Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Som det er nu, kan jeg hverken se Depay eller Wijnaldum på holdet. Hvis man ikke henter en spiller som Martinez eller Haaland, så burde man holde sig fra spillere som Depay og Wijnaldum. Depay vil kæmpe med Griez, Demb og Ansu, og der er ingen grund til at hente ham, når det er det, han skal. Og Wijnaldum er der slet ikke plads til, da pladserne på midten er begrænsede.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Diabolito »

Jeg kan godt lide idéen om Wijnaldum. Jeg forstår ikke at erfaring er blevet sådan et fyord herinde. Det fordrer selvfølgelig at man ikke giver ham en for lang, dyr kontrakt, men vi har altså en utroligt ung midtbane lige pt. Samtidig synes jeg at et af hullerne i vores trup er det fysiske aspekt. Mod (særligt de engelske) hold med en stærk fysik, kommer vi til kort. Her vil Wijnaldum være utroligt brugbar. Han kan noget andet end vores andre spillere, hvilket kan blive en kæmpe gevinst.

Hvis man henter ham, skal Pjanic selvfølgelig væk (skal han ikke det alliwel?).

Det vil selvfølgelig altid være et balancespørgsmål, for det vil være en skam hvis han tager udviklingstid fra f.eks. Moriba, men det er en betragtning træneren må afgøre.

Depay er vel mere en erstatning for Martin end Griez. Griez kan vel for fanden ikke spille alle kampe på en sæson, og alternativet på 9'er pladsen er virkelig ringe.
El Señor de las Tartas

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Wijnaldum vil tage tid fra Moriba, og kæmpe med Pedri, De Jong og Bussi. Endvidere kan der være andre midtbanespillere, der kunne rykkes op. Derfor ingen grund til at hente ham. Depay vil muligvis henvises til bænken, og det er måske forkert, hvis det bliver tilfældet. Og har man så bruge for det?

MB kritiseres en del, men han er fin nok i det setup, der er lige nu. Og han accepterer også en sekundærrolle. Jeg kan virkelig ikke forstå de der tilføjelser. Desuden er der også andre unge spillere, der kan være på vej op, f.eks. Collado og Konrad. Trincao ville også blive berørt af Depay.
Senest rettet af Kubala tors mar 25, 2021 2:28 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Jeg har det sådan, at hvis der ikke er tydelige og mærkbare forandringer, en spiller kan tilføje til det her hold, noget der allerede ikke er her, så er der ingen grunde til tilføjelser, der minder meget om det, man har. Og Depay samt Wijnaldum falder i den kategori, spillere, der ikke kan tilføje noget mærkbart, eller spillere, som minder om dem, man allerede har.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Men altså, nu må vi se. Lige nu skydes der i højre og venstre. Når det bliver mere officielt, så kan vi tage stilling til det. Desuden afhænger det af Koeman, altså hvis det er ham, der vil have dem, så burde man jo gå med det. Til gengæld falder det hele også på ham, hvis de to spillere ikke lykkes i Barca, såfremt man henter dem.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Går da også udfra vi skal have en sportsdirektør og ledelse på plads, inden de transfers skal indgåes. Såfremt Laporta og Koeman ordner det over en frokost, så er vi ikke kommet meget videre fra Barto.

Man kan godt frygte for resultatet, hvis Koeman får for meget “manager” indflydelse. Det bliver mere Hollandsk end barca. Vi står igen med spillere, som ikke passer i den røde tråd, når Koeman er væk.
Som sagt; der går Van Gaal i den.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Nu skal det heller ikke forstås sådan, at det alene er træneren, der bestemmer. Det skal selvfølgelig være sådan, at den sportslige ledelse sammen med træneren står for købene. Koeman må jo så overbevise den sportslige ledelse omkring de køb, han vil have til holdet.

Jeg skrev egentlig, at hvis Koeman ville have dem, så burde man lytte til ham. Har ikke skrevet om processen, som sikkert er mere kompliceret end bare en frokost med præsidenten.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er sgu heller ikke lun på ideén, men Koeman har trods alt fortjent lidt kredit og han må have en klar plan med de to spillere. Nu må vi se, om de overhovedet kommer. Det lyder til at der skal rydes ud i truppen, inden de kan indlemmes og det lyder til at både Wijnaldum og Depay har strukket sig langt i forhold til lønnen. De kunne helt sikkert tjene langt, langt mere andetsteds og hvis man formår at komme af med en håndfuld spillere, så bliver der alligevel plads til et par La Masia spillere mere i truppen til næste sæson.

Men altså, jeg får sgu flashbacks til Championship Manager 99/00 sæsonen, hvor man skal kæmpe sig igennem 10-12 salg af middelmådige spillere og hvor en stor del af dem var hollændere. Reiziger, Bogarde og Zenden er navne, der kan få koldsveden til at springe frem på enhver Barca fans pande :eek: og så har man endda ikke nævnt De Boer brødrene :sick:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Hvordan vil en trup kunne se ud til næste sæson, inklusiv Depay, Garcia og Winni?

Jeg tror på følgende trup:
Stegen, Pena, Dest, Roberto, Mingueza, Pique, Garcia, Araujo, Alba, Busquets, Fdj, Pedri, Winni, Griezmann, Messi, Dembele, Trincao, Fati, Depay, Moriba.

Det er et hold på: 20 spillere! Vi mangler stadigvæk 2-3 stykker for at have en ønskværdig trup størrelse - jeg tror desuden at Laporta hiver en kanin op af hatten i form af Haaland. Der er altså plads til både den ene og den anden. Vi kan ikke holde en hel sæson med FdJ, Bussi og Pedri på midtbanen. Derfor er det naturligt at vi både får Moriba og Winni ind som konkurrence/backup. Det er en lang sæson, vi kan ikke sætte vores lid til at de unge skal klare det hele. Wijnaldum har trods alt noget mere erfaring på øverste hylde - derudover så kender Koeman både ham og Depay rigtig godt fra landsholdet. Han var faktisk med til at vække Depay og jeg tror at han kan få meget mere ud af ham i Barca. Hvis vi kan få Garcia, Wijnaldum og Depay på fri transfer, så synes jeg at vi skal gå efter dem. Sæsonen vil byde på skader/formnedgang/opblomstringer. At vi har konkurrence er ikke helt skidt. Spændende bliver det i hvertfald.

Jeg tror, i øvrigt, at vi ville have godt af at skille/rense holdet ud for nedenstående.

Formodet solgt:
Neto
Umtiti
Lenglet
Firpo
Alena
Pjanic
MB
Coutinho

Formodet udlejet:
Puig
Matheus
Miranda
Emerson
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Jeg får ligesom Easy deja vu til den der forfærdelige trup. Det her er en retning, vi kommer til at fortryde på den lange bane.

Vi har til næste år i forvejen fem midtbane spillere til to pladser, DeJong, Bussi, Pedri, Moriba og Roberto. Fire til en faktisk, Fdj spiller alle minutter anywho.

Så har vi endda sendt Alena og Puig på porten i dette scenarie.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Alle rygter peger på at emerson bliver hentet tilbage til klubben. Og så kan de sidste pladser “fyldes” med la masia.

Jeg tror forresten at vi henter alaba.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barcelona are busy shortlisting potential transfer candidates for the upcoming transfer window, and Eintracht Frankfurt's star striker Andre Silva, who's scored 21 goals in 24 games this season, seems to be one of them. [Bild]
Har intet kendskab til Silva, men det ser ud til at han snildt kan ramme målet.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

ANALYSE OG PREDICTIONS FOR KOMMENDE SÆSON 21/22

* På stående fod har Barcelona hele 23 spillere i truppen, inkl. 2 målmænd. To spillere rykkes op fra næste sæson, hvilket er Mingueza og Ilaix Moriba, hvorfor Barcelona vil have hele 25 spillere.
* For mange spillere, betyder at Barca bør være mere optaget af at fortynde klubben end at være på jagt efter nye spillere.

Her er mine GÆT omkring hvem som smutter og hvem som bliver fra kommende sæson - samt hvilke erstatninger som kan komme på tale:

--
MÅLMÆND

* Ter Stegen – Bliver

* Neto – Smutter, for ca. 10-15 mio. euro (håber dog han bliver)
- Erstatning for Neto: her vil Barca formentlig spare penge, og hive enten Iñaki Crag eller Arnau Tenas op fra B-truppen. Sidstenævnte siges at udvise større potentielle, selvom han er yngre og har mindre erfaring.
--

FORSVARET

* Pique – Bliver (men man kan aldrig vide om han selv stopper pga. hans alder og skader)

* Lenglet – Bliver (håber VIRKELIG han smutter asap, men tror desværre han bliver)

* Umtiti – Smutter, højst sandsynligt for ca. 5-10 mio. euro; har simpelthen en for dårlig skadehistorik, øv
- Erstatning for Umtiti: Eric Garcia bliver erhvervet gratis fra City, og tager Umtiti’s plads

* Araujo – Bliver

* Mingueza – Bliver (men måske en udlejning på tale?)
--

BACKS

* Alba – Bliver

* Firpo – Smutter, højst sandsynligt for ca. 10-15 mio. euro;
- Erstatning for Firpo: håber erstatningen bliver 25-årig Gaya fra Valencia for ca. 25 mio. euro

* Dest - Bliver

* S. Roberto – Bliver (selvom der er en lille sandsynlighed for at han smutter; der har været en del rygter)
--

MIDTBANE

* Busquest – Bliver

* De Jong – Bliver

* Pedri – Bliver

* Pjanic – Smutter, kan simpelthen ikke se ham blive i klubben ift. antal spillet kampe. Et af de dummeste Barca køb nogensinde IMO. Kan blive solgt for højst 20-25 mio. euro., taget hans alder (snart 31) i betragtning.
- Erstatning for Pjanic: højst sandsynligt 30-årig Wijnaldum, som ankommer gratis fra Liverpool.

* Puig - Bliver (udlejning måske på tale?)

* Ilaix – Bliver (udlejning måske på tale?)

* Matheus – Smutter, kan slet ikke se ham i klubben grundet antal spillet kampe. Måske solgt for 5-10 mio. euro
- Erstatning for Matheus: Det bliver faktisk Ilaix Moriba som rykkes op fra Barca B i næste sæson, som kan få hans plads.
--

ANGRIBERE

* Messi – Bliver, håber vi trods alt!

* Griezmann – Bliver, selvom jeg håber han smutter pga. hans løn m.m.

* Dembele – Bliver

* Ansu Fati – Bliver

* Braithwaite – Smutter, bliver nok solgt for en 10 mio. euro
- Erstatning for Braithwaite: Det bliver højst sandsynligt Depay, som erhverves gratis fra Lyon.

* Trinqao – Bliver (udlejning måske på tale?)

* Coutinho – Smutter, for ca. 25-30 mio. (av! Det bliver et tab på mere end 100 mio. euro for Barca, sindssygt!). Det er svært at sige, om Coutinho er midtbane eller angriber/wing. Men, nu er han placeret i front i denne liste.
- Erstatning for Coutinho: Det bliver muligvis Aguero som hentes gratis fra City. Reelt er det jo Pedri som i dag spiller Coutinhos plads, men Aguero kan hentes ind som en ekstra kreativ styrke i front. Aguero er især på tale pga. Messi; at han skal forblive i klubben nogle år mere.

--
Ændringer
* Målmænd: Neto ud og Barca-B-målmand ind
* Forsvaret: Umtiti ud og E. Garcia ind.
* Backs: Firpo ud og Gaya ind.
* Midtbane: Pjanic ud og Wijnaldum ind.
* Angribere: Braithwaite ud og Depay ind. Samt Coutinho ud og Aguero ind.

* Den eneste spiller som Barca kommer til at bruge transferpenge på er altså Gaya fra Valencia.
* Barcelona har også en del udlejet spillere som fx Todibo, Miranda m.m., som kan fås penge for ift. salg.

Det var MINE GÆT !!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Jeg håber på,at vi kan slippe af med Umtiti, Pjanic og Coutinho, men de er så godt lønnede, at det bliver en meget svær manøvre... Jeg tror simpelhen ikke på det - medmindre det bliver super udsalg + evt. delvis dækning af lønnen, men det bliver da spændende at følge.

Hvis jeg var sportslig ansvarlig, så skulle der ryddes op i truppen før tilgange - udover åbenlyse handler (langsigtet potentiale eller dækning på åbenlyse positioner - som Garcia).

Wijnaldum, Alaba, Depay og Aguero vil alle presse andre etablerede spillere yderligere perifert i truppen, og som minimum bør disse spillere således afsættes først.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Hvem vil røre Cou? Sådan helt seriøst? Og er der nogen, så taber man godt nok mange penge på ham. For ingen køber ham til mere end 20-25 mio. euro, selv det virker urealistisk lige pt. Måske bliver det igen en udlejning, hvor man sparer lønnen?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster