Antoine Griezmann

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

Han vil tage plads fra en ung spiller, f.eks. Fati, og så skal man lige passe på med Messi sammenligninger og dårlig 2020. Men ja, han gør det ret fint i den nye rolle.

Visca Barça
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre feb 26, 2021 4:19 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Visca Barça »

Jeg mener også at det ville være bedst at skippe Griez afsted til sommer. Hans løn er simpelhen for stor, så han kan ende med at stå i vejen for nye nødvendige indkøb… Jeg har absolut intet i mod Griez, og synes han er en fantastisk god fodboldspiller, ingen tvivl om det! Men når det er sagt, så er han jo bare ikke den spiller vi har brug for. Selvfølgelig har han blomstret op sammen med resten af holdet i 2021, men han løber stadig i vejen for Messi, også kan det godt være han løber en masse “sure” meter, men han er jo angriber for fa****! Han skal jo ligge op ved modstanders forsvarlinje, og skabe plads til midtbanen og Messi i mellemrummet mellem modstanderholdets forsvar og midtbane. Jeg synes hvertfald ikke det er særlig intelligent, at lukke sine medspillere ned, fordi man hele tiden søger væk fra modstanderens mål?! :wtf:

Og jeg er helt enig i, at det ikke er Griez’ skyld, at Bartomeu er en klaphat til at hente spillere, men det kan da ikke retfærdiggøre, at han ikke passer ind. Synes også det vil være bedst for begge parter, hvis han kan komme et andet sted hen, hvor han kan blomstre op i efteråret af hans karriere, og Barca kan få en spiller, som rent faktisk passer ind… :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tvivler stærkt på at han vil tage tid fra fati. Det er nok nærmere demb og fati der skal kæmpe om spilletid.
Jeg mener også at det ville være bedst at skippe Griez afsted til sommer. Hans løn er simpelhen for stor, så han kan ende med at stå i vejen for nye nødvendige indkøb… Jeg har absolut intet i mod Griez, og synes han er en fantastisk god fodboldspiller, ingen tvivl om det! Men når det er sagt, så er han jo bare ikke den spiller vi har brug for. Selvfølgelig har han blomstret op sammen med resten af holdet i 2021, men han løber stadig i vejen for Messi, også kan det godt være han løber en masse “sure” meter, men han er jo angriber for fa****! Han skal jo ligge op ved modstanders forsvarlinje, og skabe plads til midtbanen og Messi i mellemrummet mellem modstanderholdets forsvar og midtbane. Jeg synes hvertfald ikke det er særlig intelligent, at lukke sine medspillere ned, fordi man hele tiden søger væk fra modstanderens mål?! :wtf:

Og jeg er helt enig i, at det ikke er Griez’ skyld, at Bartomeu er en klaphat til at hente spillere, men det kan da ikke retfærdiggøre, at han ikke passer ind. Synes også det vil være bedst for begge parter, hvis han kan komme et andet sted hen, hvor han kan blomstre op i efteråret af hans karriere, og Barca kan få en spiller, som rent faktisk passer ind… :glad:
Undskyld men det her giver ingen mening.

Lige nu viser han jo at vi har brug for ham. Han viser at han ikke løber i vejen for messi. Han udfylder sin rolle og leverer både offensivt og defensivt. Vigtigst så viser han ligenetop at han passer ind. Jeg kan ikke se hvorfor det giver mening at sende en spiller væk der faktisk gør det godt for i stedet at satse på en ubekendt.

For mig at se har folk set sig sure på ham og de kan simpelthen ikke komme over det. Der bliver skudt til højre og venstre men der er ikke rigtigt nogen der forholder sig til det vi ser lige nu. Og undskyld jeg siger det men man skal fandeme være biased for ikke at kunne se at griez leverer på nuværende tidspunkt og udfylder den rolle som systemet kræver.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

Ja, ikke sådan 1-til-1, men qua rollen tager han jo plads fra en ung spiller, i dette tilfælde Fati.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan du så sige om samtlige spillere i truppen. Alle der spiller tager jo så en plads fra en ung.

Jeg kan ikke se hvem i truppen der skal overtage griez' nuværende rolle. Og det er der immervæk en der skal hvis vi skal fortsætte med at spille som vi gør for tiden idet rollen er ret afgørende for holdets balance.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

Ja, det kommer jo an på, om man kan undvære rollen eller ej? Måske kan man? Men det ved Koeman bedst. Jeg er dog generelt enig i, at Griez gør det ret fint lige pt.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Madameskrald »

Jeg er meget enig i, at der er ingen i truppen, der kan overtage Griezmans rolle i det eksisterende system.

Og Griezman kan godt undværes (som alle spillere kan det), men det samlede udtryk vil ændres markant (jf. vi spiller med to centrale midtbanespillere i et system, hvor overtal på især midtbanen er essentielt, hvorfor Griezmans rolle er helt central) - Messi kommer ikke til at indgå i arbejdsraseriet på midtbanen og Dembele skal skabe vertikalitet, så vi skal have en spiller på positionen, der arbejder hårdt defensivt (fulder/supplere midtbanen), intelligent som spilstation og i sammenspillet samt er målfarlig.

Hvis I kan identifcere den spiller i truppen udover Griezman, så tager jeg gerne hatten af - fra mit perspektiv vil vi tabe noget på den ene eller anden parametre. Og Griezman skal netop ikke drible eller løbe stærkt i det eksisterende system, så langt om længe er han blevet ordentligt implementeret (hvad Valverde og Setien ikke magtede). Hvis man koger en angriber ned til mål, løbe hurtigt og drible - ja, så kan jeg godt forstå, at man gerne vil sende Griezman videre.

I øvrigt er det tidligere prisskilt for mig at se diskussionen uvedkommende - nu er han her, og spørgsmålet er, om hans bidrag er essentielt, eller det let kan erstattes afen anden. I diskussionen, om han bør indtænkes fremadrettet bør også indgå, om han er salgsbar - og der er vel kun 3-5 klubber i verden, som kan betale og dække hans løn, og i det perspektiv er jeg ret sikker på, at Koeman også skal indtænke Griezman i den kommende sæson - og selvfølgelig skal han det; det vil være fuldstændigt vanvittigt at have en spiller af Griezmans kvalitet permanent bænket, når klubben fattes penge.

Det er for mig at se langt mere interessant, at få Coutinho og Pjanic videre samt Umtiti (på trods af at jeg håbede på hans opblomstring).

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Madameskrald »

Visca Barça skrev:
tors mar 25, 2021 11:23 am
Han skal jo ligge op ved modstanders forsvarlinje, og skabe plads til midtbanen og Messi i mellemrummet mellem modstanderholdets forsvar og midtbane. Jeg synes hvertfald ikke det er særlig intelligent, at lukke sine medspillere ned, fordi man hele tiden søger væk fra modstanderens mål?! :wtf:
I så fald har du fuldstændigt misforstået Griezman kvaliteter..., hvis man konsekvent spiller ham på linie med forsvaret, så kommer hans begrænsninger stort set kun til udtryk. Derfor bør Koeman også have en stor cadeu for at få sat hans kompetencer fornuftigt i spil..

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tors mar 25, 2021 11:40 am
Det kan du så sige om samtlige spillere i truppen. Alle der spiller tager jo så en plads fra en ung.

Jeg kan ikke se hvem i truppen der skal overtage griez' nuværende rolle. Og det er der immervæk en der skal hvis vi skal fortsætte med at spille som vi gør for tiden idet rollen er ret afgørende for holdets balance.
Systemændringen er jo i høj grad kommet pga truppens begrænsninger, så at sige at Grizmann er den eneste, der kan spille positionen, er et større udtryk for hans begrænsninger end det er for hans kvaliteter, hvis du spørger mig. I øvrigt ser jeg mange spillere der kan spille positionen, bare ikke på samme måde. Ilaix, Puig, Pedri og Trincao kan alle spille den, hvis man vælger det og det er nok i højere grad det, det handler om.

Men det er da fedt at Grizmann har fundet en position, som jeg også skrev i indlægget omkring system ændringen og vi skal da endelig køre sæsonen færdig med det setup. Så må vi se, hvad der sker til sommer af udskiftninger i truppen, for det får betydning for om man skal fortsætte med systemet, eller om man igen skal ændre på det.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Piquénbauer »

Du ser begrænsninger - jeg ser styrker. Det er tosset at man ikke har udnyttet en så god spiller som griez før nu. I stedet har han skulle spille kant. Helt ufatteligt spild af talent.

Selvfølgelig er der flere der kan “spille” positionen men det er ikke rigtigt det, det handler om. Det handler om at man har fundet et system der virker med en rolle som jeg ikke ser andre løfte på samme måde som griez. Der vil være enorme kompromiser ved de nævnte spillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Griezmann bliver ikke solgt til sommer. Det er allerede kommunikeret, at han ikke pt er på listen. Det er Coutinho, Pjanic, Bratihwaite og Umtiti. Det kan selvfølgelig ændre sig.

Jeg tror måske vi ser forskellige fodboldkampe. Eller også spiller jeg selv mere fodbold, end andre her på tråden. Jeg har hele tiden kigget meget på hans bevægelser, positionering, genpres, løbemønstre og synes, han har spillet bedre end den kritik, han har fået, gennem hele sin tid i Barca. Jeg var meget nysgerrig, da han kom til klubben, og var ret skeptisk overfor, om han var det rigtige superkøb. Han har løbet mange forgives dybdeløb, og stået fri mange gange uden at få bolden. Men i dag er jeg ikke i tvivl om, at han er fantastisk vigtig for klubben. AT have en spiller, der hele tiden vil have bolden, hele tiden er i bevægelse, hele tiden er spilbar og kæmper defensivt og offensivt til sidste fløjt. En vågen, intelligent spiller, der forstår kampens udvikling, passager og temposkift og ikke forhaster sig eller smider bolden væk. En superstjerne uden nøkker. Ham ville jeg utrolig gerne hav spå mit hold.

Kunne man have fået flere mål for 120 mill? Uden nogen tvivl ja. Man kunne sikkert også have været heldig at have fundet en spiller, der ville passe hurtigere eller bedre ind. Hans betydning var ikke som Van Dijks var for Liverpool. Men det er fanme også sjældent, nogen ændrer det hele alene. I 2021 har han stort set været perfekt for holdet, og jeg er sikke spå, den gode udvikling kun fortsætter.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Barca80 »

Madameskrald skrev:
tors mar 25, 2021 12:12 pm


I øvrigt er det tidligere prisskilt for mig at se diskussionen uvedkommende - nu er han her, og spørgsmålet er, om hans bidrag er essentielt, eller det let kan erstattes afen anden.
Hvordan kan hans prisskilt være uvedkommende? Ja, han er her nu, men det er 120 mio. euro ikke længere - det er nede i A.Madrids pengekasse. Når man betaler 120 mio., så forventer man også superkvalitet, alt andet vil da være mærkeligt. Selvfølgelig skal man da tage hans prisskilt med i betragtning når man bedømmer hans præstationer.
FCBWAL skrev:
tors mar 25, 2021 9:49 am

Lad os så lige se på et målsnit på 0,5 på et hold, der har spillet ELENDIGT hele 2020, og brokke os over det. Det er jo ikke hans fejl, at han lander i et hold i nedsmeltning. Hele 2020 var et skandale-år for en lang række spillere. Messi, Busquet, Pique, Alba+ en masse andre underpræsterede.
Nu startede Griezmanns Barca-tid jo tilbage i 2019. Før alle de skandaler og såkaldt "nedsmeltning" som du omtaler.

Ja svingende præstationer i slutning af Setien's og starten af Koeman's trænertid, men ligefrem nedsmeltning nahh, kan man ikke sige. Mange af de navne du nævner er tildels gamle og slidte spillere, som har præsteret på top niveau i årevis, hvorfor man ikke kan forvente toppræstation hver sæson. At Messi scorer 26 mål og leverer 19 assister i +40 kampe i løbet af 2020 er ikke nedsmeltning, men måske en smule underpræstation fra hans side. Flere spillere har haft fine præstationer, som fx De Jong, Ter Stegen, Dembele m.m. Flere talenter har sprunget frem i løbet af 2020; Pedri, Araujo, og tildels Mingueza.

Synes derfor ikke at det er helt korrekt, at Griezmann er undskyldt for holdets samlet indsats i 2020, selvom det måske har spillet en mindre rolle.
FCBWAL skrev:
tors mar 25, 2021 9:49 am

Udover alt det her, så spiller han en afgørende rolle for den stemning, der er i truppen. Sammenholdet, inklusionen af nye spillere, spilleglæden... det er jo også veldokumenteret og det er også en vigtig del af topfodbold. At få holdet optimeret. De unge ser ham som "en storebror" og læner sig op af ham, nyder han opbakning osv.
Hvor mange gange har du selv været inde i Barcelonas omklædningsrum, siden du kommer med sådan en påstand? Der har ellers flere gange været rygter i løbet af 2020 om, at bl.a. Messi ikke kunne lide Griezmann og ønsket ham væk. Ja det er måske bare rygter, men at han ligefrem skulle være super vellidt i truppen som du påstår, aner jeg ikke hvor du har fra?
FCBWAL skrev:
tors mar 25, 2021 4:25 pm
Jeg har hele tiden kigget meget på hans bevægelser, positionering, genpres, løbemønstre og synes, han har spillet bedre end den kritik, han har fået, gennem hele sin tid i Barca.
Jamen, så kunne han ligeså godt skolles til en højreback eller defensiv midtbane, hvis det er det du tager udgangspunkt i og bedømmer ham på? Tror faktisk han ville være en fremragende højreback i Barcelonas system, med sine løbepensum, positionering, bevægelser og genpres :)

Men, nu er han jo trodsalt angriber, og der er smidt hele 120 mio. for at han kan levere varen i front i form af mål og assister. Og et enkelt sølle mål-indflydelse i hver anden kamp (hvor han nærmest får samtlige minutter) er bare ikke godt nok til den pris.

Der var også en bruger som nævnte hans kampe for Frankrig:
Jeg er ligeglad hvordan han præsterer for det franske landshold. Hans mål for Frankrig gavner jo ikke Barcelona, så fatter ikke hvorfor det inddrages i debatten?

Hvad er alternativet?
Griezmann skulle aldrig have været købt i sommeren 2019. Det samme gælder Coutinho. Og nej, jeg er ikke bagklog. Jeg var også modstander af købet af Coutinho i sin tid, pga. hans vanvittige pris.

Ja, nu er skaderne sket, og både Griezmann og Coutinhos markedsværdier er faldet voldsomt siden de ankom til Barcelona. Barcelona kan ikke få bare halvdelen af hvad de betalte for de to spillere, for ca. 2 år siden.

Jeg synes Barcelona skal sælge begge spillere, til en samlet værdi til 70-80 mio. (30-40 mio. stk.) - og det er endda optimistisk sat. Og dermed spare de også deres monster løn. Og bruge pengene til at købe en RIGTIG KLASSE angriber, som er UNG i form af enten Haaland eller Mbappe (som kun har et år tilbage af sin kontrakt). Ved godt der bliver konkurrence til stregen for de to spillere. Men, det vil være forsøget værd. Eller også så skal man bare fokusere på de unge kræfter i truppen som fx Ansu Fati og Dembele; sørge for at de udvikler sig yderligere og bliver bærende spillere de næste 10 år i klubben.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Piquénbauer »

120 mio var jo ikke engang voldsomt i den periode transferen forekom. Griez var en profil i la liga og havde ført sit landshold til en vm titel. ATM købte en ung og fuldstændig uprøvet spillet i samme transfersvindue til samme pris. Det kan godt være det virker voldsomt nu men det var det sgu ikke da han blev købt.

Griez var et fejlkøb fordi han blev købt (og blev spillet) i en rolle der ikke passede til ham. Som abidal lige har været ude og understrege i et længere interview så var der enighed om at man skulle bruge en kant hvor han var efter ney. Barto gik dog ind og krævede griez og så endte han i klubben. Og han blev spillet på stort set samme måde som ney ville være blevet. En hver med øjne i hovedet kan dog se at de to spillere er vidt forskellige så no shit at det ikke gik godt.

Men nu er vi i 2021 og griez bliver spillet korrekt. Og han leverer. Men det er der ikke rigtigt fokus på. Hvorfor? Hvorfor snakker du om hans stats i 2020 uden overhovedet at nævne hvordan han spiller nu? Hvorfor nævner du ikke hans mål og assists nu? Hvorfor nævner du ikke hvor pisse godt vi spiller offensivt med griez som en bærende spiller? Jeg fatter det simpelthen ikke.

Så ja du kan sagtens sig at cou og griez var fejlkøb. De blev købt til roller der ikke passede dem. Men hvor den ene er faldt fuldstændig igennem så er den anden blomstret op. Og alligevel skal begge væk. At du så endda nævner Haaland og mbappe i forlængelse af griez siger lidt om hvordan du ser spillet og griez' rolle. Et køb af en af to ville ikke påvirke griez - det ville tage tid fra demb og fati. Altså medmindre du ville gøre det samme som skete for griez og spille dem i roller der ikke passer dem...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca Barça
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre feb 26, 2021 4:19 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Visca Barça »

Madameskrald skrev:
tors mar 25, 2021 12:16 pm
Visca Barça skrev:
tors mar 25, 2021 11:23 am
Han skal jo ligge op ved modstanders forsvarlinje, og skabe plads til midtbanen og Messi i mellemrummet mellem modstanderholdets forsvar og midtbane. Jeg synes hvertfald ikke det er særlig intelligent, at lukke sine medspillere ned, fordi man hele tiden søger væk fra modstanderens mål?! :wtf:
I så fald har du fuldstændigt misforstået Griezman kvaliteter..., hvis man konsekvent spiller ham på linie med forsvaret, så kommer hans begrænsninger stort set kun til udtryk. Derfor bør Koeman også have en stor cadeu for at få sat hans kompetencer fornuftigt i spil..
Kan godt se jeg har fået formuleret mig lidt skidt her…
Det jeg mener er, at jeg gerne vil have en angriber, som bliver fremme ved forsvarslinjen, så der bliver skabt et mellemrum til midtbanen og Messi. Problemet er bare, at Griez gerne vil tage de samme løb som Messi, og få bolden i samme positioner - det er bare ikke særlig hensigtsmæssigt, da det lukker rummene, og de ender med, at stå oven i hinanden i midten af banen. Det samme gælder også, da Coutinho spillede venstre "kant", så var de pludselig tre-fire spillere, som søgte ind i samme rum. Bottom line jeg kunne godt tænke mig en rigtig 9,er, som bliver fremme, og som kan sparke dem ind når vedkommende få en halv chance. Og faktum er bare, at det kan Griez IKKE. :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Piquénbauer »

Det jeg mener er, at jeg gerne vil have en angriber, som bliver fremme ved forsvarslinjen, så der bliver skabt et mellemrum til midtbanen og Messi.
Så du vil gerne have en angriber til at overtage dembs rolle? For det er vitterligt det demb gør. Det er dog på ingen måder det som griez skal og gør.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster