Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Nej, det er ikke sjovt at blive kaldt ud på ens manglende viden. Jeg forstår godt det belejlige aspekt i at sidde og tage 95% af ens indlæg ud fra den blå luft og fremstille dem som faktuelle, men heldigvis er det nemt at gennemskue.

Du må gerne kalde mig en troll og Real Madrid fan. Jeg er fan af spansk fodbold og elsker Barca, mens jeg ikke decideret hader Real. Jeg bryder mig bare ikke om deres måde at spille fodbold på. Jeg respekterer det, de har opnået - og er ikke bange for at skilte med det. Ved godt der ikke er plads til folk som mig på dette forum, hvis det stod til dig - men jeg synes nogle gange det kælder debatten at få flere-farvede briller på.. Noget du i den grad kunne bruge!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Champione skrev:
fre apr 02, 2021 6:09 pm
Hvis vi ser bort fra det økonomiske aspekt i en Haaland handel - passer han så ind sportsligt?
Han er jo lidt en stor udgave (med mit begrænsede kendskab til ham) af Suarez?
Enorm snu striker til at løbe i rum og med en vanvittig fysik, en sjælden kombination af højde og hurtighed - men er han specielt stærk med fødderne, og har overblik og spilintelligens?

Jeg er også forblændet af hans stats og ikke mindst hans mentalitet (modsat Mbappe!), men er der plads i vores system til en central afslutter, som ikke skal indgå i kombinationerne og “levere” til andre?
For det er hans rolle i Dortmund lige nu.
Det jeg har set, er han faktisk overraskende god med fødderne. Ingen Ney, men ganske fin. Overblik og spilintelligens syntes jeg også er ganske godt. Men altså, har ikke set 50 kampe med ham...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen så belys os med din enorme viden! Hvad skal Barca dog gøre for at komme ud af denne forfærdelige situation? Hvorfor holder man møder med haaland hvis man ikke vil hente ham?

Jeg ved du ikke har den fjerneste indsigt i la masia og laporta er jo bare en politiker. Men kom med det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Jeg har redegjort for, hvorfor Barca står dårligt. Men derfor kan der være masser af signalværdi i at tale med hans folk. Måske ved Laporta også, at Messi smutter og så kan vejen til Håland være markant nemmere.

Til gengæld kommer du med en masse postulater og fortsætter med at gå efter manden istedet for bolden, men jeg venter fortsat tålmodigt på, at du skal redegøre for dine teser. Hvis du ikke evner at diskutere på et nogenlunde sobert niveau, så send mig da en PM fremfor at kede resten af forum med personfnidder.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Du brød ind i en samtale du ikke var involveret i. Og det således:
Kunne være rart hvis du bare én gang ville underbygge alle de her kommentarer, for du har tydeligvis misset noget omkring klubbens økonomi.
Hvordan synes du selv det fremstår? Jeg vil sige det er at gå efter manden hvorfor det forekommer mig underligt at du konstant skal henvise til at jeg går “efter manden” alt imens du angriber min viden.

Jeg har fremlagt “mine” ideer for hvordan Barca skal komme ud af krisen. Det skal her siges at langt størstedelen af hvad jeg skriver herinde og har skrevet over de seneste mange år kommer fra den info der slipper ud i medierne. Så når jeg nævner spillere der skal sælges så er det baseret på rygter fra ok kilder. Det er ikke bare ting jeg finder på.

Du finder åbenbart alt umuligt og utroværdigt men når man spørger dig om hvordan Barca vil og kan komme ud af krisen så kommer du ikke rigtigt med noget. Kan du det?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBWAL »

Er der nogen, der ved, om redaktøren af denne ellers fine blog er meget biased ifht visse spillere. Jeg læser, han vinkler evt Haaland ankomst som Griezmann farvel. Fuldstændig uden belæg, og hvorfor i alverden skulle det være noget, der hang sammen? Hvorfor ikke Dembele eller Messi eller Braithwaite eller Trincao, eller hvorfor ikke beholde dem alle? Det er i hvertfald en super mærkelig vinkel. Og de fleste Griez nyheder er altid negativt ladede. Måske er det mest ønsketænkning fra en biased redaktør. Jeg elsker, som nogen måske ved, den lille franskmand. Og håber bare han bliver. Haaland kunne være fed - især fordi han kunne være i klubben mange år. Fed type, personlighedmæssigt, tror jeg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Men jeg prøver igen.
Hvordan skal lønnen nedbringes?
Der skal forhandles nye kontrakter med spillerne der bliver i klubben. Generelt er spillerne gået ned i løn over flere gange men man har også forlænget/ændret kontrakt med MAtS og pique (hvis jeg ikke tager fejl). Messi skal ligeledes ned i løn og her går rygterne på af han skal 30% ned i løn.

Og så skal der sælges - mere om det i næste punkt.
Hvem skal væk?
Mange skal væk: Neto, umtiti, lenglet, firpo, todibo, Pjanic, alena, Cou og Martin.

Og så er det spillere der ligeledes kan sælges hvis der kommer et ok bud: griez, demb og Roberto.

Flere af disse spillere spiller mindre roller og man kan sagtens undvære dem.
- Netos rolle kan overtages af pena eller tenas.
- Umtiti og lenglet kan dækkes af garcia, Comas og muligvis fortsætter de jong i forsvaret.
- Firpo kan dækkes af emerson som kommer hjem (dest kan også spille vb) og balde fra b holdet.
- Pjanic og alena kan dækkes af nico.
- Cou og Martin bliver dækket af depay.
- Todibo spiller ingen rolle.

Omkring griez/demb så skulle det være fordi haaland kom til. Og så mener jeg personligt sagtens man kan sige farvel til Roberto nu hvor emerson kommer til klubben.
Og hvilken løn forventer du man kan hente verdens mest hypede spiller til?
Ingen anelse. Rygterne siger at de ikke krævede den store løn på mødet i går men jeg ved at hvis man kommer af med flere af ovenstående spillere så burde man kunne håndtere haalands løn.
Hvordan ved du, der kan afdrages på gælden?
Nu kan jeg ikke spå om fremtiden men inden Covid havde vi rekordomsætninger. Vi havde dog også flere tossede køb med dertilhørende enorme lønninger.

Jeg forventer at man vil rydde så meget ud i truppen at lønnen vil komme ned på et fornuftigt niveau. Det kombineret med at man feks vil sælge navnet på stadion og holde sig fra enorme køb i de næste sæsoner hvor man vil satse på la masia gør at jeg tror man vil have flere penge til at afdrage på gælden. Her skal det selvfølgelig påpeges at jeg regner med at fodboldverdenen bliver normal til næste sæson med tilskuere osv. Hvis det ikke forekommer så bliver det selvfølgelig svært.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Mésqueunclub skrev:
fre apr 02, 2021 2:42 pm
Kubala skrev:
fre apr 02, 2021 1:45 pm
Lur mig, om Mbappe ikke skriver under med PSG? Måske ikke til sommer, men næste sommer. De venter bare på at presse PSG maksimalt, så de kan få den kontrakt, de ønsker. Der skal virkelig ske noget vildt, før Mbappe skifter(til en klub, der er virkelig stærke og dominerer europæisk, især mht. cl og kan give en kæmpe kontrakt). Hvorfor skulle han til Real f.eks.? Hvad har Real, som PSG ikke har? Har Real bedre muligheder for at vinde CL? Kan de betale mere?
Den eneste grund jeg kan se til at Mbappe ville skifte er for at få mere konkurrence for at bevise at han er lige så god i en bedre liga, for lad os være ærlige ligue 1 er en farmer liga.
Hm... Ja, det kunne han, men hvis PSG kæmper om cl, og kan vinden den, så behøver han ikke at skifte. Gør han det godt i cl og vinder de turneringen, vil han blive nomineret til verdens bedste spiller, hvilket vil gøre, at den niveau snak kunne forstumme. Måske vil os fans snakke om sådan noget, men bliver han kåret til verdens bedste spiller, vil det jo cementeret et eller andet. Blandt journalisterne og resten af fodboldverdenen(kollegaerne og generelt folk i faget, dog ikke muligvis fans pga. liga snakken og niveauet). Derudover er der lønnen og livet i Paris. Hvis han får en sindssyg løn og kan være i Frankrig samt at holdet kan konkurrere om cl, hvorfor så flytte?

Der er jo også nogen, der siger, at Messi skulle have skiftet la liga ud med pl, for at vise, at han kan begå sig i en anden liga, men altså, det gør jo ikke Messi dårligere af den grund?

Men ja, jeg kan godt se din pointe. Jeg tror bare, at Mbappe fisker efter den der store kontrakt, som man har set det med alle de andre PSG-spillere. Verratti f.eks., der brugte Barca i det spil.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
fre apr 02, 2021 7:13 pm
Men jeg prøver igen.
Hvordan skal lønnen nedbringes?
Der skal forhandles nye kontrakter med spillerne der bliver i klubben. Generelt er spillerne gået ned i løn over flere gange men man har også forlænget/ændret kontrakt med MAtS og pique (hvis jeg ikke tager fejl). Messi skal ligeledes ned i løn og her går rygterne på af han skal 30% ned i løn.

Og så skal der sælges - mere om det i næste punkt.
Hvem skal væk?
Mange skal væk: Neto, umtiti, lenglet, firpo, todibo, Pjanic, alena, Cou og Martin.

Og så er det spillere der ligeledes kan sælges hvis der kommer et ok bud: griez, demb og Roberto.

Flere af disse spillere spiller mindre roller og man kan sagtens undvære dem.
- Netos rolle kan overtages af pena eller tenas.
- Umtiti og lenglet kan dækkes af garcia, Comas og muligvis fortsætter de jong i forsvaret.
- Firpo kan dækkes af emerson som kommer hjem (dest kan også spille vb) og balde fra b holdet.
- Pjanic og alena kan dækkes af nico.
- Cou og Martin bliver dækket af depay.
- Todibo spiller ingen rolle.

Omkring griez/demb så skulle det være fordi haaland kom til. Og så mener jeg personligt sagtens man kan sige farvel til Roberto nu hvor emerson kommer til klubben.
Og hvilken løn forventer du man kan hente verdens mest hypede spiller til?
Ingen anelse. Rygterne siger at de ikke krævede den store løn på mødet i går men jeg ved at hvis man kommer af med flere af ovenstående spillere så burde man kunne håndtere haalands løn.
Hvordan ved du, der kan afdrages på gælden?
Nu kan jeg ikke spå om fremtiden men inden Covid havde vi rekordomsætninger. Vi havde dog også flere tossede køb med dertilhørende enorme lønninger.

Jeg forventer at man vil rydde så meget ud i truppen at lønnen vil komme ned på et fornuftigt niveau. Det kombineret med at man feks vil sælge navnet på stadion og holde sig fra enorme køb i de næste sæsoner hvor man vil satse på la masia gør at jeg tror man vil have flere penge til at afdrage på gælden. Her skal det selvfølgelig påpeges at jeg regner med at fodboldverdenen bliver normal til næste sæson med tilskuere osv. Hvis det ikke forekommer så bliver det selvfølgelig svært.
Men problemet er, at Laporta berygtede plan beror på rigtigt mange forudsætninger, herunder

1) truppen vil gå yderligere ned i løn - og fast (Mats løn blev eks. rygtet til at stige post Corona)
2) man kan skære så meget i truppen, som planen ligger op til (og som tidligere skrevet, så tror jeg simpelthen ikke på det). Vinteren gav et rekord magert transfervindue - og jeg tror ganske enkelt, at der vil være begrænset cash flow henover sommeren også. Der er simpelthen ikke ret mange klubber, der har penge... Jeg vædder gerne på, at mindst 3 af Coutinho, Umtiti, Griezman, Dembele og Pjanic er på kontrakt efter sommeren. Og Dembele er den mest sandsynlige afgang - og på alle måder det mest tossede salg.
3) man kan refinansiere den store kortsigtede gæld fordelagtig.

Jeg har svært ved at tro på det (indtil andet er bevist) luftkastel, som Laporta har kørt i stillingen - og jeg tager gerne hatten af, hvis det viser sig som en farbar plan. Og jeg kan godt forstå filosofien, om at man ikke skal spare sig ud af en krise, da man lever sf de sportslige resultater, men planen kræver tilsynelandende så mange ting, der skal falde på plads, som er ude af Laporta hænde, at jeg finder den meget tvivlsom. Og kald mig gerne kedelig, men jeg finder det også forkasteligt, at man inviterer en rigtigt dyr herre til initiale forhandler, når man ikke engang har betalt løn den seneste tid.

Hvis det viser sig, at Laporta har styr på en attraktiv rekonstruktion, reduktion af spillernes lønninger, købere til flere af klubbens løntunge herre, så stor cadeau til ham herfra, men ja jeg tvivler!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

I øvrigt har man ikke hørt om, at Mbappe vil væk, ligesom man gør her med Haaland.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

@Madameskrald

Det vil uden tvivl kræve at alt falder perfekt på plads. Laporta og co skal virkelig vise hvorfor de er blevet valgt og de har en utrolig svær opgave foran sig.

Vi må se hvad der sker...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Lige for at få det på det rene, så kaprede Laporta jo Fonts kampagne ved at love et økonomisk bæredygtigt Barca med ansvarlig økonomisk ageren. Hvor lang tid har han siddet på pinden?
Det er dybt utroværdigt!

Som MadameSkrald er inde på, så er der meget, som skal gå op i en højere enhed før vi kan hente milliard-plus på spillersalg. Det ville være flot, og guderne skal vide vi har meget i udbakken, men hvem skal betale over en milliard for vores afdankede spillere? Hvem?
Dertil kommet, at vi bruger penge, som vi skylder egne folk og klubber rundt omkring. Fordi diverse bonusser kommer som et chok hver gang.

Så bliver besparelser på løn og så transfers blandet sammen.
Minus på transfers er direkte på bundlinjen. Lønningerne påvirker driften. Hvis vi kan spare på lønningerne, så kan kan vi måske købe spillere næste år.
Men nye spillere, også dem på fri transfer, skal jo også have løn. Dem der gør det godt vil måske endda have lønforhøjelse.

Hvad er den her uforbeholdne tiltro til Laporta baseret på?
Altså udover nostalgi, men han handlede også dyrt ind sidst, og har ikke i handling været økonomisk ansvarlig udover de allerførste år præsident periode.
Håber naturligvis han overrasker positivt, og hiver en masse kaniner op af hatten herfra, men det er som minimum satset, nok også uansvarligt.
Det der irriterer mig, er at det ikke er en nødvendighed.

Det er et nice to have køb til over en milliard, og det må også pisse de kreditorer af som man skal lave aftaler med og spillerne som vi lønforhandle med. Plus, køberne af vores spillere ved vi helt og aldeles på røven.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Bliver også lige nødt til også gentage;at vi ingenlunde er garenteret tidligere tiders omsætninger.
Vi ved ikke om stadion kører 100 pct fremover.
Derudover kan der komme økonomiske tømmermænd over en bred kam de næste år, når corona regningerne skal betales. Sponsorer, tv aftaler og forbrugere smider ikke nødvendigvis det i puljen, de gjorde for halvanden år siden. Det er jo noget tiden må vise.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Hvis man nu får Haaland til 150 mio. euro, skal alle pengene betales på en gang? Strukturerer man det ikke sådan, at man f.eks. betaler over nogle år? F.eks. 3 år eller 5 år? Hvis det er over 3 år, så er det 50 mio. euro nu her til sommer, hvilket kunne lade sig gøre, når man regner spillersalg med i regnestykket. Ellers virker 150 mio. euro jo vanvittigt i et træk.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Piquénbauer skrev:
fre apr 02, 2021 7:13 pm
Men jeg prøver igen.
Hvordan skal lønnen nedbringes?
Der skal forhandles nye kontrakter med spillerne der bliver i klubben. Generelt er spillerne gået ned i løn over flere gange men man har også forlænget/ændret kontrakt med MAtS og pique (hvis jeg ikke tager fejl). Messi skal ligeledes ned i løn og her går rygterne på af han skal 30% ned i løn.

Og så skal der sælges - mere om det i næste punkt.
Hvem skal væk?
Mange skal væk: Neto, umtiti, lenglet, firpo, todibo, Pjanic, alena, Cou og Martin.

Og så er det spillere der ligeledes kan sælges hvis der kommer et ok bud: griez, demb og Roberto.

Flere af disse spillere spiller mindre roller og man kan sagtens undvære dem.
- Netos rolle kan overtages af pena eller tenas.
- Umtiti og lenglet kan dækkes af garcia, Comas og muligvis fortsætter de jong i forsvaret.
- Firpo kan dækkes af emerson som kommer hjem (dest kan også spille vb) og balde fra b holdet.
- Pjanic og alena kan dækkes af nico.
- Cou og Martin bliver dækket af depay.
- Todibo spiller ingen rolle.

Omkring griez/demb så skulle det være fordi haaland kom til. Og så mener jeg personligt sagtens man kan sige farvel til Roberto nu hvor emerson kommer til klubben.
Og hvilken løn forventer du man kan hente verdens mest hypede spiller til?
Ingen anelse. Rygterne siger at de ikke krævede den store løn på mødet i går men jeg ved at hvis man kommer af med flere af ovenstående spillere så burde man kunne håndtere haalands løn.
Hvordan ved du, der kan afdrages på gælden?
Nu kan jeg ikke spå om fremtiden men inden Covid havde vi rekordomsætninger. Vi havde dog også flere tossede køb med dertilhørende enorme lønninger.

Jeg forventer at man vil rydde så meget ud i truppen at lønnen vil komme ned på et fornuftigt niveau. Det kombineret med at man feks vil sælge navnet på stadion og holde sig fra enorme køb i de næste sæsoner hvor man vil satse på la masia gør at jeg tror man vil have flere penge til at afdrage på gælden. Her skal det selvfølgelig påpeges at jeg regner med at fodboldverdenen bliver normal til næste sæson med tilskuere osv. Hvis det ikke forekommer så bliver det selvfølgelig svært.

Mine pointer til dit indlæg her er vist allerede blevet gentaget af andre brugere. Som du selv har påpeget, er der mangelvare på spåkugler, så den er naturligvis svær.

Men som udgangspunkt skal alt gå op i en højere enhed, hvis dit skriv skal gå i opfyldelse. Kan man forhandle en realistisk lønnedgang, er man godt på vej. Jeg kan dog stadig ikke se Messi gå 30% ned i løn.

Jeg er enig i, at der er noget fyld på holdet, der kan sorteres fra, men især på CB positionen er jeg uenig. Pique har måske 1-2 sæsoner tilbage på topplan, der skal laves en plan for hans exit.
Derudover sætter du din lid til nogle La Masia knægte, som endnu ikke har bevist, at de på nogen måde ville kunne træde ind i truppen. Hvis De Jong skal fortsætte som CB, er det endnu et problem, for hans tilstedeværelse på midtbanen vil på nuværende tidspunkt være nærmest umulig at erstatte med en Busquets, der vel ret beset burde skippes videre til fordel for netop De Jong.

Det er korrekt, at der var rekordomsætning inden Covid. Men der var stadig den højeste lønudgift af alle klubber i verden og der blev ikke afdraget på lånene. Det er beskrevet flere steder.
Som tidligere nævnt skal der stadig laves aftale med kreditorerne, og hvis Laporta er dygtig her, kan det føre til en begyndende afdrag på gælden.

Jeg tror ikke fodboldverdenen bliver normaliseret, men det er bare et held for Barca. Forhåbentlig kommer vi ned på mere normale transfersummer, for det var stukket helt af Pre-Covid. Det kan sagtens være en fordel at økonomien i moderne fodbold skal genopbygges på ny.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster