16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Kubala »

Altså jeg undrede mig bare. For når jeg kigger på det samlede billede, så kan jeg ikke se, hvordan Messi skulle være faldet så meget af på den, men vi er forskellige, hvad angår iagttagelser, observationer, meninger og holdninger, så fred være med det.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Lopezzz »

Skulle mini Cristiano ikke betale en bøde for hans opførsel?
Mbappé til Dest: Lad vær med at røre mig.
Jordi Alba til Mbappé: Han sagde undskyld til dig. Slå det op i ordbogen din selvglade idiot.
Mbappé til Jordi Alba: På gaden slår jeg dig ihjel, på gaden slår jeg dig ihjel.
Piqué til Mbappé: Hvem slår du ihjel?
Alba til Piqué: Rolig, han er stadig ved at lære det.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af A$AP »

Eller også kunne vores spillere begynde at gå lige så hårdt til den.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af VicValde »

Lopezzz skrev:
ons feb 17, 2021 10:00 pm
Skulle mini Cristiano ikke betale en bøde for hans opførsel?
Mbappé til Dest: Lad vær med at røre mig.
Jordi Alba til Mbappé: Han sagde undskyld til dig. Slå det op i ordbogen din selvglade idiot.
Mbappé til Jordi Alba: På gaden slår jeg dig ihjel, på gaden slår jeg dig ihjel.
Piqué til Mbappé: Hvem slår du ihjel?
Alba til Piqué: Rolig, han er stadig ved at lære det.

Det er da også vildt, at spillerne er begyndt at tale så grimt efter tilskuerne forsvandt på stadions. Det bliver godt, når de er retur, så spillerne husker at tale pænt.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Madameskrald »

Vi har problemer med at slå Granada, Alves, Sevilla og Ath. Bilbao. Selvfølgelig havde vi ikke en kinamands chance mod et godt organiseret og kvalitativt stærkt hold som PSG med flere uprøvede unge knægte, flere direkte tilbage fra skader, og en strukturel organisation, der ikke har været på plads længe før Koeman.

Jeg tænker lidt om Messi afgang, som da Guardiola `fyrede` Ronaldinho og Deco... Gamle strukturer skal nedbrydes for at nye kan opstå, og den gamle stamme på dette hold inkl. Messi hæmmer mere end gavner efterhånden.

Ja, vi vil mangle Messi gevaldigt den første tid, men hans afgang er en nødvendighed for, at andre kan træde ordentligt i karakter.., som det gjorde plads til Messi, Iniesta og Pedro.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
tors feb 18, 2021 1:50 am
Vi har problemer med at slå Granada, Alves, Sevilla og Ath. Bilbao. Selvfølgelig havde vi ikke en kinamands chance mod et godt organiseret og kvalitativt stærkt hold som PSG med flere uprøvede unge knægte, flere direkte tilbage fra skader, og en strukturel organisation, der ikke har været på plads længe før Koeman.

Jeg tænker lidt om Messi afgang, som da Guardiola `fyrede` Ronaldinho og Deco... Gamle strukturer skal nedbrydes for at nye kan opstå, og den gamle stamme på dette hold inkl. Messi hæmmer mere end gavner efterhånden.

Ja, vi vil mangle Messi gevaldigt den første tid, men hans afgang er en nødvendighed for, at andre kan træde ordentligt i karakter.., som det gjorde plads til Messi, Iniesta og Pedro.
Det er gode pointer, og kan give en nødvendig reset af det hele. Der er dog bare den store forskel at:
2008 Pep kom med en KLAR filosofi - hvor han ikke kunne bruge de nævnte spillere, Pep vidste nøjagtig hvordan han ville spille, og hvilke spillertyper han ville bruge, det ved Koeman ikke, og han har åbenbart ingen clue om hverken hvem han kan bruge eller hvordan han vil spille.
Pep havde en af de allerstørste kommende stjerner i svøb - og alle vidste det, i Messi - det kan ikke sammenlignes med nogen af de spillere vi har nu.
Pep kunne implementere en midtbane af færdig udviklede spillere i Xavi-Ini, hvor kun Busquets var ny.
Samtidig havde han spillere der præsterede på top niveau day-in day-out: Puyol, Henry, Etoo, Abidal og så købte man stjerne Alves.
MAn kan slet ikke sammenligne situationen dengang med i dag. Ronaldinho (og Deco) festede og tog på, og tog kilo ikke fodbold alvorligt da Pep solgte dem, det er en helt anden historie med Messi nu.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Tello »

Hvordan Piqué taler til Griezmann og hvordan Alba taler om Dest til Koeman. De ældre tror de ejer klubben. Er ligeglad med anciennitet og er ligeglad med hvor dårligt Dest spillede. Man backer sådan en ung spiller op i stedet for at knække ham. Fuck dem. Lige så gode som de har været for klubben, lige så meget af en cancer er de nu. Hvor er det i øvrigt fedt at Griezmann sviner dem tilbage og forsvarer Trincao. Ham og Ter Stegen er anførermateriale, I don't give a fuck.

Messi gider tydeligvis ikke være der længere, Piqué er en skygge af sig selv, Alba har nykker af en anden verden og kan efterhånden kun lave en aflevering skråt tilbage (altid søgende efter Messi), Busquets er langsommere og dårligere end min døde farmor, Umtiti er en old boys spiller, Braithwaite hører til i Segunda Division, Neto skal af helvedes til osv. Vi er in shambles.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Det er bare ikke rigtigt det du skriver. Vi kom fra en elendig sæson - der var vitterligt ikke tro på noget som helst. Abidal og henry blev feks anset som flops. Man ville af med Eto'o. Messi blev regnet som et stort talent men han var konstant skadet. Iniesta var svingende.

Med lad os lege lidt med:

1. Ingen siger Koeman er træner i næste sæson.
2. Pedri og Ansu er i diverse kåringer over bedste spillere under 20 kommet i top 5. Jeg mener de begge var i top 3 hos lequipe. Hvis de ikke er stjerner i svøb så ved jeg ikke hvad de er.
3. Vi har på nuværende tidspunkt en midtbane med to af de største talenter overhovedet - de jong og Pedri. Så mangler de bare at finde den sidste. Det kunne være puig, ilaix eller en anden fra b holdet.
4. Spillere på topniveau. Du tog "flops" med så jeg kan ærlig talt ikke hvorfor spillere som MAtS, Griez, Demb, De Jong ikke kunne nævnes.

Jeg synes sagtens man kan sammenligne situationer. Hermed ikke sagt at vi har den nye ansu i truppen eller at vi vinder en treble næste år men jeg tror lidt at folk glemmer hvor elendige vi var i sæsonen op til at pep tog over. Der var ikke særlig meget tro på holdet og mange af spillerne var dømt færdige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Tello skrev:
tors feb 18, 2021 11:16 am
Hvordan Piqué taler til Griezmann og hvordan Alba taler om Dest til Koeman. De ældre tror de ejer klubben. Er ligeglad med anciennitet og er ligeglad med hvor dårligt Dest spillede. Man backer sådan en ung spiller op i stedet for at knække ham. Fuck dem. Lige så gode som de har været for klubben, lige så meget af en cancer er de nu. Hvor er det i øvrigt fedt at Griezmann sviner dem tilbage og forsvarer Trincao. Ham og Ter Stegen er anførermateriale, I don't give a fuck.

Messi gider tydeligvis ikke være der længere, Piqué er en skygge af sig selv, Alba har nykker af en anden verden og kan efterhånden kun lave en aflevering skråt tilbage (altid søgende efter Messi), Busquets er langsommere og dårligere end min døde farmor, Umtiti er en old boys spiller, Braithwaite hører til i Segunda Division, Neto skal af helvedes til osv. Vi er in shambles.
Det er fuldstændig normalt. Jeg har set flere journalister der dækker spansk fodbold sige at disse ting sker i hver kamp 20-30 gange. Den eneste grund til at det får opmærksomhed er fordi der ikke er tilskuere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Ialocin »

Jeg har egentlig ikke så meget imod Pique og Griezmanns lille diskussion, men det pisser mig af at Alba opfører sig som han gør. Først Trincao og nu Dest. Alba burde da om nogen vide, hvordan det føles at blive kørt over i ChL, da han ofte koster mål, fordi han ikke er opmærksom på løb i bagrummet. Alba er en idiot på alle mulige måder, og han er ikke engang specielt god længere.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
tors feb 18, 2021 9:21 am
2008 Pep kom med en KLAR filosofi - hvor han ikke kunne bruge de nævnte spillere, Pep vidste nøjagtig hvordan han ville spille, og hvilke spillertyper han ville bruge, det ved Koeman ikke, og han har åbenbart ingen clue om hverken hvem han kan bruge eller hvordan han vil spille.
Jeg tror, at Koeman har en klarere ide/fisolofi, end man lige fornemmer. Spørgsmålet er snarere, om han kan udleve den også - det har ikke været tilfældet hidtil (gætter jeg på), men han har også haft oddsene mod sig, som det tidligere er blevet diskuteret herinde. Han har arvet en dysfunktionel gruppe, skader til stammen, Corona-presset program, flere 'stjerner', der ikke bidrager mv..

En anden central forskel er, at Koeman er kommet til en klub uden mønt og ringe mulighed for at sælge - ergo har han meget lidt navigationsrum, da han samtidig partout skal vinde alt. Koeman har ikke købt en spiller - Pep brugte altså en del sæsoner på at tilpasse et stjernespækket City hold.

Fra sommer er Koeman endvidere potentielt ikke i Barcelona længere.
Pep havde en af de allerstørste kommende stjerner i svøb - og alle vidste det, i Messi - det kan ikke sammenlignes med nogen af de spillere vi har nu.
Den har PB rundet udemærket.
Pep kunne implementere en midtbane af færdig udviklede spillere i Xavi-Ini, hvor kun Busquets var ny.

Samtidig havde han spillere der præsterede på top niveau day-in day-out: Puyol, Henry, Etoo, Abidal og så købte man stjerne Alves.
MAn kan slet ikke sammenligne situationen dengang med i dag. Ronaldinho (og Deco) festede og tog på, og tog kilo ikke fodbold alvorligt da Pep solgte dem, det er en helt anden historie med Messi nu.
Og ja du har ret i, at Pep kunne lave denne transition relativt smertefrit, fordi han overtog en stærkere mere funktionel grundstamme, men det ændrer ikke på, at mekanismen er den samme. Der var en dysfunktionel gruppe, som skulle afsted, så andre kunne overtage og vokse i processen.

Ronaldinho fyldte (så vidt jeg husker) næsten lige så meget offensivt, som Messi i dag. Peps manøvre var interessant, da han skabte en meget fladere struktur i boldomgangen og offensiven, hvilket er det, som vi har brug for i dag.

Alle de tidligere CL-vindere fylder meget i klubben, og så længe de fylder så meget, som det er tilfældet + ikke har hovedet det rigtige sted, så vil det skabe problemer > der tegner sig altså et billede af, at de føler sig højnet over holdet. Alba og Pique skælder de unge ud, og vil have dem udskiftet. Messi vil vinde noget - og har vel i sommers indirekte sagt, at det ikke bliver med dette hold (+ brugt store dele af efteråret på at surmule).

Vi har ikke brug for spillere, der underminerer fremfor understøtter udviklingen/implementering af en ny stamme.

Så længe Messi er i klubben vil en stor procentdel af offensiven gå gennem ham - med mindre, at vi får en træner, der aktivt binder ham til en taktisk rolle i angrebet (dvs. med andre ord sætter ham på plads). Det er rimeligt basal gruppedynamik - man mister hurtigt initiativ fra gruppen som helhed, når der er meget dominerende elementer i gruppen. Kunsten er så at bruge de dominerende elementer rigtigt, så det skaber rum til, at helheden også kan blomstre - og det kræver en enormt stærk ledelse.

Så længe alle trænere, vi får ind, konsekvent ophøjner Messi aktivt (indirekte over de øvrige spillere), så har vi nogenlunde den sammen problemstilling - og Messi er bare så god, at jeg har svært ved at se det ske.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg synes nu mine pointer står ret meget som sande selv efter jeres 2 indlæg, men sådan ser vi det forskellig.

Jeg fatter ikke i gør Messi til problemet her, jeg fatter det simpelthen ikke!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Xavi6Smede »

Det er trættende, når fortællingen er at Pep overtog historiens bedste hold, med Messi, Iniesta og Xavi som de største stjerner. Da Pep kom til, der havde Xavi og Iniesta i en alder af 28 og 24 år, 1 Ballon d'or nominering til sammen, og det var Xavi i 2005 med 0 stemmer. Og indtil 2008, der blev 50 spillere nomineret hvert år!

Og denne situation med Messi skal selvfølgelig ikke sammenlignes med Ronaldinhos fald, og Messi er med længder stadigvæk vores bedste spiller. Faktum er bare, at alt taktik er gået gennem Messi siden Neymar smuttede. Det har ikke virket på den store scene, og siden 2017 er både holdet og Messi gradvist blevet dårligere og dårligere, og der er ingen grund til at tro, at vi kan nå at vende dette med Messi som styrmand. Så lad os da for pokker riven plastret af, så vi kan komme i gang med nye projekter.

F*** Bartomeu og ledelsen for, at vi er endt i sådan en situation, at Messis afsked mest mening for klubben fremadrettet. Øv!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
tors feb 18, 2021 12:33 pm
Jeg synes nu mine pointer står ret meget som sande selv efter jeres 2 indlæg, men sådan ser vi det forskellig.

Jeg fatter ikke i gør Messi til problemet her, jeg fatter det simpelthen ikke!
Pointen er, at han vil efterlader et hul i dag, i morgen og om 2 år, så længe han fylder så meget på banen, som det er tilfældet.

Hvis vi vil have en mere alsidig offensiv med et bredere bidrag, som alle tilsynaldende sukker efter (inkl. du, hvis jeg forstår det rigtigt), så har vi brug for, at Messi fylder mindre i offensiven end nu. For mig at se kan det gøres på to måder - enten via en meget klar og lukket definition af Messis rolle (han kan ikke både være angriber, offensiv midt, playmaker osv. og dertilhørende forpligtigelser, dvs. defensivt arbejde, og det kræver en træner af format), eller Messis afsked.

Jeg havde håbet, at Koeman havde tilstrækkeligt Cojones til den første løsning, men alt tyder på, at Messi har fået "tilkæmpet" sig en helt fri rolle under Koeman også, og det modarbejder åbenlyst ovenstående.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Kubala »

Jeg synes, at det er svært at sammenligne de to hold, men man er nødt til at starte et projekt op. Det kommer man ikke uden om, da flere af de bærende spillere er op i årene, og samtidig er der de økonomiske problemer. Man har egentlig udskudt det der generationsskifte, eller man har brugt pengene forkert, hvor man i visse tilfælde har købt lappeløsningsspillere, og i andre tilfælde unge spillere, der enten ikke har slået igennem eller har været lidt fejlcastet. Nu er man der, hvor man er. Jeg tror, at man har brug for en karismatisk træner, som har nogle klare ideer og som er innovativ. Den træner skal så have tid til at implementere sine ideer og man skal hjælpe vedkommende med at købe spillere, der vil passe i spillekonceptet. Der skal altså være et tæt samarbejde mellem træneren og den sportslige ledelse.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster