Gerard Piqué Bernabeu

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Antimadridista »

kklaus skrev:
man feb 01, 2021 11:21 pm
Han vil gerne sludre med Ney ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Piquénbauer »

Ham og araujo... Mums.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 02, 2021 11:18 am
Ham og araujo... Mums.
Umtiti har da gjort det meget fint de sidste par kampe? (Bedre end Lenglet)
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Piquénbauer »

Pique er stadig en langt bedre cb end umtiti.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 02, 2021 11:44 am
Pique er stadig en langt bedre cb end umtiti.
Ja jeg er enig, tror man kan sige at Pique er verdensklasse 60 % af tiden, over middel 20 % og dårlig 20 %
Umtiti er vel ca verdensklasse 20 % af tiden, over middel 40 % og under middel 40 %

I runde tal.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 02, 2021 3:32 pm
Hvad sker der for 80/90'er shortsene?

Umtiti lige inden VM var på niveau med Piques top niveau IMO - lige nu er han nogetrusten, men er på trods vores andet stærkeste kort; overgået af en flyvende Araujo.

Hvis Umtiti fortsætter sin opadgående formkurve, så ser jeg over Umtiti og Araujo som et virkeligt stærkt makkerpar, hvor det på kort sigt nok er Umtiti og Araujo, som skal kæmpe om pladsen ved siden af Pique i idealopstillingen.

Helt usædvanligt kan vi ende med et luksus problem i det centrale forsvar med Lenglet og Mingueza som udemærkede 4/5 valg.

Økonomisk vil Umtitis potentielle genopstand være som kaldt fra himlen, da vi derved kan fokusere investeringerne omkring venstre back, defensiv midt og en mere regulær 9'er.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Piquénbauer »

Garcia kommer til og derfor mener jeg umtiti skal videre. Han er løntung og jeg stoler ikke på hans helbred. Det gør klubben hele ikke hvilket var ret tydeligt med sidste læk omkring garcia. Men han må meget gerne spille godt de næste måneder så han kan blive sendt videre.

Omkring pique så er araujo tæt på den perfekte partner idet han er hurtig, aggressiv og god 1 mod 1. De 2 kan blive gode sammen og så kan garcia forhåbentligt overtage på sigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 02, 2021 7:39 pm


Omkring pique så er araujo tæt på den perfekte partner idet han er hurtig, aggressiv og god 1 mod 1. De 2 kan blive gode sammen og så kan garcia forhåbentligt overtage på sigt.
Den plan tilslutter jeg mig.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 02, 2021 7:39 pm
Garcia kommer til og derfor mener jeg umtiti skal videre. Han er løntung og jeg stoler ikke på hans helbred. Det gør klubben hele ikke hvilket var ret tydeligt med sidste læk omkring garcia. Men han må meget gerne spille godt de næste måneder så han kan blive sendt videre.

Omkring pique så er araujo tæt på den perfekte partner idet han er hurtig, aggressiv og god 1 mod 1. De 2 kan blive gode sammen og så kan garcia forhåbentligt overtage på sigt.
Den plan mangler blot en venstrefodet midtstopper, at både Araujo og Garcia udviklet sig til verdensklasse niveau og en villig aftager til Umtitis løn.

Det er lidt risikabelt, at satse på en aldrende Pique og to rookies på dette niveau i Araujo og Garcia.. Lenglet eller Umtiti bør indtænkes i planen, hvis man ikke endnu engang skal tage kæmpe chancer med planlægning af truppen, og af de to besidder Umtiti helt klart det højeste top niveau.

Tålmodigheden med klubbens spillere er til at overse.. for måneder siden var den overvejede del af dette Forum ved at sende Dembele videre. Nu er størstedelen vendt!

Ps. Jeg er ikke helt med ifht. lækket, som du henviser til. Klubben i form af den siddende sportschef? Koeman syntes ikke at have mistet alt tillid til Umtiti - tager man de seneste kampe i betragtning.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Gode pointer Madameskrald.. imo selvom Lenglet er venstrefodet bør det være ham vi prøver at sælge i stedet for Umtiti, da Lenglets top niveau er latterlig og bund niveau er Espanyol niveau.

Umtiti har potentialet til at spille sig op op det niveau han havde før vm.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Piquénbauer »

Man behøver ikke en venstrebenet cb. Bevares det er da et plus men vi har gjort det ret godt uden en tidligere. Det handler mere om et godt partnerskab.

Som araujo har spillet så kan han sagtens danne par med pique. Og garcia kan så langsomt spilles ind. Bliver de verdensklasse? Det ved jeg ikke men på nuværende tidspunkt kan de ligeså godt spille som umtiti og lenglet.

Det handler desuden ikke så meget om tålmodighed med umtiti. Jeg er og har altid været kæmpe fan af umtiti men hans knæ er dårligt (hvorfor Koeman ikke stoler på hans helbred - det ved vi fra lækket). Det kombineret med en høj løn er nok til at jeg vil sige farvel.

Lenglet kan så blive. Jeg er fint tilfreds med pique, lenglet, araujo og garcia.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 02, 2021 10:48 pm
Man behøver ikke en venstrebenet cb. Bevares det er da et plus men vi har gjort det ret godt uden en tidligere. Det handler mere om et godt partnerskab.
Enig
Som araujo har spillet så kan han sagtens danne par med pique. Og garcia kan så langsomt spilles ind. Bliver de verdensklasse? Det ved jeg ikke men på nuværende tidspunkt kan de ligeså godt spille som umtiti og lenglet.
Du er klar over, at Pique er 34 år ikke? Altså vil han blive mere og mere uaktuel, hvorfor vi potentielt hurtigt står med et gevaldigt erfaringsgap med Garcia, Araujo og Lenglet (Lenglet som det yderste mandat) - der ville en VM vinder altså pynte.
Det handler desuden ikke så meget om tålmodighed med umtiti. Jeg er og har altid været kæmpe fan af umtiti men hans knæ er dårligt (hvorfor Koeman ikke stoler på hans helbred - det ved vi fra lækket). Det kombineret med en høj løn er nok til at jeg vil sige farvel.

Lenglet kan så blive. Jeg er fint tilfreds med pique, lenglet, araujo og garcia.
Du missede lige at linke til lækket, og forklare hvordan vi skal komme af med en spiller med en meget høj løn og et dodgy knæ..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Piquénbauer »

Du er klar over, at Pique er 34 år ikke? Altså vil han blive mere og mere uaktuel, hvorfor vi potentielt hurtigt står med et gevaldigt erfaringsgap med Garcia, Araujo og Lenglet (Lenglet som det yderste mandat) - der ville en VM vinder altså pynte.
Ja men vi skal stadig tænke på økonomien. Umtiti får en enorm løn og hvis han ikke spiller hver eneste kamp så skal han videre. Vi har ikke råd til at have en spiller som ham siddende på bænken.

Vi er i en fase med genopbygning. Det kræver unge spillere der får chancen. Derfor har jeg det også ok med nævnte spillere og så enten et køb eller en spiller fra la masia om et par sæsoner.
Du missede lige at linke til lækket, og forklare hvordan vi skal komme af med en spiller med en meget høj løn og et dodgy knæ..
https://www.google.dk/amp/s/amp.sport.e ... a-11485870

Hvordan vi skal komme af med ham ved jeg ikke. Men en god halv sæson hos os nu kan sikkert få en klub til at tage en chance.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Madameskrald »

Artiklen beskriver jo blot, at Planes tilsyneladende har talt for en Januar signing af Garcia, da man pt. (fremod April) ikke stoler tilstrækkeligt på Umtitis knæ til, at han kan udgøre en central del af en tremandsrotation - det er vel ikke mærkeligt alt den stund, at Umititi fortsat er i en genopbygningsfase.

Ergo er der intet, der taler for, at man på længere sigt ikke stoler/håber på Umtiti, og at Koeman ikke har tillid til hans kvaliteter (og hans prioriteter den seneste tid kunne endda indikere det modsatte).

Anyway, vi skal ikke nødvendigvis blive enige.. Jeg spekulerer i, at Koemans træningsmetoder er gode for truppens glasben i form af Dembele og Umtiti > det kunne de seneste måneder tyde på.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster