10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Er det ikke lidt underligt at diskutere Messi i den her sammenhæng? Det er vel ledelsen, der er problemet? Og ja, det er en enorm kontrakt, men Messi står jo også for en enorm indtjening samt alt det andet, verdens bedste etc. Måske er problemet lidt fremadrettet? Alder, gæld, efter pandemi(hvordan kommer det til at se ud økonomisk og sportsligt osv.), om man vil forlænge med ham eller sende ham af sted? Hvis man skal beholde ham, så skal han væsentligt ned i løn mv.? Men sådan som jeg ser det, kan jeg ikke rigtigt beskylde Messi for noget. Det er jo bare dårlig ledelse, hvis man mener, at kontrakten er helt ude af proportioner?

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
man feb 01, 2021 1:45 pm
Madameskrald skrev:
man feb 01, 2021 10:20 am
SpillerSomMESSI skrev:
man feb 01, 2021 12:01 am
Smiley med rullende ‘a hvad’ øjne.
Det er jo det, at du og flere herinde agiterer for...

Såfremt penge virkeligt er sekundært for Messi, da han vil bare vil vinde titler, så kunne han da rigeligt stille sig tilfreds med 50 % mindre i løn (og dermed skabe økonomi til øvrige spillerinvesteringer).

Han har jo ikke nægtet at modtage en loyalitetsbonus mv. - argumenterne for Messis uskyld er godt nok blåøjede!
Læs hvad du selv skriver.. der er hverken hoved eller hale i det i forhold til om Messi har været pengegrisk i sin karriere og - sådan som nogle argumenterer - ALDRIG i livet vil gå med til at lave en ny kontrakt hvor han går ned i løn.

Du skriver et eller andet med at Messi burde have forlangt noget ala, "nej tak til det du tilbyder mig der, hr præsident, brug dog pengene på at købe bedre spillere", alt imens præsidenten køber spillere for milliarder i Cou, Griez og Demb for eksempel.. i det øjeblik præsidenten tilbyder Messi en kontrakt med div. bonusser.

Og så skriver du noget med at "argumenterne for Messis uskyld er godt nok blåøjede!"

Messi uskyld??? Hvad snakker du om.. Handler denne debat om - om Messi er *skyldig* i noget strafbart?

Igen - med de rullende øjne herfra.
Jeg har ikke sagt, at han er pengegrisk, men jeg er yderst skeptisk omkring præmissen, at lønniveauet er sekundært for Messi - i så fald burde han da have handlet anderledes.

I øvrigt har vi vist noget historik galt i halsen her.. Barcelona havde lige solgt Neymar, og købt Dembele, så Coutinho og Griezman lå fremme i tiden.

Og ja, hvis den præsenterede præmis er korrekt (jf. at Messi primært var/er interesseret i titler; hvad skal han så bruge 4 millarder ekstra til), så ville han da have et kæmpe incitetament til at gå ned i løn, og dermed optimere klubbens mulighed for at øge talentpuljen på holdet og dermed chancerne for titler.

Og skyld var ikke ment i juridisk forstand - men der er herinde en klar tendens til, at man (fra mit perspektiv ureflekteret) holder Messi over alt kritik, men Messi er altså en del af den negative udvikling hold og klub har været i gennem, om det passer ind i ens verdensbillede eller ej.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kan ikke være mere uenig. Messis kontrakt er selvfølgelig lavet efter den præmis at han er historiens bedste, genererer omsætning for Barca som ingen anden, bringer titler, sponsorer og turisme som ingen anden.

https://www.sport.es/en/news/barca/joan ... e-11490215

Der er forskellige beregninger der viser at han selv med den løn han får generer plus på bundlinjen.

Og så har han for øvrigt ikke klaget over hverken at gå ned i løn pga corona og heller ikke klaget over at klubben skylder ham en hulens masse penge.

https://www.marca.com/en/football/barce ... b4589.html

Hele denne debat skyldes at nogle mener at Messi ikke vil lave en ny kontrakt hvor han tjener mindre end nu... jeg siger det får vi at se.

Han er nok klar over klubbens økonomiske situation, og ligesom han indtil videre har gået ned i løn og ikke fået udbetalt det han skulle, uden at have ytret noget som helst om det i pressen, så må vi give han the benefit of the doubt om han ikke vil skrive kontrakt til en mindre løn når vi kommer dertil.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mésqueunclub »

Han har alligevel så mange penge, så at gå ned i løn tror jeg ikke er et stort problem for ham. Desuden så har han masser af sponsoraftaler så jeg tror ikke han går fallit lige foreløbig.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Mésqueunclub skrev:
tirs feb 02, 2021 7:46 pm
Han har alligevel så mange penge, så at gå ned i løn tror jeg ikke er et stort problem for ham. Desuden så har han masser af sponsoraftaler så jeg tror ikke han går fallit lige foreløbig.
Enig, det vigtigste for klubben imo er at han bliver... sportslig og økonomisk mener jeg at det er det bedste, men jeg kan også se meningen i at sige farvel til ham til sommer og starte forfra med et nyt projekt. Han har få år tilbage på den absolutte top, men så længe han er der er magien der, og det betyder mega meget for mig.

Min allerførste Barca trøje har nr 19 på ryggen med guldbogstaver og er købt i 2006, så jeg er følelsesmæssig engageret i den spiller, som jeg aldrig har været før. Brian Laudrup, Rigtige Ronaldo, Ronaldinho og Romario er de eneste der kommer i nærheden af Messi rent følelsesmæssigt for mig.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mésqueunclub »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 02, 2021 9:57 pm
Mésqueunclub skrev:
tirs feb 02, 2021 7:46 pm
Han har alligevel så mange penge, så at gå ned i løn tror jeg ikke er et stort problem for ham. Desuden så har han masser af sponsoraftaler så jeg tror ikke han går fallit lige foreløbig.
Enig, det vigtigste for klubben imo er at han bliver... sportslig og økonomisk mener jeg at det er det bedste, men jeg kan også se meningen i at sige farvel til ham til sommer og starte forfra med et nyt projekt. Han har få år tilbage på den absolutte top, men så længe han er der er magien der, og det betyder mega meget for mig.

Min allerførste Barca trøje har nr 19 på ryggen med guldbogstaver og er købt i 2006, så jeg er følelsesmæssig engageret i den spiller, som jeg aldrig har været før. Brian Laudrup, Rigtige Ronaldo, Ronaldinho og Romario er de eneste der kommer i nærheden af Messi rent følelsesmæssigt for mig.
Min første trøje var hjemmebane Nr. 10 Ronaldinho også med guld skrift tilbage i 07, synd at han skulle drikke sig ned, Ronaldinho på sit topniveau er nok det bedste bold jeg nogensinde har set

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Schreuder (Assistant manager): "Messi sees everything, understands everything, and he truly keeps track of everything we try to teach the team. Pique came back from injury and I wanted to explain him a new session. Messi came to me and said: "it's not needed Alfred, I've explained him already."

"Messi, Busquets and ter Stegen are the players who reach the highest level of football in the team, also in their way of thinking."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
lør mar 06, 2021 3:22 pm
Schreuder (Assistant manager): "Messi sees everything, understands everything, and he truly keeps track of everything we try to teach the team. Pique came back from injury and I wanted to explain him a new session. Messi came to me and said: "it's not needed Alfred, I've explained him already."

"Messi, Busquets and ter Stegen are the players who reach the highest level of football in the team, also in their way of thinking."
Ter Stegen? Hmm.. Han er nok på en meget høj niveau men han laver nogle hjerneblødende afleveringer der gør mig total skør
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

"Messi stays. Don't buy any more stories."
[Sergio González]

González is Messi's close entourage

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Jeg husker det som om det var i går. Kæft jeg savner de god gamle dage

MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Ramos: "It would be an honor if Messi would sign for Real Madrid one day. We have suffered a lot from him, and we'd be happy to have him. I'd invite him to my home for a few weeks for him to feel welcome."
:mrgreen: :lol:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Der skulle komme nyheder omkring Messi her kl 15:
@marcelobechler, the journalist who broke the Neymar to PSG news and Messi news last summer, is going to be revealing ‘something big’ about Messi later today — stay tuned!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:
fre mar 12, 2021 3:29 pm
Der skulle komme nyheder omkring Messi her kl 15:
@marcelobechler, the journalist who broke the Neymar to PSG news and Messi news last summer, is going to be revealing ‘something big’ about Messi later today — stay tuned!


Lad os da ikke håbe han tager til PSG. Så ville jeg fandme miste meget for ham.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Øhhh. Nå. Det var det nyheden var... At PSG har pengene til at hente Messi...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster