Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Tello skrev:
ons feb 10, 2021 7:39 pm
Seriøst, fuck scalpers og fuck bots. PS5 er stort set det eneste jeg ser frem til i øjeblikket, men rippet alle fucking steder fra i løbet af 2 minutter.
Jep! Og så smider folk den på DBA til 9000 kr. Det burde kraftedme være ulovligt.
Jeg fik den meget heldigt på Coolshop da den blev smidt til salg i December.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
tors feb 11, 2021 12:13 am
Tello skrev:
ons feb 10, 2021 7:39 pm
Seriøst, fuck scalpers og fuck bots. PS5 er stort set det eneste jeg ser frem til i øjeblikket, men rippet alle fucking steder fra i løbet af 2 minutter.
Jep! Og så smider folk den på DBA til 9000 kr. Det burde kraftedme være ulovligt.
Jeg fik den meget heldigt på Coolshop da den blev smidt til salg i December.
9000?? Da fcuk!!
Jeg skriver det på min ønskeliste til min fødselsdag lol
MDCCCXCIX

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Det burde nemlig være ulovligt. Har set flere i USA der har 50+ enheder som de har nuppet via bots, og som de sælger videre. Sony er tilsyneladende også fucking ligeglade bare de tjener deres penge. De mindre lande i europa får nærmest intet restock heller. PS5 er vitterligt det eneste jeg ser frem til i øjeblikket. Vil bare gerne game Fifa online med mine barndomsvenner som stadig bor i Midtjylland, men vil ikke betale for en 4'er nu.

Kører på sidste dråbe energi og motivation. Kan ikke spise ude, kan ikke træne, kan ikke gå i biografen, kan ikke gå til koncert og kan ikke klare mit arbejde. Havde lige tabt mig 30 kilo på et år, kommet over en skulderskade og blevet stærkere end jeg har været før. Har taget 7 på i de sidste 2 måneder. Arbejder som underviser indenfor specialområdet og de møder som de skal. Forestil jer at køre 60 km på arbejde, i det her vejr, for at komme ned til en tom skole med 30 elever maks (vi har normalt 600) som hader at være der og som er demotiverede. Kombiner det med måske 10 mand på arbejde i alt vs. 60 når vi er fuldtallige. Aaaaaaamen jeg bliver fucking sindssyg. Kan godt forstå vi passer på de ældre, men så, så, så, så, så mange børn og unge har det forfærdeligt lige nu. Det burde børnenes statsminister vide.
Senest rettet af Tello tors feb 11, 2021 7:04 pm, rettet i alt 2 gange.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Lopezzz skrev:
ons feb 10, 2021 9:44 pm
Tello skrev:
ons feb 10, 2021 7:39 pm
Seriøst, fuck scalpers og fuck bots. PS5 er stort set det eneste jeg ser frem til i øjeblikket, men rippet alle fucking steder fra i løbet af 2 minutter.
Hvad koster den?
4200 i disk udgave, 3500 som digital udgave (intet diskdrev, alle spil købes via store).

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Der synes jeg Elgiganten er mere fair, end andre butikker. Man skulle skrive sig op ved at melde sig ind i deres kundeklub (som er gratis selvfølgelig), og så trak de lod blandt dem der havde skrevet sig op. Dem der vandt, fik mulighed for at købe den. Det er mere fair end, at skulle sidde og vente og prøve at trykke på knappen hurtigt nok.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Tello skrev:
tors feb 11, 2021 6:59 pm
Det burde nemlig være ulovligt. Har set flere i USA der har 50+ enheder som de har nuppet via bots, og som de sælger videre. Sony er tilsyneladende også fucking ligeglade bare de tjener deres penge. De mindre lande i europa får nærmest intet restock heller. PS5 er vitterligt det eneste jeg ser frem til i øjeblikket. Vil bare gerne game Fifa online med mine barndomsvenner som stadig bor i Midtjylland, men vil ikke betale for en 4'er nu.

Kører på sidste dråbe energi og motivation. Kan ikke spise ude, kan ikke træne, kan ikke gå i biografen, kan ikke gå til koncert og kan ikke klare mit arbejde. Havde lige tabt mig 30 kilo på et år, kommet over en skulderskade og blevet stærkere end jeg har været før. Har taget 7 på i de sidste 2 måneder. Arbejder som underviser indenfor specialområdet og de møder som de skal. Forestil jer at køre 60 km på arbejde, i det her vejr, for at komme ned til en tom skole med 30 elever maks (vi har normalt 600) som hader at være der og som er demotiverede. Kombiner det med måske 10 mand på arbejde i alt vs. 60 når vi er fuldtallige. Aaaaaaamen jeg bliver fucking sindssyg. Kan godt forstå vi passer på de ældre, men så, så, så, så, så mange børn og unge har det forfærdeligt lige nu. Det burde børnenes statsminister vide.
God vind til dig!

Håber virkelig at der på en eller anden måde, kan gøres noget for de unge/teenagerne, uden at kompromitere den corona balance der er pt.
Så et indslag med en yngre kvinde der talte om et større socialt behov hos de unge fremfor os hamsterhjul typer.
Var egentlig ikke noget jeg havde spekuleret så meget over, men tænker jeg 20 år tilbage, var mit eget behov for social omgang, involvering og nysgerrighed omkring at afprøve de muligheder der bød sig, noget større end i dag. Så føler sku med dem og tror vi kommer til at opleve delvist permanente efterveer af det.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Jeg kan efterhånden mærke at jeg er nået til et punkt hvor jeg tænker; "dør jeg, så dør jeg", ala Ivan Drago. 9. klasserne vender her i Syd- og Sønderjylland først tilbage 6. april, på halv tid, med 2 tests i ugen. Vi ser på min skole nok ikke skyggen af 7. og 8. klasse før Maj. Det er de årgange hvor jeg primært underviser. Så har mit arbejdsliv været forandret i næsten 5 måneder. 5 demotiverende måneder hvor absolut INTET har været det samme. Siden jeg for et år siden flyttede har træningscentret været mit eneste sociale liv overhovedet. Det ser vi nok ikke skyggen af før Maj/Juni.

Psykiatrien eksploderer, økonomien er i bund og så mange unge mennesker kan ikke mere. Jeg har kollegaer som decideret har indrømmet at de stort set har udviklet alkoholisme under lockdown. Jeg har en kammerat som var på selvmords rand og jeg kender en tidligere elev som begik selvmord for 2 uger siden. Vi burde efterhånden diskutere hvorvidt kuren er værre end sygdommen. Det handler ikke om sølvpapir, det handler om ganske almindelig menneskelig velvære - og personligt kan jeg ikke klare 2-3 måneder mere. Også derfor jeg ikke poster ret meget for tiden. Fodbold betyder nærmest intet længere, og gider ikke engang se kampene.

Der er desuden så meget der ikke bliver fremlagt. På mange punkter bliver ting holdt væk fra lyset, og nogen burde stille flere kritiske spørgsmål til den siddende regering. Eller er det måske bare mig.

Man kan nærmest heller ikke tænde fjernsynet uden "corona har kostet så og så mange liv" "ny variant" "Heunicke siger" "nedlukningen kan fortsætte" "eksplosion i Kolding". Så vis da en fucking film i stedet for at skabe massedepression.

Tja, not much more to say.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Tello skrev:
tirs mar 02, 2021 9:31 am
Jeg kan efterhånden mærke at jeg er nået til et punkt hvor jeg tænker; "dør jeg, så dør jeg", ala Ivan Drago. 9. klasserne vender her i Syd- og Sønderjylland først tilbage 6. april, på halv tid, med 2 tests i ugen. Vi ser på min skole nok ikke skyggen af 7. og 8. klasse før Maj. Det er de årgange hvor jeg primært underviser. Så har mit arbejdsliv været forandret i næsten 5 måneder. 5 demotiverende måneder hvor absolut INTET har været det samme. Siden jeg for et år siden flyttede har træningscentret været mit eneste sociale liv overhovedet. Det ser vi nok ikke skyggen af før Maj/Juni.

Psykiatrien eksploderer, økonomien er i bund og så mange unge mennesker kan ikke mere. Jeg har kollegaer som decideret har indrømmet at de stort set har udviklet alkoholisme under lockdown. Jeg har en kammerat som var på selvmords rand og jeg kender en tidligere elev som begik selvmord for 2 uger siden. Vi burde efterhånden diskutere hvorvidt kuren er værre end sygdommen. Det handler ikke om sølvpapir, det handler om ganske almindelig menneskelig velvære - og personligt kan jeg ikke klare 2-3 måneder mere. Også derfor jeg ikke poster ret meget for tiden. Fodbold betyder nærmest intet længere, og gider ikke engang se kampene.

Der er desuden så meget der ikke bliver fremlagt. På mange punkter bliver ting holdt væk fra lyset, og nogen burde stille flere kritiske spørgsmål til den siddende regering. Eller er det måske bare mig.

Man kan nærmest heller ikke tænde fjernsynet uden "corona har kostet så og så mange liv" "ny variant" "Heunicke siger" "nedlukningen kan fortsætte" "eksplosion i Kolding". Så vis da en fucking film i stedet for at skabe massedepression.

Tja, not much more to say.
Brormand jeg føler med dig. Der er mindst 1 million mennesker i Danmark som tænker og føler det samme og det nemmeste er at give op.
Men lov mig at du aldrig giver op. Hvis arbejdet stresser så skal du stoppe. Fcuk penge, det giver kun problemer. Du skal nok overleve hvis du bare vælger at leve simpelt ;-)
Man kan sagtens leve uden luksus og der er masser af penge at spare op hvis du vælger at køber kun det nødvendige.
Fagforeningen kan støtte dig i en periode men du vil får fred og ro og bruge tanker på noget andet.
Det vil helt sikkert ændre dit liv til noget positivt.

Men hvis du kan ikke klare det mere så skal du straks vaccineres og wupti, så lever du 500 år sund og rask og bliver regeringens bedste soldat :lol:
MDCCCXCIX

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Hej Tello...

Jeg tror, at vi har mange, der bokser med noget lignende... Jeg kan i hvert fald godt følge det, som jeg fornemmer som grundstemningen i dit indlæg. Lad os håbe på, at foråret og vaccinerne i skøn forening bringer lidt rum for mere udfoldelse både fagligt og privat..!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Jeg kan sgu godt følge dig Tello. Jeg har heldigvis et rigtig godt netværk som jeg har trukket på. Jeg har været igennem voldsomme depressioner, så jeg har været ret bange for, hvordan psyken ville klare det.
Jeg sløjfede de sociale medier fra min telefon og computer, da jeg simpelthen følte at det fyldte mig med negativ stemning. Der var konstant nogle der delte nyheder, som du siger, med død og ødelæggelse, andre der delte deres perfekte liv osv. Det har faktisk været helt befriende at komme fra.
Men ja, for det psykiske velvære er det her en skrækkelig tid. Heldigvis kommer solen mere frem, så man kan komme ud. Kan du lave aftaler med nogle fra dit træningscenter, om at i mødes og går? Det kan man da trods alt gøre og samtidig overholde diverse regler og restriktioner.

Jeg føler med dig. Lov mig at du søger professionel hjælp, hvis du når for langt ud. Og helst før! Jeg har været der, hvor jeg ikke kunne se andre udveje end at tage herfra. Der var heldigvis nogen der holdt mig fra det.
Livet er den største gave, også selvom man ikke kan se det lige i dette øjeblik. Pas på dig selv, ven.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Lopezzz skrev:Brormand jeg føler med dig. Der er mindst 1 million mennesker i Danmark som tænker og føler det samme og det nemmeste er at give op. Men lov mig at du aldrig giver op. Hvis arbejdet stresser så skal du stoppe. Fuck penge, det giver kun problemer. Du skal nok overleve hvis du bare vælger at leve simpelt ;-) Man kan sagtens leve uden luksus og der er masser af penge at spare op hvis du vælger at køber kun det nødvendige. Fagforeningen kan støtte dig i en periode men du vil får fred og ro og bruge tanker på noget andet. Det vil helt sikkert ændre dit liv til noget positivt.

Men hvis du kan ikke klare det mere så skal du straks vaccineres og wupti, så lever du 500 år sund og rask og bliver regeringens bedste soldat :lol:
Folk er ganske enkelt trætte. Giver ikke permanent op, men tanken om "fuck det hele" har strejfet min hjerne rigtig mange gange - særligt i februar måned. Fra Marts til Juni sidste år var jeg mere sympatisk og forstående. I December i år var jeg lidt kritisk, Januar blev jeg decideret skeptisk og i Februar blev jeg sortseer.

Arbejdspladsen er god, og kan godt lide de fleste kollegaer. Det er bare når der normalt er 60 lærere og pædagoger samt 560 elever - og at vi lige nu kun har nødskema med specialklasserne. Lige nu er der 40 børn og 10 lærere/pædagoger i alt. Det er fandeme ikke det samme - overhovedet. Jeg tog også individuelle samtaler med mine elever online i går, og jeg kan love jer/dig for at de er trætte.

Haha! Bedste soldat ligefrem :lol:

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Madameskrald skrev: Hej Tello...

Jeg tror, at vi har mange, der bokser med noget lignende... Jeg kan i hvert fald godt følge det, som jeg fornemmer som grundstemningen i dit indlæg. Lad os håbe på, at foråret og vaccinerne i skøn forening bringer lidt rum for mere udfoldelse både fagligt og privat!
Og der er heldigvis flere og flere der begynder med at tale om det. Jeg tror der har været sådan en skræk for at tale ud om konsekvenserne ved længere lockdown, af frygt for at virke som om man er ligeglad med de der kan blive hårdt ramt/er blevet hårdt ramt af selve sygdommen. Faktum er bare at kuren også har stærke, negative side effects. Godt at folk begynder med at tale om det. Ikke at vi skal åbne ALT op med det samme, men vi skal til at have en dialog, i samfundet, om de negative effekter ved lockdown.

Og vi håber, ja!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Jeg er ikke efter nogen eller er kritisk men en ting der irriterer mig når folk har det træls her i Danmark er at de ikke først tænker på de stakkels mennesker rundt omkring i verden, specielt børn, som hver dag lever i krig, fattigdom, kaos osv. Ingen mad, vand, penge, tøj, hus, el, tv, computer, spil og mange flere ting.
Og jeg mener at man skal bruge tid på at tænke på dem og se nogle videoer på nettet bare for at se deres kamp for overlevelse. Se det med følelser.
Tænk først på dem og så tænk på hvordan vi har det i Danmark.
Har vi det hårdt? Tværtimod. Vi har det luuksuss.
Tror mig vi har mere end nok.
Jeg tror ikke engang at hjemløse har det så hårdt i Danmark.
Vi er bare vant til at leve et liv uden problemer hvor vi ikke mangler noget som helst men lige så snart en lille negativ ting viser sig flipper vi helt ud.

Det skal nok gå brothers & sisters. Tage det her som en positiv ting.
Visca Barca :glad:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Tello skrev:
ons mar 03, 2021 1:27 pm
Lopezzz skrev:Brormand jeg føler med dig. Der er mindst 1 million mennesker i Danmark som tænker og føler det samme og det nemmeste er at give op. Men lov mig at du aldrig giver op. Hvis arbejdet stresser så skal du stoppe. Fuck penge, det giver kun problemer. Du skal nok overleve hvis du bare vælger at leve simpelt ;-) Man kan sagtens leve uden luksus og der er masser af penge at spare op hvis du vælger at køber kun det nødvendige. Fagforeningen kan støtte dig i en periode men du vil får fred og ro og bruge tanker på noget andet. Det vil helt sikkert ændre dit liv til noget positivt.

Men hvis du kan ikke klare det mere så skal du straks vaccineres og wupti, så lever du 500 år sund og rask og bliver regeringens bedste soldat :lol:
Folk er ganske enkelt trætte. Giver ikke permanent op, men tanken om "fuck det hele" har strejfet min hjerne rigtig mange gange - særligt i februar måned. Fra Marts til Juni sidste år var jeg mere sympatisk og forstående. I December i år var jeg lidt kritisk, Januar blev jeg decideret skeptisk og i Februar blev jeg sortseer.

Arbejdspladsen er god, og kan godt lide de fleste kollegaer. Det er bare når der normalt er 60 lærere og pædagoger samt 560 elever - og at vi lige nu kun har nødskema med specialklasserne. Lige nu er der 40 børn og 10 lærere/pædagoger i alt. Det er fandeme ikke det samme - overhovedet. Jeg tog også individuelle samtaler med mine elever online i går, og jeg kan love jer/dig for at de er trætte.

Haha! Bedste soldat ligefrem :lol:
Ja desværre det går ud over alle elever. De bliver endnu mere forkælet og mere dovne.
Jeg synes at når man ender i sådan en situation man skal have en nødplan. En mere simpel undervisning for alle når man ved at skolen kommer ikke til at fungere optimalt under lockdown. Børnene skal undervises kun i det der gøre dem glade. I stedet for almindelig undervisning burde man lave mere underholdning på nettet. F.eks lave forskellige lærerige quiz, lege strategiske spil i grupper, bygge nogle projekter hjemme, gå ud og lave idræt, træne, konkurrencer, lave mange praktiske ting i stedet for, fortælle jokes på skift lol osv osv.

Vi ved allesammen i forvejen at i folkeskolen og i gymnasiet lærer vi om rigtig mange unødvendige og ligegyldige historier som er 350.000 år gamle. Hvad skal vi bruge det til. Det er spild af fcuking tid.
Hvorfor skal mine børn lære om en konge fra Irland som er født i 1748. Omg!
Eller Kristendom i folkeskolen :roll: WTF!
Det hører under religion og religion dyrker man i kirken/moské/templer og ikke i folkeskolen.
Det er fint med de vigtigste fag men materialet er tit billig/dårlig og gammelt.

Hvis man kan bare lære børnene mere om det de mest interesserer sig for vil både lærerne og eleverne have det meget bedre sammen.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nu hvor old-timer JonasV endelig er kommet ud af sin vinter dvale og titter frem her på forum igen, tænker jeg lidt:
Jeg savner egentlig rigtig meget Blaugrana92 også.

Hulubulu,..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster