Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Vi skylder over seks milliarder, hvoraf halvdelen er kortfristet. Det er en konkurs hvis kreditorerne ikke danser med, og vi taler om at bruge x antal hundrede millioner.
Der skal penge til kreditorer nu, ikke til transfers.
Vi bliver simpelthen nødt til aktivt, at arbejde os ud af den her gældsspiral.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tvivler på at man vil købe nogen som helst før der er fundet en løsning. Så selvfølgelig skal der tages hånd om gælden og der skal nye afbetalingsordninger på plads.

Sportsligt burde man, hvis man er dygtig og lidt heldig, kunne finansiere handlerne gennem transfers. Og der tales ikke om at bruge flere hundrede mio. Alaba er fri og Håland har en frikøbs på 75 mio.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Det er 75 mil euro, som vi ikke er i nærheden af at have.
Eftersom vi har underskud på driften, og ikke aner hvornår det ændrer sig.
At vi bruger 100 mil plus hvert år, som vi ikke har, er grunden til vi står i den her situation.
Vi har virkelig ikke lært meget, hvis vi skyder en halv milliard af, mens vi kigger ned i afgrunden.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tors mar 11, 2021 9:41 am
Jeg tvivler på at man vil købe nogen som helst før der er fundet en løsning. Så selvfølgelig skal der tages hånd om gælden og der skal nye afbetalingsordninger på plads.

Sportsligt burde man, hvis man er dygtig og lidt heldig, kunne finansiere handlerne gennem transfers. Og der tales ikke om at bruge flere hundrede mio. Alaba er fri og Håland har en frikøbs på 75 mio.
Vi skal dog lige have solgt for +75 mio euro i et meget svært marked - i øvrigt er der tale om en række godt betalte spillere, så lønningerne bliver utvivlsomt et problem på en række af spillerne. Jeg tror, at det kan blive svært at hente 75 millioner på den gruppe af spillere (umtiti, lenglet, Pjanic, Cou, Firpo, Martin b, todibo, neto).

Og hvorfor skulle kreditorerne lade transfer indtægter gå ubeskåret til nye transfers?

Haaland er en våd drøm på en position der mangler kvalititets dækning på, men jeg har svært ved at se det ske. Manøvren kan dog overflødiggøre Griezman også (såfremt Messi bliver), som dog er endnu en spiller, som bliver svær at skibbe afsted.
Senest rettet af Madameskrald tors mar 11, 2021 11:29 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

Hold kæft hvor kunne det være sjovt at se Haaland og Messi på samme hold.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Haaland er den kanin, som Laporta ville elske at hive op af hatten. Man skal ikke glemme at han er en dreven herre i dette game og han har allerede en klar plan for sommeren. Overblikket sådan som jeg ser det:

1. Gæld: Gælden, som mange snakker om, er jeg sikker på, han vil skyde til hjørne denne sommer. Han vil refinansiere langt det meste af den kortsigtede gæld og dermed skyde den foran sig, ved at betale den af over de næste tre år. Efter hvad rygterne går på, er han allerede i gang med at lave aftaler med både banker og lokale forretningsmænd. Noget af gælden bliver konvertere til kortsigtet bank gæld og noget vil blive solgt som obligationer, som klubben kan købe tilbage. Det er Laportas plan med gælden.

2. Løninger: Laporta vil genforhandle løn med alle dem, der bliver i klubben. Lønbudgettet skal sænkes kraftigt og det vil være den primære måde at indfri den gæld, som nu bliver skubbet ud i fremtiden. Man vil have et fremtidigt lønbudget på omkring halvdelen af, hvad det var for et år siden og vil frigive 2-300 mio euro om året, som skal gå til den refinansierede kortsigtede gæld. Modelen indebærer selvfølgelig at der kommer tilskuere tilbage på stadion og at klubbens indtægtsgrundlag dermed bliver genskabt.

3. Transfers: Der skal sælges spillere, både for at lønbudgettet kan komme ned på det ønskede niveau og for at generere penge til nye indkøb. Mange navne har været nævnt og generelt set er de fleste spillere i truppen til salg for den rette sum, pånær en håndfuld. Haaland, Alaba og Garcia er topprioriteterne som tilføjelser.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Det ser jo umiddelbart fint, ud men for det første er det i sidste ende kreditorernes call, hvad der kan laves om. For det andet bliver lønbesparelserne jo lynhurtigt ædt op af afviklingen af den kortsigtede gæld.
Vi mangler for fanden at betale løn for denne sæson. Plus gamle signings og bonusser.
Det er jo knap nok en plan. Det er jo bare business as usual.

Håber virkelig, at en medarbejder/kreditor giver Laporta et reality check.
Gælden skal ikke til hjørne. Den har været skudt til hjørne hvert år. Fordi næste sæson er vigtig, og den næste signing er afgørende. Sådan var det med Barto, Rossell, Laporta, Nunez osv osv.
Det er et hul vi graver os dybere og dybere ned i.

Lige nu kan eksterne lukke os, og vi kører bare i cirkler, som det er new normal.
Tror desværre du har ret, og Laporta får sweet takket folk og købt. Frygter så til gengæld virkelig truslen om konkurs, den kommer til at jagte os gentagne gange de kommende år.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har ingen indsigt i klubbens gæld og afviklingen af denne. Jeg stoler på at man får det på plads og jeg har en forventning om at kreditorerne også ser klubben som konkurrencedygtig.

I forhold til transfers så bliver det selvfølgelig ikke nemt at samle 75 mio ind men det kan gøres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Koeman prefers signing Memphis Depay instead of Sergio Agüero as he belives that he would be the better fit to the team. His salary would also be easier to pay as he demands less and he's also had a fine season with Lyon, scoring 13 goals so far at the age of 27 whilst Agüero has been struggling with injuries, having started on only 3 occasions and scoring in none of those. [SPORT]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Only Mbappé has scored more goals than Depay in France

The Dutchman, wanted by Koeman, has 7 goals in 12 games so far in 2021, in addition to 4 assists

He has scored 15 goals in 29 games this season with Lyon, and has distributed 8 assists
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Værd at bemærke af hovedparten af Depays scoringer har været på straffespark. Fra åbent spil er vi vist tættere på tre end ti.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Så kan han overtage hos os - det har vi brug for ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Det er lidt pudsigt, men Depay bidrager meget mindre til defensiven end Messi ift. stats. Hvis Koeman vil have ham, så synes jeg faktisk, at man skal skrive under med ham i stedet for Aguero.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Dog er jeg lidt nervøs for, om han ikke falder i samme kategori som Griez og Messi? Altså som en slags kant/offensiv midt med friere rolle. Ikke en rigtig angriber, som sådan?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 4:48 pm
Dog er jeg lidt nervøs for, om han ikke falder i samme kategori som Griez og Messi? Altså som en slags kant/offensiv midt med friere rolle. Ikke en rigtig angriber, som sådan?
Vi har brug for en fuldblods angriber, synes jeg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster