La Liga 2020/2021

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi6Smede skrev:
tors feb 18, 2021 9:02 pm
Piquénbauer skrev:
tors feb 18, 2021 8:42 pm
Nej det tror jeg virkelig ikke. Jeg er overbevist om at vi ville blive markant dårligere defensivt af den simple årsag at du spiller en angriber/off midt ude af position på midten. Så hellere bussi.

Og så er der Messi. Holdet er både dårligere struktureret og mindre dynamisk når han spiller. Så når nu du er i gang med urealistiske scenarier så kan du ligeså godt smide Messi på bænken og se hvorvidt det data vi har omkring holdet uden Messi også gælder over en længere periode. For hvis det gør så får et mere dynamisk og vigtigere - et markant mere struktureret og bedre defensivt hold at se.

Jeg er grundlæggende uenig i dine synspunkter omkring Griez. For mig at se er han alene qua sin fodbold iq mere end værdig helt fremme på et hold som Barca. Problemet er at han ikke har fået muligheden for at spille på sine styrker og i stedet er blevet brugt til at skabe bredde, lave dybe løb og ellers arbejde røven ud af bukserne. Håbløst at købe en så god spiller og så bruge ham så dårligt.
Jeg husker ellers du håbede på vi hentede ham, fordi du mente han ville fungere godt på højrekanten i 4-4-2 systemet under Valverde :glad: Men enig! Sørgeligt hvor forudsigeligt hans forløb i klubben har været, han har alle dage været dømt til at fejle, eftersom han aldrig har fået muligheden for at spille efter sine styrker.
Hey det kunne sgu da godt have fungeret?! Eller nej måske ikke...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Det er lidt pudsigt. Umiddelbart har Griez været bedst som LW(venstre wing) i denne sæson. Han har scoret 8 mål og lavet 8 assist i 12 kampe som LW.

De positioner, som burde være helt naturlige for ham, altså SS og CF(begge angriber-positioner), har været mindre succesfulde. Som SS har han scoret 3 mål og lavet 1 assist i 6 kampe og som CF har han scoret 1 mål og lavet 1 assist i 7 kampe.

Som RW(højre wing) har han spillet 5 kampe, men uden nogle mål eller assist.

Man skal huske på, at Griez i flere sæsoner var blevet til SS og CF i Atleti. Han duer til gengæld slet ikke som RW, også når man kigger på sidste sæson.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kvoller »

Jeg tænker også at det skyldes Messi og ham lidt søger samme rum, når han har spillet SS og CF. Og der ville han naturligvis flytte sig for Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Shit de spanske hold er ringe i Europa indtil videre... Det er ikke godt for ligaen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Kvoller skrev:
tors feb 18, 2021 9:57 pm
Jeg tænker også at det skyldes Messi og ham lidt søger samme rum, når han har spillet SS og CF. Og der ville han naturligvis flytte sig for Messi.

Ja, det kunne sagtens være en af forklaringerne på det.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af ladislau »

Heldigvis har vi Granada

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Hvis Messi smutter, så gad jeg godt se Griez på toppen, med Ansu som venstre wing og Demb eller Trincao som højre wing i en hel sæson, bare for at se, om de kunne fungere.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Norbit »

Kubala skrev:
tors feb 18, 2021 10:27 pm
Hvis Messi smutter, så gad jeg godt se Griez på toppen, med Ansu som venstre wing og Demb eller Trincao som højre wing i en hel sæson, bare for at se, om de kunne fungere.
For at se ham brænde utallige chancer. Nej tak.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Madameskrald »

Norbit skrev:
tors feb 18, 2021 5:02 pm
Jo vi mangler netop kontrol og strukturel stabilitet på midtbanen. Noget vi ikke får med Busquets, Pedri og De Jong. Derfor skal vi prøve noget andet. Da Griezmann er en af dem som knokler hårdest, så skal han også have chancen - i min optik. Værre kan det da ikke blive.
Kontrol og strukturel bliver ikke skabt alene på baggrund af arbejdsiver - i så fald var Iniesta, Busq og Xavi aldrig blevet den bedst centrale midtbane trio nogensinde.

Griezman har fra mit perspektiv ikke kvaliteterne til at spille central midt på holdet.

I øvrigt en god analyse, som PB linkede til, der struktureret forklarer, hvilken indflydelse (både positiv og negativ) Messi har på holdet - den flugter meget fint med min egen opfattelse. Konklusion er vel mere eller mindre, at man overvejende mangler Messis utrolige målfarlighed uden Messi - ergo all in på Haaland til sommer, og så har vi samlet set et bedre hold.

Ps. Som jeg ser det, så er vores bedste bud på kontrol på midtbanen Busquets, Pedri og De Jong, men det kræver langt større fokus på og sikkerhed i pasningsspillet og positioneringer generelt. Hertil bedre pasningsspillere på begge backs (og forsvaret) - i den optik mangler vi faktisk Roberto.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Madameskrald »

Norbit skrev:
tors feb 18, 2021 9:11 pm
Hold nu op. Hvad har det med position at gøre når han brænder kæmpe chancer lige foran mål, han misser flere store åbenlyse scoringsmuligheder. Det har INTET med position at gøre.
Det er da ikke helt rigtigt - selvfølgelig gør det en forskel, om man løber frem og tilbage på kanten mellem målchancerne, sammenlignet med, at Messi går rundt størstedelen af en kamp, og dermed er tæt på maksimalt fokuseret og klar, når chancen byder sig. Det væsentligste forsvar for Messis spillestil er jo netop prioriteten af, at han skal bruge sin energi fokuseret omkring offensiven..

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Kubala »

Norbit skrev:
tors feb 18, 2021 11:51 pm
Kubala skrev:
tors feb 18, 2021 10:27 pm
Hvis Messi smutter, så gad jeg godt se Griez på toppen, med Ansu som venstre wing og Demb eller Trincao som højre wing i en hel sæson, bare for at se, om de kunne fungere.
For at se ham brænde utallige chancer. Nej tak.

Han var jo en absolut stjerne og klassespiller i Atleti samt en af de bedste angribere i ligaen og muligvis også i verden, så det er da underligt, du ikke vil give ham den chance? Du vil hellere have ham spille som central midt, en position, han aldrig har spillet, og hvor han muligvis ikke vil lykkes, da det er så fjernt fra de egenskaber, som han besidder. Det vil du gerne give en chance, men ikke en position, der er fuldkommen naturlig for ham? Det giver absolut ingen mening.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
fre feb 19, 2021 12:02 am
I øvrigt en god analyse, som PB linkede til, der struktureret forklarer, hvilken indflydelse (både positiv og negativ) Messi har på holdet - den flugter meget fint med min egen opfattelse. Konklusion er vel mere eller mindre, at man overvejende mangler Messis utrolige målfarlighed uden Messi
Man kan aldrig, som i aldrig nogensinde bruge den der analyse til at se hvilken forskel det gør at Messi spiller eller ikke.. Den x faktor i spillet som Messi bringer .. det som sætter de andre op med hans pasninger.. det at modstanderne konstant skal koncentrere sig om hvad Messi laver, hvor han er og bruge mange ressourcer på ham.. det kan du aldrig se i sådan en analyse.

Messi er La Ligas bedste spiller, som alle forrige sæsoner, stortset, og nu er han problemet. Vi skal 10 år tilbage før Messi lavede noget som helst defentsivt.. Det er jo derfor han i 10 år er blevet kaldt Wakessi.

Men i denne sæson hvor holdet omkring ham er betydeligt ringere er det hele jo Messis skyld: Ergo lad os losse ham væk og få en der løber mere til at tage hans plads (i.e. Griezmann som i et og et halv år ikke har kunne sætte en mand, lave en pasning på samme hold) - og så vil holdet pludselig blive forvandlet til det bedre!?!?!?!

Jeg er målløs.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Norbit »

Kubala skrev:
fre feb 19, 2021 1:07 am
Norbit skrev:
tors feb 18, 2021 11:51 pm
Kubala skrev:
tors feb 18, 2021 10:27 pm
Hvis Messi smutter, så gad jeg godt se Griez på toppen, med Ansu som venstre wing og Demb eller Trincao som højre wing i en hel sæson, bare for at se, om de kunne fungere.
For at se ham brænde utallige chancer. Nej tak.

Han var jo en absolut stjerne og klassespiller i Atleti samt en af de bedste angribere i ligaen og muligvis også i verden, så det er da underligt, du ikke vil give ham den chance? Du vil hellere have ham spille som central midt, en position, han aldrig har spillet, og hvor han muligvis ikke vil lykkes, da det er så fjernt fra de egenskaber, som han besidder. Det vil du gerne give en chance, men ikke en position, der er fuldkommen naturlig for ham? Det giver absolut ingen mening.
Hvilken chance snakker du om? Han har sku da fået utallige chancer. Jeg gider ikke høre om "chancer" når vi snakker om Griezmann, et af det dyreste indkøb i klubbens historie med en historik fra den spanske liga. Kommer som "en af de bedste angribere i ligaen og muligvis også i verden" skal ikke have 3 sæsoner for at finde sig til rette. Forstil dig hvis Suarez skulle bruge 3 sæsoner på at komme igang - det ville være mærkeligt og et tydeligt tegn på en fejlcasting.

Ja jeg vil hellere prøve ham af på midtbanen - netop fordi de egenskaber, som han besidder, ikke kan bruges i angrebet. Hellere lade ham knokle på midtbanen, og uden at have set det så kan vi ikke bedømme om det ville gå godt eller skidt. Han minder mig lidt om Bernardo Silva, som gør det virkelig godt på midtbanen, så hvorfor skal Griezmann ikke kunne forsøge sig der.

Hvad er en naturlig position for ham? Synes du ikke at han har fået utallige chancer i angrebet efterhånden?
Forklar mig, hvordan i vil bygge holdet op omkring en spiller der brænder disse chancer:
Hvad har det med "positionering" at gøre? Jeg hater ikke bare på Griezmann for at hate, jeg mener oprigtigt, at han ikke har niveauet til Barca. Det gik fint i Alt Madrid, fordi holdet var bygget op som det nu var. De spillede 4-4-2 hvor Costa tog alle duellerne. I Barca er han langt mere tvunget til at kunne noget på egen hånd (hvorfor Ansu er så god på den venstre side).

Et angreb med Ansu - Griezmann - Dembele, wow.. mener du helt seriøst, at du tror, det vil være et bedre angreb end et med Messi på?

Griezmann kommer fra en historie i den spanske liga, han burde om nogen kunne træde til og gøre en forskel. Det gør han bare ikke. Tør du smide penge på at Griezmann scorer i vores store kampe? Jeg gør ikke. Med Messi er det noget helt andet. Hvis ikke han scorer, så kreerer han kæmpe chancer til vores øvrige spillere (se bare PSG kampen).
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Man kan aldrig, som i aldrig nogensinde bruge den der analyse til at se hvilken forskel det gør at Messi spiller eller ikke.. Den x faktor i spillet som Messi bringer .. det som sætter de andre op med hans pasninger.. det at modstanderne konstant skal koncentrere sig om hvad Messi laver, hvor han er og bruge mange ressourcer på ham.. det kan du aldrig se i sådan en analyse.
Vrøvl vrøvl vrøvl. Vi har tabt alt for mange store kampe med Messi på banen til at du kan falde tilbage på den der. Hvad betyder gode pasninger og x faktor når man lukker minimum 2 mål ind pga en elendig struktur?

Det går i de små kampe med messi som den altdominerende spiller men i de store lider vi. Hvorfor? Fordi vi ikke spiller som et hold. Der er ingen struktur, ingen balance. Det er hver kæde for sig. Så kan du sige at det er fordi vi ikke har kdb, ney og hvem du ellers har argumenteret for vi skulle købe for at få det bedste frem i Messi. Men det kan vi ikke.
Messi er La Ligas bedste spiller, som alle forrige sæsoner, stortset, og nu er han problemet. Vi skal 10 år tilbage før Messi lavede noget som helst defentsivt.. Det er jo derfor han i 10 år er blevet kaldt Wakessi.
Han er problemet fordi han enten ikke vil eller fordi trænerne ikke tør rette ham til. Individuelt er han verdens bedste spiller men som holdspiller er han ikke. Det er utroligt at det er så svært at forstå.

Der er INGEN der siger at Messi er dårlig - det handler om fit. Det handler om forudsætningerne for de andre spillere med Messi på banen.
Men i denne sæson hvor holdet omkring ham er betydeligt ringere er det hele jo Messis skyld: Ergo lad os losse ham væk og få en der løber mere til at tage hans plads (i.e. Griezmann som i et og et halv år ikke har kunne sætte en mand, lave en pasning på samme hold) - og så vil holdet pludselig blive forvandlet til det bedre!?!?!?!
Det er ikke Messis skyld - det er den tidligere ledelse. De har købt for dårligt ind og vi står nu i ingenmandsland med et generationsskifte rundt om hjørnet som man stadig ikke er helt sikker på skal tages.

Og du misforstår desuden igen pointen - VI BLIVER IKKE AUTOMATISK ET BEDRE HOLD! Forstå det nu.

Vi bevæger os i den rigtige retning. Det er det det hele handler om. Der bliver bygget noget nyt op. Det vi ser nu fungerer ikke men pga dit blinde kærlighed til Messi så kan du ikke se at han er i et voldeligt ægteskab. Vi bliver ikke bedre med Messi på holdet og han fylder så sindssygt meget at andre spillere ikke kan vokse.

Så nej det bliver ikke bedre med griez men han passer til den måde vi skal spille. Man ville kunne sætte en taktik man kan arbejde videre med med griez.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2020/2021

Indlæg af Piquénbauer »

Hvilken chance snakker du om? Han har sku da fået utallige chancer. Jeg gider ikke høre om "chancer" når vi snakker om Griezmann, et af det dyreste indkøb i klubbens historie med en historik fra den spanske liga. Kommer som "en af de bedste angribere i ligaen og muligvis også i verden" skal ikke have 3 sæsoner for at finde sig til rette. Forstil dig hvis Suarez skulle bruge 3 sæsoner på at komme igang - det ville være mærkeligt og et tydeligt tegn på en fejlcasting.
Du er så tæt på men alligevel fanger du den ikke.

Griez er lige netop fejlcastet til den position han har spillet for os. Så måske skulle man prøve at spille ham korrekt? Det ville give super god mening.

"Men han brænder chancer" - ja det gør hele holdet. Også Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster