10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Koeman havde læst PSG til punkt og prikke. Og taktikken samt opstilling var virkelig godt set.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

De Jong gjorde det også fremragende, håber at det er noget lignende, vi får at se fra Garcia. Derimod synes jeg ikke at Alba gjorde det specielt godt i dag, i hvert fald ikke offensivt. Der manglede det sidste. Grizmann... Vi havde brug for en goalgetter i dag, ligesom i så mange andre kampe i øvrigt. Men han løber da rigtig meget.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Havde dommeren været fair, og havde man været skarpe, havde PSG fået sig en ordentlig snitter. Kurzawa skulle have haft sit andet kort og være udvist. Straffesparket til Barca skulle være sparket om. PSG skulle aldrig have fået straffe.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 12:28 am
Koeman havde læst PSG til punkt og prikke. Og taktikken samt opstilling var virkelig godt set.
Enig, havde han da bare fået hovedet skruet ordentligt på i det første opgør og Dembélé fået gjort tilsvarende med fødderne.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
tors mar 11, 2021 12:32 am
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 12:28 am
Koeman havde læst PSG til punkt og prikke. Og taktikken samt opstilling var virkelig godt set.
Enig, havde han da bare fået hovedet skruet ordentligt på i det første opgør og Dembélé fået gjort tilsvarende med fødderne.
Jep, Demb har været virkelig, virkelig skuffende over de to kampe. Han brændte også en ordentlig chance i den første kamp, som kunne have ændret den kamp. Og ja, Koeman fejlede i den første kamp. Skulle ikke have startet med Pique.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Pjanic skal sælges. Jeg forstår ikke, at han blev skiftet ind. Der kunne dynamo-loppen, Puig, have skabt mere. Tror jeg. Men det er ikke vigtigt, hvad jeg tror og da slet ikke, når kampen er spillet. Undrer mig blot over Koemans ræsonnement her.

I CL-studiet talte de om, at det kunne være Messis sidste optræden for os i denne turnering. Det tror jeg ikke, han bliver og vi skal nok få gang i spillet igen. Hvis i dag er en slags forsmag på hvad vi kan, så kan det altså godt gå hen og blive rigtig godt. Pedri, Moriba, til dels Trincao og Dest, er altså fornuftige byggesten. Pedri er SÅ god og hvis det fortsætter, så har vi virkelig en perle i ham. Mingueza kan også sagtens gå hen og blive god, om end, jeg ikke har haft den store fidus til ham.

Griezz - han løber meget og deltager defensivt, men han er angriber og er bare ikke målfarlig. Mest af alt, er han en spilstation og der er bare ikke slutprodukt, synes jeg. Mangler simpelthen mål fra ham. Det ville ikke gøre mig noget, hvis han blev solgt og vi i stedet fokuserede på de talenter vi har til rådighed.

Dembelé kan lave de mest vanvittige ting, for så i næste sekund at jerne bolden til Ukraine.

Øv, at ryge ud og så i særdeleshed når modstanderen er PSG, men vi lukkede 4 ind i første kamp og det må bare ikke ske. Mbappé er god og skal naturligvis også have æren af den sejr (Selv om jeg hellere vil brændes med cigaretter end rose den diva)

Vi går fra kampen i dag med æren i behold. Sikke en første halvleg vi spillede.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 12:35 am
EasyBuddhist skrev:
tors mar 11, 2021 12:32 am
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 12:28 am
Koeman havde læst PSG til punkt og prikke. Og taktikken samt opstilling var virkelig godt set.
Enig, havde han da bare fået hovedet skruet ordentligt på i det første opgør og Dembélé fået gjort tilsvarende med fødderne.
Jep, Demb har været virkelig, virkelig skuffende over de to kampe. Han brændte også en ordentlig chance i den første kamp, som kunne have ændret den kamp. Og ja, Koeman fejlede i den første kamp. Skulle ikke have startet med Pique.
Han skulle have spillet 3-5-2 fra kampens start, han havde jo allerede prøvet taktikken af mod Valladolid og der fungerede det.

I øvrigt, så lader du til at være blandt meget få, der ikke havde en god kamp til Pedri.

https://www.marca.com/en/football/barce ... b459e.html
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
tors mar 11, 2021 12:39 am
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 12:35 am
EasyBuddhist skrev:
tors mar 11, 2021 12:32 am
Kubala skrev:
tors mar 11, 2021 12:28 am
Koeman havde læst PSG til punkt og prikke. Og taktikken samt opstilling var virkelig godt set.
Enig, havde han da bare fået hovedet skruet ordentligt på i det første opgør og Dembélé fået gjort tilsvarende med fødderne.
Jep, Demb har været virkelig, virkelig skuffende over de to kampe. Han brændte også en ordentlig chance i den første kamp, som kunne have ændret den kamp. Og ja, Koeman fejlede i den første kamp. Skulle ikke have startet med Pique.
Han skulle have spillet 3-5-2 fra kampens start, han havde jo allerede prøvet taktikken af mod Valladolid og der fungerede det.

I øvrigt, så lader du til at være blandt meget få, der ikke havde en god kamp til Pedri.

https://www.marca.com/en/football/barce ... b459e.html
Jep, det kan godt være, at jeg er blandt de få, men jeg så en virkelig usikker spiller. I alle facetter af spillet. Men det er helt ok, han er kun 18. Og ja, Koeman skulle have spillet 3-5-2 eller 3-4-3, som i dag.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Måden De Jong fører bolden frem, hans overblik og ro gøre ham til en af de bedste midtbanespillere i verden.
Han må meget gerne slutte karrieren hos os.

Pedri var også god men fysikken mangler. Det skal nok komme med tiden.

Messis selvtillid forsvandt lidt efter straffesparket og når han har en uduelig langhåret angriber ved siden af blev det endnu sværere for ham at skabe noget.
Trincao kunne have hjulpet ham meget men træneren fik hjerneblødning da han skal vælge holdet.

Demb kæmpede godt og skabte en masse men er lidt klodset og ineffektiv. Han er farlig og eksplosiv og kan score mål når man mindst forventer det.

Hvis vi ikke spiller med samme gejst i resterende kampe fortjener vi heller ikke noget og vi kan ligeså godt opgive ligaen og CDR finalen
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvis man tager højde for Pedris alder, kampens betydning og modstanderen, så gjorde Pedri det ok. Det er jo ikke ham, jeg kræver det store fra. Ikke endnu i hvert fald. Han er ung. Det er mere spillere, som Lenglet, Demb og dem, der skal vise noget. Demb brændte derudaf. Lenglet havde heller ikke en god kamp, ikke pga. straffesparket, for det var ikke hans skyld, men generelt, fordi han virkede usikker.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Koeman: "We're eliminated, but we leave with good feelings. We were superior in the first half, the attitude was great and we deserved something more."

"PSG have had the effectiveness in their favor, especially at the Camp Nou. The team has made an enormous effort, but you also have to have a bit of luck. We have not taken advantage of our opportunities."

"We must highlight the team's attitude."

"Of course we're sad, but what we've shown today is very important. We must stick with that."


"Is this a performance that can convince Messi to stay? Leo sees that the team is improving with the changes we make, young players with great quality and future are coming, so it's not a question of doubting this team."
Senest rettet af Dytrax tors mar 11, 2021 1:01 am, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og så kan man også nævne Griez. Han var fin, men han skal også score. Han er angriber, og førsteprioritet for en angriber er mål. Han er bare ikke farlig på det punkt, og det skal han være.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

EasyBuddhist skrev:
tors mar 11, 2021 12:30 am
Grizmann... Vi havde brug for en goalgetter i dag, ligesom i så mange andre kampe i øvrigt. Men han løber da rigtig meget.
Alle løber jo og alle jagter bolden. Det kan jeg også gøre. Problemet er at han aner ikke hvad han ellers skal lave udover at rette på hans Barbie hår.
At udfordre og skabe chancer eksisterer slet ikke i hans verden, hvilket gøre ham til en rigtig dårlig spiller som skal krølles langt væk fra Barca. Vi har givet ham alt for lang snor og han pisser på os.
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Mingueza gjorde det ok, lige indtil at han fik det gule kort, hvor man så skiftede ham ud, da han var i risiko for rødt. Han var også meget isoleret og stod over for den bedste PSG-spiller, Mbappe. Dest hjalp ham ikke særlig meget, og Dest mangler i hvert fald noget, hvad angår det defensive arbejde. Han virker for ufokuseret på det område. Det var også en af grundene til, at PSG angreb i den side, for de kunne se, at der var muligheder der, ikke kun pga. Mbappe og hans kvaliteter, men også pga. Dest og den manglende støtte. Offensivt var Dest god, men ikke defensivt. Alba havde til gengæld styr på det, både offensivt og defensivt, og hjalp begge steder. Det er også noget nemmere, når man står over Draxler end Mbappe.

Pique var sur på Griez i sidste kamp mod PSG, fordi han løb sådan hovedløs rundt, hvilket får mig til at tænke på Peps interview med Rio, hvor Pep blev spurgt til, hvad der havde ændret sig fra Citys start og nu? Han refererede til, at man var gået tilbage til de basale ting, f.eks. gør midten bredt, være tålmodige, positionering mv. efter deres kamp mod West Brom. Han kunne ikke lide, at de løb så meget rundt, og det var en de vigtige grunde til, hvorfor det endte galt for City i starten af sæsonen. Det var også derfor, at backs i City blev mere involverede på midten i form af f.eks. Cancelo.

På det seneste kan jeg se, at det samme er ved at ske med Barca. Og genpresset er også tilbage, f.eks. i dag, hvor man stressede PSG med det samme og vandt boldene. Og man positionerede sig rigtigt.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10/3 Paris Saint-Germain - FC Barcelona

Indlæg af Diabolito »

Det kan være Griez skal omskoles til defensiv midt og overtage for Busquets?
Jeg er lidt forbavset over ingen nævner at Dest nok spillede sin bedste kamp for Barca. Han faldt lidt igennem i anden halvleg, men han var decideret fremragende i første, hvor han decideret dominerede højrefløjen.

Vi kan forlade CL med panderne holdt højt, men nøøøøj hvor jeg ærgrer mig over vi ikke spillede med samme taktiske snilde i første kamp.
El Señor de las Tartas

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster