Barça Atlètic

Barca B, ungdomshold, talenter mm.

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af Madameskrald »

EB:

Ja, man kan sagtens fremhæve andre spillere, men både Mingueza og Araujo har været knap så overbevisende som Pedri og Ansu (jf. de to er næsten allerede urørlige i truppen, hvis ellers Ansu vender fornuftigt tilbage fra sin skade).

Men ja de to andre har også vist fornuftige kompetencer på det mentale plan. Moriba viser også gode træk, men har så få minutter på banen, at det er for tidligt med en reel vurdering. - og som du selv er inde på, så kommer den første rigtige evaluering, når der står +50.000 på lægterne live.

Jeg mener, at du mangler et mellem ‘gammelt’ lag i din trup planlægning - Busq, Pique, Alba og Messi vil formentlig udfases over 1-2 sæsoner, og så bliver holdet altså meget ungt. Vi har der kun Ter Stegen og De Jong, og en flok spillere med 1-2 sæsoner på højeste niveau / i truppen - det vil blive lidt sårbart, tænker jeg.

Og jeg mener ikke, at man skal undervurdere historik på højt niveau - der skal etableres et stabilt hieraki / rollefordeling i en trup, og der er +25 årige altså blot mere etablerede i alt det, der relaterer sig til fodbold, og også det der ligger udenfor fodbolden - og dermed naturligt falde ind højt i hierakiet.

Der er eksempelvis et utal er spillere, der har udtalt, at de er blevet mere afklarede og rolige i deres spil på banen, da de stiftede fast familie (kone, børn mv.).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil uden tvivl sige at araujo har været overbevisende. Måske har han ikke samme potentiale som pedri/Ansu men han har imo været vores bedste cb i sæsonen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvorfor skal vi bygge et nyt hold omkring Pique, Alba og Busquets? De er helt brugt. Jeg vil give dem kun en enkelt sæson mere på bænken.
Hvis vi skal endnu flere unge ind i truppen, så bliver rutine afgørende for implementeringen. Selvfølgelig skal de ikke hver især spille alle kampe, men hvis man ser på VB og gerne vil spille Balde ind på holdet i løbet af de næste par sæsoner, så bliver det afgørende at have Alba i truppen i et par år. Balde er altså kun 17½ år, så man må lige se, hvordan der hele forløber. Ligeledes på CB og DM vil det blive vigtigt at have Piqué og Busquets i hvert fald i én sæson. Havde den foregående ledelse været ude i bedre tid, så var det måske ikke helt så vigtigt, men når man ser på, hvem de ellers kan læne sig op ad, så er Pjanic, Umtiti og Lenglet og dem ser jeg hellere end gerne solgt, jo før jo bedre.
a, man kan sagtens fremhæve andre spillere, men både Mingueza og Araujo har været knap så overbevisende som Pedri og Ansu (jf. de to er næsten allerede urørlige i truppen, hvis ellers Ansu vender fornuftigt tilbage fra sin skade).
Jeg er ikke helt enig, når vi snakker om det mentale aspekt. Jeg vil sige at Pedri og Fati er dem med det største talent og derfor stikker de mere ud. Offensive spillere har også nogle helt andre spidskompetencer og det er det, som giver målene og det seværdige fodbold. Nu synes jeg dog at vi er inde på "stjernerne og vandbærerne " snakken. Ingen hold kan bestå af Pedri eller Fati typer, der skal være nogen, der arbejder anderledes for holdet og som affinder sig med sin situation på holdet. Jeg kan godt lide typer som Mingueza, som ikke var spået mange chancer for at gå hele vejen. Han ved godt at det er tilfældigheder, som corona og skader, der har sendt ham ind på holdet, men det er jo netop det smukke ved det. Det er faktisk udelukkende hans mentalitet, der fået ham dertil, hvor han er nu og hvor god en historie er det ikke, når han som bærende spiller om 3 år stiller op i interview og siger, jeg var heldig med at komme ind på holdet :lol:

Pointen er at man ikke kan spille god bold uden den her slags spillere på banen og i omklædningsrummet. Mascherano har flere gange sagt, han vidste godt, han skulle arbejde dobbelt så hårdt, som de andre. Han havde ikke det talent som Xavi, Iniesta, Messi osv. havde, men det accepterede han og det var han nødt til, for ellers var han der ikke. Til gengæld var det også ham, som under træningen lige fortalte Messi og Neymar at nu kunne de godt se at holde deres kæft og komme igang med at arbejde. De er vigtige for holdet den type. Dengang havde Barca masser af dem, på hver deres måde. Xavi, Iniesta, Messi, Buquets, Mascherano , puyol osv. de vidste alle, hvad det handlede og de var ydmyge over for opgaven. Barca mangler dem nu, for de er ikke blevet erstattet. det synes jeg også man skal huske på, når man kritiserer Alba for at overfuse Trincao. Alba er måske ikke så god til det som andre har været, men jeg kan love dig at Mascherano heller ikke havde lagt fingre imellem.

Nå, det var lidt et sidespor :roll: :lol: Det korte af det lange er, at det er godt at Mingueza er kommet ind, man har nemlig manglet ham. Der mangler stadig lidt vildskab og her tænker jeg selvfølgelig på Alves. Jeg ved ikke lige, hvor den skal findes, men en type som Kounde ville være god at inkorporere i truppen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af Kubala »

Mange af disse talenter virker virkelig lovende, men man skal lige passe på med at give dem et ansvar, som de måske ikke ville kunne løfte. Jeg tror også, at coronaen har været ret godt for dem, da der ingen fans er på tribunerne, hvilket gør, at det pres, der kan komme af fans på tribunerne er væk. Når der engang er fans på de forskellige stadioner, og hvis de skal vinde kampe for Barca, så kan det godt blive svært, da de vil kunne testes på en helt anden måde end nu. Spillere som Pique, Alba, Busquets og Messi er vant til det pres, jeg er ikke så sikker på, at disse talenter vil kunne håndtere det på samme måde. Der vil være mange udfald i præstationerne.

Det er en af grundene til, at jeg synes, at man burde skrive under med Messi, for ellers vil jeg mene, at holdet uden ham, vil være rimelig middelmådig. Men altså, der sikkert nogen, der er uenige med mig omkring det, og fred være med det. Vi skal ikke ude i en længere diskussion omkring det.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af kklaus »

Barça B - Cornellà i dag kl. 18. Kan ses på Barca TV+.

Truppen:
Giv mig min sko tilbage, røv!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af EasyBuddhist »

Endnu en trup, der afspejler udviklingen af de unge folk. Ærgerligt at Jandro og Balde ikke er blevet klar, til gengæld er der så blevet plads til et gensyn med Ilias, Alarcon og Jardi, mens Gavi nok får et hvil. Fornuftigt at rotere mellem de helt unge, så de ikke får for mange tæsk i senior rækkerne med det samme.

Hvad der også afspejler udviklingen

https://www.fcbarcelona.com/en/football ... a-pimienta
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af kklaus »

Gavi er desværre skadet:

Giv mig min sko tilbage, røv!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af EasyBuddhist »

Nå, ærgerligt. Men det må man forvente, når man sender så unge folk ud i senior kampe.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af kklaus »

Startopstillingen:
Giv mig min sko tilbage, røv!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af EasyBuddhist »

Gad vide, hvordan de stille op? Busquets får sin første kamp fra start i ualmindelige tider, men med alle de skader og afgange til førsteholdet, kunne det næsten heller ikke være anderledes. Manaj og Peque begge fra start? Mon Pimienta skeler til Koeman og stiller i en 3-4-3 eller 3-5-2?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Barcelona B

Indlæg af Lopezzz »

kklaus skrev:
lør mar 20, 2021 10:11 pm
Vi skal spille mod Alcoyano, Ibiza og Villarreal B og der er returkampe. Det er nogle hårde modstandere som vi kommer ikke nemt forbi
MDCCCXCIX

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af EasyBuddhist »

Tørt hug af Collado, den kunne godt have gået ind. Dejligt at se tilskuere igen haha.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af EasyBuddhist »

Udmærket første halvleg, dog uden de helt store chancer. Collado spiller rigtig godt igen og er endnu mere dominerende i den centrale rolle. Klassisk Barca style, godt genpres over hele banen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af EasyBuddhist »

Egentlig en hård kamp for B-holdet mod Atletico´s banemænd i CdR, selvom de dominerede stort og burde have vundet. Der manglede den sidste intensitet og risikovillighed på den sidste tredjedel af banen i dag og det blev lidt rodet til tider, æv.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster