Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Griez var fejlcastet men han er alsidig, stort set aldrig skadet og han havde en fin alder. Sådan en transfer giver fin mening så længe planen er der - det var den ikke med ham.

Hvis du skal sammenligne ham med nogen så er det Pjanic. En spiller man får billigt (byttehandel), med en stor løn og som ikke kan bidrage mere. Det er præcis den slags transfers vi ikke skal lave mere. Man skal sgu ikke hente spillere over 30 år med en kilometer lang skadeshistorik.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Det giver jo ingen mening, hvis der ikke er en plan med en spiller? Det har du lige indrømmet, at der ikke var med Griez. Så jo, jeg holder ved, at så længe de har en plan, så har jeg også tiltro til dem.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Man kan også sammenligne toast og broccoli - dermed ikke sagt, at sådan en sammenligning giver mening.

Aguero er på mange måder et absurd køb (økonomisk, skader, alder, struktur), og tegner billedet er et hovedløst quick fix, som ikke er så forskelligt fra Barts køb af Coutinho og Griezman.

PS. Hvem siger, at der er en grundig plan? Det sportslige setup er vel knap defineret endnu!!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg skrev at han var fejlcastet - at planen ikke var der (den var ikke god nok). Men isoleret set er det en fin handel og en handel jeg ikke ville have et problem med i dag.

Hvis klubben kan finde en etableret topspiller (en angriber feks) på 27-28 år der har leveret på største scene så ville jeg ikke have et problem med det. Men at hente spillere over 30 år med vores nuværende trup sammensætning ville være tosset. Aguero kan ikke byde ind med andet end skader og at få Messi til at blive. Så kunne vi sgu ligeså godt hente suarez tilbage.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Først og fremmest er det rygter. Ikke noget helt officielt eller konkret. Og for mig giver tilføjelse af Aguero mere mening, end købet af f.eks. Griez. Mere krudt vil jeg egentlig ikke bruge på det.
Senest rettet af Kubala ons mar 10, 2021 7:05 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af whidgee »

Hvis Agüero er klar til at acceptere en lavere løn, så skal han bare hentes. Han er jo gratis og desværre har vi ikke råd til en skid til sommer. Så hvis vi skal lede efter frie transfers, så er han en rigtig god løsning til at gøre vores trup bred og give muligheder i angrebet. Og samtidig kan det være at Messi bliver

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Jeg stoler på, at de ved, hvad de har gang i, hvis altså det er alvorligt med Aguero.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad kunne det være? Hvorfor skal aguero hentes?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca Barça
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre feb 26, 2021 4:19 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Visca Barça »

Madameskrald skrev:
ons mar 10, 2021 6:58 pm
Man kan også sammenligne toast og broccoli - dermed ikke sagt, at sådan en sammenligning giver mening.

Aguero er på mange måder et absurd køb (økonomisk, skader, alder, struktur), og tegner billedet er et hovedløst quick fix, som ikke er så forskelligt fra Barts køb af Coutinho og Griezman.

PS. Hvem siger, at der er en grundig plan? Det sportslige setup er vel knap defineret endnu!!
Helt enig med dig i, at Barto lavede alt for mange hovedløse quick fix handler, som både var fejlcastet og skyld i at egne talenter ikke kunne få spilletid. Jeg ser dog ikke Aguero, som sådan en handel. Vi har ingen store angrebstalenter på vej fra ungdomsholdene, og tror umiddelbart han passer perfekt ind i spillestilen (Han har trods alt haft Guardiola en del år nu).

Det økonomiske aspekt er vel det samme, som du skriver ang. en grundig sportslig plan - vi aner jo reelt ikke om han kræver en høj løn eller ej…

Det samme med alderen bare fordi en spiller er 32–33 år, behøver vedkommende jo ikke være færdig. Det der til gengæld også bekymre mig er hans skadeshistorik. Men ser man bort fra den, så kunne jeg personligt sagtens se Aguero spille 1-2 gode år i Barca! :glad:

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Tre ting er rigtig vigtige for mig, hvis man henter Aguero.

1. Koeman skal rådføres og han skal godkende købet. Vi skal tilbage til, at sportsdirektøren og træneren har et tæt samarbejde.

2. Aguero skal gå langt ned i løn.

3. Aguero skal acceptere en sekundærrolle på holdet, så det ikke går ud over de unge talenter og deres spilletid.


I en 3-5-2 opstilling kan jeg godt se ideen med ham. Med Messi eller uden Messi. Og også i de andre opstillinger, hvor Messi f.eks. kan få sig et hvil.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Men altså, det er bare rygter det hele. Vi må lige vente til, når alt falder på plads og man begynder på arbejdet mod næste sæson. Det sker muligvis efter afslutning på denne sæson.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

For mig er det indbegrebet af en Pjanic 2.0. Det er en spiller der bliver hentet på baggrund af ting udenfor banen og ikke på banen. Pjanic blev hentet pga økonomiske forhold og aguero som goodwill overfor Messi. Sportsligt er det ikke spillere der kan præstere hvad der kræves og som vil tage tid fra spillere som kunne bruge den.

Sagt med andre ord så er det en “win now” transfer. Det er sådan en man laver når man kæmper med om cl, ikke når man er ved at bygge noget op.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Og der har jeg så tiltro til ledelsen, hvor jeg ikke mener, at det er tilfældet. Ingen af os kan vide det med sikkerhed. Du kan have ret, men det kan jeg så sandelig også.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor skulle man så skille sig af med suarez? Og hvorfor forsøger man ikke at hente ham tilbage? Han er bedre end aguero.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Laporta skilte sig jo ikke af med Suarez? Det gjorde Barto og dem. Og Suarez vil koste, det gør Aguero ikke.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster