21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Ja, det er mere nuanceret, hvis du spørger mig. Det er også derfor, jeg ikke aner, hvad det bedste er at gøre mht. Messi problematikken. Nogle gange kan analyser godt overse nogle ting, eller kan have en sådan lidt simplicitet over sig. Der mangler også i dem noget helt konkret, hvor man underbygger på nogle hypoteser, og når der er noget konkret, så er det bygget på et mindre data; forstået på den måde, at man ikke har fulgt holdet igennem en hel sæson, men i en mindre periode af sæsonen, hvor man så konkluderer på en masse.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Jep vi scorer færre mål men vi har stadig samme elendige struktur som tidligere. No shit det går galt.

Men lad os se på messi bidrag (mål og assists) efter 23 runder i ligaen over de sidste 5 sæsoner (kilde transfermarkt):

16/17
Mål: 19
Assists : 6
Ude med skade (eller andet): 3
M/A pr kamp: 1.25

17/18
Mål: 20
Assists : 10
Ude med skade (eller andet): 0
M/A pr kamp: 1.3

18/19
Mål: 21
Assists : 9
Ude med skade (eller andet): 2
M/A pr kamp: 1.42

19/20
Mål: 14
Assists : 11
Ude med skade (eller andet): 5
M/A pr kamp: 1.38

20/21
Mål: 16
Assists : 5
Ude med skade (eller andet): 3
M/A pr kamp: 1.05

Tydeligt at slutproduktet er faldet. Desuden er det ret sjovt at han i de sæsoner hvor han leverede bedst ikke ligefrem var omringet af kvalitet. Altså medmindre man regner Paulinho, dølle, cou, perez osv som bedre spillere end det vi har nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Norbit »

SpillerSomMESSI skrev:
man feb 22, 2021 12:55 pm
Kubala skrev:
man feb 22, 2021 11:51 am
Noget jeg tænkte på, var det der med Messi 40+ mål pr. sæson. Det er jo noget, han muligvis stadig kan nå endnu, med 17 kampe tilbage i sæsonen, set i lyset af alle turneringer, da han er oppe på 21 mål i ca. 24,5 kampe pr. 90 min. spillet. Jeg tror, at vi måske ikke har medtaget Suarez i den ligning og hans betydning. Han stod for en stor del af det, som nu mangler, da hverken Griez, Demb eller de andre rigtigt kan kompensere for det.
Samtidig skal man tænke over at han denne sæson startede helt uden gejst - modvilligt nærmest - og har været skadet - plus han ikke har spillet alle de CHL kampe hvor han har været klar.. noget som var utænkeligt i andre sæsoner.. så i lyset af det er hans målstats alligevel imponerende. Det er vel kun Lewan + der klart overgår ham med mål ratio lige pt.

Hvis Messis angrebspartnere denne sæson havde scoret på blot 15 - 20 % af de 100% chancer Messi har givet dem, ville han også have suverænt flest assists i ligaen.

Det er også lidt bemærkelsesværdigt at dengang Messi-Suarez-Neymar spillede sammen - da lavede de 3 stortset ingenting defensivt, men holdet var næsten uovervindeligt da alle 3 scorede mål på samlebånd. Hvis Messis angrebspartnere i denne sæson scorede på de enorme chancer Messi skaber for dem, kamp efter kamp, ville vi sikkert også kunne konkurrere i både liagen og måske endda i CHL.

Det nytter bare ikke når de angribere man har købt for milliarder af kroner ikke scorer:

https://www.marca.com/en/football/barce ... b45ef.html

- så er det da fint at de er gode til at løbe og endda forsvare, men der skal altså mål til for at vinde kampe, og det er Messi i denne sæson også, den eneste der egentlig kan af vores angribere.. selvom nogle påpeger at Griez har scoret+assisteret mest siden januar, så er det jo kun halvanden måned og mest mod cdr mindre hold, ikke at det ikke også er vigtigt.
Tak. Jeg er fuldkommen enig. :clap:

Hvad kan vi bruges Griezmann gode performance i CdR mod et bundhold til, når han brænder giga chancer når det virkelig gælder (i de store turneringer). Dembele løber stadigvæk med hovedet under armen. Koeman laver nogle ret dumme udskiftninger.

I en kamp mod Cadiz hvor vi har over 20 chancer og den stadigvæk står 1-0, så er det ikke fordi at chancerne mangler, men mere at vi scorer på dem. Her skiftede han virkelig offensivt ind - hvilket jeg ikke helt forstår. Vi havde Messi, Dembele, Braithwaite og Trincao samtidigt inde på banen inden de fik straffe. Ikke ét sekund var der tanke på vores defensiv i de udskiftninger. Synes det har kostet os nogle point, at Koeman har den tankegang. Jeg skulle have tænkt: "Vi har chancerne, men vi får ikke scoret i dag - sådan er det. Jeg bliver i det mindste nødt til at holde nullet, for det kan gå galt ved en scoring". Vi har jo ingen der kan score de skide mål.

Jeg efterlyste præcis samme tankegang ved vores 1-0 føring over PSG. Der skulle han have sat sig et mål om at holde PSG fra fadet og ikke at gå efter at lave 2 eller 3 mål. Selvfølgelig ville jeg elske at vi vandt stort, i alle vores kampe, men man bliver nødt til at se hvilket hold man har at gøre med. Du kan ikke satse alt offensivt og spille med en halvskadet Pique, en halvretaderet Alba, en klovn i Lenglet og en uerfaren Dest. Så spiser PSG dig.

Valverde har vi alle en holdning til, men han var skide dygtig til at læse spillet. Hvor vi ofte sad og skreg efter mere offensiv bold, så stillede han sig ned og vi fik vores sejre. Han har vidst hvilke spillere vi har at gøre med og derfor spillet på de præmisser. Med Koeman kan vi sætte en 2-0 eller 3-0 føring over styr. Jeg føler ikke, at vi kan holde modstanderne fra scoringer, det er af en eller anden grund helt umuligt.

Endnu engang sidder man med følelsen: Nå det var den sæson, nu glæder man sig til næste sæson. For igen at blive mødt med Pique, Lenglet, Alba, Busquets og Griezmann i start 11'eren. Februar næste år vil vi sidde tilbage med samme følelse, igen igen...

Vitterligt, fra hjertet af, så ønsker jeg at man gennemgår en kæmpe revolution til sommer.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Netop de sæsoner, du har taget, har han haft en mere træfsikker angriber. Han skaber næsten ligeså mange key passes, som i de nævnte sæsoner, men det virker/lader måske til, at holdkammeraterne ikke kan score på dem.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kubala skrev:
man feb 22, 2021 1:22 pm
Netop de sæsoner, du har taget, har han haft en mere træfsikker angriber. Han skaber næsten ligeså mange key passes, som i de nævnte sæsoner, men det virker/lader måske til, at holdkammeraterne ikke kan score på dem.
Bingo!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Det virker bare ret besynderligt, at han skulle gå så meget ned i niveau efter sidste sæson? Det må jo undre en?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

I øvrigt er jeg enig i, at Koeman foretog sig nogle underlige dispositioner mod Cadiz. Han skulle have skiftet mere defensivt ind, når han kunne se, at det blev vanskeligere og vanskeligere med det andet mål fra Barca af.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Norbit »

Den største fejl man kan begå ved Messi er at se på statistikker alene. Han er meeeeeeget mere end blot tal. Kort eksempel: Førhen lod han Suarez og Neymar tage straffe - derfor kunne hans scoringrate sagtens være endnu højere. Fred være med det.

Han skraber så meget opmærksomhed til sig, at de øvrige angrebs spillere pr. automatik får mere rum at bevæge sig på - at de så ikke kan finde ud af at udnytte det er en helt anden ting. Han er ofte involveret i det opbyggende spil fra midtbanen - hvor han kan have den 3. eller 4. sidste fod på bolden. Han er den eneste offensive spiller som ved hvad han foretager sig. Dembele kan sagtens noget på egen hånd. Dog ender det sjældent i et godt slutprodukt. Griezmann kan hverken det ene eller det andet. Hvis Messi ikke selv kommer frem til en kæmpe chance, så gør en af de andre på bekostning af hans arbejde.

Han er ikke lige så træfsikker som tidligere, men han bruger vel også flere kræfer på at få det offensive spil til at fungere end han tidligere har gjort. Han spiller både midtbane mand og 9'er.

Alene i denne sæson har han, hvad jeg husker, lagt mindst to hjernedøde dybdebolde til FdJ som så har fået straffe på dem - noget ingen andre på det her hold kan. Det irriterer mig gevaldigt, at Piquenbauer bliver ved med at fremhæve Griezmann som værende noget ekstraordinært og at Barca skulle være bedre med Griezmann uden Messi, end et Barca med Messi og uden Griezmann.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Om man kan lide ham eller ej, så er Roberto, Barcas tredje bedste spiller mht. ratings. Han er solid. Ham har man også manglet på backen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Og det irriterer mig grænseløst at du ikke fatter hvad der bliver skrevet til dig! Jeg fremhæver ikke griez som en ekstraordinær spiller der vil løfte holdet med det samme. Det har jeg på intet tidspunkt gjort og det har ikke været min pointe. At du så opfatter det sådan i dit blinde raseri mod en spiller du ikke kan lide må stå for egen regning.

Min pointe er at holdet ikke fungerer med messi som den altoverskyggende stjerne. Det burde de fleste der havde set Barca over de seneste sæsoner kunne forstå. Så kan det godt være at truppen er blevet dårligere (ikke rigtigt udover suarez er væk) men så længe Messi ikke leverer som tidligere (det gør han ikke) så kan vi ikke være med mere. Længere er den ikke.

Men i stedet for at kigge på Messi og hans påvirkning på holdet så bliver der skudt på alt andet end ham. Det giver ingen mening for mig. Den absolutte leder er Messi. Han har om nogen været den største spiller set over de seneste sæsoner og han har været med i samtlige store nederlag. Hvorfor han skal fratages alt ansvar mens medspillerne (som alle har markant mindre roller) skal have den komplette skyld giver ingen mening og det hjælper os ikke.

Slet ikke når vi faktisk har data der viser os at holdet får gjort op med nogle af vores store problemer når Messi ikke spiller. Vi står bedre defensivt og lukker færre mål ind. Vi bliver mere dynamiske offensivt og kommer frem til flere chancer. Derfor mener jeg griez skal spille. Det handler ikke om at han er en kanon spiller - det handler om at han er en holdspiller som vil kunne støtte holdet med at gå i den retning JEG mener er bedst. For jeg gider ærlig talt ikke se på dette Barca mere og selvom I ikke vil indse så vil dette fortsætte så længe Messi spiller. Hvordan ved jeg det? Fordi jeg har set det udfolde sig de seneste 5 år og det bliver ikke bedre. Især ikke når Messi tydeligvis bliver dårligere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Omkring Roberto, så blokerer han en del og laver en del clearances.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af SparetireDad »

Det er nået der til, at det er bedst for både Barca og Messi, at han rejser til sommer. Det er de hårde facts. Ikke fordi han skader holdet - men fordi at alt for meget er- og har været baseret på ham. Han er en gudsbenådet spiller bevares (og mit største idol), men... det er en kæmpe fejl, at alt har været bygget op på den måde omkring ham.

Han blir' ældre og hans Barca-flamme brænder tydeligvis ikke i samme grad længere. Det er kort og godt tid til klimaforandring. Både for ham og for holdet.

Og nej, han spiller ikke godt i Barca længere. Det har han ikke gjort længe. I virkeligheden er han aldrig kommet tilbage til sit gamle jeg efter alt den ballade der var sidste år. Men at hele holdet så på toppen af dét falder totalt fra hinanden og spiller fuldstændig miserabelt....det er jo under alt kritik.

Det er IKKE Messis ansvar alene. Hver enkelt spiller, ledelsen og trænerstaben har ansvaret - og burde have tænkt klogere. Det er jo ikke noget, der er opstået overnight. Der har været masser af tid og masser af advarselslamper over en laaaaaang periode og under flere forskellige trænere.

Jeg glæder mig til at se Messi i en anden trøje. Og jeg er spændt på at se, hvad det ender med generelt i klubben - og hvor lang en rejse det bliver at få holdet tilbage.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Han er en gudsbenådet spiller bevares (og mit største idol), men... det er en kæmpe fejl, at alt har været bygget op på den måde omkring ham.
Præcis.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af SpillerSomMESSI »

SparetireDad skrev:
man feb 22, 2021 2:01 pm

Og nej, han spiller ikke godt i Barca længere. Det har han ikke gjort længe. I virkeligheden er han aldrig kommet tilbage til sit gamle jeg efter alt den ballade der var sidste år.
Det modsiger alle ratings fra Liga til CHL.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af SparetireDad »

SpillerSomMESSI skrev:
man feb 22, 2021 2:08 pm
SparetireDad skrev:
man feb 22, 2021 2:01 pm

Og nej, han spiller ikke godt i Barca længere. Det har han ikke gjort længe. I virkeligheden er han aldrig kommet tilbage til sit gamle jeg efter alt den ballade der var sidste år.
Det modsiger alle ratings fra Liga til CHL.
What's your point? Faktum er, at han ikke spiller godt - det viser de sidste mange kamptråde herinde jo også med alt tydelighed også. Hvis du/folk er uenige, så må vi have set forskellige kampe - eller sovet undervejs.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster