Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
man mar 29, 2021 10:45 pm
EasyBuddhist skrev:
man mar 29, 2021 10:09 pm
Jeg tror helt klart at Umtiti, Firpo, Neto og Coutinho er væk til næste sæson, om det så er på leje eller transfer. Derudover så forestiller jeg mig også at man vil gøre et ihærdigt forsøg på at afhænde Braithwaite og Pjanic.

Af de spillere, som du nævner, er der kun én, der er et must for mit vedkommende og det er Garcia. Resten kan hæve deres fede hyre et andet sted og da i særdeleshed Gaya, som helt og aldeles overflødig. Jeg ville gå all in på at hente Haaland eller Mbappé og hvis ikke en af dem, så Lautaro.

I tillæg til ovenstående afgange, ville jeg prøve at afhænde Grizmann, Lenglet og Roberto, samt de udelejede Miranda, Todipo, Monchu og Aleña, mens Akieme allerede er solgt. Jeg ville beholde Emerson og jeg ville rykke Orellana, Nico, Balde, Mingo, Peña, Tenas, Alarcon, Gavi, og Collado op permanent og forsøge at supplere med Gil.
En trup med 27-28 spillere, hvoraf over halvdelen er dem er under 20 år og 5 er over 25 år er måske lige lovligt tænkt!

Og langt størstedelen vil have haft under 50 kampe for A-holdet...
Truppen vil komme til at bestå af Ter Stegen(29), Peña(22), Tenas(20), Alba(32), Balde(17), Dest(20), Emerson(23), Piqué(34), Araujo(22), Garcia(20), Mingueza(22), Mingo(19), Busquets(33), De Jong(24), Orellana(21), Puig(22), Pedri(18), Ilaix(18), Nico(19), Gavi(17) Messi(34), Dembélé(24), Fati(18), Trincao(21), Gil(20), Collado(22), Alarcon(17) og en mere af de nævnte 9ére på enten 21,22 eller 23 år. I alt 28 spillere.

Den udvidede trup er nødvendig med så mange unge, da nogen vil have udfald af form, skader og et større behov for rotation. Derudover for at så mange som muligt får chancen, så man kan vurdere bredt, hvem der skal blive året efter. De yngste kan få kampe på b-holdet i løbet af sæsonen, hvis de ikke får nok minutter i benene og endelig kunne man leje en enkelt eller to ud i vinterpausen.

Truppen vil have 8 spillere under 20, hvoraf de to er at betragte som startere allerede, mens 15 vil ligge i laget mellem 20 og 25 år og der vil være 5 veteraner. Start elleveren vil dog ikke være yngre, end den har været i denne sæson og den vil have høj klasse. Der vil være uanede mængder af potentiale og måske også mere, end man har brug for. Til gengæld vil man have investeret i de næste 15 år med denne trup og det vil være den billigste, man har haft i mange, mange år. Lønbudgettet vil ligge på en tredjedel af, hvad det har været de sidste mange år, hvilket vil spare over 400 mio euro på en enkelt sæson, så der skulle være så rigeligt råd til en investering i én af de tre nævnte 9ére.

Jeg ved godt, at det er skudt over målet, men nu blev der spurgt, hvad jeg ville gøre. Men det bliver ikke langt fra forhåbentlig og det skal i alle tilfælde ses, som et modspil til den liste af spillere, der er linet op ovenfor, som bare slet ikke er den vej, jeg ville gå.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9164
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

DeanCassady skrev:
man mar 29, 2021 11:24 pm
Antimadridista skrev:
man mar 29, 2021 8:06 pm
EasyBuddhist skrev:
man mar 29, 2021 7:24 pm
Det er jo pre corona tal. Omkring 5 mio euro, hvis han gerne vil til Barca og spille. Roberto, Busquets, Piqué og de andre som er i klubben efter sommer markedet kommer også til at tage et nyk nedad. Der er tale om generel 30% lønnedgang over hele linjen, på nær de spillere, som allerede har forhandlet deres kontrakter ned.
Pjanic kan ikke rigtig være præ corona? Eller måske? Men Roberto vil stadig få ca 6.5 efter evt nedgang. Griez vel over 30.

Men vil man have spillere der har bevist sig, kan man ikke forvente meget mindre. 6-7m€. Ellers finder de et andet sted.
Pjanic kan næppe være den rette målestok i denne sammenhæng, når vi alle er forholdsvis enige om, at Bartomeu og co. har været særdeles rundhåndede med lønkroner og transfersummer under deres regeringstid.

Jeg hælder umiddelbart til, at fem/seks millioner vil være en passende løn for en spiller som Wijnaldum, og så er det naturligvis også noget med at skæve til hele truppens lønniveau og forhåbentligt forhandle sig frem til nogle mere rimelige aftaler med de nuværende spillere.

Vi må starte et sted, og hvorfor i alverden skulle de nuværende spillere gå ned i løn, hvis de nyankomne fortsat hiver massive aftaler hjem?
5-6 eller 6-7......ikke den store forskel! Men det handler heller ikke om hvad vi/man syntes, men om hvad der vil bære realistisk for at folk vil hertil.

Men det skal nok blive en interessant sommer!

DeanCassady
Indlæg: 1587
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 83 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Der er da netop alverden til forskel på fem/seks og så otte. Det er decideret en fjerdedel, og det vil være et fint statement, der understreger, hvilken identitet klubbens økonomiske formåen gerne skulle iklæde sig fremadrettet. Ofrer Wijnaldum en fjerdedel, kunne det give incitament til at fremtidige forhandlinger følger trop, og i så fald er det ikke længere småbeløber, vi diskuterer. Tværtimod.

Det må som sagt starte et sted, og hellere før end senere.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7072
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1843 gange
Blevet takket: 1095 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Ronald Koeman doesn't want Sergio Aguero. He would rather bring in Memphis Depay from Lyon, who's also available on a free transfer in the summer. He believes that his compatriot would adapt better to the system and can be used in various positions. Depay would also be more accepting of a bench role at times than Aguero. [SPORT]

DeanCassady
Indlæg: 1587
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 83 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Forventeligt. Jeg regner også stærkt med, at vi får Depay at se i trøjen næste sæson.

Om det er det rigtige valg må tiden vise, men jeg er heller ikke synderligt begejstret for idéen om endnu en amigo på monsterløn i klubben, så det er måske ikke så slemt endda.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 917
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af !Option »

Depay tror jeg ikke skal ses som løsningen på vores 9’er problem, men måske mere som en opgradering for Braithwaite hvilket han alt andet lige vil være. Depay ind gratis og Martin ud for 10-15 mill. Det burde også dække løndifferencen, samtidig med at vi står med en generelt bedre spiller som også kan anvendes på flere forskellige måder.

Depay er en “god” nødløsning vores situation taget i betragtning. Særligt hvis eneste reelle alternativ er Aguero. Jeg tror ikke på vi har økonomien til at hente fx Haaland eller Martinez.
Rey Abi!

Antimadridista
Indlæg: 9164
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

DeanCassady skrev:
tirs mar 30, 2021 3:22 pm
Der er da netop alverden til forskel på fem/seks og så otte. Det er decideret en fjerdedel, og det vil være et fint statement, der understreger, hvilken identitet klubbens økonomiske formåen gerne skulle iklæde sig fremadrettet. Ofrer Wijnaldum en fjerdedel, kunne det give incitament til at fremtidige forhandlinger følger trop, og i så fald er det ikke længere småbeløber, vi diskuterer. Tværtimod.

Det må som sagt starte et sted, og hellere før end senere.
Nu skriver jeg tydeligvis 6-7 ift 5-6....ikke en fjerdedel.

Er ikke uenig i at lønningerne generelt er alt for høje, men er man for stædig, så finder de altså bare et andet sted. Det være sig godt eller skidt, er så en personlig vurdering af hvad man syntes klubben har brug for.

Antimadridista
Indlæg: 9164
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Man kan fundere over om Agueros afgang vil hjælpe med at gøre plads til Messi, lønmæssigt i City...eller det indikerer at City ikke bliver stedet for Messi ift venskabet med Aguero..??

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1761
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Kilder tæt på Laporte (og Barce ledelsen) oplyser nu at Barca vil signe følgende fire spillere (kan ses på billedet). Der kommer hverken nogen fra eller til, udover de fire spillere. Det bliver disse fire spillere og UDELUKKENDE disse fire spillere! Hvad siger I til det?

Billede

DeanCassady
Indlæg: 1587
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 83 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Antimadridista skrev:
tirs mar 30, 2021 7:46 pm
DeanCassady skrev:
tirs mar 30, 2021 3:22 pm
Der er da netop alverden til forskel på fem/seks og så otte. Det er decideret en fjerdedel, og det vil være et fint statement, der understreger, hvilken identitet klubbens økonomiske formåen gerne skulle iklæde sig fremadrettet. Ofrer Wijnaldum en fjerdedel, kunne det give incitament til at fremtidige forhandlinger følger trop, og i så fald er det ikke længere småbeløber, vi diskuterer. Tværtimod.

Det må som sagt starte et sted, og hellere før end senere.
Nu skriver jeg tydeligvis 6-7 ift 5-6....ikke en fjerdedel.

Er ikke uenig i at lønningerne generelt er alt for høje, men er man for stædig, så finder de altså bare et andet sted. Det være sig godt eller skidt, er så en personlig vurdering af hvad man syntes klubben har brug for.
Diskussionen omhandler Wijnaldums angivelige lønkrav, så det giver vel relativt god mening, at det er dem, vi forholder os til.

Jeg er med på, at man ikke kan tillade sig at være for nærig, når det kommer til forstærkninger, men jeg antager samtidig, at de fleste herinde er enige om, at hollænderen ikke er et must have, og at otte millioner formentlig kan give bedre mening i andre lommer.

Edit: Jeg genlæste lige dit oprindelige indlæg, og det lader til, at vi alligevel ikke er så langt fra hinanden.
Senest rettet af DeanCassady tirs mar 30, 2021 8:10 pm, rettet i alt 1 gang.
Robert Zimmerman

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBWAL »

Jeg har læst andre rygter. At Martinez er i spil, hvis Depay mislykkes, og gentagne rygter om, at Aguero ikke kommer til Barca. Garcia og Wijnaldum er vel nærmest sikre.

Jeg er nysgerrig angående hvad andre tænker komm Depay. Jeg er ikke sikker på han hverken som person eller spiller vil passe ind. Jeg er skeptisk over for hans kvaliteter.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1761
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

FCBWAL skrev:
tirs mar 30, 2021 8:10 pm
Jeg er nysgerrig angående hvad andre tænker komm Depay. Jeg er ikke sikker på han hverken som person eller spiller vil passe ind. Jeg er skeptisk over for hans kvaliteter.
Svaret til dit spørgsmål kort - hvilke tilgange der bør ske, afhænger af afgange og om der kommer et plus på kontoen i Barca's stramme økonomi. Desuden synes jeg at Depay overall har større kvaliteter end Braithwaite.

Jeg ønsker Depay (gratis), men kun HVIS man kan sælge Braithwaite til fx 10-15 mio. euro, og få et plus i regnskabet på den måde.

Jeg ønsker Wijnaldum (gratis), men kun HVIS man kan sælge Pjanic til fx 20-25 mio. euro, og få et plus i regnskabet på den måde.

Jeg ønsker David Alaba (som venstre- og centerback), men kun HVIS man både kan sælge Firpo og Lenglet til en samlet pris på 25-35 mio. euro og få et plus i regnskabet på den måde.

Jeg ønsker Agüero, men kun HVIS det er dét som skal overtale Messi til at blive. Og HVIS man kan sælge Coutinho til 30 mio. euro og få et plus i regnskabet på den måde.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

Jeg kan stadigvæk ikke se det store ved Depay. For mig at se besidder han de samme egenskaber som Griezmann og Messi har, falde tilbage i banen for at skabe noget.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Er helt enig Barca80. Det er jo pt økonomien, der bestemmer.

En gratis Alaba er jo mere end perfekt, men er lønnen for høj, så bliver det ikke til noget. For vi har egentlig forsvarsspillere nok.

Wijnaldum er Koemans projekt. Sergio Roberto og Moriba er der i forvejen, så kræver han for meget, så bliver det heller ikke til noget.

Både Depay og Aguero er begge gode alternativer til en super sub rolle en sæson eller to.
Igen er der løn issuet, men hvis Koeman foretrækker den ene og Messi den anden, hvem tror i så Laporta henter?
Måske får Koeman Wijnaldum som kompensation....

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Det mest spændende er jo, hvis både Depay og Aguero hentes. For så kan man jo skyde enten Griezman eller Dembele af.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster