Philippe "Coutinho" Correia

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af FCBWAL »

Fedt for ham han fik CL med sidste år. Men det er svært at se, hvad han skal nu! Lidt som med Hazard forøvrigt. Dygtige spillere, som er druknet i skader og halvringe præstationer efter skift. Det må ikke være fedt. Han er vel nærmest det køb, Barca har lavet i nyere tid, som har givet mindst afkast sportsligt og økonomisk ifht prisen. Men en dygtig spiller, som jeg egentlig havde troet på kunne komme tilbage fra Bayern og spille godt!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Cou er nok et kæmpe flopkøb, måske Barca-historiens største flopkøb. Jeg må også være ærlig og sige, at jeg var en af dem, der kunne se ideen med ham i Barca, men hold nu fast, hvor tog jeg fejl. Vi var en håndfuld, der advokerede for købet, men vi tog allesammen fejl. Set i bagklogskabens klare lys burde man have hentet Mbappe i stedet for både Cou og Demb, da Ney blev solgt. Jeg ville også helst have Mbappe dengang, men det skete så ikke, hvilket gjorde, at vi endte med Demb og Cou. Cou skulle slet ikke være blevet købt.

Ideen om, at han måske skulle være en erstatning for Ini, var bare helt forkert.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

Husker at Cou første gang blev nævnt i foråret 17, som et muligt emne. Fattede det ikke rigtigt og tænkte det måtte være en And. Da var vi vel ret beset verdens bedste hold! Så røg Ney og pludselig skulle vi have Cou..!!?? Har aldrig forstået den vanvittige fascination??
Så kom han for en sindssyg pris. Tænkte jeg vel måtte have misset et eller andet..? Men nej. Han har på absolut ingen måde formået at slå til, indordne sig, udvikle sig eller reorganisere sig på nogen måde.

Absolut største flop i Barcas historie.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Storken var en af dem, der tydede rigtigt ift. både Demb og Cou. Demb faktisk et år før(hvor Storken kom med en analyse på ham, baseret på statistik), man købte ham, i 2016, hvor man kunne have fået Demb for 40 mio. euro., hvilket Dortmund gjorde. Demb er måske ved at komme efter det, men profilen har ikke helt passet. Demb er ikke en rigtig tiki-taka spiller. Måske også derfor, at han har haft det vanskeligt?

Og ellers var Piquenbauer vist også modstander af købet af Cou. Ikke af Demb, men Cou. Jeg personligt var fortaler for Cou, måske pga. desperationen dengang. Til gengæld kunne jeg allerede se Mbappe som værende en bedre spiller end Demb, i den første sæson, som Demb spillede for Barca. Tilbage i 2018. Vildt en udvikling tingene har taget. Desperation kan virkelig være ødelæggende.
Senest rettet af Kubala lør mar 27, 2021 1:49 am, rettet i alt 2 gange.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Cou var allerede på tale i 2016. Noget med Ney; at han ville have ham til klubben.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Storken
Indlæg ons apr 20, 2016 9:51 am

Han har nogle ret besynderlige stats.
2,9 skud per 90 min er relativt meget for en offensiv midtbanespiller. Det er ikke engang sådan, at det er en masse langskud, hvilket man ellers nogle gange ser. Han har i hvert gode muligheder for at score mål.

5,2 succesfulde driblinger per 90 min er ret vildt. Det er sådan noget man ser fra Messi og Neymar. Hans succesrate er samtidig på utrolige 71%. Det er dog nemmere at drible fra en midtbaneposition, da der er mere plads.

1,9 key passes per 90 minutter er ok, men slet ikke prangende. De 0,7 af dem stammer endda fra dødbolde (frispark og hjørnespark). Det er egentlig ret lavt for en kreativ spiller med 1,2 key passes i åbent spil. Der er derudover ikke mange through balls i blandt. Det er den bedste slags, da det sætter medspilleren op til en stor chance.

26,8 pasninger per 90 minutter er rigtig lavt. Det burde være langt højere, hvis man er ens holds offensive omdrejningspunkt. Det kunne sagtens have været det dobbelte. Hans pasnings-succesrate på 71% er samtidig elendig, men det kan selvfølgelig være, at han forsøger de svære afleveringer. Han burde dog have flere key passes (især through balls), hvis det var tilfældet.

3,4 dårlige berøringer og 2,7 mistede bolde per 90 min er vanvittigt meget. Han havde jo ikke bolden specielt meget (jf. ovenstående), så det er alarmerende højt. Han kunne godt være frustrerende at følge over 90 minutter, hvorimod han ville se godt ud på highlights, da de mange dårlige aktioner var sorteret fra.


Hvis jeg skulle lave en vurdering ud fra ovenstående stats, så vil jeg tro, at han er meget selvisk i sit spil. De mange driblinger er et udtryk for teknik, men det er vildt, at han har så få pasninger til sammenligning. Jeg tror ikke, at han ville passe ind i Barca.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Storken
Indlæg tirs maj 09, 2017 1:05 pm

Coutinho er en highlight spiller, der har et par enkelte geniale aktioner hver kamp. Man vil til gengæld ofte undre sig over, hvor han har været, når man ser Liverpool spille. Han kan falde helt ud i store dele af kampene.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Nej jeg var for. Og hvor var jeg dog forkert på den!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
lør mar 27, 2021 1:35 am
Storken
Indlæg ons apr 20, 2016 9:51 am

Han har nogle ret besynderlige stats.
2,9 skud per 90 min er relativt meget for en offensiv midtbanespiller. Det er ikke engang sådan, at det er en masse langskud, hvilket man ellers nogle gange ser. Han har i hvert gode muligheder for at score mål.

5,2 succesfulde driblinger per 90 min er ret vildt. Det er sådan noget man ser fra Messi og Neymar. Hans succesrate er samtidig på utrolige 71%. Det er dog nemmere at drible fra en midtbaneposition, da der er mere plads.

1,9 key passes per 90 minutter er ok, men slet ikke prangende. De 0,7 af dem stammer endda fra dødbolde (frispark og hjørnespark). Det er egentlig ret lavt for en kreativ spiller med 1,2 key passes i åbent spil. Der er derudover ikke mange through balls i blandt. Det er den bedste slags, da det sætter medspilleren op til en stor chance.

26,8 pasninger per 90 minutter er rigtig lavt. Det burde være langt højere, hvis man er ens holds offensive omdrejningspunkt. Det kunne sagtens have været det dobbelte. Hans pasnings-succesrate på 71% er samtidig elendig, men det kan selvfølgelig være, at han forsøger de svære afleveringer. Han burde dog have flere key passes (især through balls), hvis det var tilfældet.

3,4 dårlige berøringer og 2,7 mistede bolde per 90 min er vanvittigt meget. Han havde jo ikke bolden specielt meget (jf. ovenstående), så det er alarmerende højt. Han kunne godt være frustrerende at følge over 90 minutter, hvorimod han ville se godt ud på highlights, da de mange dårlige aktioner var sorteret fra.


Hvis jeg skulle lave en vurdering ud fra ovenstående stats, så vil jeg tro, at han er meget selvisk i sit spil. De mange driblinger er et udtryk for teknik, men det er vildt, at han har så få pasninger til sammenligning. Jeg tror ikke, at han ville passe ind i Barca.
Respekt for den analyse!! Den er jo virkelig meget sigende!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Ja, Storken var utrolig god til tal og data. Savner faktisk ham herinde også.

Piquenbauer, du var i hvert fald ikke fortaler for Cou i 2016 og 2017, inden Ney blev solgt. Men måske blev du det efter salget af Ney? Det kan jeg ikke huske helt. Cou var jo også utrolig lovende, muligvis en af de allerbedste midtbanespillere på daværende tidspunkt, så det var svært at modargumentere et køb.

Lige nu kunne det godt ende i sådan noget som, at han bliver den spiller, som aldrig rigtigt forløser det potentiale, han besad dengang. Altså tiden i Liverpool og PL. Skaderne har jo heller ikke hjulpet ham. Det minder rigtigt meget om hans tidlige år, i Inter og liverpool, hvor han oftest var plaget af skader.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

I øvrigt mente Storken også, at Neys klausul var for lavt sat. Og argumentere for, at nogen ville indløse den. Han var forud ift. klausuler, og mente de burde ligge højere.
Storken
Indlæg fre jul 01, 2016 1:40 pm

Neymar har officielt forlænget. Det her mig en gåde, at man har sat frikøbsklausulen til sølle €250 mio i de sidste 3 år af kontrakten. Neymar er sandsynligvis et røverkøb til den tid.
Og præcis et år efter indløste PSG Neys frikøbsklausul.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Piquenbauer, du var i hvert fald ikke fortaler for Cou i 2016 og 2017, inden Ney blev solgt. Men måske blev du det efter salget af Ney? Det kan jeg ikke huske helt. Cou var jo også utrolig lovende, muligvis en af de allerbedste midtbanespillere på daværende tidspunkt, så det var svært at modargumentere et køb.
Jeg blev det efter salget af ney og fordi Cou leverede mere stabilt til sidst hos pool.

Men hold da op hvor tog jeg fejl! Nok det største fejlkøb i historien.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Aha, ok. Du var ikke den eneste. Vi var nogle stykker, der tog fejl. Helt vildt, hvordan en spiller som ham kan falde helt igennem. Og især fordi, man jo et eller andet sted spillede mere fysisk betonet/defensivorienteret på midten med Valverde, så sådan en som ham kunne få gavn af det, men nej, intet hjalp. F.eks. 4-4-2.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Altså husker jeg helt forkert eller var han faktisk ok i 442? Det første halve år efter han kom til klubben var vidst ok...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 7 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Han var skadet da han kom.. og længe troede vi at det var derfor han skulle have mange kampe for at komme i gang efter skaden.. det blev også lidt bedre, men så blev det rigtig rigtig dårligt..

Jeg var nok den største fortaler for ham inden købet, for jeg mente at han skud udefra som var hans signatur ville give os meget mere end det vi havde..

Største fejlkøb i forhold til prisen .. nogensinde.. får endda køb som Arda Touran og Douglas til at fremstå som ok køb, og det siger slet ikke så lidt endda.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster