16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Blaugrana al vent »

Mbappe var god, ja. Men PSG som hold var det som imponerende mig mest. Præcise, hurtige afleveringer i opspillet. Det var som at se en gammel udgave af os selv. De har både spillerne til at bygge et angreb langsomt op rundt om feltet, og spillerne til at være farlige på omstillinger. Når vi selv forsøgte noget ligende var der af og til en aflevering der blev lidt for lang og lidt for skæv. Det er svært at vænne sig til efter de seneste mange års possesion-succes.

Jeg synes også vores "DNA" begrænser os lidt. Vi har ikke spillerne til at spille tiki-taka og det var alt for svært at gennemtrænge et solidt forsvar med de spillere vi har. Dembele har flere gode muligheder for at komme til baglinjen og slå den ind over. Alba ligeledes, men hans sigtekorn er kun rettet mod Messi, hvilket er forståeligt, når man ser hvad der ellers er. De få minutter Martin fik i kampen viste hvad vi mangler. En angriber der heller tiden søger indlæggene. Alt for ofte vil vi hellere spille til Messi på kanten af feltet. Og det har også fungeret fint mange gange. Men 4 ud af 5 gange ruller det hele ud i sandet, og pludselig er bolden nede ved midterlinjen igen. Der ville jeg ønske vi var mere direkte og havde en ordentlig angriber til at søge indlæggene, så vi turde at slå dem. Derudover skal vi også forsøge at skyde udefra når muligheden byder sig. Det er klart at vores modstanderens forsvar kan pakke sig så let når de ved, at vi aldrig slår et indlæg og aldrig forsøger udefra.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja "de (vil) søge ham, som en baby med sin mors bryst." da han er den eneste der kan skabe et angreb og afslutte angrebet i øjeblikket.

Jeg kan, i min vildeste fantasi, ikke fatte at flere her mener at Messi er problemet på et idefattig hold uden tekniske spillere der kan spille i små rum og sætte flere modstandere, udover engang imellem Demb og Trincao.. Messi er lige nu den eneste *løsning* vi har på disse problemer...

Problemet er at Messi *er nødt til* at spille både midtbane og angreb, og lave assisten for at vi kan skabe noget overhovedet, og for at vi kan få nogle mål.

Det er jo derfor de søger ham.. Demb søger ikke Messi, Trincao søger ikke Messi partout, men det løber godt nok ud i sandet 70% af det de laver..

Messi går ned på midtbanen og spiller 1 - 2 med Bus, Pedri eller De Jong og pludselig er der en der kan løbe i dybden og modtage en klasse aflevering, eller Messi selv løber frem og spiller 1 - 2 foran feltet indtil der er en åbning som han kan sætte en medspiller op til..

I siger ligesom dette: "Vi er dårlige.. lad os komme af med vores angrebs drejningspunkt, La ligas bedste spiller, vores størte måltyv og bedste iscenesætter - og lad de andre der ikke kan sætte et angreb samme spille, fordi de løber jo mere end Messi og hvis han ikke var der så bliver de pludselig bedre"

Her er hvad der sker uden Messi.. vi bliver *markant* dårligere på alle parametre, undtagen den der spiller i stdetfor Messi, løber jo selvfølgelig mere.. ala Martin B - agtig.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Lopezzz »

Koeman før kampen:

"Vi glæder os rigtig meget til Champions League. Det bliver nogle meget hårde kampe, for PSG er et rigtig godt og stærkt hold. Det bliver interessant, for vi har forbedret os og de har store kvaliteter"

"Jeg tror på mit hold og mine spillere. Vi er helt bevidste om at vi har forbedret vores spil og vores resultater, men det bliver nogle lige kampe. Vi tror på, at vi kan kan besejre et stærk PSG-hold"

"Jeg ser ikke andre hold der er meget bedre end Barcelona, men vi har mange unge spillere og så kan man ikke forvente at vinde Champions League. Men vi leverer på et godt niveau og vi kan besejre alle hold"

"Vores forsvar har spillet gode kampe, men har også begået fejl, men det er en del af fodbolden. Jeg tvivler ikke på forsvarets evner mod PSG. Det bliver en taktisk kamp"
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Lopezzz »

VicValde skrev:
ons feb 17, 2021 8:24 am
Barcelona skal igennem en rekonstruktion. Ved ikke om i har bemærket det, eller ved hvad det betyder. Jeg gjorde ikke selv indtil jeg var igennem det med nogle af mine kunder under Covid.

Hvis det er sandt, at der skal en rekonstruktion til, så skal Barca ud og lave aftaler med samtlige kreditorer om at få eftergivet en del af gælden. Kan man ikke opnå det, kan kreditorerne erklære Barca konkurs.

Der bliver selvfølgelig lavet de nødvendige aftaler, fordi kreditorerne formentlig stadig ønsker at have Barca som kunde, når tingene vender. Men går ledelsen samtidig ud og investerer, vil det sende et meget uheldigt signal.

Personligt tror jeg, at man kommer til at dække hullet med Messis lønkroner, og det bliver rekronstruktions-planen lavet med udgangspunkt i.

Generelt er Barcelona langt mere ude at skide økonomisk end jeg hvert fald havde tænkt over. Så dårlig ledelse længe leve!
Barca går konkurs når Messi stopper
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

I siger ligesom dette: "Vi er dårlige.. lad os komme af med vores angrebs drejningspunkt, La ligas bedste spiller, vores størte måltyv og bedste iscenesætter - og lad de andre der ikke kan sætte et angreb samme spille, fordi de løber jo mere end Messi og hvis han ikke var der så bliver de pludselig bedre"

Her er hvad der sker uden Messi.. vi bliver *markant* dårligere på alle parametre, undtagen den der spiller i stdetfor Messi, løber jo selvfølgelig mere.. ala Martin B - agtig.
Vi siger vi er dårlige - lad os prøve at bygge noget nyt op. Vi har rigtigt nok ingen anelse om hvordan det kommer til at se ud men vi ved at det vi laver lige nu ikke virker. Og da din løsning til at få holdet og Messi til at fungere igen er ved at omringe ham med "kvalitet" så ved vi også at dette ikke kommer til at ske. Vi har i hvert fald næppe økonomien til at hente kdb, ney og hvem du ellers mener vi skal hente for at få Messi til at fungere. Og aguero ændre intet.
Problemet er at Messi *er nødt til* at spille både midtbane og angreb, og lave assisten for at vi kan skabe noget overhovedet, og for at vi kan få nogle mål.
Problemet kan ligeså vel være at messi vil de ting. Hvad ville der ske hvis Pedri og de jong fik mere offensivt ansvar? Vi ved det ikke. Vi ved heller ikke hvad det ville betyde hvis vi spillede med et mere løbestærkt angreb.

For mig at se argumenterer du for status quo. For at fortsætte det samme vi har set de seneste år i et håb om at vi måske kan vinde ligaen. Jeg vil langt hellere at vi tager en chance og begynder på det som vi alle ved vil ske.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad er det for nogle to måneder han refererer til? Han har været her siden i sommers, han har været her i over et halvt år, han har ikke vist fremgang eller spil der på nogen måde giver ro i maven. To måneder?
Han har vist fremgang siden årsskiftet. Ikke nok til at vinde noget som helst men vi ser spillere som demb, de jong og griez spille langt bedre. Endnu vigtigere så er han begyndt på den svære proces med at spille unge spillere ind.

Jeg tror overhovedet ikke at Koeman er løsningen men jeg er glad for det arbejde vi med truppen pt. Vi skal uden tvivl have bygget mere på taktisk. Det tror jeg ikke Koeman kan men han har haft positive effekter på fremtiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af MarkMenace »

SpillerSomMESSI skrev:
ons feb 17, 2021 10:26 am
Ja "de (vil) søge ham, som en baby med sin mors bryst." da han er den eneste der kan skabe et angreb og afslutte angrebet i øjeblikket.

Jeg kan, i min vildeste fantasi, ikke fatte at flere her mener at Messi er problemet på et idefattig hold uden tekniske spillere der kan spille i små rum og sætte flere modstandere, udover engang imellem Demb og Trincao.. Messi er lige nu den eneste *løsning* vi har på disse problemer...

Problemet er at Messi *er nødt til* at spille både midtbane og angreb, og lave assisten for at vi kan skabe noget overhovedet, og for at vi kan få nogle mål.

Det er jo derfor de søger ham.. Demb søger ikke Messi, Trincao søger ikke Messi partout, men det løber godt nok ud i sandet 70% af det de laver..

Messi går ned på midtbanen og spiller 1 - 2 med Bus, Pedri eller De Jong og pludselig er der en der kan løbe i dybden og modtage en klasse aflevering, eller Messi selv løber frem og spiller 1 - 2 foran feltet indtil der er en åbning som han kan sætte en medspiller op til..

I siger ligesom dette: "Vi er dårlige.. lad os komme af med vores angrebs drejningspunkt, La ligas bedste spiller, vores størte måltyv og bedste iscenesætter - og lad de andre der ikke kan sætte et angreb samme spille, fordi de løber jo mere end Messi og hvis han ikke var der så bliver de pludselig bedre"

Her er hvad der sker uden Messi.. vi bliver *markant* dårligere på alle parametre, undtagen den der spiller i stdetfor Messi, løber jo selvfølgelig mere.. ala Martin B - agtig.
Messi er ikke et problem i sig selv. Messi er vores klart bedste offensive kort. Men jeg vil mene det også er en hæmsko.
At overlade alt offensivt initiativ til Messi i årevis, har sat sig så dybt i flere spillere. De Jong tager raids, men ingen løber med, for de tror ikke rigtig på det, hvis ikke det Messi der driver bolden.
Grissen løber dybt, men ingen slår afleveringen. Dembele går til baglinjen, og hvis han er heldig, så er De Jong nået frem i feltet, ellers skal han lave skudfinte og spille tilbage til Messi.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
ons feb 17, 2021 10:54 am
I siger ligesom dette: "Vi er dårlige.. lad os komme af med vores angrebs drejningspunkt, La ligas bedste spiller, vores størte måltyv og bedste iscenesætter - og lad de andre der ikke kan sætte et angreb samme spille, fordi de løber jo mere end Messi og hvis han ikke var der så bliver de pludselig bedre"

Her er hvad der sker uden Messi.. vi bliver *markant* dårligere på alle parametre, undtagen den der spiller i stdetfor Messi, løber jo selvfølgelig mere.. ala Martin B - agtig.
Vi siger vi er dårlige - lad os prøve at bygge noget nyt op. Vi har rigtigt nok ingen anelse om hvordan det kommer til at se ud men vi ved at det vi laver lige nu ikke virker. Og da din løsning til at få holdet og Messi til at fungere igen er ved at omringe ham med "kvalitet" så ved vi også at dette ikke kommer til at ske. Vi har i hvert fald næppe økonomien til at hente kdb, ney og hvem du ellers mener vi skal hente for at få Messi til at fungere. Og aguero ændre intet.
Problemet er at Messi *er nødt til* at spille både midtbane og angreb, og lave assisten for at vi kan skabe noget overhovedet, og for at vi kan få nogle mål.
Problemet kan ligeså vel være at messi vil de ting. Hvad ville der ske hvis Pedri og de jong fik mere offensivt ansvar? Vi ved det ikke. Vi ved heller ikke hvad det ville betyde hvis vi spillede med et mere løbestærkt angreb.

For mig at se argumenterer du for status quo. For at fortsætte det samme vi har set de seneste år i et håb om at vi måske kan vinde ligaen. Jeg vil langt hellere at vi tager en chance og begynder på det som vi alle ved vil ske.
Fair nok, Piq.. det er din mening og din vinkel på at resette holdet og håbet er at det virker bedre end nu og derfra kan holdet bygge på - istedetfor at lappe på det gamle.. det er en pointe jeg udemærket forstår og respekterer.

Jeg mener blot at Messi ikke er "over the hill" og stadig en af de allerbedste i verden og har så meget kvalitet at alle andre ser middelmådige ud ved siden af ham, og derfor mener jeg at vi stadig skal have ham på holdkortet et par sæsoner til, både for hans eventyrlige spilkvaliteters skyld, og af ren og skær respekt for ham.

Lad Messi være en del af overgangsfasen hvor de nye : Trincao, Fati, Dembele, Pedri og Konrad kan udvikle sig sammen med Messi og lære af ham mens vi udfaser Messis rolle, mens han spiller færre og færre kampe hvis han falder i niveau.. Hvis han holder dette niveau længere skal han da bare blive ved indtil det sker jo.

Aguero er en "lappeløsning" på 9'ern - smid Griez, Coutinho og Martin B væk - og det er kun for at have en super joker istdet for disse spillere, en der kan indgå i et sammenspil med Messi fra dag et, en der kender La Liga, en der kan lave mål.

Og imens vi gør dette over et par sæsoner, fokuserer vi på at få hentet forsvaresspillere: Backs og CB'er, samt en erstatning for Busquets..

Når så Messi og Aguero stopper om 2 sæsoner har et et komplet hold - et udviklet angreb hvor de nye har fået spilletid og udviklet sig og er blevet ældre og kender til spillestilen etc, samt et godt forsvar og en midtbane der fungerer.. SÅ kan vi sige farvel til verdens bedste spiller igennem historien på en værdig måde samt have et hold opbygget til derefter.

Det er forskellen på din model og min model.

Begge kan fungere, eller ikke, vi ved det ikke, men jeg foretrækker min model.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MarkMenace skrev:
ons feb 17, 2021 11:04 am
SpillerSomMESSI skrev:
ons feb 17, 2021 10:26 am
Ja "de (vil) søge ham, som en baby med sin mors bryst." da han er den eneste der kan skabe et angreb og afslutte angrebet i øjeblikket.

Jeg kan, i min vildeste fantasi, ikke fatte at flere her mener at Messi er problemet på et idefattig hold uden tekniske spillere der kan spille i små rum og sætte flere modstandere, udover engang imellem Demb og Trincao.. Messi er lige nu den eneste *løsning* vi har på disse problemer...

Problemet er at Messi *er nødt til* at spille både midtbane og angreb, og lave assisten for at vi kan skabe noget overhovedet, og for at vi kan få nogle mål.

Det er jo derfor de søger ham.. Demb søger ikke Messi, Trincao søger ikke Messi partout, men det løber godt nok ud i sandet 70% af det de laver..

Messi går ned på midtbanen og spiller 1 - 2 med Bus, Pedri eller De Jong og pludselig er der en der kan løbe i dybden og modtage en klasse aflevering, eller Messi selv løber frem og spiller 1 - 2 foran feltet indtil der er en åbning som han kan sætte en medspiller op til..

I siger ligesom dette: "Vi er dårlige.. lad os komme af med vores angrebs drejningspunkt, La ligas bedste spiller, vores størte måltyv og bedste iscenesætter - og lad de andre der ikke kan sætte et angreb samme spille, fordi de løber jo mere end Messi og hvis han ikke var der så bliver de pludselig bedre"

Her er hvad der sker uden Messi.. vi bliver *markant* dårligere på alle parametre, undtagen den der spiller i stdetfor Messi, løber jo selvfølgelig mere.. ala Martin B - agtig.
Messi er ikke et problem i sig selv. Messi er vores klart bedste offensive kort. Men jeg vil mene det også er en hæmsko.
At overlade alt offensivt initiativ til Messi i årevis, har sat sig så dybt i flere spillere. De Jong tager raids, men ingen løber med, for de tror ikke rigtig på det, hvis ikke det Messi der driver bolden.
Grissen løber dybt, men ingen slår afleveringen. Dembele går til baglinjen, og hvis han er heldig, så er De Jong nået frem i feltet, ellers skal han lave skudfinte og spille tilbage til Messi.
Men du har vel set holdet spille uden Messi.. enough said.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1457
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 389 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af SIOUX »

SpillerSomMESSI skrev:
ons feb 17, 2021 10:26 am
Ja "de (vil) søge ham, som en baby med sin mors bryst." da han er den eneste der kan skabe et angreb og afslutte angrebet i øjeblikket.

Jeg kan, i min vildeste fantasi, ikke fatte at flere her mener at Messi er problemet på et idefattig hold uden tekniske spillere der kan spille i små rum og sætte flere modstandere, udover engang imellem Demb og Trincao.. Messi er lige nu den eneste *løsning* vi har på disse problemer...

Problemet er at Messi *er nødt til* at spille både midtbane og angreb, og lave assisten for at vi kan skabe noget overhovedet, og for at vi kan få nogle mål.

Det er jo derfor de søger ham.. Demb søger ikke Messi, Trincao søger ikke Messi partout, men det løber godt nok ud i sandet 70% af det de laver..

Messi går ned på midtbanen og spiller 1 - 2 med Bus, Pedri eller De Jong og pludselig er der en der kan løbe i dybden og modtage en klasse aflevering, eller Messi selv løber frem og spiller 1 - 2 foran feltet indtil der er en åbning som han kan sætte en medspiller op til..

I siger ligesom dette: "Vi er dårlige.. lad os komme af med vores angrebs drejningspunkt, La ligas bedste spiller, vores størte måltyv og bedste iscenesætter - og lad de andre der ikke kan sætte et angreb samme spille, fordi de løber jo mere end Messi og hvis han ikke var der så bliver de pludselig bedre"

Her er hvad der sker uden Messi.. vi bliver *markant* dårligere på alle parametre, undtagen den der spiller i stdetfor Messi, løber jo selvfølgelig mere.. ala Martin B - agtig.
Spot on 👌👍

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af JonasV »

Jeg kan sgu ikke rigti' mærke noget.

Billede

:cry:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af SpillerSomMESSI »

JonasV skrev:
ons feb 17, 2021 11:22 am
Jeg kan sgu ikke rigti' mærke noget.

Billede

:cry:
Arrhhh.. Kan du virkelig sige at du ikke kan føle dette:

--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Problemet med din model er at det er den vi har set blive forsøgt over de seneste mange år. Messi har været det ubestridte omdrejningspunkt lige siden ney smuttede og lige meget hvordan man vender og drejer den så virker det ikke. Vi bliver ikke bedre. Messi bliver heller ikke bedre.

Bare det at du nævner aguero viser mig at du er ude efter komplet status quo. Intet vil ændre sig. Messi vil stadig dominere vores offensiv. De andre spillere vil stadig skulle tilpasse sig Messi. Der vil blive taget ansvar fra dem. Vi vil stadig ikke have et helt hold der presser.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Antimadridista »

JonasV skrev:
ons feb 17, 2021 11:22 am
Jeg kan sgu ikke rigti' mærke noget.

Billede

:cry:
Du drikker for lidt....

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics

Fed analyse hvis man vil have et overblik over hvordan barca kan se ud uden Messi. Det bliver ikke nødvendigvis bedre men det bliver anderledes. Og vi ville kunne ordnet et af vores største problemer - holdets struktur.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster