Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af DeanCassady »

Hazard atter skadet. Imponerende at de har formået at udkonkurrere os i fejlkøbs-land.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

DeanCassady skrev:
man mar 15, 2021 4:17 pm
Hazard atter skadet. Imponerende at de har formået at udkonkurrere os i fejlkøbs-land.
Hvor meget måtte de slippe for ham? Og ja, det er imponerende, at RM også har købt fusere.

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af DeanCassady »

100-120 så vidt jeg husker. Og hans kontrakt med Chelsea gemte endda kun på et år mere.
Robert Zimmerman

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

160 mio euro var prisen og de sidste 64 mio forfalder i år.

https://onefootball.com/en/news/real-ma ... e-30921998
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Det er alligevel en pæn portion penge, de har høvlet i retning af Hazard og man kan ikke sige, at de har fået bang for the buck. Sådan har jeg det med Demb, Cou og til dels også Griezz.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Det har været en katastrofe og vel en af de mest overraskende fiaskoer! Jeg havde da i hvert fald ikke set frem til Hazard slalom weekend efter weekend!!

Med forbehold for udsving & afvigelser i variabler, kostede han det samme som Coutinho.

Foreløbig min pr mål/ass i La Liga & CL (ved ikke om Copa del Rey vil ændre noget?)

Cou ca 161 min pr mål/ass

Hazard ca 234 min pr mål/ass

Hazard har selvfølgelig været ekstremt ramt af skader og har blot spillet hvad der svarer til 11-12 fulde kampe pr sæson i la liga og CL, hvilket selvfølgelig gør det lidt svært hvordan man egentlig skal stemple ham!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Som Madam@ nævner ovre i Sociedad tråden, er fremtiden et ret stort spørgsmålstegn hos Real ift at de bærende spillere Ramos, Benz og Modric er 33-35.
Øvrige profiler: Varane, Kroos, Casemiro & Courtois er dog mellem 27-31 og derfor stadig gangbare en del år endnu, også i betragtning af at holdbarheden generelt rykkes i disse år. Tidligere var man tæt på pension som 32-33 årig, i dag kan de mest dedikerede sagtens holde sig på et ok niveau 2-3-4 år yderligere.

Har kigget lidt på forbruget hos os og Real de sidste 5 sæsoner (siden sommeren 2016). I følge transfermarkt, har Barca et minus på ca 360M euro, hvorimod Real blot har et minus på ca 47M euro. Her må der være en mulig kapital, trods corona, hvor Real vil kunne optimere sin trup.
Men måske andre er lidt bedre orienteret vedr Reals økonomiske muskler.?

Talentmassen hos Real kender jeg ikke så meget til. I nuværende trup, er der Valverde, måske Ødegaard, måske Vinicius hvis han begynder at udvikle sig, plus Asensio. Han virker dog lidt som Isco, altså et par eminente måneder hvert eller hvert andet år og derudover middelvare.

Umiddelbart ser jeg deres nærmeste fremtid 1-2 år, ok. Selvfølgelig bliver Ramos ikke lige erstattet, men tænker han måske spiller 2 år endnu. Benz er 33, men han gør det jo ganske fint pt. Derudover formoder jeg at det lave forbrug, som nævnt ovenover, gør at de henter Mbappe, Haaland eller lig absolut top, indenfor 1-2 år.

Samlet set er de udfordret, som Barca. Vi har måske større talentmasse og påbegyndt en positiv implementering (kender dog intet til niveauet på Castilla), mens de har en problematik vedr Ramos/Benz i nær fremtid, men dog stadig en håndfuld kvalitets spillere i en ok alder. Plus sandsynligvis en bedre økonomi (dog blot min formodning).


Men byd endelig ind, gerne vedr deres økonomi og talenterne, hvis der skulle være nogen,?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

De har muligvis en langt sundere økonomi end Barca, hvilket giver dem et godt økonomisk råderum. Det betyder i sig selv en del, hvis du spørger mig.

Mht. talenterne, så burde man også passe på. Det kan vende ret hurtigt. Lige nu kører det for talenterne i Barca, men lige pludseligt kan det vende de kommende sæsoner.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
man mar 22, 2021 1:37 pm
De har muligvis en langt sundere økonomi end Barca, hvilket giver dem et godt økonomisk råderum. Det betyder i sig selv en del, hvis du spørger mig.

Mht. talenterne, så burde man også passe på. Det kan vende ret hurtigt. Lige nu kører det for talenterne i Barca, men lige pludseligt kan det vende de kommende sæsoner.
Ift talenterne. Ja talenter er et skrøbeligt og finurligt område/emne. Nogen gange virker det til at de kan dukke op ud af det blå..!! Samtidig er der ingen garantier for at nogle lovende år som 18-19-20-21 årig, ender ud i en fortsat udvikling. Kan være Moriba går i stå, Garcia ikke var det man troede og Ansu har mistet noget, efter snart et halvt år ude!!?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
man mar 22, 2021 1:55 pm
Kubala skrev:
man mar 22, 2021 1:37 pm
De har muligvis en langt sundere økonomi end Barca, hvilket giver dem et godt økonomisk råderum. Det betyder i sig selv en del, hvis du spørger mig.

Mht. talenterne, så burde man også passe på. Det kan vende ret hurtigt. Lige nu kører det for talenterne i Barca, men lige pludseligt kan det vende de kommende sæsoner.
Ift talenterne. Ja talenter er et skrøbeligt og finurligt område/emne. Nogen gange virker det til at de kan dukke op ud af det blå..!! Samtidig er der ingen garantier for at nogle lovende år som 18-19-20-21 årig, ender ud i en fortsat udvikling. Kan være Moriba går i stå, Garcia ikke var det man troede og Ansu har mistet noget, efter snart et halvt år ude!!?
Præcis. Man må håbe, at talenterne udvikler sig i den rigtige retning og præsterer nogenlunde.

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Madameskrald »

Enig, de kan vende det hurtigt med at springe banken på Haaland/Mbappe + en ny centerback. Nedenstående er eksempelvis en ganske stærk start-11.

Courtois

Caraval - Varane - Ny Center Back - Mendy

Ødegaard - Casemiro- Kroos/Valverde/Ceballos

Vincius/Kubo - Haaland/Mbappe - Hazard

Jeg kender heller ikke meget til talent laget i RM, men de skal tilsynealdende (ikke ulig os) have erstattet nogle rutinerede nøgle individer i start-11 + har et lag af spillere, der aldrig rigtigt er slået til / skal videre (Asensio, Isco, Mayol, Jovic, Diaz).

Så den overordende fordel er, at vi er længere fremme i processen, og nogle af de unge allerede er ved at bide sig godt fast på boldet (og en del flere i perifærien) - uden væsentligt præstationstab. Hertil at RM har en træner, der er ved at nedsmelte med holdet, mens vi omvendt er i en positiv udvkling spillemæssigt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

De skal have en anden træner. Jo længere tid de har Zidane jo bedre er det for os. Han tror overhovedet ikke på deres unge spillere.

Og mens de sikkert har en bedre økonomi end os så er la liga generelt blevet ramt hårdere end andre ligaer og det gælder også real. Jeg tvivler på at de vil kunne kaste de helt store summer efter spillere. Mbappe ser jeg dem i hvert fald ikke hente.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Jeg aner ikke om Mbappe er muligt for dem? Men han har udløb i 2022.....chancen for at de henter Mbappe i 22, ser jeg lige så stor som at vi henter Haaland!

Men hvis nogen derude har lidt ekstra viden vedr Reals projekter (kender gode/pålidelige steder/sites) så smæk endelig op.

Ift dit bud Madam@, er der “heldigvis” en del der stadig skal klikke. En ny Ramos bliver ikke let, ødegaard skal i hvert fald nok gribe muligheden til sommer, hvis han kommer tilbage, ellers forsvinder chancerne nok efterhånden! Vinicius skal steppe et niveau op, mens Hazard...ja jeg tvivler på at han bliver den han var.

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
man mar 22, 2021 3:56 pm
Jeg aner ikke om Mbappe er muligt for dem? Men han har udløb i 2022.....chancen for at de henter Mbappe i 22, ser jeg lige så stor som at vi henter Haaland!

Men hvis nogen derude har lidt ekstra viden vedr Reals projekter (kender gode/pålidelige steder/sites) så smæk endelig op.

Ift dit bud Madam@, er der “heldigvis” en del der stadig skal klikke. En ny Ramos bliver ikke let, ødegaard skal i hvert fald nok gribe muligheden til sommer, hvis han kommer tilbage, ellers forsvinder chancerne nok efterhånden! Vinicius skal steppe et niveau op, mens Hazard...ja jeg tvivler på at han bliver den han var.
Ser sgu ikke haaland som Barca spiller så hellere Lautaro Martines eller lignende.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Så skal mbappe sige nej til en kontrakt. Og hvis der er en ting vi ved med psg så er det at de får forlænget med deres spillere qua deres komplet latterlige økonomi. PSG er det ultimative prestige projekt og de vil gøre ALT for at holde på en af verdens mest spændende spillere. Jeg tror ikke et sekund på at mbappe er på vej væk. Heller ikke til real.

Haaland har en frikøbs på 75 mio og Dortmund har ikke økonomien til at lokke ham i forhold til andre store klubber. Det er imo en klart "nemmere" transfer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster