6/3 Osasuna - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er godt at se, at Koeman veksler mellem 3-5-2 og 4-3-3, når tingene ikke virker eller han ser nogle mønstre, som der skal ændres på under kampen, ligesom her mod Osasuna, hvor han går tilbage til 4–3-3 og mod Sevilla i Copa. Det er positivt. Måske var det ikke kønt mod Osasuna, men man vandt, og man kan ikke spille alle kampe, hvor man spiller kønt, da der vil være sådanne kampe, selv hvis man har et hold, der normalt sprudler. Og Messi havde muligvis en offday, men han laver to assist, så det er heller ikke helt skidt.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Ærgerligt, at man ikke i højere grad var i stand til at bevare kontrollen i denne kamp, men som det er skrevet tidligere, så var den mentale og fysiske energi ikke umiddelbart til stede (ikke så mærkeligt ovenpå to intense Sevilla kampe).

Derfor kræver det også, at vi overt tid får udbygget truppen, så der er større tillid omkring spiller 12-18. Der bliver trukket alt for store veksle på en række spillere pt.. Derfor også dejligt, at Mingueza, Moriba og Trincao begynder at vise format, når de er inde (og vildt at Pjanic er sat fuldstændigt af). Puig er også på vej, men han bliver nok regnet lidt for flyvsk taktisk endnu.

Kampen viser også, at holdet mangler taktisk overblik og redskaber, når modstanderen står lavt. Ofte bliver det lidt desparat (indlæg uden folk i boksen, skud ind i åbenlyse blokader fra + 25 m osv.), og når hele holdet stort set stå højt, så skal chancerne spilles store og eksekveres, så man enten score eller har mulighed for hurtig at generobre eller komme tilbage i en fornuftig defensiv struktur. Omvendt bliver spillet ofte ikke forceret, når modstanderen står sårbart.

Og så er det altså utroligt, at man ikke formår at sætte Griezman mere i spil - det peger både mod Griezman, Koeman og resten af holdet, tænker jeg.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Er man til whoscored.coms vurderinger, så havde de Messi som kampens spiller, og Umtiti og Griez som de absolut dårligste spillere på banen for Barca. Derudover spillede Dest ikke en god kamp og De Jong havde heller ikke sin bedste kamp.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
lør mar 06, 2021 11:58 pm
Hvis puig var så stort et talent så ville han spille.
Er det ikke lidt unuanceret? Personligt har jeg aldrig været i tvivl om Puig´s talent, siden jeg så ham første gang som 17 årig for
b-holdet. Det er jeg heller ikke nu, imø er han et kæmpe talent. Derfor er jeg også skuffet over at Koeman ikke har formået at coache ham bedre. Hans største problem er selvfølgelig hans fysik og det er absolut op til ham selv at afhjælpe det. Derudover mangler han noget taktisk sans. Han har uden tvivl et rigtig godt og unikt overblik. Han ser simpelthen situationer, langt før de opstår. Problemet er han mange gange kun ser de situationer selv og fodbold er som bekendt en holdsport, derfor er jeg også skuffet over Koeman´s manglende evne til at tilpasse Puig til holdet og omvendt. Jeg håber det kommer og gerne meget snart, for ellers bliver han overhalet af endnu flere bagfra. Bl.a. kommer Gavi snart op og han kommer til at gå direkte ind på holdet, det er jeg slet ikke i tvivl om. Der er heller ikke tvivl om talentet hos Puig, men det skal snart til at forløses.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kan du ikke se at der er noget der ikke stemmer i dit skriv? Hvordan kan du baggrund af nogle kampe i tv’et bedømme om en spiller har det der skal til? Og endda give træneren skylden for at spilleren ikke slår til?

Hvis det så var fordi træneren ikke spillede de unge generelt så ville det argument lige gå an. Men Koeman er tydeligvis iskold og spiller flere unge spiller end jeg kan huske en træner har gjort siden pep. Samtidig ser han puig til træning hver eneste dag. Når man slår de to ting sammen så vil jeg mener at pilen peger mod puig.

Og en træner skal forresten ikke tilpasse holdet efter en breddespiller. Slet ikke når denne intet har vist på førsteholdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Koeman har sagt forleden dag at Puig er Barcas fremtid men bruger ham næsten aldrig :roll:
MDCCCXCIX

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
søn mar 07, 2021 3:07 pm
Kan du ikke se at der er noget der ikke stemmer i dit skriv? Hvordan kan du baggrund af nogle kampe i tv’et bedømme om en spiller har det der skal til? Og endda give træneren skylden for at spilleren ikke slår til?

Hvis det så var fordi træneren ikke spillede de unge generelt så ville det argument lige gå an. Men Koeman er tydeligvis iskold og spiller flere unge spiller end jeg kan huske en træner har gjort siden pep. Samtidig ser han puig til træning hver eneste dag. Når man slår de to ting sammen så vil jeg mener at pilen peger mod puig.

Og en træner skal forresten ikke tilpasse holdet efter en breddespiller. Slet ikke når denne intet har vist på førsteholdet.
Det første er da noget mærkeligt noget at skrive? Selvfølgelig skriver jeg på baggrund af, hvad jeg ser i fjernsynet. Det gør du jo også, ligesom alle andre herinde. Forstår slet ikke din pointe.

Mht Koeman, så har han sine favoritter ligesom alle andre trænere og Puig passer ham åbenbart ikke særligt godt af en eller anden årsag. Alle kan se hans talent, også Koeman selv, men han får det bare ikke til at vise sig særlig godt. De eneste gange han bruger ham, er når Barca er på røven og har brug for at ruske tingene lidt op på banen, eller når kampen er afgjort. Det vil jeg tillade mig at være skuffet over, ligesom jeg er skuffet, når Koeman laver åbenlyse taktiske fejl, både før og under kampene, for det har han gjort ved flere lejligheder. Ja, det er ham, der ser ham til træning og netop af den årsag er det jo også ham, man må skyde på. Jeg kan jo ikke gøre så meget over fjernsynet, selvom jeg sagtens kunne give ham en håndfuld taktiske instrukser, der vil forbedre hans spil mærkbart, hvis han ellers fulgte dem. Ellers kunne jeg også sagtens give ham en skideballe.

Hvis du ellers læste det, jeg skrev, så ville du også se, at jeg skrev at Koeman skulle tilpasse Puig til holdet. At man også tilpasser spillet efter hvem, man har på holdet, er vel indlysende. Det gør enhver god træner.

Jeg vil så afslutningsvis også sige, at jeg bestemt heller ikke har været lige tilfreds med Puig´s præstationer, når han har fået spilletid. Han ER for taktisk udisciplineret og flagrer for meget rundt på banen. Der er ikke meget ro på bolden, når han er inde og hans medspillere har svært ved at følge ham, med mindre det er gung ho taktikken, der bliver hevet frem. Hans defensive evner er ligeledes for tynde. Han skal lære at positionere sig rigtigt og han skal lære at komme i vejen for modstanderen på en måde, så det leder til bolderobring og ikke blot en afretning, hvor Barca som hold kommer ud af position.

Hans talenter er dog lige så klare at få øje på. Han er er sindssyg hurtig i sine handlinger, også for hurtig. Hans teknik og overblik er topklasse, hans afleveringer ligeså. Jeg gad godt han blev omskolet til at have sit udgangspunkt længere tilbage på banen og at hans spil bliv langt mere simpelt. En terrier, der jagter bolden og modstanderen og får sat spillet hurtigt i gang den modsatte vej. Han spiller for langt fremme på banen, hvis du spøger mig og han dækker et alt for stort område.

Men lad os nu se. Xavi og Iniesta var også lang tid om at finde sig rigtig til rette på holdet og om at finde et kontinuerlig højt niveau, selvom deres talent var indlysende allerede ved deres debut som 18 årige. Så der er håb for Puig endnu, men det skal snart komme.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det første er da noget mærkeligt noget at skrive? Selvfølgelig skriver jeg på baggrund af, hvad jeg ser i fjernsynet. Det gør du jo også, ligesom alle andre herinde. Forstår slet ikke din pointe.
Min pointe er at det er ret voldsomt at fastslå at puig er så stort et talent som du gør og samtidig proklamerer at det er Koeman der står i vejen for at han realiserer sit talent. Især når Koeman faktisk spiller talenter.
Mht Koeman, så har han sine favoritter ligesom alle andre trænere og Puig passer ham åbenbart ikke særligt godt af en eller anden årsag. Alle kan se hans talent, også Koeman selv, men han får det bare ikke til at vise sig særlig godt. De eneste gange han bruger ham, er når Barca er på røven og har brug for at ruske tingene lidt op på banen, eller når kampen er afgjort. Det vil jeg tillade mig at være skuffet over, ligesom jeg er skuffet, når Koeman laver åbenlyse taktiske fejl, både før og under kampene, for det har han gjort ved flere lejligheder. Ja, det er ham, der ser ham til træning og netop af den årsag er det jo også ham, man må skyde på. Jeg kan jo ikke gøre så meget over fjernsynet, selvom jeg sagtens kunne give ham en håndfuld taktiske instrukser, der vil forbedre hans spil mærkbart, hvis han ellers fulgte dem. Ellers kunne jeg også sagtens give ham en skideballe.
Du gør det igen: “alle kan se hans talent”. Kan alle virkelig det? Når en træner som spiller spillere som mingueza, araujo, pedri, ilaix ikke spiller puig så er det fordi han ikke er god nok. Ingen af de spillere blev spået de store chancer for at slå deres navn fast i denne sæson men de spiller. Puig er i flere år blevet udråbt til den næste store spiller (af fans især) og nu har han en træner der spiller de unge men ser bort fra ham. Det siger altså mere om puig end Koeman.

At Koeman så har nogle taktiske svagheder kan vi sagtens blive enige om. Men det altså ikke arbejdet med unge spillere han skal have tæsk for.
Hvis du ellers læste det, jeg skrev, så ville du også se, at jeg skrev at Koeman skulle tilpasse Puig til holdet. At man også tilpasser spillet efter hvem, man har på holdet, er vel indlysende. Det gør enhver god træner.
Og det skal du nok se at man arbejder med hver eneste dag til træning. Min pointe er så at hvis puig virkelig er så god som hypen siger så burde han uden problemer kunne spille Pedris rolle. Men det kan han åbenbart ikke.
Jeg vil så afslutningsvis også sige, at jeg bestemt heller ikke har været lige tilfreds med Puig´s præstationer, når han har fået spilletid. Han ER for taktisk udisciplineret og flagrer for meget rundt på banen. Der er ikke meget ro på bolden, når han er inde og hans medspillere har svært ved at følge ham, med mindre det er gung ho taktikken, der bliver hevet frem. Hans defensive evner er ligeledes for tynde. Han skal lære at positionere sig rigtigt og han skal lære at komme i vejen for modstanderen på en måde, så det leder til bolderobring og ikke blot en afretning, hvor Barca som hold kommer ud af position.
Det lyder hverken som et ret stort talent eller som en spiller der skal have meget mere spilletid når du skriver det sådan. Mon ikke også svaret skal findes der i forhold til hvorfor han ikke spiller?
Hans talenter er dog lige så klare at få øje på. Han er er sindssyg hurtig i sine handlinger, også for hurtig. Hans teknik og overblik er topklasse, hans afleveringer ligeså. Jeg gad godt han blev omskolet til at have sit udgangspunkt længere tilbage på banen og at hans spil bliv langt mere simpelt. En terrier, der jagter bolden og modstanderen og får sat spillet hurtigt i gang den modsatte vej. Han spiller for langt fremme på banen, hvis du spøger mig og han dækker et alt for stort område.
Er de virkelig det? Jeg ser en spiller som ikke kan slå sit navn fast, som har alle muligheder og som i høj grad lever på hype. Hvis han virkelig var så stort et talent så ville du jo heller ikke snakke om at omskole ham - så ville han gå direkte ind i pedris rolle og levere.
Men lad os nu se. Xavi og Iniesta var også lang tid om at finde sig rigtig til rette på holdet og om at finde et kontinuerlig højt niveau, selvom deres talent var indlysende allerede ved deres debut som 18 årige. Så der er håb for Puig endnu, men det skal snart komme.
Tjo men de havde større roller end det vi har set fra puig.

Imo er det en kæmpe fejl at han ikke er blevet udlejet. Alena (en spiller jeg tror meget mere på) er ude og spille la liga bold og vise sig frem. Puig sidder på bænken og er blevet overhalet af to gutter på 18.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
søn mar 07, 2021 7:43 pm
Det første er da noget mærkeligt noget at skrive? Selvfølgelig skriver jeg på baggrund af, hvad jeg ser i fjernsynet. Det gør du jo også, ligesom alle andre herinde. Forstår slet ikke din pointe.
Min pointe er at det er ret voldsomt at fastslå at puig er så stort et talent som du gør og samtidig proklamerer at det er Koeman der står i vejen for at han realiserer sit talent. Især når Koeman faktisk spiller talenter.
Mht Koeman, så har han sine favoritter ligesom alle andre trænere og Puig passer ham åbenbart ikke særligt godt af en eller anden årsag. Alle kan se hans talent, også Koeman selv, men han får det bare ikke til at vise sig særlig godt. De eneste gange han bruger ham, er når Barca er på røven og har brug for at ruske tingene lidt op på banen, eller når kampen er afgjort. Det vil jeg tillade mig at være skuffet over, ligesom jeg er skuffet, når Koeman laver åbenlyse taktiske fejl, både før og under kampene, for det har han gjort ved flere lejligheder. Ja, det er ham, der ser ham til træning og netop af den årsag er det jo også ham, man må skyde på. Jeg kan jo ikke gøre så meget over fjernsynet, selvom jeg sagtens kunne give ham en håndfuld taktiske instrukser, der vil forbedre hans spil mærkbart, hvis han ellers fulgte dem. Ellers kunne jeg også sagtens give ham en skideballe.
Du gør det igen: “alle kan se hans talent”. Kan alle virkelig det? Når en træner som spiller spillere som mingueza, araujo, pedri, ilaix ikke spiller puig så er det fordi han ikke er god nok. Ingen af de spillere blev spået de store chancer for at slå deres navn fast i denne sæson men de spiller. Puig er i flere år blevet udråbt til den næste store spiller (af fans især) og nu har han en træner der spiller de unge men ser bort fra ham. Det siger altså mere om puig end Koeman.

At Koeman så har nogle taktiske svagheder kan vi sagtens blive enige om. Men det altså ikke arbejdet med unge spillere han skal have tæsk for.
Hvis du ellers læste det, jeg skrev, så ville du også se, at jeg skrev at Koeman skulle tilpasse Puig til holdet. At man også tilpasser spillet efter hvem, man har på holdet, er vel indlysende. Det gør enhver god træner.
Og det skal du nok se at man arbejder med hver eneste dag til træning. Min pointe er så at hvis puig virkelig er så god som hypen siger så burde han uden problemer kunne spille Pedris rolle. Men det kan han åbenbart ikke.
Jeg vil så afslutningsvis også sige, at jeg bestemt heller ikke har været lige tilfreds med Puig´s præstationer, når han har fået spilletid. Han ER for taktisk udisciplineret og flagrer for meget rundt på banen. Der er ikke meget ro på bolden, når han er inde og hans medspillere har svært ved at følge ham, med mindre det er gung ho taktikken, der bliver hevet frem. Hans defensive evner er ligeledes for tynde. Han skal lære at positionere sig rigtigt og han skal lære at komme i vejen for modstanderen på en måde, så det leder til bolderobring og ikke blot en afretning, hvor Barca som hold kommer ud af position.
Det lyder hverken som et ret stort talent eller som en spiller der skal have meget mere spilletid når du skriver det sådan. Mon ikke også svaret skal findes der i forhold til hvorfor han ikke spiller?
Hans talenter er dog lige så klare at få øje på. Han er er sindssyg hurtig i sine handlinger, også for hurtig. Hans teknik og overblik er topklasse, hans afleveringer ligeså. Jeg gad godt han blev omskolet til at have sit udgangspunkt længere tilbage på banen og at hans spil bliv langt mere simpelt. En terrier, der jagter bolden og modstanderen og får sat spillet hurtigt i gang den modsatte vej. Han spiller for langt fremme på banen, hvis du spøger mig og han dækker et alt for stort område.
Er de virkelig det? Jeg ser en spiller som ikke kan slå sit navn fast, som har alle muligheder og som i høj grad lever på hype. Hvis han virkelig var så stort et talent så ville du jo heller ikke snakke om at omskole ham - så ville han gå direkte ind i pedris rolle og levere.
Men lad os nu se. Xavi og Iniesta var også lang tid om at finde sig rigtig til rette på holdet og om at finde et kontinuerlig højt niveau, selvom deres talent var indlysende allerede ved deres debut som 18 årige. Så der er håb for Puig endnu, men det skal snart komme.
Tjo men de havde større roller end det vi har set fra puig.

Imo er det en kæmpe fejl at han ikke er blevet udlejet. Alena (en spiller jeg tror meget mere på) er ude og spille la liga bold og vise sig frem. Puig sidder på bænken og er blevet overhalet af to gutter på 18.
Hvis han virkelig var så stort et talent så ville du jo heller ikke snakke om at omskole ham
Hvad snakker du om? Masser af vores spillere er omskolet fra andre positioner i mere eller mindre grad. Alba spillede angriber i sine ungdoms år, Araujo spillede angriber, Roberto spillede offensiv midtbane, Piqué spillede defensiv midtbane, Dest angriber. Iniesta, som er mere at sammenligne med Puig, startede som venstre angriber og sluttede som CM efter en lang periode som OM. Det sker ikke kun hos Barca, masser af spillere rundt om i klubberne er omskolet i en eller anden grad. Og det er logisk, da spillernes karakteristika tit ændrer sig, når de træder ind i en senior karriere. Deres styrker kan måske bedst bruges på andre positioner og deres svagheder udstilles måske heller ikke på samme måde. Det kan også være fordi at der i forvejen er spillere på deres favoritposition, som allerede er etablerede. Man starter tilmed tideligere og tideligere på processen, end man gjorde før. Et godt eksempel er Barca´s fremtidige venstre back, Alejandro Balde, som i ungdomsårene spillede central- og venstre angriber. Mht Puig, så synes jeg ikke han er målfarlig nok til at spille som OM, men han er fandens boldsikker, pasningsstærk og løbevillig, hvilket er tre vigtige egenskaber for en DM/CM hos Barca. Det man så skal arbejde med er hans positionering og hans mand-mand evner, hvilket er områder, han alligevel skulle have arbejdet på. Med Pedri og nu også Ilaix som mere oplagte emner på den offensive midtbane, vil det give god mening at rykke Puig en eller to takker tilbage på banen.
Du gør det igen: “alle kan se hans talent”. Kan alle virkelig det? Når en træner som spiller spillere som mingueza, araujo, pedri, ilaix ikke spiller puig så er det fordi han ikke er god nok. Ingen af de spillere blev spået de store chancer for at slå deres navn fast i denne sæson men de spiller. Puig er i flere år blevet udråbt til den næste store spiller
Det er alligevel utroligt, at du først sætter spørgsmålstegn ved om alle kan se hans talent, for derefter at fastslå at alle har fremhævet det i årevis :? :grin:
For mit eget vedkomne var jeg meget begejstret ved udsigten til at se Pedri i aktion i denne sæson. Ikke at jeg havde forudset, hvor meget impact han ville have så hurtigt, men jeg fulgte ham den sidste halve sæson hos Las Palmas, da efterretningerne om hans præstationer steg og man kunne med det samme se, at her var der tale om noget specielt. Ligeledes spåede jeg Ilaix hans debut i det nye år, før jul, da hans præstationer belv bedre og bedre for B-holdet. Araujo var allerede inden sæsonen rykket op på førsteholdet og man var helt klar med at det var en fremtidig CB i mange år for Barca. Mingueza er en solstråle historie og der var ingen, der kunne have spået den sæson, han er i gang med og det selvom han spillede en rigtig god 2019-20 sæson for B-holdet.
Imo er det en kæmpe fejl at han ikke er blevet udlejet. Alena (en spiller jeg tror meget mere på) er ude og spille la liga bold og vise sig frem. Puig sidder på bænken og er blevet overhalet af to gutter på 18.
Aleña tror jeg ikke på mere, desværre. Han skulle have haft mere spilletid tideligere, hvis det skulle lykkedes. Det er jo heller ikke ligefrem fordi, han brænder banen af i Getafe. Derudover er der endnu en OM på vej op i Gavi, som også ser fuldstændig vanvittig ud. Jeg mente også at Puig skulle lade sig leje ud inden sæsonen. Der var ikke plads til både Aleña og Puig i truppen, men nu smuttede førstnævnte så i vintervinduet og jeg mener bestemt at der er plads til Puig nu. Han skal bare rykkes længere tilbage på banen. Om de er 18 eller 30, dem, som er foran ham på OM positionen, er fuldstændig underordnet. det vigtigste er at finde den rigtige position til Puig, hvor han kan udvikle sig tilfredsspillende.

Mht til Koeman, så gør han det overordnet set fint med talenterne, men det gør han ikke med Puig og det irriterer mig. Selvfølgelig ligger det meste af skylden hos Puig selv, men jeg synes heller ikke at jeg kan se, at der bliver arbejdet rigtigt og ordentligt med ham. Der burde være fremskidt, men i stedet er han stagneret og det er jeg skuffet over. :sad:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad snakker du om? Masser af vores spillere er omskolet fra andre positioner i mere eller mindre grad. Alba spillede angriber i sine ungdoms år, Araujo spillede angriber, Roberto spillede offensiv midtbane, Piqué spillede defensiv midtbane, Dest angriber. Iniesta, som er mere at sammenligne med Puig, startede som venstre angriber og sluttede som CM efter en lang periode som OM. Det sker ikke kun hos Barca, masser af spillere rundt om i klubberne er omskolet i en eller anden grad. Og det er logisk, da spillernes karakteristika tit ændrer sig, når de træder ind i en senior karriere. Deres styrker kan måske bedst bruges på andre positioner og deres svagheder udstilles måske heller ikke på samme måde. Det kan også være fordi at der i forvejen er spillere på deres favoritposition, som allerede er etablerede. Man starter tilmed tideligere og tideligere på processen, end man gjorde før. Et godt eksempel er Barca´s fremtidige venstre back, Alejandro Balde, som i ungdomsårene spillede central- og venstre angriber.
Korrekt. Min pointe var dog at hvis Puig virkelig er så stort et talent som du mener (og som du desuden mener er åbenlyst) så burde det ikke være nødvendigt at omskole ham. Slet ikke når Puigs evner uden tvivl er bedst udnyttet langt fremme på banen.
Mht Puig, så synes jeg ikke han er målfarlig nok til at spille som OM, men han er fandens boldsikker, pasningsstærk og løbevillig, hvilket er tre vigtige egenskaber for en DM/CM hos Barca. Det man så skal arbejde med er hans positionering og hans mand-mand evner, hvilket er områder, han alligevel skulle have arbejdet på. Med Pedri og nu også Ilaix som mere oplagte emner på den offensive midtbane, vil det give god mening at rykke Puig en eller to takker tilbage på banen.
Han er også ekstremt svag fysisk og mangler disciplin i presspillet. Jeg ville mene at en spiller som pedri er mere oplagt til at kunne spille længere tilbage på banen.
Det er alligevel utroligt, at du først sætter spørgsmålstegn ved om alle kan se hans talent, for derefter at fastslå at alle har fremhævet det i årevis :? :grin:
For mit eget vedkomne var jeg meget begejstret ved udsigten til at se Pedri i aktion i denne sæson. Ikke at jeg havde forudset, hvor meget impact han ville have så hurtigt, men jeg fulgte ham den sidste halve sæson hos Las Palmas, da efterretningerne om hans præstationer steg og man kunne med det samme se, at her var der tale om noget specielt. Ligeledes spåede jeg Ilaix hans debut i det nye år, før jul, da hans præstationer belv bedre og bedre for B-holdet. Araujo var allerede inden sæsonen rykket op på førsteholdet og man var helt klar med at det var en fremtidig CB i mange år for Barca. Mingueza er en solstråle historie og der var ingen, der kunne have spået den sæson, han er i gang med og det selvom han spillede en rigtig god 2019-20 sæson for B-holdet.
Hvorfor? Det er efterhånden normen at alle spillere der bare har lidt tiki taka i sig på b-holdet bliver hypet i en voldsom grad.

Det var længe rygtet at pedri skulle udlejes. Araujo var ikke ligefrem voldsom på b-holdet og der var meget snak om de manglende evner på bolden. Det samme kan siges om mingueza omend han var god på bolden men tvivlsom defensivt. Og Ilaix viste ikke rigtigt noget før han kom op omkring førsteholdet.

Nu skal jeg ikke sige om du er et la masia orakel men jeg synes at ovenstående beskrivelse af spillernes situation passer bedre med mine egen opfattelse af dem og hvad der ellers blev skrevet om dem blandt barcafans.
Aleña tror jeg ikke på mere, desværre. Han skulle have haft mere spilletid tideligere, hvis det skulle lykkedes. Det er jo heller ikke ligefrem fordi, han brænder banen af i Getafe. Derudover er der endnu en OM på vej op i Gavi, som også ser fuldstændig vanvittig ud. Jeg mente også at Puig skulle lade sig leje ud inden sæsonen. Der var ikke plads til både Aleña og Puig i truppen, men nu smuttede førstnævnte så i vintervinduet og jeg mener bestemt at der er plads til Puig nu. Han skal bare rykkes længere tilbage på banen. Om de er 18 eller 30, dem, som er foran ham på OM positionen, er fuldstændig underordnet. det vigtigste er at finde den rigtige position til Puig, hvor han kan udvikle sig tilfredsspillende.
Alena spiller la liga bold. Og det gjorde han også i sidste sæson. Samtidig har han vist mere på førsteholdet end Puig. Jeg ved ikke om nogen af dem slår igennem men umiddelbart er alena foran.

Jeg vil desuden mene at det vigtigste for Puig er at han leverer bedre end det han har gjort (som du fint opsummerede tidligere). Det kan simpelthen ikke passe at han ikke kan levere i den rolle pedri har.
Mht til Koeman, så gør han det overordnet set fint med talenterne, men det gør han ikke med Puig og det irriterer mig. Selvfølgelig ligger det meste af skylden hos Puig selv, men jeg synes heller ikke at jeg kan se, at der bliver arbejdet rigtigt og ordentligt med ham. Der burde være fremskidt, men i stedet er han stagneret og det er jeg skuffet over. :sad:
Og jeg spørger så - hvordan kan du at der ikke bliver arbejdet ordentligt med ham? Er det fordi han ikke spiller def midt? Jeg forstår det vitterligt ikke. Jeg kan ikke forstå hvordan en træner kan være så god med talenterne som han er med pedri, mingueza, araujo, ilaix osv men så falde fuldstændig igennem med Puig som åbenbart er et enormt talent.

For mig er det ret klart - Puig har de karakteristika barcafans godt kan lide og han er hypet i en hel vanvittig grad. Han har i enkelte momenter vist godt spil men ellers har han været en forholdsvis stor skuffelse. Især fordi det største problem - disciplin - burde være noget man kunne træne sig til. Men det er bare ikke sket og tiden løber fra ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og jeg spørger så - hvordan kan du at der ikke bliver arbejdet ordentligt med ham?
Det er jo åbenlyst fordi, jeg synes, at Puig er et stort talent, der, som du selv er inde på, har de egenskaber, der skal til for at få succes i Barca. At han har mangler er lige så åbenlyst, det er ikke noget nyt, for det har alle talenter. Også Ilaix og Pedri. Med Puig er det dog lang tid siden at jeg har set fremskridt og jeg synes det falder tilbage på trænerteamet. Jeg ser ikke Puig som useriøs og han vil for alt i verden have succes i Barca, det ligner ikke en spiller, som ikke vil arbejde for tingene, tværtimod.

Det kan godt være at du ikke ser det store i Puig, men jeg synes han er en lækker fodboldspiller. Han skal forbedre sin fysik, som vi begge har været inde på. Det er blevet bedre, men der skal mere til. Måske er han bare en af disse spillere, der sent udvikler sig fysisk, dem har man set nogle stykker af og Xavi og Iniesta har også haft deres problemer på det område. Det man så kan arbejde med er Puig´s positionering, hans evne til at dække banen af og hans evne til at tackle mostanderen, men heller ikke her ser jeg nævneværdig tegn på forbedring. Enten det, eller burde man arbejde med hans afslutningsevner og til at spille chancerne store.

Det kan godt være, du synes, jeg hyper ham, men det gør jeg langt fra. Jeg ser dog et stort talent, som jeg ville elske se få succes hos Barca. Han har det i blodet og jeg vil gerne have så mange egen udviklede spillere repræsenteret på holdet, som muligt. I alt for mange år har man måtte slippe talenter, fordi man ikke selv har formået at integrere dem på førsteholdet. Thiago, Bellerin, Adama, Olmo, Cucurella, Grimaldo osv. Det skal have en ende og man skal gå langt for at det sker.

Et ønskesenarie for Puig kunne være at han udviklede sig, ligesom Bennacer har gjort det. Med et mere dybtliggende udgangspunkt i banen, men med stor arbejdsradius og med unikke evner i både det korte og det lange pasningsspil. Man mangler bare at få det sat i scene, man mangler at give ham de rigtige værktøjer. Han er stadig kun 21, så der er tid endnu og den skal man udnytte.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Faldt lige over denne beskrivelse af Bennacer:

His main characteristics are his speed, vision, intelligence, composure, dribbling skills, passing, and technique; he is also known for his ability to transition from defence into attack

Det kunne lige så godt være en beskrivelse af Puig :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Puig havde åbenlyst fået mere spilletid, hvis Koeman stolede på ham, men det er tankevækkende, at han tilsyneladende vægtes for umoden taktisk til at få mere spilletid, når Koeman formentligt er ganske bevidst om, at især Pedri spiller for meget ifht. hans spinkle historik på rigtigt højt niveau. Mens De Jong også har for mange spilminutter.

Puigs mangler vil blive endnu mere betydende længere tilbage på banen, så jeg ser det ikke specielt åbenlyst at trække ham længere tilbage.

Det må alt andet lige pege tilbage på Puig, at han ikke formår at tilpasse sig, når flere andre syntes at kunne under det nuværende trænerteam.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Puig havde åbenlyst fået mere spilletid, hvis Koeman stolede på ham, men det er tankevækkende, at han tilsyneladende vægtes for umoden taktisk til at få mere spilletid, når Koeman formentligt er ganske bevidst om, at især Pedri spiller for meget ifht. hans spinkle historik på rigtigt højt niveau. Mens De Jong også har for mange spilminutter.
Det er jo lige præcis et af mine kritik punkter. Han får for lidt spilletid. Hans præstationer har måske ikke været de stærkeste, undtaget nogle gode indhop, men de har heller ikke været så dårlige, at han ikke skal have mere spilletid, end han har fået. F.eks. kunne han godt have mere spilletid i lørdags. Halvdelen af holdet var på flade dæk og de spillede ikke særligt godt, så der var rigeligt med mulighed for at give ham minutter.

Jeg håber han snart tager et ryk i sin udvikling, for så meget er det heller, der mangler. Et par gode kampe kan være nok til at det vender og han finder det sidste. Jeg håber at det bliver hos Barca, det sker, for jeg er ikke tvivl om at han har en stor fremtid.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
tirs mar 09, 2021 12:48 am
Puig havde åbenlyst fået mere spilletid, hvis Koeman stolede på ham, men det er tankevækkende, at han tilsyneladende vægtes for umoden taktisk til at få mere spilletid, når Koeman formentligt er ganske bevidst om, at især Pedri spiller for meget ifht. hans spinkle historik på rigtigt højt niveau. Mens De Jong også har for mange spilminutter.
Det er jo lige præcis et af mine kritik punkter. Han får for lidt spilletid. Hans præstationer har måske ikke været de stærkeste, undtaget nogle gode indhop, men de har heller ikke været så dårlige, at han ikke skal have mere spilletid, end han har fået. F.eks. kunne han godt have mere spilletid i lørdags. Halvdelen af holdet var på flade dæk og de spillede ikke særligt godt, så der var rigeligt med mulighed for at give ham minutter.

Jeg håber han snart tager et ryk i sin udvikling, for så meget er det heller, der mangler. Et par gode kampe kan være nok til at det vender og han finder det sidste. Jeg håber at det bliver hos Barca, det sker, for jeg er ikke tvivl om at han har en stor fremtid.
Deri syntes Koeman ikke at være enig. Hvis han havde solgt sejren i de 80 minut, så var både Koeman og Puig blevet ristet af hele fambasen og medierne - og vi var vel sagtens ude af titelræset.
Jeg tror ikke, at det var en tilfældighed, at han først kom på banen ved 2-0.

Vi hiver generelt kun lige sejrene hjem, og det efterlader selvfølgelig mindre plads til ustabile udviklingsspillere. For mange svipsere kan blive dels sæson og dels karriere definerende, så jeg forstår godt Koeman her.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster