Antoine Griezmann

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg mener at Griezmann er verdensklasse .. blot som type passer han ikke ind i Barca (Cruyff filosofien).

Manden er jo verdensmester, men det betyder ikke at han passer ind i det spil som Barca gerne vil stå for.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Kubala »

FCBWAL skrev:
tors mar 18, 2021 7:04 pm
Kubala skrev:
tors mar 18, 2021 5:59 pm
Det er også fair, men omvendt mener jeg, at både Barca og Real er faldet i niveau. Pga. spillermateriale på begge hold. Ikke fordi de andre hold har hævet niveauet så meget.
Der er jeg så også enig. Holdet med Xavi og Iniesta og Busquet på midten og med Messi, Suarez og Neymar på toppen, Mascherano og Alves, en yngre Pique eller Puyol osv var vanvittigt. Det føltes næsten for nemt at være Barcafan de år. Men jeg ser nogle af de samme ting ske i fremtiden omkring den her trup.

Ja, lad os håbe, at man har ramt en gylden generation kombineret med nogle virkelige store talenter udefra. Jeg har i hvert fald store forhåbninger ift. Ansu, som har et kæmpe potentiale, noget a la Messi dengang. Og så kunne Garcia måske blive den nye Pique og måske Araujo en ny Puyol. Men altså man ved ikke med talenterne. De kan spille en rigtig god sæson, hvor man spår dem en lysende fremtid, men lige pludseligt falde fuldstændigt igennem i de efterfølgende sæsoner, der gør, at man mister alt håb om, om man nu mon også nogensinde kommer til at se indfrielse deres potentiale eller ej.

Jeg håber, at man køber klogt samt få bygget et hold, hvor disse talenter kan læne sig op ad nogle af de etablerede spillere, så de langsomt kan indfri de forventninger og forhåbninger, man har til dem. Og ellers håber jeg også, at både klubben samt fansene er tålmodige med dem.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Drake »

Hvis vi kan få nogle rimelige gode penge for Griezz, så skal han væk med det samme. Han bidrager simpelthen ikke nok offensivt :yawn: og med den store løn han får, som kun vil stige for hvert år, så er han ikke det værd.

Men tvivler desværre på vi får solgt ham :sørgelig:
Senest rettet af Drake fre mar 19, 2021 11:10 pm, rettet i alt 1 gang.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Drake skrev:
tors mar 18, 2021 10:31 pm
Hvis vi kan få nogle rimelige gode penge for Griezz, så skal han væk med det samme. Han bidrager simpelthen ikke nok offensivt :yawn: og med den store løn han får, som kun vil stige for hvert år, så her han ikke det værd.

Men tvivler desværre på vi får solgt ham :sørgelig:
Der er vi så uenige, men det er jo helt fair. Til gengæld kan jeg kun være enige med det, du engang har skrevet som signatur i dine posts: fuck Bartomeu (selvom jeg nok havde skrevet det lidt anderledes). Når man ser tilbage på hans år i Barca, så er det svært at forstå hvor ringe, han har ledt den klub. Og det er helt fair at diskutere, om Griezmann nogensinde var det rigtige køb, men nu er han i Barca, og jeg mener det er bedst for både spil og økonomi at beholde ham. Han har netop i 2021 bevist, at han har fundet en plads og rolle som effektiv og vigtig del af holdet.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Barca80 »

Jeg synes også Griezmann skal smutte. Og det kan kun gå for langsomt. Han har slet ikke levet optil sin prisskilt!

Jeg var kæmpe modstander da Barca i sin tid var på vej til at købe Griezmann i sommeren 2019! Come on, 100 mio. euro for en dengang 28-årig spiller, som ikke kan drible eller sprinte, og spillemæssigt passer bedst til defensivt mandskab som Atl. Madrid?? Enhver idiot uden scouting-egenskaber kan da se, at transferen er et dårligt match mellem Barca og Griezmann.

Mht. fremtiden - jeg er lidt i tvivl. Jeg ser gerne Griezmann skal smutte hurtigst muligt, men hvem gider smide bare halvdelen (50 mio. euro) for at få fingrene i denne løntunge herre? Jeg er bange for, at han spiller sin kontrakt ud, hvor han vil være ca. 33 år - hans monster løn er bare penge ud af vinduet for Barca.

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Det er jo åbenlyst at han spiller en god sæson, især 2021. Om han er sit prisskilt værd, kan altid diskuteres. Det blev det også med Messi i vinters. Jeg håber, ligesom mange andre herinde har ytret, at han bliver. Han bliver bedre og bedre hele tiden i Barca. Helt sindssygt at sælge ham nu i mine øjne. Både økonomisk og sportsligt!

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Barca80 skrev:
fre mar 19, 2021 10:39 pm
Jeg synes også Griezmann skal smutte. Og det kan kun gå for langsomt. Han har slet ikke levet optil sin prisskilt!

Jeg var kæmpe modstander da Barca i sin tid var på vej til at købe Griezmann i sommeren 2019! Come on, 100 mio. euro for en dengang 28-årig spiller, som ikke kan drible eller sprinte, og spillemæssigt passer bedst til defensivt mandskab som Atl. Madrid?? Enhver idiot uden scouting-egenskaber kan da se, at transferen er et dårligt match mellem Barca og Griezmann.

Mht. fremtiden - jeg er lidt i tvivl. Jeg ser gerne Griezmann skal smutte hurtigst muligt, men hvem gider smide bare halvdelen (50 mio. euro) for at få fingrene i denne løntunge herre? Jeg er bange for, at han spiller sin kontrakt ud, hvor han vil være ca. 33 år - hans monster løn er bare penge ud af vinduet for Barca.
i 2021 har han 1 goal contribution per 89 spillede minutter (medregnet de 2x tillægstid) som venstre wing. 18 GC i 19 optrædener. Han var den føste i spanien til at nå over 10 assists og 10 mål i denne sæson. Messi var nr 2. Ser man på hans stats, så spiller han klart bedst som venstre wing, hvor han har fundet sin plads her i 2021. Som Center forward har hans stats ikke været imponerende. Jeg tror mange klubber gerne vil have fat i ham (Juventus, Inter, flere engelske har været i spil) men Barca dummer sig gevaldigt, hvis de slipper ham.

Jeg kan ikke engang se, at barca mangler angribere. En Centerforward måske, men det er ikke nødvendigt. Hvis rygterne taler sandt, og de signer Wijnaldum og Garcia, så tror jeg de kan tage det hele næste år.

Jeg mener ikke, der er argumenterer mod ham i tråden her. Det virker som om, man bare vil have det til at passe, at han er dårlig. Selvom beviserne peger den modsatte retning. The Decision-videoen, det faktum at Bartomeu signede ham, hans lange hår eller overskægget... det er jo ikke argumenter mod hans deltagelse i spillet eller bidrag til holdet. Og jeg mener nu, at enhver scout ville synes, han var et godt køb efter at han gik forrest i Frankrigs VM-triumf og efter han løftede Atletico gennem flere sæsoner og vandt en masse trofæer med dem...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af SpillerSomMESSI »

... han kan ikke drible forbi modstandere
... han kan ikke løbe fra modstandere
Ikke nødvendig, men ville være rart at han besad bare een af de 2 kvaliteter.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

SpillerSomMESSI skrev:
man mar 22, 2021 6:09 pm
... han kan ikke drible forbi modstandere
... han kan ikke løbe fra modstandere
Ikke nødvendig, men ville være rart at han besad bare een af de 2 kvaliteter.
Naturligvis har du ret. Han er en god spiller, målfarlig og med blik for spillet, han kan skabe noget og sætte noget op, og han forvalter bolden supergodt. Men han har ikke Dembeles fart eller Messis (eller andres) dribleevner. Men det synes jeg sagtens, man kan undvære. Jeg savner derimod at han skyder mere fra kanten af feltet. Han har tit muligheden, men spiller ofte bolden en gang mere. Hvis han kunne blive farlig fra den position, så kunne han score flere mål, og modstanderen var tvunget ud og møde ham, hvilket skaber plads til dybdeløbene.
Han har nemlig et supergodt skud, mens hans fart nok er svær at ændre på...

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Barca80 »

FCBWAL skrev:
man mar 22, 2021 12:07 pm
Barca80 skrev:
fre mar 19, 2021 10:39 pm
Jeg synes også Griezmann skal smutte. Og det kan kun gå for langsomt. Han har slet ikke levet optil sin prisskilt!

Jeg var kæmpe modstander da Barca i sin tid var på vej til at købe Griezmann i sommeren 2019! Come on, 100 mio. euro for en dengang 28-årig spiller, som ikke kan drible eller sprinte, og spillemæssigt passer bedst til defensivt mandskab som Atl. Madrid?? Enhver idiot uden scouting-egenskaber kan da se, at transferen er et dårligt match mellem Barca og Griezmann.

Mht. fremtiden - jeg er lidt i tvivl. Jeg ser gerne Griezmann skal smutte hurtigst muligt, men hvem gider smide bare halvdelen (50 mio. euro) for at få fingrene i denne løntunge herre? Jeg er bange for, at han spiller sin kontrakt ud, hvor han vil være ca. 33 år - hans monster løn er bare penge ud af vinduet for Barca.
i 2021 har han 1 goal contribution per 89 spillede minutter (medregnet de 2x tillægstid) som venstre wing. 18 GC i 19 optrædener. Han var den føste i spanien til at nå over 10 assists og 10 mål i denne sæson. Messi var nr 2. Ser man på hans stats, så spiller han klart bedst som venstre wing, hvor han har fundet sin plads her i 2021. Som Center forward har hans stats ikke været imponerende. Jeg tror mange klubber gerne vil have fat i ham (Juventus, Inter, flere engelske har været i spil) men Barca dummer sig gevaldigt, hvis de slipper ham.

Jeg kan ikke engang se, at barca mangler angribere. En Centerforward måske, men det er ikke nødvendigt. Hvis rygterne taler sandt, og de signer Wijnaldum og Garcia, så tror jeg de kan tage det hele næste år.

Jeg mener ikke, der er argumenterer mod ham i tråden her. Det virker som om, man bare vil have det til at passe, at han er dårlig. Selvom beviserne peger den modsatte retning. The Decision-videoen, det faktum at Bartomeu signede ham, hans lange hår eller overskægget... det er jo ikke argumenter mod hans deltagelse i spillet eller bidrag til holdet. Og jeg mener nu, at enhver scout ville synes, han var et godt køb efter at han gik forrest i Frankrigs VM-triumf og efter han løftede Atletico gennem flere sæsoner og vandt en masse trofæer med dem...
Der er faktisk en masse argumenter for, at han har været en fiasko. Og nej, det omhandler hverken hans hår eller andet.

Jeg hæfter mig ved, at han har kostet vanvittige 100 mio. euro, samt en kæmpe pose penge i løn. Når man betaler så mange penge for en dengang 28-årig spiller, så skal han edderbukme også levere på allerhøjeste hylde, og helst fra start (og ikke 1½ år inde sin kontrakt), og helst levere yderst stabilt. Det har bare ikke været tilfældet med Griezmann, desværre.

Lad os kigge på hele hans Barca periode, og ikke de sidste par uger eller måneder. Siden sin ankomst har han i alt spillet 88 kampe, scoret 29 mål og bidraget med 15 assister; hvilket svarer til 0,3 mål per kamp og ca. 0,2 assister per kamp. Hvilket svarer til 0,5 mål-indflydelse per kamp. Dvs. cirka hver anden kamp har han haft indflydelse i et sølle mål.

Det er måske gode tal i din verden - men igen, husk at han har kostet 100 mio. euro (for en 28, nu 30 årig spiller), og det skal altid med i regnskabet - det er ud fra det han vil blive bedømt på. Og netop ud fra dette monster transferbeløb, så har han ikke levet op til sin prisskilt. Langt fra. Der er billigere alternativer, som kunne have gjort det ligeså godt eller bedre. Havde man fx købt en 24-årig angriber for halvdelen af det beløb, så vil han måske levere samme tal; 0,5 indflydelse i mål per kamp. Og denne 24-årig spiller var måske 26-årig i dag, hvilket ikke er en problematisk alder, som evt. kunne sælges videre (hvis han ikke leveret varen) og få noget af pengene igen. Men, en 30-årig Griezmann kan man ikke bare sælge og få bare halvdelen af de 100 mio. igen. Griezmanns tranferbeløb harmonerer hverken med hans alder eller med hans kvaliteter på banen.

Nu ved jeg ikke hvor mange Barca kampe du har set i løbet af sæsonen, men jeg har set SAMTLIGE. Er du klar over hvor mange 100% chancer Griezmann har brændt løbende? Han har selv udtalt at han ikke kan drible (kan godt linke til artiklen). Han er ikke hurtig. Han er ikke fremragende med fødderne eller kreativ (ikke en spilskaber). Hans største styrke er vel, at han er meget arbejdsom; kæmper og løber igennem 90 minutter. Han passer bedst til et hold som A.Madrid. Ikke Barcas spillestil.

Det var argumenterne (i korte træk), hvorfor han aldrig burde blive købt, og hvorfor han bør sælges til sommer.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af EasyBuddhist »

120 mio euro, that is. Ellers er jeg enig, han burde have leveret langt, langt hurtigere, hvis han skulle have retfærdiggjort den transfersum. Og det handler ikke kun om at han ikke passer ind, for det kunne man måske kompenseret for tideligere, men det handler mere om at når man køber en spiller til 120 mio euro, så forventer man et solidt offensivt output og spilleren skal indeholde bare et par stykker af de de offensive kvaliteter, som klubberne betaler mange penge for og dem har han bare ikke ret mange af. Hans kvaliteter svarer i bedste fald til at skulle have betalt 70-80 mio euro for ham, hvis man ellers havde en helt specifik rolle til ham på holdet, som han kunne sætte sig på uden nævneværdig indkøring. Det er et stykke elendigt købmandskab og en endnu dårligere sportslig bedømmelse, der ligger til grund for den handel og den falder i den grad tilbage på Laporta, som på trods af kraftig modstand fra den sportslige sektor, gennemførte handlen nærmest egenhændigt. Grizmann har aldrig haft de kvaliteter, som kunne retfærdiggøre en sådan transfersum, hverken sportsligt eller økonomisk.

Skal man så sælge ham? Ja, hvis man få noget, der ligner halvdelen af beløbet. Lige nu udfører han et arbejde, som f.eks. Vidal kunne udføre lige så godt, men til noget der ligner en tiendedel af prisen. Jeg synes man skal acceptere tabet og spare lønkroner, der kan bruges på en spiller, der virkelig kan gøre en forskel. Grizmann´s bidrag kan man finde andre steder i truppen og uden at skulle ud og investere.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af FCBWAL »

Barca80 skrev:
tors mar 25, 2021 1:29 am
FCBWAL skrev:
man mar 22, 2021 12:07 pm
Barca80 skrev:
fre mar 19, 2021 10:39 pm
Jeg synes også Griezmann skal smutte. Og det kan kun gå for langsomt. Han har slet ikke levet optil sin prisskilt!

Jeg var kæmpe modstander da Barca i sin tid var på vej til at købe Griezmann i sommeren 2019! Come on, 100 mio. euro for en dengang 28-årig spiller, som ikke kan drible eller sprinte, og spillemæssigt passer bedst til defensivt mandskab som Atl. Madrid?? Enhver idiot uden scouting-egenskaber kan da se, at transferen er et dårligt match mellem Barca og Griezmann.

Mht. fremtiden - jeg er lidt i tvivl. Jeg ser gerne Griezmann skal smutte hurtigst muligt, men hvem gider smide bare halvdelen (50 mio. euro) for at få fingrene i denne løntunge herre? Jeg er bange for, at han spiller sin kontrakt ud, hvor han vil være ca. 33 år - hans monster løn er bare penge ud af vinduet for Barca.
i 2021 har han 1 goal contribution per 89 spillede minutter (medregnet de 2x tillægstid) som venstre wing. 18 GC i 19 optrædener. Han var den føste i spanien til at nå over 10 assists og 10 mål i denne sæson. Messi var nr 2. Ser man på hans stats, så spiller han klart bedst som venstre wing, hvor han har fundet sin plads her i 2021. Som Center forward har hans stats ikke været imponerende. Jeg tror mange klubber gerne vil have fat i ham (Juventus, Inter, flere engelske har været i spil) men Barca dummer sig gevaldigt, hvis de slipper ham.

Jeg kan ikke engang se, at barca mangler angribere. En Centerforward måske, men det er ikke nødvendigt. Hvis rygterne taler sandt, og de signer Wijnaldum og Garcia, så tror jeg de kan tage det hele næste år.

Jeg mener ikke, der er argumenterer mod ham i tråden her. Det virker som om, man bare vil have det til at passe, at han er dårlig. Selvom beviserne peger den modsatte retning. The Decision-videoen, det faktum at Bartomeu signede ham, hans lange hår eller overskægget... det er jo ikke argumenter mod hans deltagelse i spillet eller bidrag til holdet. Og jeg mener nu, at enhver scout ville synes, han var et godt køb efter at han gik forrest i Frankrigs VM-triumf og efter han løftede Atletico gennem flere sæsoner og vandt en masse trofæer med dem...
Der er faktisk en masse argumenter for, at han har været en fiasko. Og nej, det omhandler hverken hans hår eller andet.

Jeg hæfter mig ved, at han har kostet vanvittige 100 mio. euro, samt en kæmpe pose penge i løn. Når man betaler så mange penge for en dengang 28-årig spiller, så skal han edderbukme også levere på allerhøjeste hylde, og helst fra start (og ikke 1½ år inde sin kontrakt), og helst levere yderst stabilt. Det har bare ikke været tilfældet med Griezmann, desværre.

Lad os kigge på hele hans Barca periode, og ikke de sidste par uger eller måneder. Siden sin ankomst har han i alt spillet 88 kampe, scoret 29 mål og bidraget med 15 assister; hvilket svarer til 0,3 mål per kamp og ca. 0,2 assister per kamp. Hvilket svarer til 0,5 mål-indflydelse per kamp. Dvs. cirka hver anden kamp har han haft indflydelse i et sølle mål.

Det er måske gode tal i din verden - men igen, husk at han har kostet 100 mio. euro (for en 28, nu 30 årig spiller), og det skal altid med i regnskabet - det er ud fra det han vil blive bedømt på. Og netop ud fra dette monster transferbeløb, så har han ikke levet op til sin prisskilt. Langt fra. Der er billigere alternativer, som kunne have gjort det ligeså godt eller bedre. Havde man fx købt en 24-årig angriber for halvdelen af det beløb, så vil han måske levere samme tal; 0,5 indflydelse i mål per kamp. Og denne 24-årig spiller var måske 26-årig i dag, hvilket ikke er en problematisk alder, som evt. kunne sælges videre (hvis han ikke leveret varen) og få noget af pengene igen. Men, en 30-årig Griezmann kan man ikke bare sælge og få bare halvdelen af de 100 mio. igen. Griezmanns tranferbeløb harmonerer hverken med hans alder eller med hans kvaliteter på banen.

Nu ved jeg ikke hvor mange Barca kampe du har set i løbet af sæsonen, men jeg har set SAMTLIGE. Er du klar over hvor mange 100% chancer Griezmann har brændt løbende? Han har selv udtalt at han ikke kan drible (kan godt linke til artiklen). Han er ikke hurtig. Han er ikke fremragende med fødderne eller kreativ (ikke en spilskaber). Hans største styrke er vel, at han er meget arbejdsom; kæmper og løber igennem 90 minutter. Han passer bedst til et hold som A.Madrid. Ikke Barcas spillestil.

Det var argumenterne (i korte træk), hvorfor han aldrig burde blive købt, og hvorfor han bør sælges til sommer.
Ja jeg har set samtlige kampe, og mener kun han har brændt nul 100% chancer, men dog et par store chancer, som Messi jo også har gjort.Og Haaland, og Mbappe og alle andre i hele verden.
Lad os så lige se på et målsnit på 0,5 på et hold, der har spillet ELENDIGT hele 2020, og brokke os over det. Det er jo ikke hans fejl, at han lander i et hold i nedsmeltning. Hele 2020 var et skandale-år for en lang række spillere. Messi, Busquet, Pique, Alba+ en masse andre underpræsterede. Stemningen var mildest talt på lavpunktet på alle hylder i klubben, og ingen havde lyst til at en newcomer som Griez skulle løse de problemer, der var i klubben. Trænerne (især Setien) spillede ham forkert eller slet ikke. Så det er 100% unfair at mene, han skulle have fungeret optimalt under de forhold. Jeg så faktisk også samtlige kampe i 2020. Og jeg så, hvordan Griez løb i dybden igen og igen, men aldrig fik spilningen. Og jeg hra set ham præstere bedre og bedre under Koeman.
Nu har han spillet (er det) 19 kampe i 2021 og haft 18 goal contributions. Jeg kan bare ikke få ind i mit hoved, hvordan man kan være Barcafan og sidde og brokke sig over ham. Var kontrakten dårlig udformet af Bartomeu? Ja, det kan da godt være. Men er han her nu, og leverer han? Ja 100%!!! Han giver mere end Suarez gjorde i 2020 for Barca, og han er mere effektiv og bedre for holdet end Dembele. Det er jo bare stats, og det er nemt at bevise. Har han været afgørende for holdets succes? Ja i den grad? Det ved du jo, hvis du har set kampene.
Udover alt det her, så spiller han en afgørende rolle for den stemning, der er i truppen. Sammenholdet, inklusionen af nye spillere, spilleglæden... det er jo også veldokumenteret og det er også en vigtig del af topfodbold. At få holdet optimeret. De unge ser ham som "en storebror" og læner sig op af ham, nyder han opbakning osv.
I går igen var han klasse for Frankrig og lavede et drømmemål. L'equipe roser ham som dagens bedste franskmand.
Jeg opfordrer i al stilfærdighed til at give manden en chance.
Senest rettet af FCBWAL tors mar 25, 2021 10:47 am, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Piquénbauer »

Vidal kunne fandeme ikke udføre det griez gør nu. Come on. Han har overhovedet ikke forståelsen for spillet (især det offensive) til at komme i nærheden af det vi ser fra griez.

Efter systemskiftet er griez en bærende spiller på holdet. Så kan man snakke om tidligere stats, løn, pris osv men han mere end fungerer nu. Samtidig holder han ingen unge tilbage (vi har ingen der udfylder samme rolle) og han virker som en rigtig god spiller at have i truppen (især med de unge).

Endelig spiller vi noget god bold og så skal vi smide bærende spillere på porten. Det giver ingen mening.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Piquénbauer »

Han har selv udtalt at han ikke kan drible (kan godt linke til artiklen). Han er ikke hurtig. Han er ikke fremragende med fødderne eller kreativ (ikke en spilskaber). Hans største styrke er vel, at han er meget arbejdsom; kæmper og løber igennem 90 minutter.
Hans største styrke er at han er hamrende intelligent. Men han er blevet spillet i en position og i en rolle hvor man lige netop skal være hurtig og god til at drible. Og derfor er han faldet igennem.

Når man læser hvad Abidal lige har været ude og sige så havde truppen brug for en kant men barto ville have griez. Han blev altså hentet til en situation der ikke passede ham men det er sgu da ikke hans skyld? Hvis vi købte haaland og spillede ham som kant så ville vi jo heller ikke få det bedste ud af ham.

Som han bliver spillet lige nu der får vi det bedste ud af ham. Han er konstant i bevægelse og indgår i spillet. Han viser at han er kreativ og spilskabende. Og han er farlig. Det er derfor man skal bedømme ham på baggrund af 2021 - det er det eneste tidspunkt han er blevet spillet ordentligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17 - Antoine Griezmann

Indlæg af Piquénbauer »

https://www.fotmob.com/leagues/87/stats ... sed/laliga

Dette var det eneste jeg kunne finde omkring store chancer. Greiz har 10 mens messi har 8. Sidste sæson brændte både messi og suarez markant flere chancer end griez.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster