Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Med klubbens situation lige nu, er det mange penge, men hvad forventer folk??

Pjanic får det samme. Griez 5-6 gange så meget. Roberto får også mere... :crazy:

Det er utopi at tro at en etableret klassespiller, for det er han, selvom han måske ikke er den bedste for os, vil gå med til 3-4 m€.

Kunne vi skibbe Umtiti og spare hans 12n€ og måske få 10m€ for Pjanic og spare lønnen (ca 8m€), tror jeg fint vi kan gøre plads til Wijnaldum. Med mindre alt skal spares til Haaland el lig?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Det er jo pre corona tal. Omkring 5 mio euro, hvis han gerne vil til Barca og spille. Roberto, Busquets, Piqué og de andre som er i klubben efter sommer markedet kommer også til at tage et nyk nedad. Der er tale om generel 30% lønnedgang over hele linjen, på nær de spillere, som allerede har forhandlet deres kontrakter ned.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
man mar 29, 2021 7:24 pm
Det er jo pre corona tal. Omkring 5 mio euro, hvis han gerne vil til Barca og spille. Roberto, Busquets, Piqué og de andre som er i klubben efter sommer markedet kommer også til at tage et nyk nedad. Der er tale om generel 30% lønnedgang over hele linjen, på nær de spillere, som allerede har forhandlet deres kontrakter ned.
Pjanic kan ikke rigtig være præ corona? Eller måske? Men Roberto vil stadig få ca 6.5 efter evt nedgang. Griez vel over 30.

Men vil man have spillere der har bevist sig, kan man ikke forvente meget mindre. 6-7m€. Ellers finder de et andet sted.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Er I med på en lille leg? Der er især 8 spillere som har været linket til Barcelona den seneste tid. Og der er delte meninger blandt Barca fans omkring hvem man skal gå efter til sommer.

Hvis du kunne bestemme hvilke to spillere Barcelona absolut bør gå efter, hvilke to spillere ville du så stemme på – ud af de 8 mulige (som kan ses på billedet)? Du må også gerne nævne hvilke to spillere de skulle erstatte.

Hvis jeg skulle lægge ud, går mine stemmer til:

Eric Garcia – i stedet for Umtiti!
Gaya – i stedet for Firpo!

Det er mine to foretrukne. Hvilke to spillere stemmer du på, som er et MUST for Barca at få fingrene i?


Billede

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Jeg ville pege på Garcia og Alaba. Alaba pga. af alsidigheden, kan dække i forsvaret, som cb og vb, og kan spille på midt.

Ud med Firpo, Lenglet og Umtiti.

Jeg synes også, at det er lidt ligegyldigt med både Depay og Wijnaldum. Hvorfor ikke bare køre med det, man har gang i? Der er stadig en Ansu, der kan være på vej tilbage, som evt. kunne spille som frontangriber. Og ellers kan det være at Trincao kan blomstre og måske kunne Collado og Konrad også pludseligt slå igennem i næste sæson. Desuden har man stadig både Demb og Griez, som også viser positive ting, især Griez. Derudover har man De Jong, Bussi, Pedri og Moriba samt Puig og måske Jandro fra næste sæson.

PS. Lad os nu vente med alle mulige signinger til, at man kommer i normale tilstande og hvor man får lidt bedre styr på økonomien. Desuden ved vi heller ikke, om Koeman er her efter næste sæson, så de der signinger af Depay og Wijnaldum kunne være overflødige, da en anden træner ikke ville kunne bruge dem.
Senest rettet af Kubala man mar 29, 2021 9:21 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Og så er jeg altså lidt usikker på, om man kan komme af med Pjanic og Cou? Pjanic virker fast besluttet på at blive efter det interview, han gav her for nogle dage siden, så han bliver ikke en, man bare lige sådan kommer af med.

Og Cou ved jeg ikke, om nogen vil have, eller om det økonomisk kan betale sig at komme af med ham, hvis nogen byder virkelig lavt?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg tror helt klart at Umtiti, Firpo, Neto og Coutinho er væk til næste sæson, om det så er på leje eller transfer. Derudover så forestiller jeg mig også at man vil gøre et ihærdigt forsøg på at afhænde Braithwaite og Pjanic.

Af de spillere, som du nævner, er der kun én, der er et must for mit vedkommende og det er Garcia. Resten kan hæve deres fede hyre et andet sted og da i særdeleshed Gaya, som helt og aldeles overflødig. Jeg ville gå all in på at hente Haaland eller Mbappé og hvis ikke en af dem, så Lautaro.

I tillæg til ovenstående afgange, ville jeg prøve at afhænde Grizmann, Lenglet og Roberto, samt de udelejede Miranda, Todipo, Monchu og Aleña, mens Akieme allerede er solgt. Jeg ville beholde Emerson og jeg ville rykke Orellana, Nico, Balde, Mingo, Peña, Tenas, Alarcon, Gavi, og Collado op permanent og forsøge at supplere med Gil.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
man mar 29, 2021 10:09 pm
Jeg ville beholde Emerson og jeg ville rykke Orellana, Nico, Balde, Mingo, Peña, Tenas, Alarcon, Gavi, og Collado op permanent og forsøge at supplere med Gil.
Skal lige forstå det korrekt. Vil du gerne rykke hele 9 Barca B spillere op på A-holdet i samme sæson? Jeg ved ikke om det er mig som misforstår, men ud fra ovenstående tekst er det dét jeg forstår.

Anyway, jeg er lidt i tvivl mht. Emerson, om man skal beholde ham eller sælge ham videre til 20-30 mio. euro, da økonomien jo er stram lige pt. - men til gengæld, hvis man beholder Emerson, så kan man sælge S. Roberto videre. Den er lidt svær synes jeg.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Men altså, jeg vil også gerne sige, at jeg skal passe på med at sige noget definitivt. Det siger erfaring mig, at det kan give bagslag(Cou eksemplet i sin tid).

Måske kan jeg også give et bedre svar efter april måned, hvor man ville have spillet CdR finale og have spillet mod Real og Villarreal, hvilket kunne afgøre ligaen. Står man med ligaen i hånden og har man vundet CdR, ville det gøre tingene noget lettere.

Det er jo et eller andet sted nemt nok for mig at sige, at vi burde gøre sådan og sådan lige nu, men meget kan ændre sig her i løbet af de næste 4-5 kampe.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
man mar 29, 2021 10:09 pm
Jeg tror helt klart at Umtiti, Firpo, Neto og Coutinho er væk til næste sæson, om det så er på leje eller transfer. Derudover så forestiller jeg mig også at man vil gøre et ihærdigt forsøg på at afhænde Braithwaite og Pjanic.

Af de spillere, som du nævner, er der kun én, der er et must for mit vedkommende og det er Garcia. Resten kan hæve deres fede hyre et andet sted og da i særdeleshed Gaya, som helt og aldeles overflødig. Jeg ville gå all in på at hente Haaland eller Mbappé og hvis ikke en af dem, så Lautaro.

I tillæg til ovenstående afgange, ville jeg prøve at afhænde Grizmann, Lenglet og Roberto, samt de udelejede Miranda, Todipo, Monchu og Aleña, mens Akieme allerede er solgt. Jeg ville beholde Emerson og jeg ville rykke Orellana, Nico, Balde, Mingo, Peña, Tenas, Alarcon, Gavi, og Collado op permanent og forsøge at supplere med Gil.
En trup med 27-28 spillere, hvoraf over halvdelen er dem er under 20 år og 5 er over 25 år er måske lige lovligt tænkt!

Og langt størstedelen vil have haft under 50 kampe for A-holdet...

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Hm... Jeg ved ikke, hvornår man er kommet af med 9 etablerede spillere fra truppen og så tilføjede med 9 spillere fra La Masia? Det tror jeg ikke, sker bare sådan.

Hvis man tager et kig på sæson 2008-2009, fik man hentet 5 spillere, og sagde farvel til 8 spillere. Alle etablerede spillere. Thuram gik på pension. Giovani Dos Santos var et ungt talent, der var utålmodig. Ellers var det Ronni, Deco og Zambrotta, der var markante afskedigelser(regner ikke Edmilson, Oleguer og Ezquerro som markante afskedigelser). Af ankomster var det Alves, Keita, Pique, Hleb og Caceres, med tilføjelse af Bussi fra Barca B.

Vi skal også lige passe med de store armbevægelser, for der er også økonomien at tænke på. Hvordan kan man overholdet få Mbappe? Eller Haaland(nogle steder står der, at Dortmund vil have 180 mio. euro for ham)? Og Martinez bliver jo heller ikke billig.

Og hvorfor hente Gil, når man rykker Collado op og har Ansu?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
man mar 29, 2021 10:45 pm
EasyBuddhist skrev:
man mar 29, 2021 10:09 pm
Jeg tror helt klart at Umtiti, Firpo, Neto og Coutinho er væk til næste sæson, om det så er på leje eller transfer. Derudover så forestiller jeg mig også at man vil gøre et ihærdigt forsøg på at afhænde Braithwaite og Pjanic.

Af de spillere, som du nævner, er der kun én, der er et must for mit vedkommende og det er Garcia. Resten kan hæve deres fede hyre et andet sted og da i særdeleshed Gaya, som helt og aldeles overflødig. Jeg ville gå all in på at hente Haaland eller Mbappé og hvis ikke en af dem, så Lautaro.

I tillæg til ovenstående afgange, ville jeg prøve at afhænde Grizmann, Lenglet og Roberto, samt de udelejede Miranda, Todipo, Monchu og Aleña, mens Akieme allerede er solgt. Jeg ville beholde Emerson og jeg ville rykke Orellana, Nico, Balde, Mingo, Peña, Tenas, Alarcon, Gavi, og Collado op permanent og forsøge at supplere med Gil.
En trup med 27-28 spillere, hvoraf over halvdelen er dem er under 20 år og 5 er over 25 år er måske lige lovligt tænkt!

Og langt størstedelen vil have haft under 50 kampe for A-holdet...
Må også tilslutte mig en stille undren vedr SÅ mange uprøvede/unge samtidig! Du har et indblik vedr talenterne, som Jeg i hvert fald kommer til kort ift, men syntes dog balancen rykkes lige lovligt meget ved dit besyv her!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Hvis jeg skal være ærlig, så går der lidt for meget FM i det, og det virker bare urealistisk, uanset, hvor meget indsigt man har i de unge spillere eller ej, med al respekt. Der er jo ingen garantier for, at alle 9 ville kunne blomstre og gøre sådan så, at holdet er konkurrencedygtigt. Desuden er det også lidt urealistisk, at man kan komme af med så mange spillere, hele 9. Firpo, Neto, Umtiti, Cou, MB, Pjanic, Roberto, Griez og Lenglet. Desuden uden store tab, og så samtidig kunne købe en dyr spiller i form af enten Mbappe, Haaland eller Martinez.
Senest rettet af Kubala man mar 29, 2021 11:26 pm, rettet i alt 1 gang.

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Antimadridista skrev:
man mar 29, 2021 8:06 pm
EasyBuddhist skrev:
man mar 29, 2021 7:24 pm
Det er jo pre corona tal. Omkring 5 mio euro, hvis han gerne vil til Barca og spille. Roberto, Busquets, Piqué og de andre som er i klubben efter sommer markedet kommer også til at tage et nyk nedad. Der er tale om generel 30% lønnedgang over hele linjen, på nær de spillere, som allerede har forhandlet deres kontrakter ned.
Pjanic kan ikke rigtig være præ corona? Eller måske? Men Roberto vil stadig få ca 6.5 efter evt nedgang. Griez vel over 30.

Men vil man have spillere der har bevist sig, kan man ikke forvente meget mindre. 6-7m€. Ellers finder de et andet sted.
Pjanic kan næppe være den rette målestok i denne sammenhæng, når vi alle er forholdsvis enige om, at Bartomeu og co. har været særdeles rundhåndede med lønkroner og transfersummer under deres regeringstid.

Jeg hælder umiddelbart til, at fem/seks millioner vil være en passende løn for en spiller som Wijnaldum, og så er det naturligvis også noget med at skæve til hele truppens lønniveau og forhåbentligt forhandle sig frem til nogle mere rimelige aftaler med de nuværende spillere.

Vi må starte et sted, og hvorfor i alverden skulle de nuværende spillere gå ned i løn, hvis de nyankomne fortsat hiver massive aftaler hjem?
Robert Zimmerman

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster