16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »



Jeg kan godt lide disse udtalelser fra Koeman. Hermed ikke sagt at han taktisk var god i går men det viser at man har en god fornemmelse af hvor holdet står. Ikke alt det der “vi er verdens bedste hold” pis som vi har hørt på de seneste sæsoner efter store nederlag. Jo flere gange det bliver sagt jo flere fans forstår vores situation.

Det er en proces, det tager tid og vi er langt fra at kunne spille med om cl. Længere er den virkelig ikke. Man skal købe klogt og ellers satse på la masia. Det er vejen tilbage.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af VicValde »

Barcelona skal igennem en rekonstruktion. Ved ikke om i har bemærket det, eller ved hvad det betyder. Jeg gjorde ikke selv indtil jeg var igennem det med nogle af mine kunder under Covid.

Hvis det er sandt, at der skal en rekonstruktion til, så skal Barca ud og lave aftaler med samtlige kreditorer om at få eftergivet en del af gælden. Kan man ikke opnå det, kan kreditorerne erklære Barca konkurs.

Der bliver selvfølgelig lavet de nødvendige aftaler, fordi kreditorerne formentlig stadig ønsker at have Barca som kunde, når tingene vender. Men går ledelsen samtidig ud og investerer, vil det sende et meget uheldigt signal.

Personligt tror jeg, at man kommer til at dække hullet med Messis lønkroner, og det bliver rekronstruktions-planen lavet med udgangspunkt i.

Generelt er Barcelona langt mere ude at skide økonomisk end jeg hvert fald havde tænkt over. Så dårlig ledelse længe leve!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Madameskrald »

Enig... evt. salg kommer formentligt til at sække gældsposter snarere end finansere ny indkøb - men meget afhænger selvfølgelig af se store kreditorers velvilje - de er naturligvis også interesserede i, at klubben i en eller anden grad forbliver konkurrence dygtige.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Norbit skrev:
ons feb 17, 2021 1:29 am
Vi har kæmpe problemer - det er tydeligt for enhver. Vores midtbane fylder simpelthen for lidt. Messi falder ud i de her store kampe fordi vi ikke har andre der kan finde åbninger. Han skal agere 6'er, 8'er, 10'er og 9'er for at vi kommer til nogen chance overhovedet.

Ved Griezmanns chance var det Messi der startede det hele. Det samme gælder for Dembeles chance. Ved straffesparket var det igen igen Messi med en bold til De Jong. Dembele og Griezmann fylder alt for lidt sammen med Pedri og Busquets. Den eneste som kan være sin indsats godkendt er De Jong i min optik. Den knægt forsøger!

Kunne det måske være en idé at prøve med en Kante fra Chelsea. Ser ud til at han er lidt ude i kulden - også hvis han ikke var, så er det hans sidste chance for at komme til en rigtig topklub. Han fylder på midtbanen, både defensivt og sågar offensivt. Jeg elsker simpelthen den mand!

Griezmann skal bare videre. Sorry for mit hate. Han duer ikke på den position og slet ikke på det her hold. Så snart Fati er tilbage, så er det hans position.

Den nye præsident skal virkelig tænke sig godt om, ellers kommer den her klub i virkelig store problemer.
Det er spot on.. ingen skaber noget som helst når vi har bolden! Der er kun Messi, som skal agere midtbane og angreb på samme tid, og har slet ikke kræfterne til dette.
Og når han sætter noget op så løber det ud i sandet ved Griez eller Demb...

Jeg synes dog at De Jong og Pedri prøver og prøver, men der mangler en Fati, Neymar, Aguero type som kan noget på egen hånd i de små rum og skabe spillet. Og samtidig er det tydeligt at Busquets ikke fylder nok defensiv og er for langsom i sine løb.

Forsvaret er også helt væk! Pique, Lenglet, Firpo, Umtiti og Mingueza har ikke niveauet.

Kunne godt se os være konkurrencedygtige i et par sæsoner med opstillingen herunder, i LIGAEN, vel at mærke! Hvor man samtidig skal lede efter de rigtige til at tage over efter Messi og Aguero:
Griez skal sælges - Demb vi altid være en joker og hvis han ikke havde været så dyr så gør det det ok nu i denne sæson og har stadig et stort potentiale.

-------------- Stegen ---------------
--Dest --- Aroujo ---XX ---Alba--
----De Jong -- XX -----Pedri------
---- Trincao ------Aguero---------
----------- Messi -------------------

Men det er klart at dette hold ikke kan konkurrere i CHL.. Hvis vi skal op på det niveau skal vi enten have Pep tilbage som kan indføre en spillestil som i City hvor de ikke bliver løbet over ende af modstanderen - selvom Citys spillere ikke er fysisk overlegne, de er blot meget bedre trænet i de rigtige løb/spillemønstre.
Ellers skal vi have spillertyper ala Liverpool, Bayern, PSG hvor alle er fysisk stærke og meget løbestærke og kan holde intensiteten i 90 minutter mod tophold.

Jeg vil hellere have City modellen, men vi har ikke træneren og heller ikke spillerne til det, og tror den model er meget sværere at indføre end den fysiske model.. hvor det seværdige bold dog kommer til at lide overfor et fysisk udtryk.

Den er svær!
Senest rettet af SpillerSomMESSI ons feb 17, 2021 8:52 am, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Og så skal vi huske på at man næppe kommer til at se de samme transfersummer som tidligere. Man vil kunne få mere for mindre.

Jeg er nervøs for økonomien men jeg er mere nervøs for om de rigtige beslutninger bliver taget omkring truppen. Vi har som sagt, imodsætning til feks real, en god ung stamme af spillere. Der skal bygges på omkring dem. Men det er svært og det kræver man har en plan. Noget som vi ikke har haft i mange sæsoner efterhånden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

At satse på Messi og aguero ville være decideret hovedløst.

Og når man tænker på at griez bliver spillet ude af position så må man sige at han præsterer på et vanvittigt niveau set på mål og assist. Forestil jer Messi på venstrekant med de defensive pligter...

Vores problem handler i langt højere grad om at Messi står for 90% af vores offensiv. Hvordan vi ville spille hvis ansvaret blev fordelt og taktikken ændret ved vi ikke. Men jeg ved at det ikke længere fungerer med Messi som det altoverskyggende omdrejningspunkt. Det har vi sådan ca 5 års “beviser” på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
ons feb 17, 2021 8:51 am
At satse på Messi og aguero ville være decideret hovedløst.

Og når man tænker på at griez bliver spillet ude af position så må man sige at han præsterer på et vanvittigt niveau set på mål og assist. Forestil jer Messi på venstrekant med de defensive pligter...

Vores problem handler i langt højere grad om at Messi står for 90% af vores offensiv. Hvordan vi ville spille hvis ansvaret blev fordelt og taktikken ændret ved vi ikke. Men jeg ved at det ikke længere fungerer med Messi som det altoverskyggende omdrejningspunkt. Det har vi sådan ca 5 års “beviser” på.
Messi + Aguero ville være en løsning der kan holde os konkurrencedygtige i LIGAEN, imens man finder erstatninger for de 2.. CHL vil ikke være aktuelt de næste par sæsoner alligevel, og vi har ikke penge til at købe fuldblods erstatninger.

Griez har endnu ikke vist at han kan spille Messis position i nogen som helst af de kampe hvor Messi ikke spillede.
Problemet med at Messi står for 90% af offensiven er jo at *ingen af de andre* KAN! vi har Trincao, De Jong, Demb som potentielt *kan* skabe noget med der er alt for langt mellem snapsene.. selv i en rigtig dårlig kamp - giv Messi bolden og hokus pokus - som i går - skaber han 3 chancer der burde have givet mål,,, altså hvis man havde en målscorer / medspiller som Neymar eller Aguera.

Det er ikke Messi og Aguero vi skal *bygge* på, men uden penge ville de to stadig kunne gøre os konkurrencedygtige i ligaen et par sæsoner mens vi styrker forsvaret og midtbanen istedet for.. hvad har vi så om et par år: En færdigudviklet Ansu, Demb og trincao og måske Konrad som tager over for Messi og aguero, og samtidig har vi styrket os på de mest udsatte positioner : forsvaret og den defensive midtbane.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Messi + Aguero ville være en løsning der kan holde os konkurrencedygtige i LIGAEN, imens man finder erstatninger for de 2.. CHL vil ikke være aktuelt de næste par sæsoner alligevel, og vi har ikke penge til at købe fuldblods erstatninger.
Så vi skal fortsætte med lappeløsninger? Vi skal fortsætte med at give 2 gamle spillere en enorm løn? For mig at se rykker det os ingen steder. Vi vil ikke kunne hente spillere og Messi vil stadig fylde ekstremt meget offensivt hvilket vil tage ansvar fra unge spillere.
Griez har endnu ikke vist at han kan spille Messis position i nogen som helst af de kampe hvor Messi ikke spillede.
Problemet med at Messi står for 90% af offensiven er jo at *ingen af de andre* KAN! vi har Trincao, De Jong, Demb som potentielt *kan* skabe noget med der er alt for langt mellem snapsene.. selv i en rigtig dårlig kamp - giv Messi bolden og hokus pokus - som i går - skaber han 3 chancer der burde have givet mål,,, altså hvis man havde en målscorer / medspiller som Neymar eller Aguera.
Han har vist at han ikke kan spille pladsen som Messi. Så hvad med at man man giver ham mulighederne for at spille pladsen som han vil? Det har vi ikke set nok og slet ikke over en længere periode. Taktikken er i høj grad lagt for at give Messi de bedste muligheder og det mener jeg er en klar fejl. Det virker ikke længere. Og det har det ikke gjort længe. Heller ikke med suarez og ney. Hvorfor det skulle blive bedre med en gammel aguero ved jeg ikke.

For mig handler det ikke om at spillere som Griez, demb, trincao, ansu ikke har niveauet - det handler om at hele taktikken er forkert offensiv. Vi har ingen anelse om hvad der kommer til at ske ved at prøve noget nyt. Men det er den vej det går og vi kan ligeså tage næste skridt.
Det er ikke Messi og Aguero vi skal *bygge* på, men uden penge ville de to stadig kunne gøre os konkurrencedygtige i ligaen et par sæsoner mens vi styrker forsvaret og midtbanen istedet for.. hvad har vi så om et par år: En færdigudviklet Ansu, Demb og trincao og måske Konrad som tager over for Messi og aguero, og samtidig har vi styrket os på de mest udsatte positioner : forsvaret og den defensive midtbane.
Vi kan også bare give de spillere chancen for at folde sig ud i et system der matcher deres styrker. Så kan de blive ledet af en af de mest uselviske superstjerner i griez og jeg tror sagtens det hold vil kunne spille med om ligaen. Det kræver nogle nye taktiske ideer men man ville have andre muligheder og man kan feks begynde at arbejde mere med pres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
ons feb 17, 2021 1:37 am
Noget jeg har tænkt på, er, hvor meget Barca mister økonomisk ved at Messi smutter. Den del burde man have med. Så ja, man står over for nogle virkelige svære valg.
Tror jeg er et væsentligt bagvedliggende argument, som mange allerede har tanke på ift Messi.

Men om 2-3 år er det slut alligevel. Så forhåbentlig for alle parter, er det farvel til sommer.

Plus busq og et par stykker mere

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Det er slut nu. Det var også slut sidste år. Vi har ikke længere holdet der kan få det bedste ud af Messi og vi spilder tid på at prøve alligevel.

Vi skal videre og bygge noget nyt op. Og det er svært at gøre uden man fjerner det altoverskyggende stjerne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Antimadridista »

Der kommer mange udmærkede indspark herinde.

Et hovedelement ved kampen i går, var godt nok også en Mbappe på et niveau, jeg i hvert fald, ikke har set, måske overhovedet før!!!
Syntes han halv ofte har skuffet en smule, af hvad jeg har set, men i går, var det jo et niveau HELT deroppe!!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Piquénbauer »

Han var fantastisk! Hvor ville jeg ønske at han ikke havde den vamle Ronaldo udstråling. Men det har han og jeg har virkelig svært ved at synes om ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
ons feb 17, 2021 9:37 am
Han var fantastisk! Hvor ville jeg ønske at han ikke havde den vamle Ronaldo udstråling. Men det har han og jeg har virkelig svært ved at synes om ham.
Men spiller go’ bold ;-)

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
ons feb 17, 2021 8:02 am


Jeg kan godt lide disse udtalelser fra Koeman. Hermed ikke sagt at han taktisk var god i går men det viser at man har en god fornemmelse af hvor holdet står. Ikke alt det der “vi er verdens bedste hold” pis som vi har hørt på de seneste sæsoner efter store nederlag. Jo flere gange det bliver sagt jo flere fans forstår vores situation.

Det er en proces, det tager tid og vi er langt fra at kunne spille med om cl. Længere er den virkelig ikke. Man skal købe klogt og ellers satse på la masia. Det er vejen tilbage.
Hvad er det for nogle to måneder han refererer til? Han har været her siden i sommers, han har været her i over et halvt år, han har ikke vist fremgang eller spil der på nogen måde giver ro i maven. To måneder?
Allez...

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Paris Saint-Germain

Indlæg af MarkMenace »

Ift. kampen tror jeg det havde gavnet hvis Griezmann og Dembouz havde skiftet side forholdsvis hurtigt. Tror vi havde været langt mindre sårbare i højre side.

ift. fremtiden håber jeg på der ikke kommer flere lappe løsninger! Med lappeløsninger på midtbanen havde vi aldrig haft en den Pedri vi har idag. En lappeløsning i angrebet kan forhindre en udviklingen af Trincao, Dembouz eller Ansu.
Vi må bare indstille os på et par trofæløse sæsoner, men komme sundt og styrket på den anden side.

Den måde det franske landshold spiller på, viser at Griezmann sagtens kan være et offensivt omdrejningspunkt - godt nok ikke som Messi, men det er heller ikke det eneste rigtige.

Dembouz------Griez------Trincao/Ansu
------------Ansu/Depay/9'er-------------

Vi har en solid grundstamme af store talenter på flere positioner. De skal ikke søge andre græsgange pga. manglende spilletid pga. aldrende lappeløsninger, som måske vil give 4-10 point ekstra i ligaen en enkelt sæson.

Denne sæson er vores trup piv tynd, kampprogrammet tættere end nogensinde. Selvom vi fans ved at truppen ikke er til det, så forventer vi 3 point hver gang. Resultatet? Koeman kører på den samme start 11, da alternativerne ikke er bedre, og det er hans eneste måde ikke at være fortid. Koeman har skreget efter en 9'er og en CB. Vi dømmer derfor en træner, som spiller på en måde, med et spillerudvalg han gerne ville anderledes. Truppen roser ham. Træningspas ser intense ud. Vi fans skriger efter spillestil. Han havde en idé til en spillestil, men når materialet ikke kan praktisere det, er det svært at omstille sig.

Vi har materialet til at kunne spille uforudsigeligt angrebsspil, men jeg tror så længe Messi løber rundt derinde, så vil de søge ham, som en baby med sin mors bryst.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster