Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Kubala skrev:
lør apr 03, 2021 7:10 am
Hvis man nu får Haaland til 150 mio. euro, skal alle pengene betales på en gang? Strukturerer man det ikke sådan, at man f.eks. betaler over nogle år? F.eks. 3 år eller 5 år? Hvis det er over 3 år, så er det 50 mio. euro nu her til sommer, hvilket kunne lade sig gøre, når man regner spillersalg med i regnestykket. Ellers virker 150 mio. euro jo vanvittigt i et træk.
Men sådan vil det jo også typisk være med salg af spillere til andre klubber. Så den del går nok lige op :-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Men som udgangspunkt skal alt gå op i en højere enhed, hvis dit skriv skal gå i opfyldelse. Kan man forhandle en realistisk lønnedgang, er man godt på vej. Jeg kan dog stadig ikke se Messi gå 30% ned i løn.
Ja man kommer ikke sovende ud af en økonomisk krise. Det vil kræve en masse held/kompetence. Og det vil kræve at spillerne går ned i løn. Hvis Messi ikke vil det så er der ikke plads til ham.
Jeg er enig i, at der er noget fyld på holdet, der kan sorteres fra, men især på CB positionen er jeg uenig. Pique har måske 1-2 sæsoner tilbage på topplan, der skal laves en plan for hans exit.
Derudover sætter du din lid til nogle La Masia knægte, som endnu ikke har bevist, at de på nogen måde ville kunne træde ind i truppen.
Den exitplan hedder garcia. Og ud fra hvad vi har set fra feks araujo så er han på nuværende tidspunkt bedre end både lenglet og umtiti. Og han er billigere i løn.

Et forsvar om et par år med araujo, de Jong og garcia. Og så er der cuenca som imponerer på u21 landsholdet og kan købes tilbage fra Villarreal til en billig penge. Jeg ville så prøve at lukke de sidste huller med la masia men måske er økonomien bedre på det tidspunkt og man kan hente en der passer ind.
Hvis De Jong skal fortsætte som CB, er det endnu et problem, for hans tilstedeværelse på midtbanen vil på nuværende tidspunkt være nærmest umulig at erstatte med en Busquets, der vel ret beset burde skippes videre til fordel for netop De Jong.
Altså på nuværende tidspunkt går det rigtig godt med bussi. Han har haft lidt af en comeback sæson generelt og som med pique tror jeg han kan fortsætte et par år til. Men altså til den centrale midt vil vi have pedri, ilaix, puig, bussi, nico, jandro og måske Roberto. Samtidig kan de Jong supplere. Det er rigeligt.
Det er korrekt, at der var rekordomsætning inden Covid. Men der var stadig den højeste lønudgift af alle klubber i verden og der blev ikke afdraget på lånene. Det er beskrevet flere steder.
Som tidligere nævnt skal der stadig laves aftale med kreditorerne, og hvis Laporta er dygtig her, kan det føre til en begyndende afdrag på gælden.
Ja og den skal selvfølgelig ned. Det er det vigtigste. Og hvis vi så kommer i nærheden af tidligere tiders omsætning så burde vi kunne afdrage mere. Det kommer selvfølgelig an på de aftaler laporta får på plads.

Jeg tænker desuden han vil tage endnu et lån til at finansiere underskuddet fra denne sæson samt de tab vi vil få på spillersalg og købet af en angriber. Ifølge den revision der lige har været i klubben vil dette lyde på omkring 350 mio.
Jeg tror ikke fodboldverdenen bliver normaliseret, men det er bare et held for Barca. Forhåbentlig kommer vi ned på mere normale transfersummer, for det var stukket helt af Pre-Covid. Det kan sagtens være en fordel at økonomien i moderne fodbold skal genopbygges på ny.
Enig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen hvad skal der så gøres ladislau? Og hvad forventer du der realistisk bliver gjort?

Jeg tror på ingen måder man går efter at kunne købe en spiller på baggrund af spillersalg. Tværtimod vil man forsøge at æde det tab sammen med et køb af en angriber. Muligvis gennem et nyt lån. Der har også være snak om obligationer (det har jeg ingen anelse om), salg af stadionnavn og andre sponsorater.

Når lønnen så er nede, man har en god trup og vi ser nogle omsætninger der kommer tilbage på normalt niveau så vil man kunne afdrage på gælden i højere grad end tidligere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
lør apr 03, 2021 9:35 am
Jamen hvad skal der så gøres ladislau? Og hvad forventer du der realistisk bliver gjort?
Det ligger vel implicit i hans post... Forsøg at få lønningerne ned og/eller sælg dem, der trækker læsset op + vent med indkøb til økonomien er mere stabiliseret.

Jeg er også helt klart til den strategi - der skal sendes mange afsted, før vi skal hente på papiret bærende profiler (Haaland, Alaba, Wijnaldum) med mindre positionerne er store flaskehalse (og vi snakker transfer kup), hvilket ikke er tilfældet for de tre.

Der skal simpelthen udvises en mere afstemt balance i intentionerne... indtil videre ved vi kun, at Haaland har været forbi til en snak, og at han i hvert fald ikke er billig i indkøb (alle de gode intentioner er for nu snak og rygter). Det emmer ikke af den ønskede balance i handling..

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

De sidste meldinger fra pressen går på at man sætter ind på Depay. Det vil give god mening at få den handel på plads sammen med Garcia, for så har man de to tilføjelser, som man allerede skulle have haft sidste sommer. Wijnaldum er der imod rykket ned på prioriterings listen, mens Alaba og Aguero er helt ude i kulden.

Hvis man får held med at sikre Garcia og Depay, så skifter fokus væk fra at hente, til at sælge spillere og der vil det nok være i et langt stykke tid og til langt ind i sommeren. Der skal sikkert sælges/udlejes mindst 4-5 spillere, før man igen begynder og kigge på indkøb, hvorefter de tre sidstnævnte igen kan komme i spil, alt efter hvem og hvor mange, der bliver solgt.

Haaland må betragtes som et særskilt projekt, som kører uafhængigt af den øvrige trupsammensætning. Der handler nok mere om at holde sig til i kampen og rykke, hvis muligheden opstår.der handler det om at Haaland nu skal tage en beslutning om, han virkelig vil af sted denne sommer og i så fald, hvilke klubber han foretrækker. Det er en lang proces endnu. Først når det står klart, om Haaland er en realistisk mulighed, vil man begynde at kigge aktivt efter afsætning til en af de rigtig løntunge og dyre spillere i truppen.

Indtil da, står den på salg og forlængelser, hvor Messi,Dembele, Ilaix og Nico er prioriteret.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Madameskrald skrev:
lør apr 03, 2021 9:45 am
Piquénbauer skrev:
lør apr 03, 2021 9:35 am
Jamen hvad skal der så gøres ladislau? Og hvad forventer du der realistisk bliver gjort?
Det ligger vel implicit i hans post... Forsøg at få lønningerne ned og/eller sælg dem, der trækker læsset op + vent med indkøb til økonomien er mere stabiliseret.

Jeg er også helt klart til den strategi - der skal sendes mange afsted, før vi skal hente på papiret bærende profiler (Haaland, Alaba, Wijnaldum) med mindre positionerne er store flaskehalse (og vi snakker transfer kup), hvilket ikke er tilfældet for de tre.

Der skal simpelthen udvises en mere afstemt balance i intentionerne... indtil videre ved vi kun, at Haaland har været forbi til en snak, og at han i hvert fald ikke er billig i indkøb (alle de gode intentioner er for nu snak og rygter). Det emmer ikke af den ønskede balance i handling..
Når en spiller som haaland er på markedet så slår man til. Han er så tæt på en sikker handel man kan komme og en spiller man kan have i klubben i flere år. Så kan det godt være man må tage et lån - det er jeg ligeglad med. Det er en god investering i klubbens fremtid. Brug 100+ mio nu, spil med om alt og slip for en masse problemer fremadrettet.

Ellers er jeg enig i resten. Jeg har derfor heller ikke skrevet at vi skal hente hverken Alaba eller gini. Tværtimod skal man satse på det man har. Men haaland er en anden sag.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona's plan B for Haaland is about waiting a year to then sign him for 75 million euros, his release clause by then. Barça aren't against this option at all, given the harsh economic possibilities within the club right now. [sport]
Det giver god mening og det understreger fint det Easy beskrev. Det handler om at holde sig inde i kampen omkring ham. Hvis man kan vente så gør man det men en spiller som haaland hænger ikke på træerne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvis/når Haaland får en målscorings krise.. hvad kan han så bidrage med i FC Barcelona.. type mæssigt er han fuldstændig en modsætnig til det spil som Barcelona er kendt for og vil kendes for.

Synes bestemt ikke man skal sprænge banken for ham.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Piquénbauer skrev:
lør apr 03, 2021 12:19 pm
Barcelona's plan B for Haaland is about waiting a year to then sign him for 75 million euros, his release clause by then. Barça aren't against this option at all, given the harsh economic possibilities within the club right now. [sport]
Det giver god mening og det understreger fint det Easy beskrev. Det handler om at holde sig inde i kampen omkring ham. Hvis man kan vente så gør man det men en spiller som haaland hænger ikke på træerne.
Spørgsmålet er nok nærmere om Håland kan vente. Kender man Raiola ret, skal der smedes mens jernet er brandvarmt - og det må det siges at være nu. Når Hålands entourage sendes rundt i Europa, vil han formentlig ikke vente yderligere et år på at tage næste skridt i sin karriere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

SpillerSomMESSI skrev:
lør apr 03, 2021 12:35 pm
Hvis/når Haaland får en målscorings krise.. hvad kan han så bidrage med i FC Barcelona.. type mæssigt er han fuldstændig en modsætnig til det spil som Barcelona er kendt for og vil kendes for.

Synes bestemt ikke man skal sprænge banken for ham.
Meget af det samme som suarez bidrog med. Han er et fysisk monster der ene mand vil kunne holde presset på modstanderens cb’er. Og så er han altså ikke skidt med fødderne.

Jeg ser generelt noget suarez i ham. Han har en tendens til at få bolden med.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

VicValde skrev:
lør apr 03, 2021 12:36 pm
Piquénbauer skrev:
lør apr 03, 2021 12:19 pm
Barcelona's plan B for Haaland is about waiting a year to then sign him for 75 million euros, his release clause by then. Barça aren't against this option at all, given the harsh economic possibilities within the club right now. [sport]
Det giver god mening og det understreger fint det Easy beskrev. Det handler om at holde sig inde i kampen omkring ham. Hvis man kan vente så gør man det men en spiller som haaland hænger ikke på træerne.
Spørgsmålet er nok nærmere om Håland kan vente. Kender man Raiola ret, skal der smedes mens jernet er brandvarmt - og det må det siges at være nu. Når Hålands entourage sendes rundt i Europa, vil han formentlig ikke vente yderligere et år på at tage næste skridt i sin karriere.
Selvfølgelig og hvis han vil væk til sommer så må vi se om laporta kan få samlet midlerne sammen...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Umiddelbart kunne det lade sig gøre(Haalands transfer), hvis man kan dele beløbet over nogle år, men der er selvfølgelig nogle ting, der skal falde på plads. Lønninger, salg osv.

Jeg ved bare ikke, om han er sådan en Suarez type(har ikke set nok kampe med ham til at vurdere sådan noget). Suarez var virkelig teknisk dygtig, selvom nogen sikkert mener noget andet.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Kubala skrev:
lør apr 03, 2021 2:18 pm
Umiddelbart kunne det lade sig gøre(Haalands transfer), hvis man kan dele beløbet over nogle år, men der er selvfølgelig nogle ting, der skal falde på plads. Lønninger, salg osv.
Griezmann er den anden højst betalte spiller i truppen - med et godt stykke ned til nummer 3. Med hans afgang burde det kunne lade sig gøre lønmæssigt, men transfermæssigt taber Barca enorme summer, hans markedsværdi er kun gået én vej siden skiftet, så det skal virkelig gøres med det lange lys på for Laporta. Og igen handler det om kreditorernes velvillighed.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
lør apr 03, 2021 12:39 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør apr 03, 2021 12:35 pm
Hvis/når Haaland får en målscorings krise.. hvad kan han så bidrage med i FC Barcelona.. type mæssigt er han fuldstændig en modsætnig til det spil som Barcelona er kendt for og vil kendes for.

Synes bestemt ikke man skal sprænge banken for ham.
Meget af det samme som suarez bidrog med. Han er et fysisk monster der ene mand vil kunne holde presset på modstanderens cb’er. Og så er han altså ikke skidt med fødderne.

Jeg ser generelt noget suarez i ham. Han har en tendens til at få bolden med.
Som andre har skrevet om Haaland
“No flair or elegance, just pure power and finishing”

Jeg har set ham spille mange kampe denne sæson, god med fødderne er han ihvertfald ikke.. jeg vil nærmere betegne ham som klodset. Det er ihvertald ikke en spiller som kan indgå i hurtige pasninger, eller som umiddelbart kan drible en mand.. han er helt uhyggelig stærk, et bæst, som med sin styrke og størrelse tromler modstandere.

Ikke en type jeg synes vi skal have i Barca, det vil måske betyde mål, men gøre vores spillestil skade og vil gøre at vi taktisk skal spille på en anden måde for at kunne udnytte hans styrker.. vi ligger som regel med 70% bold besiddelse og væver os igennem kompakte forsvar som står lavt, et scenarie der ikke bekommer hans spillestil.

Jeg er imponeret af ham, men synes han er decideret fejlcastet i Barca på næsten alle parametre.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det kunne ligeså vel være suarez du beskrev der. I hvert fald hvis man husker de utallige beskrivelser der kom omkring suarez i sin barcatid. Han var i hvert fald heller ikke kendt for sin ynde med bolden...

Jeg synes man skal passe på med at smide spillere ind i bokse. Når jeg ser på vores nuværende system og de roller spillerne udfylder så vil haaland være intet mindre end genial i dembs rolle. Han ville presse modstandernes cb’er langt ned i banen og han ville være en enorm trussel med griez og Messi til at sætte ham i scene. Samtidig ville han være endnu en trussel i feltet når backerne kom med op.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster