16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Kubala »

Der er jeg uenig. Han leverer, det kan man jo se på tallene. Det er jo holdkammeraterne, der virkelig er elendige. Han kan jo ikke bare alene vinde alle kampe for Barca. Og i går skaffer han målet og laver mindst to yderligere afleveringer, der burde kunne give mål. Det vil jeg kalde for, at han kan være sin indsats bekendt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Han leverer ikke som tidligere. Det viser tallene også. Og det er et problem når ALT er sat sammen for at han skal leverer.

Jeg er desuden ikke enig omkring at truppen/medspillerne er elendige. Det er et fint hold som er sat forkert sammen. Blandt andet taktisk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Kubala »

Jeg ved ikke, hvordan du kigger på tallene og sammenligner, men tager vi tallene fra Whoscored, så er han klart den bedste rated spiller af alle spillere i verden. Har 11 Motm. Har scoret 20 mål og lavet 5 assist på 23,6 kampe(hvis man regner efter 90. min. pr. kamp) og laver 2,5 key passes pr. kamp. Og det er alt sammen på et hold, der virkelig er dårligere end de tidligere hold, især dem fra 15, 16 og 17.
Senest rettet af Kubala ons feb 17, 2021 6:22 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Og hvordan passer det med hans tidligere stats?

Der er ingen der siger at Messi ikke er en af de bedste spillere i verden men han er altså ikke ligeså god som for 3-4 år siden. Det er selvfølgelig fuldstændig forståeligt qua alderen. Det betyder derfor ikke at han bliver afskrevet og ikke kan levere på et enormt højt niveau. Det betyder at han er blevet ældre og ikke passer med truppen og fremtiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Kubala »

Det kan jo ikke sammenlignes med tal fra 3-4 år siden? Der skal man have alle variabler med, f.eks. holdkammeraterne. Når man kigger på, hvad han har med at gøre og han stadig leverer de tal, så synes jeg ikke, at han er faldet af på den.
Senest rettet af Kubala ons feb 17, 2021 7:49 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig kan jeg det. Han har stadig en ligeså fri rolle og alt er stadig sat sammen så Messi kan præstere. Men han gør det bare ikke i samme grad. Det kan man også se når man ser kampene.

Og nej jeg siger ikke han er dårlig. Han er imo stadig top 3 i verden. Men han kan ikke det samme alene som tidligere. Og det er forståeligt - han er snart 34.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Kubala »

Det er jo super forenklede måde at se det på. Han sætter i øvrigt også sine holdkammerater op, med de der høje key passes, men de scorer bare ikke. Tallene havde været endnu højere, hvad angående assist f.eks., hvis holdkammeraterne havde været bedre til at afslutte. Man havde ikke haft de her diskussioner, hvis holdet var bedre end det er. Som jeg ser det, så er han ikke faldet i niveau, eller det er marginalt, men det har med et væsentligt dårligere hold at gøre, at der er det dyk.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Kubala »

Alene i går kunne han have været noteret for to assist.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Det er ikke mere forenklet end at sige at alle rundt om ham er elendige og det derfor ikke fungerer.

Når man ser kampene så er det tydeligt at Messi har mistet fart og ikke er ligeså skarp i sine afslutninger og driblinger som tidligere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Kubala »

Vi bliver ikke enige. Jeg ser ikke, at han er faldet så meget i niveau, og mener, at det er holdet, der er problemet mht. det. Og kigger man på driblinger, så dribler han 4,4 pr. kamp. Som nævnt, så vil jeg se, hvordan det ser ud, når han spiller for et bedre hold.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af PeterPedal »

Jeg bliver nok bare aldrig en af dem der ser bold i selskab med et regneark ... så jeg må vist se i øjnene, at jeg aldrig kan have ret i noget af det jeg mener.
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Kubala »

Og det er jo også en fair holdning at have, men hvis man skal have nogle flere nuancer med, så burde man trække på stats også, især dem, der kan være vigtige og relevante. Der er også meget, det blotte øje kan overse.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af PeterPedal »

Det er kun idioter, der tror, at fodbold og kærlighed og fankultur handler om følelser.
Der skal Excel på bordet hvis man vil tages seriøst.
Hvis man vil have nuancerne med, må man se tallene sort på hvidt
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Kubala »

Jeg ved ærlig talt ikke, hvor du vil hen med dette. Jeg har slet ikke sagt, at man ikke kan tage andres holdninger seriøst, hvis de ikke henviser til stats. Jeg siger derimod, at stats kan være med til at underbygge og give nogle nuancer til debatten, da man godt kan overse nogle ting med de blotte øjne.

Ingen grund til at kalde folk for idioter. Det er slet ikke min intention, eller hensigt med mit indspark til debatten.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af PeterPedal »

Jeg glemte nok den der sarkasme-smiley - jeg troede det fremgik af teksten
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster