21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Og når jeg skriver alt det der, så er det virkelig svært at finde en ny Suarez. For hvem er det? Og hvad vil vedkommende koste? Og hvor skal man skaffe pengene hen? Og kan Ansu tage så stort et skridt? Er han på nuværende tidspunkt ligeså god som Ney var det tilbage i 2013-2014?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
man feb 22, 2021 5:57 pm
Og når jeg skriver alt det der, så er det virkelig svært at finde en ny Suarez. For hvem er det? Og hvad vil vedkommende koste? Og hvor skal man skaffe pengene hen? Og kan Ansu tage så stort et skridt? Er han på nuværende tidspunkt ligeså god som Ney var det tilbage i 2013-2014?
Men det vil stadig betyde at Messi skal ud på kanten og det går ikke. Hvis man skulle hente en decideret angriber så kan vi kun spille 442 med Messi og den nye angriber helt fremme. Det ville ikke ligefrem være positivt for ansu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Det er derfor, at jeg skrev, at man overser en del variabler. Og jeg ville ønske, at man stod bedre økonomisk, for der ville så være mere klarhed over alt det der, men det gør man jo ikke engang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
man feb 22, 2021 6:00 pm
Kubala skrev:
man feb 22, 2021 5:57 pm
Og når jeg skriver alt det der, så er det virkelig svært at finde en ny Suarez. For hvem er det? Og hvad vil vedkommende koste? Og hvor skal man skaffe pengene hen? Og kan Ansu tage så stort et skridt? Er han på nuværende tidspunkt ligeså god som Ney var det tilbage i 2013-2014?
Men det vil stadig betyde at Messi skal ud på kanten og det går ikke. Hvis man skulle hente en decideret angriber så kan vi kun spille 442 med Messi og den nye angriber helt fremme. Det ville ikke ligefrem være positivt for ansu.
Ja, der er bare mange faktorer i det. Højre siden kunne godt være helt død f.eks, så Ansu kunne fungere i det, men er Ansu lig Ney 2013-2014? Jeg tvivler. Måske er han det om 2 år, hvis han altså ikke bliver ødelagt af skader og indfrier potentialet, men det er store hvis’er.
Senest rettet af Kubala man feb 22, 2021 6:05 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Men jeg kan stadig ikke se løsningen. Lad os sige vi kunne hente haaland. Hvad gjorde man så? Jeg kan vitterligt ikke se andre løsninger end 442 ala Valverde. Frie roller helt fremme og så blokke af 4 spillere der lukker af. Folk ville gå amok igen.

Den anden løsning er ikke at hente en angriber. Spil Messi som fast 9'er. Han skal ikke gå dybt i banen men blive på sin position, søge dybt osv. Det kan vi måske lige klare men det vil kræve at Messi laver sit spil fuldstændig om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Jep, det kunne blive noget a la det. Man er nødt til at have alle ting med. Det er på bekostning af noget. Mht. det scenarie med Messi på toppen, så skal han redefinere sin rolle og omstille sig på noget andet. Det er slet ikke sikkert, at han kan det.
Senest rettet af Kubala man feb 22, 2021 6:17 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Som jeg ser det så er det som norbit og spillersommessi argumenterer for præcis det samme vi har set de seneste år. "Vi køber os væk fra problemerne. Messi er så god at hvis han får de rigtige redskaber omkring sig så går det nok". Jeg har selv været tilhænger af den model tidligere men det fungerer ikke.

Vi skal tilbage til den model der virker. Og da vi var bedst var det holdet der var i centrum. Ja vi havde mange rigtig gode spillere men systemet løftede dem og de var alle med på at løbe de ekstra meter for holdet. Det er også derfor jeg konstant vender tilbage til griez da det er sådan jeg ser ham spille. Han er ikke i nærheden af Messi. Som i ikke engang tæt på. Han er en markant nedgradering offensivt. Men han er et godt forbillede og han spiller "rigtigt".

Kort sagt: Vi kan ikke købe os fra det her. Og det er det er godt for klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Og hvad med Ansu? Har han det der skal til? Der vil være et enormt stort pres på hans skuldre. Der kunne man så bruge Demb og Trincao i venstre side, for at lette presset, hvis altså man hentede en angriber, f.eks. Haaland, men altså, det virker bare lidt for godt til at være sandt, at det skulle spille alt det der. Der er også en midt, som jeg tvivler, kan løfte det defensive arbejde i det der.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Der er mere og mere, der gør, at jeg bliver overbevist om, at man skal sige farvel til Messi. Og det er grundet rigtig mange ting. Det sker jo uanset, men man prøver bare at udskyde det uundgåelige. Og ja, det bliver nye tider i Barca, hvor man skal skrue forventningerne gevaldigt nede, med mindre der sker noget drastisk med de spillere, man har i truppen og de forvandler sig til noget ekstraordinært, men det er sikkert rimelig urealistisk, at det skulle ske.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Madameskrald »

Ifht. Messi situationen.

Det er sådan her, som jeg mener, at han burde spiller den falske 9'er.



Så kunne han blive en udpræget gevinst - der er store ligheder, men Tadic spiller den meget mere alsidigt og insistere ikke på en dybere playmaker rolle. Messi er IMO blevet for ensidige i hans spil (forstå mig ret - han er mega dygtig til det han kan, men udgangspunktet er 9 ud af 10 gange en dribling, uanset position, åbninger mv. - han burde om noget kunne huske, hvad det hurtige kombinationsspil med Xavi og Iniesta førte til).

Prøv i øvrigt at se De Jong og Pedris positioner relativt til Messi mod Cadiz - de ligger konsekvent foran Messi i det etablerede angrebsspil, men skal tage de defensive løb i kontrafasen. Det er en horribel strukturel sammensætning - forårsaget af en prioritering af Messi som playmaker.


Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Norbit »

Madameskrald skrev:
tirs feb 23, 2021 10:35 am
Prøv i øvrigt at se De Jong og Pedris positioner relativt til Messi mod Cadiz - de ligger konsekvent foran Messi i det etablerede angrebsspil, men skal tage de defensive løb i kontrafasen. Det er en horribel strukturel sammensætning - forårsaget af en prioritering af Messi som playmaker.
Jeg er enig i det du skriver her. Messi spiller både på midtbanen og i angrebet, når han så er på midtbanen er der ingen der kan afslutte angrebene. Det er en af årsager til at jeg gerne ser en rendyrket angriber - en der faktisk arbejder og kan afslutte. Ikke en tyk Suarez, hvis bedste våben er hop-over-finten. Tror at en som Cavani ville have været en gevinst - antaget at man kunne forhandle en fin løn. Han ser fit ud og han kæmper altid røven ud af bukserne. Dog ville han have været en midlertidig løsning. Depay, syntes jeg, at man skulle have forsøgt sig med. 26 år og en forholdvis god målscorer der kan noget på egen hånd.

Jeg tror at Messi stadigvæk er at finde i Barca til næste sæson, det er det vi skal have fundet en løsning på. Ingen af præsidentkandidaterne tør lade Messi smutte som sådan, medmindre han selv vil væk - de vil alle forsøge at holde på ham.

Der er dermed to scenarier.
Det ene, hvis Messi er væk: Så kan vi begynde fra scratch og virkelig prøve os frem med alle mulige konstellationer.
Det andet, hvis Messi bliver: Så skal vi have fundet en løsning på vores angrebs problem, det her med Griezmann - Messi - Dembele går slet ikke. Det vil højst sandsynligt koste enten den ene eller begge af Griezmann/Dembele.

@Piquenbauer: Jeg blev høvlet for at nævne Griezmann som mulig midtbanemand, mens du foreslår Pedri på 6'eren? En fyr uden nogen form for fysik? Jeg mener oprigtigt, at jeg tror Griezmann ville fungere bedre på midtbanen end han gør angrebet. Jeg ville i hvert fald ikke forvente at han scorer lige så ofte som jeg gør nu. Eventuelt med Pedri/De Jong liggende side om side og Griez som 8'er. Vi ved jo hvor hårdt han kan arbejde begge veje. Helt ærligt, så tror jeg slet ikke at det er en dum idé, for han vil stadigvæk have mulighed for at komme i feltet. Forstiller mig rollen som Rakitic, blot i en bedre udgave.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Filten »

Norbit skrev:
tirs feb 23, 2021 12:50 pm
Madameskrald skrev:
tirs feb 23, 2021 10:35 am
Prøv i øvrigt at se De Jong og Pedris positioner relativt til Messi mod Cadiz - de ligger konsekvent foran Messi i det etablerede angrebsspil, men skal tage de defensive løb i kontrafasen. Det er en horribel strukturel sammensætning - forårsaget af en prioritering af Messi som playmaker.
Jeg er enig i det du skriver her. Messi spiller både på midtbanen og i angrebet, når han så er på midtbanen er der ingen der kan afslutte angrebene. Det er en af årsager til at jeg gerne ser en rendyrket angriber - en der faktisk arbejder og kan afslutte. Ikke en tyk Suarez, hvis bedste våben er hop-over-finten. Tror at en som Cavani ville have været en gevinst - antaget at man kunne forhandle en fin løn. Han ser fit ud og han kæmper altid røven ud af bukserne. Dog ville han have været en midlertidig løsning. Depay, syntes jeg, at man skulle have forsøgt sig med. 26 år og en forholdvis god målscorer der kan noget på egen hånd.

Jeg tror at Messi stadigvæk er at finde i Barca til næste sæson, det er det vi skal have fundet en løsning på. Ingen af præsidentkandidaterne tør lade Messi smutte som sådan, medmindre han selv vil væk - de vil alle forsøge at holde på ham.

Der er dermed to scenarier.
Det ene, hvis Messi er væk: Så kan vi begynde fra scratch og virkelig prøve os frem med alle mulige konstellationer.
Det andet, hvis Messi bliver: Så skal vi have fundet en løsning på vores angrebs problem, det her med Griezmann - Messi - Dembele går slet ikke. Det vil højst sandsynligt koste enten den ene eller begge af Griezmann/Dembele.

@Piquenbauer: Jeg blev høvlet for at nævne Griezmann som mulig midtbanemand, mens du foreslår Pedri på 6'eren? En fyr uden nogen form for fysik? Jeg mener oprigtigt, at jeg tror Griezmann ville fungere bedre på midtbanen end han gør angrebet. Jeg ville i hvert fald ikke forvente at han scorer lige så ofte som jeg gør nu. Eventuelt med Pedri/De Jong liggende side om side og Griez som 8'er. Vi ved jo hvor hårdt han kan arbejde begge veje. Helt ærligt, så tror jeg slet ikke at det er en dum idé, for han vil stadigvæk have mulighed for at komme i feltet. Forstiller mig rollen som Rakitic, blot i en bedre udgave.
Jeg er enig han vil sagtens kunne fungere på en offensiv midtbane, så kan han også komme i fart, ned i bagrummet bag modstandernes forsvar
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

@Piquenbauer: Jeg blev høvlet for at nævne Griezmann som mulig midtbanemand, mens du foreslår Pedri på 6'eren?
Han har været nede og spille den i korte perioder. En rolle meget ala det vi ser fra bussi. Samtidig spiller han på midten nu hvor vi tydeligvis kan se at han har en god forståelse for spillet samt på trods af fysisk kunnen faktisk fylder en del defensivt.

Du snakker om en kant/angriber der aldrig nogensinde har spillet på midten. Jeg synes der er en markant forskel. Især fordi vi faktisk har brug for de mål og assists griez kommer med helt fremme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 23, 2021 2:04 pm
@Piquenbauer: Jeg blev høvlet for at nævne Griezmann som mulig midtbanemand, mens du foreslår Pedri på 6'eren?
Han har været nede og spille den i korte perioder. En rolle meget ala det vi ser fra bussi. Samtidig spiller han på midten nu hvor vi tydeligvis kan se at han har en god forståelse for spillet samt på trods af fysisk kunnen faktisk fylder en del defensivt.

Du snakker om en kant/angriber der aldrig nogensinde har spillet på midten. Jeg synes der er en markant forskel. Især fordi vi faktisk har brug for de mål og assists griez kommer med helt fremme.
Ja det vælter jo ligefrem med mål og assist fra Griezmanns side. I kampe hvor modstanderen ikke hedder Cadiz, Elche, Huesca etc.. så fungerer Pedri ikke på den defensive. Det så vi mod PSG hvor han havde nogle ret farlige boldtab på midtbanen/lige ude foran feltet - til trods for at han spillede 8'er.

Hvorfor låses positionerne 'fast'? Bare fordi han har spillet angriber/kant, uden den store succes i øvrigt, under sin tid i Barca, kan han stadigvæk prøves af som et led på midtbanen. Han kunne blive vores helt egen Bernando Silva (faldt lige over den her oversigt med hvor han har spillet og hvilke ratings han har fået https://www.footballcritic.com/bernardo ... ions/38433).
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Om du vil det eller ej så er griez vores farligeste spiller efter Messi. Jeg ved du hader ham men det er et faktum. Derfor skal han ikke ned på midten.

Omkring Pedri så siger jeg ikke han skal spille mod PSG men han kunne lige netop spille kampe mod Cadiz osv. Her skal det selvfølgelig påpeges at jeg snakker om at spille ham som tredje eller fjerdevalg. Jeg har på intet tidspunkt skrevet at han skulle starte der nu og spilles fast på den defensive.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster