6/3 Osasuna - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
tirs mar 09, 2021 7:59 am
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 09, 2021 12:48 am
Puig havde åbenlyst fået mere spilletid, hvis Koeman stolede på ham, men det er tankevækkende, at han tilsyneladende vægtes for umoden taktisk til at få mere spilletid, når Koeman formentligt er ganske bevidst om, at især Pedri spiller for meget ifht. hans spinkle historik på rigtigt højt niveau. Mens De Jong også har for mange spilminutter.
Det er jo lige præcis et af mine kritik punkter. Han får for lidt spilletid. Hans præstationer har måske ikke været de stærkeste, undtaget nogle gode indhop, men de har heller ikke været så dårlige, at han ikke skal have mere spilletid, end han har fået. F.eks. kunne han godt have mere spilletid i lørdags. Halvdelen af holdet var på flade dæk og de spillede ikke særligt godt, så der var rigeligt med mulighed for at give ham minutter.

Jeg håber han snart tager et ryk i sin udvikling, for så meget er det heller, der mangler. Et par gode kampe kan være nok til at det vender og han finder det sidste. Jeg håber at det bliver hos Barca, det sker, for jeg er ikke tvivl om at han har en stor fremtid.
Deri syntes Koeman ikke at være enig. Hvis han havde solgt sejren i de 80 minut, så var både Koeman og Puig blevet ristet af hele fambasen og medierne - og vi var vel sagtens ude af titelræset.
Jeg tror ikke, at det var en tilfældighed, at han først kom på banen ved 2-0.

Vi hiver generelt kun lige sejrene hjem, og det efterlader selvfølgelig mindre plads til ustabile udviklingsspillere. For mange svipsere kan blive dels sæson og dels karriere definerende, så jeg forstår godt Koeman her.
Jeg må tillade mig at være uenig. Jeg opfatter, som sagt, ikke, Puig så udisciplineret, som i prøver at fremstille ham. Hvis det er tilfældet, hvorfor giver man ham så ikke en bunden taktisk opgave. Det er det, man normalvis plejer at gøre med unge talenter. Jeg kan i hvert fald ikke se at han har fået en sådan, de gange han kommer ind. Der bruger Koeman ham mere som en form for disruptor, der kan komme ind og ruske tingene lidt op, hvis kampen er i et taktsik dødvande, eller hvis Barca har haft svært ved at spille sig igennem til chancer(og dem har der sandt for dyden været mange af i denne sæson). Det er en rolle han ved flere lejligheder har udfyldt rigtig godt og det er jo sådan set godt nok, for det er netop en af hans helt store forcer. Fra mit synspunkt, burde det være noget, man kan bruge på holdet på mere kontinuerlig basis. Det burde være muligt at integrere hans spillestil, som åbenlyst passer holdet godt, på holdet, således at man kontinuerligt får nytte af hans unikke evner til at sætte fart i spillet og til at få modstanderen ud af deres organisation. Barca har, som sagt, store problemer med netop det facet og hvor tit har man ikke siddet og bandet dem af helvede til, hvor de med 70-80% boldbesiddelse ikke kan fine ud af at pruducere en ærlig chance.

Jeg holder på at det faktum at Puig ikke spiller mere, end han gør, er udtryk for en taktisk begrænsning hos Koeman, eller fordi der, som der også har været forlydender om, er et personligt mismatch imellem dem. Jeg ved ikke, hvad der er værst, for hvis det første er tilfældet, og det hælder jeg mest til, så er jeg en af dem, der mener at Koeman skal have kort tid på posten. Han har gjort det fint, ingen tvivl om det, men hvis Barca skal tilbage til fordums styrke og gamle dyder, hvilket jeg gerne ser, så skal man spille med La Masia spillere, der har så unikke evner som Puig. Han er lige præcis den type, der gør fodbold så fedt at se på og hvis Koeman ikke kan finde plads til det på holdet, så siger jeg tak for indsatsen og velkommen tilbage, Xavi!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes bare det er sjovt at du selv indrømmer at han faktisk ikke har været så god men holder fast i at han er et åbenlyst talent med unikke evner. Og det endda i en så voldsom grad at du vil smide en træner på porten der faktisk har vist sig hamrende dygtig til lige netop at give de unge spillere tid og muligheder for at udvikle sig.

Jeg kan ikke sige så meget andet end at dit syn på Puig er meget anderledes end mit. I mine øjne er han 85% hype. Lidt som man f.eks. så hos samper. Han har de "rigtige" evner men han præsterer bare ikke når han får tid. Og så får alle andre skylden for dette og for at han ikke udvikler sig som han skal.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs mar 09, 2021 11:32 am
Jeg synes bare det er sjovt at du selv indrømmer at han faktisk ikke har været så god men holder fast i at han er et åbenlyst talent med unikke evner. Og det endda i en så voldsom grad at du vil smide en træner på porten der faktisk har vist sig hamrende dygtig til lige netop at give de unge spillere tid og muligheder for at udvikle sig.

Jeg kan ikke sige så meget andet end at dit syn på Puig er meget anderledes end mit. I mine øjne er han 85% hype. Lidt som man f.eks. så hos samper. Han har de "rigtige" evner men han præsterer bare ikke når han får tid. Og så får alle andre skylden for dette og for at han ikke udvikler sig som han skal.
Samper!? Ej, vel. Jeg håber godt nok du kan se forskellen, ellers ser det skidt ud. Samper har aldrig haft noget særligt af betydning. Nu bliver det simpelthen for useriøst.

Mht Koeman, så er jeg åbenbart ikke så overbevist om hans evner, som du er, så vi står nok lige på den konto med ikke at være overbevist. Jeg vil have Barca bold tilbage og jeg synes ikke Koeman har vist at han er manden, der kan få dem tilbage dertil. ikke endnu i hvert fald. En tre back kæde er hans bedste bud indtil videre og det er lidt lidt fra det optimale, hvis du spørger mig. Det har intet med Puig at gøre, men med hvad jeg ser på banen. Jeg vil dog sige i forbindelse med Puig, at der SKAL være plads til typer som ham på banen. ellers bliver spillet simpelthen for forudsigeligt og kedeligt at se på. Om det så skal være Puig, eller en anden spiller, der skal levere det, vil fremtiden vise. DET jeg siger, er at Puig har potentialet til at blive den spiller og jeg ser aller helst at det bliver en fra La Masia, der gør det. Imø har hverken Pedri eller Ilaix de egenskaber, som Puig har. De er lige så vigtige for spillet, bevares, men de er mere entydige i deres spil og ikke så kreative som Puig, der ser spillet på en helt anden måde.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Samper!? Ej, vel. Jeg håber godt nok du kan se forskellen, ellers ser det skidt ud. Samper har aldrig haft noget særligt af betydning. Nu bliver det simpelthen for useriøst.
Samper var helt ekstremt hypet og for mange fans var han nærmest klar til at slå bussi af med det samme. Så nej de spillede ikke samme plads men "stemningen" omkring dem kan sagtens sammenlignes.
Mht Koeman, så er jeg åbenbart ikke så overbevist om hans evner, som du er, så vi står nok lige på den konto med ikke at være overbevist. Jeg vil have Barca bold tilbage og jeg synes ikke Koeman har vist at han er manden, der kan få dem tilbage dertil. ikke endnu i hvert fald. En tre back kæde er hans bedste bud indtil videre og det er lidt lidt fra det optimale, hvis du spørger mig. Det har intet med Puig at gøre, men med hvad jeg ser på banen. Jeg vil dog sige i forbindelse med Puig, at der SKAL være plads til typer som ham på banen. ellers bliver spillet simpelthen for forudsigeligt og kedeligt at se på. Om det så skal være Puig, eller en anden spiller, der skal levere det, vil fremtiden vise. DET jeg siger, er at Puig har potentialet til at blive den spiller og jeg ser aller helst at det bliver en fra La Masia, der gør det. Imø har hverken Pedri eller Ilaix de egenskaber, som Puig har. De er lige så vigtige for spillet, bevares, men de er mere entydige i deres spil og ikke så kreative som Puig, der ser spillet på en helt anden måde.
Jeg er overhovedet ikke overbevist om hans evner. Men hvis man vil af med ham så skal det sgu da ikke være fordi Puig ikke leverer som du ellers fik fremlagt det?! Jeg ser desuden pedri som en langt bedre udgave af Puig. Det kan godt være han ikke er helt så "lækker" men han er fremragende teknisk, har en super blik for spillet og et dejligt glidende løb med bolden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs mar 09, 2021 12:07 pm
Samper!? Ej, vel. Jeg håber godt nok du kan se forskellen, ellers ser det skidt ud. Samper har aldrig haft noget særligt af betydning. Nu bliver det simpelthen for useriøst.
Samper var helt ekstremt hypet og for mange fans var han nærmest klar til at slå bussi af med det samme. Så nej de spillede ikke samme plads men "stemningen" omkring dem kan sagtens sammenlignes.
Mht Koeman, så er jeg åbenbart ikke så overbevist om hans evner, som du er, så vi står nok lige på den konto med ikke at være overbevist. Jeg vil have Barca bold tilbage og jeg synes ikke Koeman har vist at han er manden, der kan få dem tilbage dertil. ikke endnu i hvert fald. En tre back kæde er hans bedste bud indtil videre og det er lidt lidt fra det optimale, hvis du spørger mig. Det har intet med Puig at gøre, men med hvad jeg ser på banen. Jeg vil dog sige i forbindelse med Puig, at der SKAL være plads til typer som ham på banen. ellers bliver spillet simpelthen for forudsigeligt og kedeligt at se på. Om det så skal være Puig, eller en anden spiller, der skal levere det, vil fremtiden vise. DET jeg siger, er at Puig har potentialet til at blive den spiller og jeg ser aller helst at det bliver en fra La Masia, der gør det. Imø har hverken Pedri eller Ilaix de egenskaber, som Puig har. De er lige så vigtige for spillet, bevares, men de er mere entydige i deres spil og ikke så kreative som Puig, der ser spillet på en helt anden måde.
Jeg er overhovedet ikke overbevist om hans evner. Men hvis man vil af med ham så skal det sgu da ikke være fordi Puig ikke leverer som du ellers fik fremlagt det?! Jeg ser desuden pedri som en langt bedre udgave af Puig. Det kan godt være han ikke er helt så "lækker" men han er fremragende teknisk, har en super blik for spillet og et dejligt glidende løb med bolden.
Nej, Koeman skal selvfølgelig ikke fyres, fordi han ikke spiler med Puig. Men det kan komme på tale, hvis han ikke formår at integrere en type som Puig på holdet. Det skal der være plads til. Man behøver ikke spiltypen i hver eneste kamp, men man skal have den kvalitet i spillet, som den giver. Koeman har dog gjort det mere end godt, under de givne omstændigheder. Han har roen med sig og det har truppen haft brug for med alt den polemik omkring klubben. Han er god til at beskytte omklædningsrummet og han prøver at simplificere tingene og spille med det materiale, han har til rådighed og han er ikke bange for at give de unge chancen. Så langt, så godt, men der skal mere til, hvis han skal være på posten de næste par, hvis du spørger mig.

Jeg er vild med Pedri, og Ilaix for den sags skyld. Folk synes jeg var tåbelig inde på bold.dk, fordi jeg ville have ham på holdet før jul, men jeg sagde, bare vent, han får debut senest på den anden side af nytår. Det, som de har, er også unikt, på hver deres måde og alt efter formation, er de måske mere oplagte på den offensive midtbane, men alle tre kan spille på de to forreste pladser på midtbanen, som det er nu og det er egentlig kun godt, for det giver varians. Puigs evner er dog mere i de overraskende momenter af spillet og han kan få noget til at ske ud af ingenting. Dem er der meget få af i verden, den slags spillere og umiddelbart har jeg svært ved at få øje på andre spillere, der har det i en grad som Puig. Men det kan være at du kan hjælpe mig på det punkt? Bare du ikke kommer med flere Samper eksempler, for så får jeg sgu et føl :lol: :roll:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Man skal generelt gå væk fra det der udlejningshalløj, for det har jo stort set ikke hjulpet talenterne. Generelt burde der være mere tålmodighed med talenterne og man burde gradvis integrere dem på holdet. Man var jo også enorm tålmodige med Xavi og Ini. Det skal man tilbage til. Når alle nu mener, at man skal tilbage til de gamle dyder og satse mere på talenterne, så giver det ikke mening, at man bliver utålmodig med visse unge spillere fra egne rækker. Man har jo under Sandro og Barto set, hvordan de bare har købt spillere udefra, f.eks. til bredden, hvor man sagtens kunne benytte sig af egne talenter til netop dette. Det har gjort, at man er endt, hvor man er, med overflødige spillere og dyrere kontrakter, og at disse overflødige spillere er sværere at komme af med. Enten ender man med at lade dem gå fri, eller også udlejer man dem, hvor de ender med at gå på fri eller sælges til ingen penge.

Puig kunne f.eks. have fået de minutter, som Pjanic har fået? Pjanic har jo på ingen måde gjort det bedre end Puig?

Jeg synes ikke, at udlejningsmodellen er særlig godt i langt de fleste tilfælde. Enten skal man sortere i talenterne, sådan så man sender nogle videre(dem, man ikke tror helt på), eller skal man være meget mere tålmodige med dem og gradvis integrere dem på holdet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det handler ikke om en model - det handler om at Puig på intet tidspunkt i sin karriere har spillet fast på et la liga hold. Xavi og Ini fik markant mere spilletid end det Puig gør. Hjælper det Puig at han ikke spiller? Jeg kan ikke se det. Indtil videre er han blevet overhalet af pedri og ilaix. Og der kommer flere spillere op fra b-holdet...

Omkring det at skabe det uventede så holder jeg fast i at pedri kan gøre det - han har i hvert fald gjort det tidligere:

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Xavi og Ini fik til gengæld tid og man var tålmodige med dem. De fik minutterne, selvom de ikke helt leverede, især Xavi gjorde. Det kan man jo ikke sige om Puig? Man kan jo ikke bedømme en spiller på ca. 484 minutter? Og hvor langt de fleste af disse minutter er kommet af indskiftninger. Så ja, jeg kalder det en model, men man kan kalde det, hvad man vil, faktummet er, at udlejninger i de fleste tilfælde ikke har hjulpet talenterne. Enten skal man ret tidligt skille sig af med visse talenter eller skal man være mere tålmodige med dem og så få dem integreret gradvis på holdet.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
tirs mar 09, 2021 1:02 pm
Xavi og Ini fik til gengæld tid og man var tålmodige med dem. De fik minutterne, selvom de ikke helt leverede, især Xavi gjorde. Det kan man jo ikke sige om Puig? Man kan jo ikke bedømme en spiller på ca. 271 minutter? Og hvor langt de fleste af disse minutter er kommet af indskiftninger. Så ja, jeg kalder det en model, men man kan kalde det, hvad man vil, faktummet er, at udlejninger i de fleste tilfælde ikke har hjulpet talenterne. Enten skal man ret tidligt skille sig af med visse talenter eller skal man være mere tålmodige med dem og så få dem integreret gradvis på holdet.
Kunne ikke være mere enig. 21 år er heller ingen alder og netop Xavi og Iniesta havde masser af op- og nedture inden de som 22-23 årige begyndte at sætte sig på deres positioner for alvor og det var vel først som 24-25 årige at de rigtig blev betragtet som untouchables.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Kig bare på Eric Garcia. Han kom ret tidligt af sted fra Barca og nu er han lige pludselig på vej tilbage. Måske kunne han ikke udvikle sig i Barca, for han kunne se, at han ikke ville få mulighederne for spilletid? Så igen, enten skal man skille sig tidligt af med talenterne eller skal man give dem tid og være tålmodige. Det andet halløj med udlejninger er seriøst noget, som der har været en del af med Sandro og Barto. I deres periode har man bare benyttet sig af dette og det har ikke givet noget.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Problemet for Puig er at træneren ikke kun ser kampene (som vi gør). Koeman har også træningerne. Og om vi vil det eller ej så overbeviser Puig ikke i klubben. Så hvad er alternativet? Koeman giver jo allerede spilletid til talenter så hvilken spilletid skal han have? Pjanic spiller stort set ikke så der er ikke mange minutter at vinde der.

Hvis Puig vil slå igennem så bliver han snart nødt til at tage en svær beslutning for det sker ikke for ham i klubben. Han har tydeligvis ikke gjort sig fortjent hos nogen træner endnu til at få den tillid som pedri og ilaix får og Xavi/ini fik. Så nej jeg snakker ikke om en model eller andet - jeg snakker om Puig specifikt. Hvis han vil opnå noget i klubben så må han gøre noget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
tirs mar 09, 2021 1:10 pm
Kubala skrev:
tirs mar 09, 2021 1:02 pm
Xavi og Ini fik til gengæld tid og man var tålmodige med dem. De fik minutterne, selvom de ikke helt leverede, især Xavi gjorde. Det kan man jo ikke sige om Puig? Man kan jo ikke bedømme en spiller på ca. 271 minutter? Og hvor langt de fleste af disse minutter er kommet af indskiftninger. Så ja, jeg kalder det en model, men man kan kalde det, hvad man vil, faktummet er, at udlejninger i de fleste tilfælde ikke har hjulpet talenterne. Enten skal man ret tidligt skille sig af med visse talenter eller skal man være mere tålmodige med dem og så få dem integreret gradvis på holdet.
Kunne ikke være mere enig. 21 år er heller ingen alder og netop Xavi og Iniesta havde masser af op- og nedture inden de som 22-23 årige begyndte at sætte sig på deres positioner for alvor og det var vel først som 24-25 årige at de rigtig blev betragtet som untouchables.
Jep, det var ret sent for begges vedkommende. Man var virkelig tålmodige med dem begge, især med Xavi. Xavi havde jo fået flere sæsoner med spilletid, hvor han havde spillet fast.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, det er klart, at det er hos Puig selv, svaret ligger. Han skal ligesom gøre noget, men altså, fans burde også være tålmodige med ham. Han kan jo ikke vise noget på ca. 5 kampe, hvor de fleste er indskiftninger. Og han må have talent, ellers ville han ikke være en del af førsteholdet. Endvidere var man kommet af med ham i januar, hvis man slet ikke så noget i ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

De har prøvet at udleje ham både i sommers og i januar og han vil ikke udlejes.

Men han spiller heller ikke og han har åbenbart ikke nok talent til at overbevise om at han skal have mere spilletid. Så hvad er løsningen?

Jeg er desuden ikke enig i at han ikke kan vise noget på 5 kampe - ilaix har vist nok til at han får mere spilletid end Puig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Moriba har været heldig ja. Måske også grundet sin fysik. Men jeg vil mene, at man ikke kan vise særlig meget på ca. 5 kampe. Det er for lidt spilletid ift. at kunne vise noget, især hvis de fleste minutter kommer via indskiftninger. Man kan jo altid finde undtagelser til reglen. Og ja, måske burde Puig smutte? Det vil i hvert fald være det bedste for ham, men sådan noget er ikke godt for klubben; at talenterne smutter på denne måde. Det har man set rigeligt af under Sandro og Barto. Man er nødt til at være tålmodige.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster