregede fejlen i den relation mod RM (men De Jong kan selvfølgelig ikke spille to steder på engang). Men det giver bare meget mere ro, og vi kan ikke forvente, at Lenglet eller en ung Mingueza kan løfte den opgave på et højt nok niveau (Mingueza er der håb for Lenglet og Araujo kommer vel reelt aldrig til det), så Garcia bliver et kærkomment alternativ til Pique (da De Jong i så fald forhåbentlig bliver overflødig dernede).

Men kampen i går var også en helt anden størrelse, da Ath Bilbao ikke rigtigt kunne true på kanterne - deres kantspillere er simpelthen for langsomme, og den eneste spiller med speed var Williams, som man kunne sidde på med 2-3 spillere. 3-5-2 opstillingen er fortsat sårbar overfor dybdeløb i frimærkerne, og der kommer vi til at møde hold, der vil udfordre meget mere end i går.
Men det er også interessant (omend som Barcelona Fan uvant) med en veksling mellem 3-4-3/3-5-2 og 4-3-3. Det giver noget taktisk fleksibilitet, som den ene sider tiltaler mig, men samtidig konflikterer det med den taktiske stringens i Barcelona. Omvendt blev der allerede solgt ud på den parametre under Valverdes regime.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »



Hvor er det fedt at se den passion, Laporta kommer med. Skærende kontrast til de sidste år under Bartomeu.

Mht kampen, så er det let at dele roser ud efter sådan en sejr. Alle spillede rigtig godt og et par stykker spillede fantastisk. 83% boldbesiddelse i første halvleg kørte Bilbao så døde at det kun var et spørgsmål om tid i anden halvleg. 77% boldbesiddelse, 813 afleveringer, med en succesrate på 93,4%! Av, av, ikke en sjov kamp for Atletic Club.

Det vil være forkert at bedømme truppen ud sådan en kamp, så lad os se, hvordan det sidste af sæsonen forløber.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Tænk hvis vi gjorde det med tiki-taka stil :cool:

MDCCCXCIX

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

EasyBuddhist skrev:
søn apr 18, 2021 10:55 am


Hvor er det fedt at se den passion, Laporta kommer med. Skærende kontrast til de sidste år under Bartomeu.

Mht kampen, så er det let at dele roser ud efter sådan en sejr. Alle spillede rigtig godt og et par stykker spillede fantastisk. 83% boldbesiddelse i første halvleg kørte Bilbao så døde at det kun var et spørgsmål om tid i anden halvleg. 77% boldbesiddelse, 813 afleveringer, med en succesrate på 93,4%! Av, av, ikke en sjov kamp for Atletic Club.

Det vil være forkert at bedømme truppen ud sådan en kamp, så lad os se, hvordan det sidste af sæsonen forløber.
Ja, det er fantastisk smukt at se Laporta i glædesrus. Lad os få mere af det, tak.

Og tillykke til alle. Det begynder at så småt at lysne i det katalanske.
Robert Zimmerman

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

EasyBuddhist skrev:
søn apr 18, 2021 10:55 am
Vidunderlige billeder, det der. Det virker som et markant sundhedstegn at spillerne, og folk omkring klubben, har overskuddet - og måske nærmest modet - til at glæde sig over en titel, som tidligere har været betragtet som et lidet prestigefuldt Mickey Mouse-trofæ. Sagen er bare at det manifesterer den fremgang, vi har mærket den seneste tid. Det dufter lidt af forår.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 17/4 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Bare en dejlig følelse at det ikke bliver lige så skidt som sidste år..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster