6/3 Osasuna - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Du bliver ved med at snakke om tålmodighed men det alene er jo ikke svaret. Hvad er pointen ved at være tålmodig med en spiller der åbenbart ikke udvikler sig nok til at han får spilletid?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Du ved jo ikke, om han udvikler sig nok eller ej? Og hvordan kan det være, at du er tålmodig med Griez og Demb, men ikke med Puig? Griez skal jo favoriseres og man skal tage højde for positionering osv., men så snart nogen nævner et talent, der lider under samme ting, så ændres holdning. Du snakker om, at man skal kigge hen mod egne talenter nu, men samtidig vil du af med dem, fordi de ikke lige viser noget på ca. 5 kampe, hvor langt de fleste af disse minutter kommer via indskiftninger. Der er bare for mange selvmodsigelser, hvis du spørger mig. Og så synes jeg, at det vækker rimelig mange minder om Sandro og Barto tiden, men altså, vi ser meget forskelligt på det her.
Senest rettet af Kubala tirs mar 09, 2021 2:07 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Du ved jo ikke, om han udvikler sig nok eller ej?
Jo for ellers ville han spille mere. Og når han endelig spiller er det ikke fordi han ligefrem gør det godt.
Og hvordan kan det være, at du er tålmodig med Griez og Demb, men ikke med Puig?
De har begge vist de kan på højeste niveau - det har Puig ikke.
Griez skal jo favoriseres og man skal tage højde for positionering osv.,
Selvfølgelig skal man tage højde for hvor han spiller i bedømmelsen. Og nej jeg siger ikke han skal favoriseres.
Du snakker om, at man skal kigge hen mod egne talenter nu, men samtidig vil du af dem, fordi de ikke lige viser noget på ca. 5 kampe, hvor langt de fleste af disse minutter kommer via indskiftninger.
Du putter ord i munden på mig - stop med det, tak. Jeg vil have at Puig gør noget for den nuværende situation er ikke god. Om det er at gøre det bedre til træning eller tage på lån betyder intet for mig. Men gør noget.
Der er bare for mange selvmodsigelser, hvis du spørger mig.
Det gør jeg ikke.

Med Puig snakker vi om en spiller der vitterligt ikke har vist noget. Han har spillet på et lavt niveau stort set hele sin karriere og på intet tidspunkt har han vist at han har hvad der skal til på højeste niveau. Alligevel skal man høre om åbenlyst talent og unikke evner. Det er præcis det samme som med samper. Og de mange, mange andre talenter der er blevet hypet.

Så kan du smide om dig med buzzwords som "tålmodighed" og snakke om legender. Men hvad er det der gør at man skal være tålmodig med Puig?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Der er ingen, der putter noget som helst i munden på dig. Jeg læser, hvad du har skrevet rundt omkring i trådene, og det efterlader et indtryk af selvmodsigelser. At Griez og Demb engang viste noget på højeste niveau, skal da ikke retfærdiggøre, at man skal give dem længere snor? Og at man skal tage højde for alle mulige forhold ift. dem, men ikke et ungt talent. Du kræver meget af et ungt talent, men det samme virker ikke til at være tilfældet med de to andre. Men altså, vi bliver ikke enige, så måske skulle vi bare ligge den her?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

At Griez og Demb engang viste noget på højeste niveau, skal da ikke retfærdiggøre, at man skal give dem længere snor?
Er du seriøs? Hvem skal man give længst snor - en spiller der har vist sig på højeste niveau eller en der ikke har? Det er virkelig ikke et svært valg.

Men jeg spørger så - hvorfor skal Puig have længere snor? Hvorfor er det at Puig vil kunne gøre sig på holdet? Hvad skal der til før han slår igennem? Altså udover tålmodighed? Hvad har Puig vist som gør at han kan blive en stor spiller for os?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

PSG confirm that Neymar will not be playing in the Champions League second leg vs FC Barcelona due to his injury.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Selvfølgelig er jeg seriøs. Når de nævnte spillere ikke leverer, hvilket de ikke gør eller har gjort, så burde der være store krav til dem, end et eller andet talent. De er etablerede spillere, det er talentet ikke.

Mht. Puig, så aner jeg ikke, om han kan indfri potentialet eller bliver den spiller, som nogen tror, han kan blive. Men sådan er det med talenterne. Når jeg skriver, at man skal være tålmodige med talenterne, så er det en generel ting. De skal have tid. Ja, han har måske ikke vist noget endnu, men han har heller ikke fået nok tid til at vise det. Ikke alle talenter er ens. Nogen slår igennem hurtigere, andre lidt langsommere.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs mar 09, 2021 1:25 pm
De har prøvet at udleje ham både i sommers og i januar og han vil ikke udlejes.

Men han spiller heller ikke og han har åbenbart ikke nok talent til at overbevise om at han skal have mere spilletid. Så hvad er løsningen?

Jeg er desuden ikke enig i at han ikke kan vise noget på 5 kampe - ilaix har vist nok til at han får mere spilletid end Puig.
Først og fremmest, så mangler Iliax stadig mindst lige så meget som Puig, hvis ikke mere. Han er meget upoleret, men som Kubala er inde på, så er hans fysiske attributter med til at give ham en fordel.

Dernæst er jeg slet ikke enig i at Puig ikke har vist noget. Han har netop vist sig at have noget, når resten af holdet ikke har. Ikke at han har gjort det hver gang, men det er som sagt også svært, når han ikke får nok spilletid til at vise det i. Hvis man kommer ind med 15-20 minutter igen, så bliver det for det meste noget krampeagtig og han har en tilbøjelighed til at skulle vise det hele på meget kort eller ingen tid. Puig skal have tillid, for det er anderledes med spiltyper som ham, hvor det er de små ting, der gør udfaldet. Selv Cruyff havde svært ved at få plads til Laudrup på holdet og det viser, hvor svært det er med denne her type spillere. Det er make or break, som oftest og de skal som regel også have længere tid til at udvikle sig. Hos Barca skal der bare være plads til dem på holdet, for det er det, der gør spillet værd at se på imø og som ophøjer det til andet end bare fodbold, nemlig kunst på højt plan.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig er jeg seriøs. Når de nævnte spillere ikke leverer, hvilket de ikke gør eller har gjort, så burde der være store krav til dem, end et eller andet talent. De er etablerede spillere, det er talentet ikke.
Ok for det første så er der store krav til dem. Langt højere krav end til f.eks. Puig. Det hører med. Men det at de har vist et højt niveau gør også at de automatisk skal have længere snor end en spiller der aldrig har vist noget. Så kan man altid diskutere snorens "længde" men en klub som Barca kan jo ikke have "talenter" rendende rundt for evigt.
Mht. Puig, så aner jeg ikke, om han kan indfri potentialet eller bliver den spiller, som nogen tror, han kan blive. Men sådan er det med talenterne. Når jeg skriver, at man skal være tålmodige med talenterne, så er det en generel ting. De skal have tid. Ja, han har måske ikke vist noget endnu, men han har heller ikke fået nok tid til at vise det. Ikke alle talenter er ens. Nogen slår igennem hurtigere, andre lidt langsommere.
Puig har været omkring førsteholdet i nogle sæsoner efterhånden. Det er jo ikke fordi dette er den første sæson hvor han træner med. Før skød man så skylden på trænerne (i visse tilfælde fair) for ikke at spille de unge men den undskyldning er væk med Koeman. Det klinger så ufatteligt hult at brokke sig over at Puig ikke spiller nok når både pedri og ilaix får spilletid.

Men ja vi kører i ring. Jeg er også bare efterhånden allergisk omkring alt det her Puig fjol. Selvfølgelig skal talenter have tid osv men talentet skal også være der. Og Puig har tæt på perfekte vilkår pt for at slå igennem men han spiller ikke. For mig peger pilen klart tilbage på ham. Men vi må se hvad næste træner siger til det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
tirs mar 09, 2021 1:42 pm
Du ved jo ikke, om han udvikler sig nok eller ej? Og hvordan kan det være, at du er tålmodig med Griez og Demb, men ikke med Puig? Griez skal jo favoriseres og man skal tage højde for positionering osv., men så snart nogen nævner et talent, der lider under samme ting, så ændres holdning. Du snakker om, at man skal kigge hen mod egne talenter nu, men samtidig vil du af med dem, fordi de ikke lige viser noget på ca. 5 kampe, hvor langt de fleste af disse minutter kommer via indskiftninger. Der er bare for mange selvmodsigelser, hvis du spørger mig. Og så synes jeg, at det vækker rimelig mange minder om Sandro og Barto tiden, men altså, vi ser meget forskelligt på det her.
Jeg tror, jeg har fundet en åndsfælle :wave:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Først og fremmest, så mangler Iliax stadig mindst lige så meget som Puig, hvis ikke mere. Han er meget upoleret, men som Kubala er inde på, så er hans fysiske attributter med til at give ham en fordel.
Jep men han er også yngre og har tydeligvis allerede vundet tillid. Om det er de fysiske egenskaber der gør forskellen skal jeg ikke sige men faktum er at han også har leveret offensivt.
Dernæst er jeg slet ikke enig i at Puig ikke har vist noget. Han har netop vist sig at have noget, når resten af holdet ikke har. Ikke at han har gjort det hver gang, men det er som sagt også svært, når han ikke får nok spilletid til at vise det i. Hvis man kommer ind med 15-20 minutter igen, så bliver det for det meste noget krampeagtig og han har en tilbøjelighed til at skulle vise det hele på meget kort eller ingen tid. Puig skal have tillid, for det er anderledes med spiltyper som ham, hvor det er de små ting, der gør udfaldet. Selv Cruyff havde svært ved at få plads til Laudrup på holdet og det viser, hvor svært det er med denne her type spillere. Det er make or break, som oftest og de skal som regel også have længere tid til at udvikle sig. Hos Barca skal der bare være plads til dem på holdet, for det er det, der gør spillet værd at se på imø og som ophøjer det til andet end bare fodbold, nemlig kunst på højt plan.
Problemet er at alt det her falder fuldstændig på jorden når pedri render rundt og spiller som 18 årig. Udover at pedri er yngre så kommer han også fra las palmas og kender ikke til klubben osv. Jeg siger ikke at de er komplet ens men de har mange ligheder. Og pedri er starter på en position som Puig sagtens kunne spille.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca Barça
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre feb 26, 2021 4:19 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Visca Barça »

Kubala skrev:
tirs mar 09, 2021 12:49 pm
Man skal generelt gå væk fra det der udlejningshalløj, for det har jo stort set ikke hjulpet talenterne. Generelt burde der være mere tålmodighed med talenterne og man burde gradvis integrere dem på holdet. Man var jo også enorm tålmodige med Xavi og Ini. Det skal man tilbage til. Når alle nu mener, at man skal tilbage til de gamle dyder og satse mere på talenterne, så giver det ikke mening, at man bliver utålmodig med visse unge spillere fra egne rækker. Man har jo under Sandro og Barto set, hvordan de bare har købt spillere udefra, f.eks. til bredden, hvor man sagtens kunne benytte sig af egne talenter til netop dette. Det har gjort, at man er endt, hvor man er, med overflødige spillere og dyrere kontrakter, og at disse overflødige spillere er sværere at komme af med. Enten ender man med at lade dem gå fri, eller også udlejer man dem, hvor de ender med at gå på fri eller sælges til ingen penge.

Puig kunne f.eks. have fået de minutter, som Pjanic har fået? Pjanic har jo på ingen måde gjort det bedre end Puig?

Jeg synes ikke, at udlejningsmodellen er særlig godt i langt de fleste tilfælde. Enten skal man sortere i talenterne, sådan så man sender nogle videre(dem, man ikke tror helt på), eller skal man være meget mere tålmodige med dem og gradvis integrere dem på holdet.
:clap: :clap: Du rammer virkelig hovedet på sømmet med det du skriver!! :clap: :clap:
Jeg har intet at tilføje, andet end jeg er fuldstændig enig!
Vi må håbe, Laporta kan få den tilgang tilbage igen. Efter flere års råddenskab fra især Barto…

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs mar 09, 2021 2:30 pm
Først og fremmest, så mangler Iliax stadig mindst lige så meget som Puig, hvis ikke mere. Han er meget upoleret, men som Kubala er inde på, så er hans fysiske attributter med til at give ham en fordel.
Jep men han er også yngre og har tydeligvis allerede vundet tillid. Om det er de fysiske egenskaber der gør forskellen skal jeg ikke sige men faktum er at han også har leveret offensivt.
Dernæst er jeg slet ikke enig i at Puig ikke har vist noget. Han har netop vist sig at have noget, når resten af holdet ikke har. Ikke at han har gjort det hver gang, men det er som sagt også svært, når han ikke får nok spilletid til at vise det i. Hvis man kommer ind med 15-20 minutter igen, så bliver det for det meste noget krampeagtig og han har en tilbøjelighed til at skulle vise det hele på meget kort eller ingen tid. Puig skal have tillid, for det er anderledes med spiltyper som ham, hvor det er de små ting, der gør udfaldet. Selv Cruyff havde svært ved at få plads til Laudrup på holdet og det viser, hvor svært det er med denne her type spillere. Det er make or break, som oftest og de skal som regel også have længere tid til at udvikle sig. Hos Barca skal der bare være plads til dem på holdet, for det er det, der gør spillet værd at se på imø og som ophøjer det til andet end bare fodbold, nemlig kunst på højt plan.
Problemet er at alt det her falder fuldstændig på jorden når pedri render rundt og spiller som 18 årig. Udover at pedri er yngre så kommer han også fra las palmas og kender ikke til klubben osv. Jeg siger ikke at de er komplet ens men de har mange ligheder. Og pedri er starter på en position som Puig sagtens kunne spille.
Jeg giver kubala fuldstændig ret. Du selvmodsiger dig gang på gang. Du har virkelig travlt med at fortælle at Puig ikke har talent, for ellers ville han spille mere og i næste øjeblik så siger du han ikke har mentaliteten og er umoden. Du væver i øst og vest. Puig ligner overhovet ikke hverken Pedri eller Ilaix, hans bevægelighed er fuldkommen anderledes og han opfanger spilsituationer lynhurtigt. Det han har leveret, når han har ramt niveauet er langt vildere end hvad både Pedri og Ilaix har vist. Han virkelig evnen til at sætte tempoet i en kamp og ændre det efter behag. Han har vist rigtig fede ting på første holdet indimellem, ikke kontinuerligt, men nok til at du burde vide, hvilket talent, der her er tale om. Pedri og Ilaix er vilde, men Puig har det, som alle Barca fans drømmer om at se på holdet igen. :clap: :clap: :clap:
Senest rettet af EasyBuddhist tirs mar 09, 2021 2:46 pm, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
tirs mar 09, 2021 2:27 pm
Selvfølgelig er jeg seriøs. Når de nævnte spillere ikke leverer, hvilket de ikke gør eller har gjort, så burde der være store krav til dem, end et eller andet talent. De er etablerede spillere, det er talentet ikke.
Ok for det første så er der store krav til dem. Langt højere krav end til f.eks. Puig. Det hører med. Men det at de har vist et højt niveau gør også at de automatisk skal have længere snor end en spiller der aldrig har vist noget. Så kan man altid diskutere snorens "længde" men en klub som Barca kan jo ikke have "talenter" rendende rundt for evigt.
Mht. Puig, så aner jeg ikke, om han kan indfri potentialet eller bliver den spiller, som nogen tror, han kan blive. Men sådan er det med talenterne. Når jeg skriver, at man skal være tålmodige med talenterne, så er det en generel ting. De skal have tid. Ja, han har måske ikke vist noget endnu, men han har heller ikke fået nok tid til at vise det. Ikke alle talenter er ens. Nogen slår igennem hurtigere, andre lidt langsommere.
Puig har været omkring førsteholdet i nogle sæsoner efterhånden. Det er jo ikke fordi dette er den første sæson hvor han træner med. Før skød man så skylden på trænerne (i visse tilfælde fair) for ikke at spille de unge men den undskyldning er væk med Koeman. Det klinger så ufatteligt hult at brokke sig over at Puig ikke spiller nok når både pedri og ilaix får spilletid.

Men ja vi kører i ring. Jeg er også bare efterhånden allergisk omkring alt det her Puig fjol. Selvfølgelig skal talenter have tid osv men talentet skal også være der. Og Puig har tæt på perfekte vilkår pt for at slå igennem men han spiller ikke. For mig peger pilen klart tilbage på ham. Men vi må se hvad næste træner siger til det.

Jeg er da ikke uenig med dig omkring, at det står og falder tilbage på Puig selv. Og ja, det er også rigtigt, at man normalt giver spillere, der har vist sig på højeste niveau noget meget tid. Det kan så diskuteres, om det nu også er det rigtige eller ej, eller fair. Det er i hvert fald ikke fair, hvis de skal have længere snor, massevis af spilletid samt at man er tålmodige med dem, men de samme ting ikke er gældende over for et talent.

Jep, Puig har været der i nogle sæsoner nu, men det er først i denne sæson, hvor han er rykket helt op. Sidste sæson fik han ca. 579 min., hvor han laver to assist. Og sæson forinden fik han 192 min., hvor han lavede en assist. Han var hovedsagelig B-holdspiller i sidste og sæsonen forinden denne. På tre sæsoner han har fået ca. 1255 min., hvor langt de fleste af disse minutter er via indskiftninger. Jeg ved ikke, om det er nok til at kunne vise ens værd, men det er det i hvert fald ikke hos mig. Skal man tilbage til egne talenter og spillere fra egne rækker, så kræver det, at de får langt flere minutter, og vigtigere, at man ikke afskriver dem så hurtigt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg giver kubala fuldstændig ret. Du selvmodsiger dig gang på gang. Du har virkelig travlt med at fortælle at Puig ikke har talent, for ellers ville han spille mere og i næste øjeblik så siger du han ikke har mentaliteten og er umoden.
Hvor har jeg sagt det?

Resten du skriver gider jeg ærlig talt ikke bruge tid på. Det er circle jerk uden hold i virkeligheden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster