Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Altså nu ved jeg at du kun dukker op herinde når der lige skal spredes lidt negativitet, men de fleste af dine “spørgsmål” er jo faktisk blevet besvaret i andre tråde. Og det en del gang.

Slå dig løs og gå på opdagelse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Jeg har to børn på hhv. 2 år og 1 måned. Jeg dukker op, når jeg har tid - og når der er noget, der er interessant. Heldigvis er der jo også andre end dig, der bidrager til festen - så indholdsrige indlæg kommer der trods alt.

Jeg regner med du lige vender tilbage til emnet og besvarer mine spørgsmål nu? Medmindre der er plantet penge-træer på Campen, glæder jeg mig til at høre, hvordan man skal få økonomien til at gå op...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Du dukker op når du keder dig og madridista ikke har noget at byde på.

Som du selv skrev så skal der en rekonstruktion til. Det betyder blandt andet at man skal sende løntunge spillere afsted og supplere med la masia/fri transfers. Man skal forhandle nye kontrakter med de spillere der stadig har noget at byde på (det mener jeg allerede man har gjort med MAtS, pique feks). Det betyder feks også at Messi skal gå ned i løn. Og så er der en masse tekniske detaljer som jeg ikke skal gøre mig klog på omkring obligationer (jeg mener det er blevet beskrevet i valgtråden) og investeringer.

Klubbens klart største udgift har været til løn og det er forhåbentligt lavet om til næste sæson. Også selvom haaland kommer til (meldingerne går forresten på at den løn de fremlagde i går var overskuelig). Samtidig vil man have en konkurrencedygtig trup der ikke kræver de store investeringer fremadrettet. Det kombineret med en fodboldverden der forhåbentligt vender tilbage med tilskuere osv gør at jeg tror man kan komme igennem det. Der er selvfølgelig meget der skal ordnes fra ledelsens side men det er kompetente folk der er ansat (især barto).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Vedrørende mulige køb, økonomi og plan, læste jeg lige en kort tekst om det. Den kommer ikke med uddybninger omkring økonomien og hvordan og hvorledes løn, salg, køb og så videre går op i en højere enhed. Men her er lidt om det:

Barcelona are planning to bring Erling Haaland into their team next season and here is how they will afford him.

As we all know, the Catalans are going through a rough time financially speaking, they have amassed a massive debt of 1.2 billion euros so signing players should be out of the question at the moment.

Still, the club’s new president, Joan Laporta, is convinced that he can manage to bring one of Europe’s finest strikers to their side. Borussia Dortmund has put a 100 million euros price tag on the player so it will be more difficult to acquire him than Laporta had hoped for.

Barcelona have a plan to secure super striker, Haaland:

So how will Barcelona afford the megastar in their financial situation? Well, the club may not have much in their account at the moment but they boast a lot of big names who could bring in some serious money into the club. Phillipe Coutinho and Antoine Griezman alone are worth around 250 million euros however, due to their performance and the pandemic, their values must have gone down drastically.

They have other options to sell as well such as Martin Braithwaite, Neto, Firpo, Samuel Umtiti, and Miralem Pjanic. A lot of them could bring the club at least 50 million euros. Ousmane Dembele is another potential candidate and the Blaugrana even tried to sell him last season but could not as the French star wanted to stay on. He has been performing decent under Ronald Koeman but a swap with Haaland is a no-brainer.

The club needs players, the manager needs players and Laporta wants to secure at least one top-level player. Thus the plan is to secure free players such as Eric Garcia, Sergio Aguero, maybe even David Alaba and then spend all their money on Haaland. Plus Laporta is also good friends with the player’s agent, Mino Raiola thus there is a good possibility of signing one of the most talented youths in world football.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Neto, umtiti, lenglet, Firpo, Pjanic, alena, todibo, Cou og martin skal alle væk. Og så er der spillere som griez, demb og Roberto der også kan sendes væk hvis der kommer et ok bud.

Jeg skal ikke kunne sige hvor meget det vil indbringe men lønmæssigt burde det kunne mærkes. Især fordi vi som sådan ikke behøver at erstatte de fleste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
fre apr 02, 2021 3:52 pm
Neto, umtiti, lenglet, Firpo, Pjanic, alena, todibo, Cou og martin skal alle væk. Og så er der spillere som griez, demb og Roberto der også kan sendes væk hvis der kommer et ok bud.

Jeg skal ikke kunne sige hvor meget det vil indbringe men lønmæssigt burde det kunne mærkes. Især fordi vi som sådan ikke behøver at erstatte de fleste.
Griezz, Coutinho og Dembelé udgør også en pæn sjat af lønningen. Plus, et salg af disse vil kunne generere midler. Om end, deres værdi, her efter Covid-19, er gået markant ned. I særdeleshed Cou.

Braith, Pjanic Umtiti og Lenglet er niveauet under, men bør også sendes videre. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt ledelsen ønsker at skille sig af med Lenglet (Og Roberto i øvrigt)

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

According to Sport, FC Barcelona wanted to sit down with Erling Haaland’s father and Mino in order to see how much they are willing to take. Many different aspects of the young striker’s career will be considered for a transfer. The more important thing is the number of goals he’s scored so far at Borussia Dortmund and the Champions League. So far, he’s scored 49 goals in 49 matches played for his club.

This season alone, Haaland has 33 goals in 31 matches played in all competitions. For those numbers, Dortmund is asking €180 million but Laporta is hoping they agree to take €150 million. We honestly have no idea how they can manage to pay that kind of money but that’s the plan. Initially, all Raiola wanted was to get Alf-Inge Haaland together with Laporta. After that, the whole negotiation is completely up to the Catalan club.

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Mésqueunclub »

Tror vi alle kan blive enige om at det bliver en af de mest spændende og nervepirrende transferperioder i Barcelonas historie.
Mulige køb: Aguero, Garcia, Haaland, Depay, Alaba osv.
Mulige solgt: Coutinho, Pjanic, Lenglet, Firpo, Messi😔 osv.

Jeg kan ihvertfald ikke komme i tanke om nogen sæsoner med så mange storspillere på køb og salg listen, hvor det er reelle rygter og ikke bare løse skud

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Jeg er ikke fan af at Hålands agent er Mino Raiola.. Han er et svin uden lige. Hvis prisen på Håland er 150 mio, så husk at Mino også vil kræve 30 mio.. (ligesom alle andre spiller handler han har været involveret i)..

Hvis det var op til mig, så ville jeg droppe Håland af den simple årsag : Raiola. Lige så snart spilleren bliver blandt en af verdens bedste eller det går holdet rigtig godt, vil han gå til medierne og skabe postyr. Han vil presse en voldsom løn ud til ham (her snakker jeg på sigt) og ikke forlænge kontrakt for at presse os. Håber at Laporta ikke falder for alle de finter.

Gode eksempler er Ibra og Pogba, der er aldrig fred omkring dem. Vi mangler ikke mere ravage. Perez vil aldrig købe en spiller som er præsenteret af Raiola - jeg kan ikke huske hvornår det sidst er sket - af den grund tror jeg at Håland har større chance for at ende hos os end Real.

Jeg magter simpelthen ikke den hovedpine der kommer efterfølgende.

Depay ser jeg som en sikker tilgang - og et eller andet sted har jeg en stor fidus til ham, føler han bliver en kanin som Koeman hiver op af hatten. På gode dage kan han være ret vild, hvis han spiller på et rigtig godt hold, så tror jeg at vi får set meget til ham. Kan ikke se hvad vi skal med Aguero, udover at han er Messis bedste ven. Vi kan pludselig stå med for mange angrebsspillere, derfor tror jeg at man satser på et Griezmann salg.

Angreb : Messi, Håland, Depay, Aguero, Fati, Dembele, Griezmann, Trincao.. Det bliver for mange.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Piquénbauer skrev:
fre apr 02, 2021 3:42 pm
Du dukker op når du keder dig og madridista ikke har noget at byde på.

Som du selv skrev så skal der en rekonstruktion til. Det betyder blandt andet at man skal sende løntunge spillere afsted og supplere med la masia/fri transfers. Man skal forhandle nye kontrakter med de spillere der stadig har noget at byde på (det mener jeg allerede man har gjort med MAtS, pique feks). Det betyder feks også at Messi skal gå ned i løn. Og så er der en masse tekniske detaljer som jeg ikke skal gøre mig klog på omkring obligationer (jeg mener det er blevet beskrevet i valgtråden) og investeringer.

Klubbens klart største udgift har været til løn og det er forhåbentligt lavet om til næste sæson. Også selvom haaland kommer til (meldingerne går forresten på at den løn de fremlagde i går var overskuelig). Samtidig vil man have en konkurrencedygtig trup der ikke kræver de store investeringer fremadrettet. Det kombineret med en fodboldverden der forhåbentligt vender tilbage med tilskuere osv gør at jeg tror man kan komme igennem det. Der er selvfølgelig meget der skal ordnes fra ledelsens side men det er kompetente folk der er ansat (især barto).
For en måned siden skulle Messi vinke farvel, men nu mener du - i fuldt alvor - at man skal genforhandle hans løn? Det kommer jo ikke til at ske.
Ej heller giver man afkald på et halvt hold for at få 1-2 superstjerner. De største transfere er samtidig dem, hvis markedsværdi er faldet mest. Realistisk kan man vel samlet få 100-120 mio euro for Griez, Cou og 1-2 marginalspillere. Der er bare ikke den markedsværdi i truppen.

Den eneste måde Håland kan komme, er hvis Messi smutter. 70% af budgettet er bundet til spillerlønninger, men der er jo 3-4 spillere, som brager fuldstændig igennem med astronomiske lønninger.

En rekonstruktion kræver, at kreditorerne er klar til at eftergive en masse gæld. Det er formentlig det arbejde, Laporta er gået igang med nu. Samtidig skal der forhandles en lønnedgang til hele truppen. Det er jo utopi overhovedet at holde møde med Hålands folk, man kaster en rød klud i hovedet på både kreditorer og spillerne.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

For en måned siden skulle Messi vinke farvel, men nu mener du - i fuldt alvor - at man skal genforhandle hans løn? Det kommer jo ikke til at ske.
Ej heller giver man afkald på et halvt hold for at få 1-2 superstjerner. De største transfere er samtidig dem, hvis markedsværdi er faldet mest. Realistisk kan man vel samlet få 100-120 mio euro for Griez, Cou og 1-2 marginalspillere. Der er bare ikke den markedsværdi i truppen.
Altså følger du overhovedet med i hvad der sker omkring truppen? De fleste rygter peger på at Messi vil blive tilbudt en kontrakt hvor han skal gå 30% ned i løn.

Og jo man vil lige netop sige farvel til alle disse spillere da man mener man kan lukke hullerne med la masia og fri transfers. 120 mio ville jo feks være ret gode at have i forhold til haaland hvis man ikke skal købe andre spillere.
Den eneste måde Håland kan komme, er hvis Messi smutter. 70% af budgettet er bundet til spillerlønninger, men der er jo 3-4 spillere, som brager fuldstændig igennem med astronomiske lønninger.
Eller Messi går ned i løn og man siger farvel til de spillere der bliver rygtet væk.
En rekonstruktion kræver, at kreditorerne er klar til at eftergive en masse gæld. Det er formentlig det arbejde, Laporta er gået igang med nu. Samtidig skal der forhandles en lønnedgang til hele truppen. Det er jo utopi overhovedet at holde møde med Hålands folk, man kaster en rød klud i hovedet på både kreditorer og spillerne.
Det har du ingen anelse om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Piquénbauer skrev:
fre apr 02, 2021 5:52 pm
For en måned siden skulle Messi vinke farvel, men nu mener du - i fuldt alvor - at man skal genforhandle hans løn? Det kommer jo ikke til at ske.
Ej heller giver man afkald på et halvt hold for at få 1-2 superstjerner. De største transfere er samtidig dem, hvis markedsværdi er faldet mest. Realistisk kan man vel samlet få 100-120 mio euro for Griez, Cou og 1-2 marginalspillere. Der er bare ikke den markedsværdi i truppen.
Altså følger du overhovedet med i hvad der sker omkring truppen? De fleste rygter peger på at Messi vil blive tilbudt en kontrakt hvor han skal gå 30% ned i løn.

Og jo man vil lige netop sige farvel til alle disse spillere da man mener man kan lukke hullerne med la masia og fri transfers. 120 mio ville jo feks være ret gode at have i forhold til haaland hvis man ikke skal købe andre spillere.
Den eneste måde Håland kan komme, er hvis Messi smutter. 70% af budgettet er bundet til spillerlønninger, men der er jo 3-4 spillere, som brager fuldstændig igennem med astronomiske lønninger.
Eller Messi går ned i løn og man siger farvel til de spillere der bliver rygtet væk.
En rekonstruktion kræver, at kreditorerne er klar til at eftergive en masse gæld. Det er formentlig det arbejde, Laporta er gået igang med nu. Samtidig skal der forhandles en lønnedgang til hele truppen. Det er jo utopi overhovedet at holde møde med Hålands folk, man kaster en rød klud i hovedet på både kreditorer og spillerne.
Det har du ingen anelse om.
Hvis du skal diskutere noget med økonomi, kan du så ikke prøve at sætte dig ind i emnet? Gå ind og læs om hvad en rekonstruktion betyder og kom så tilbage.

La Masia - hvem skal man rykke op, der kan gå ind på holdet? Fri transfers skal have løn.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Hvis vi ser bort fra det økonomiske aspekt i en Haaland handel - passer han så ind sportsligt?
Han er jo lidt en stor udgave (med mit begrænsede kendskab til ham) af Suarez?
Enorm snu striker til at løbe i rum og med en vanvittig fysik, en sjælden kombination af højde og hurtighed - men er han specielt stærk med fødderne, og har overblik og spilintelligens?

Jeg er også forblændet af hans stats og ikke mindst hans mentalitet (modsat Mbappe!), men er der plads i vores system til en central afslutter, som ikke skal indgå i kombinationerne og “levere” til andre?
For det er hans rolle i Dortmund lige nu.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

For en “Barcafan” er det da ufatteligt så lidt indsigt du har i klubben. Og jeg gider ærligt talt ikke sidde og bruge min tid på en madridista troll der skal skyde alt ned.

Og hvor er det dog forresten hysterisk morsomt at du skal anklage mig for ikke at sætte sig ind i tingene når du så sent som i går hylede om hvor vanvittigt det var at klubben ansatte barto.
Senest rettet af Piquénbauer fre apr 02, 2021 6:22 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Champione skrev:
fre apr 02, 2021 6:09 pm
Hvis vi ser bort fra det økonomiske aspekt i en Haaland handel - passer han så ind sportsligt?
Han er jo lidt en stor udgave (med mit begrænsede kendskab til ham) af Suarez?
Enorm snu striker til at løbe i rum og med en vanvittig fysik, en sjælden kombination af højde og hurtighed - men er han specielt stærk med fødderne, og har overblik og spilintelligens?

Jeg er også forblændet af hans stats og ikke mindst hans mentalitet (modsat Mbappe!), men er der plads i vores system til en central afslutter, som ikke skal indgå i kombinationerne og “levere” til andre?
For det er hans rolle i Dortmund lige nu.
Hvis han bliver spillet i den rolle demb har pt så ville han være genial. 433 ville ikke gå men det skal vi heller ikke. Hvis der blev satset på 433 så skulle Messi feks også videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster