10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... -anos.html

Ingen tvivl om at Messi har fortjent denne kontrakt. Men det er fuldstændig sindssyge tal det der.

Hvis han kræver noget lignende så har klubben simpelthen ikke råd til det. Og med hans alder osv så skal han ærlig talt gå markant ned i løn før det ville give mening at forlænge. At give ham en kontrakt tæt på det der kan have kæmpe konsekvenser for klubben fremadrettet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af !Option »

Det er fuldstændig vanvittige tal!

115 mill. euro i forlængelsesbonus plus 78 mill. euro i loyalitetsbonus. Det er jo totalt sindssygt! Det har kostet det samme at forlænge med en spiller som var i klubben, som det kostede PSG at købe Neymar fri nærmest. Dertil kommer den massive løn selvfølgelig oveni...

Det skriger godt nok til himlen, at man mener det har været en sund forretning at lave en sådan aftale på sigt :roll:
Rey Abi!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

Det er fuldstændig vanvittigt, at en spiller kan tjene så meget :!: :!: :!: :!: :roll:
Han er selvfølgelig fortjent mange penge, hvor hvad han har gået os, men det der er decideret klamt :eek:

Og nu hvor Messi er faldet ekstremt meget i niveau, så kan det slet ikke retfærdiggøres at han tjener SÅ meget :!:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Alt det i skriver er netop missionen som nogle i Barcas ledelse vil have os alle til at tænke ... ved at lække denne kontrakt til en avis!

Jeg synes det er fuldstændig forkastelig at en i ledelsen vil gøre dette ved den spiller som, om nogen, har været skyld i vores success over de sidste ca 15 år!

Utilgiveligt at en pro Barca avis vil offentliggøre kontrakten!

Messi og klubben har en kontrakt, og den kan de genforhandle som de har lyst, men den skal under ingen omstændigher offentliggøres som et led i at gøre deres guldæg til en pengegrisk svin.

Jeg forstår ikke hvis Messi tror at denne klub vil ham det bedste længere.. føj!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Jeg kan ikke se et eneste argument for, at en sådan kontrakt ikke skal offentliggøres (fra et fan/tilhænger perspektiv)...

Hvis Messi ikke ville opfattes, som pengegrisk (som du beskriver det), så har han haft alle muligheder for at kræve mindre - klubben har næppe opfordret ham til at kræve en loyalitetsbonus på i underkanten er en milliard kroner.

Hans interviews fra i sommer, hvor han beskrev, at han handlede til klubbens bedste - blegner noget i lyset af dette.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
søn jan 31, 2021 11:49 am
https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... -anos.html

Ingen tvivl om at Messi har fortjent denne kontrakt. Men det er fuldstændig sindssyge tal det der.

Hvis han kræver noget lignende så har klubben simpelthen ikke råd til det. Og med hans alder osv så skal han ærlig talt gå markant ned i løn før det ville give mening at forlænge. At give ham en kontrakt tæt på det der kan have kæmpe konsekvenser for klubben fremadrettet.
Mener du seriøst det?

Det vil selvsagt giver nogle problemer hierarkisk mv., når en spiller mere eller mindre får, hvad han peger på!

Dette er en af de væsentlige årsager til den ynkelige tilstand klubben er i - Messi og hans ageren er på alle måder et symptom på den underliggende sygdom, som har betyder, at klubben er spiraliseret fuldstændigt ud af kontrol...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Tror alle ville gå efter det der var muligt. Disse astronomiske tal var åbenbart mulige at nå.

Ledelsen skulle aldrig være gået med til det.

Men der er selvfølgelig flere aspekter. Hvor mange år havde Messi tilbage i 2017? Ville han ikke forlænge uden disse abnorme bonusser? Der er meget i det.

Tror man skal tænke: Ingen, som i INGEN ledelse ville nogensinde stå tilbage som den der solgte Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Madameskrald skrev:
søn jan 31, 2021 2:44 pm
Piquénbauer skrev:
søn jan 31, 2021 11:49 am
https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... -anos.html

Ingen tvivl om at Messi har fortjent denne kontrakt. Men det er fuldstændig sindssyge tal det der.

Hvis han kræver noget lignende så har klubben simpelthen ikke råd til det. Og med hans alder osv så skal han ærlig talt gå markant ned i løn før det ville give mening at forlænge. At give ham en kontrakt tæt på det der kan have kæmpe konsekvenser for klubben fremadrettet.
Mener du seriøst det?

Det vil selvsagt giver nogle problemer hierarkisk mv., når en spiller mere eller mindre får, hvad han peger på!

Dette er en af de væsentlige årsager til den ynkelige tilstand klubben er i - Messi og hans ageren er på alle måder et symptom på den underliggende sygdom, som har betyder, at klubben er spiraliseret fuldstændigt ud af kontrol...
Ja:
the pre-pandemic calculations that were made from within the club, it was estimated that Messi indeed generated approximately €300M of annual income
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af !Option »

SpillerSomMESSI skrev:
søn jan 31, 2021 1:56 pm
Alt det i skriver er netop missionen som nogle i Barcas ledelse vil have os alle til at tænke ... ved at lække denne kontrakt til en avis!

Jeg synes det er fuldstændig forkastelig at en i ledelsen vil gøre dette ved den spiller som, om nogen, har været skyld i vores success over de sidste ca 15 år!

Utilgiveligt at en pro Barca avis vil offentliggøre kontrakten!

Messi og klubben har en kontrakt, og den kan de genforhandle som de har lyst, men den skal under ingen omstændigher offentliggøres som et led i at gøre deres guldæg til en pengegrisk svin.

Jeg forstår ikke hvis Messi tror at denne klub vil ham det bedste længere.. føj!
Jeg prøver på ingen måde at få Messi til at fremstå pengegrisk. Alle vil vel forsøge at sørge for den højest mulige løn til selv, uanset om man tjener 15.000 eller 15 millioner.

Mit indlæg var ikke rettet mod Messi, men mod ledelsen som har været med til at godkende/tilbyde den slags kontrakt. Jeg går ud fra at du godt kan se det vanvittige i at tilbyde 200 (!!!) mill. euro for at blive i samme klub. Det er vitterligt en sign on fee i absurd størrelse, bare for at blive samme sted.

Jeg mener ikke ledelsen har været opgaven voksen, når de har indgået sådan en aftale. At Messi har accepteret den eller forhandlet den op for hans egen skyld, syntes jeg er svært at bebrejde ham for.
Rey Abi!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Vi har jo selv forlænget med ham næsten hvert andet år. Og hver gang, har Barto sagt, at det ikke skulle være nogen tvivl om, at verdens bedste, med længde skulle være den bedst betalte. Man kan sgu ikke sige noget til, at Messi siger ja til de der latterlige kontrakter

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Problemet er imo ikke hvad Messi har tjent - det er hvad han skal have for at forlænge.

Messi tjener mange penge. Det ved alle. Også han holdkammerater. Jeg ser som sådan intet problem i det hvilket jeg heller ikke tror de gør. Han var verdens klart bedste spiller og ekstremt vigtig for klubben både sportsligt og økonomisk.

Bevares tallene er voldsomme men for mig handler det mere om hvad det ville kræve at forlænge med ham. Og med de beløb der bliver kastet omkring og et marked der på ingen måder er hvad det har været så burde det være åbenlyst for alle at Messi skal videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

En kontrakt med verdens bedste, med længder, ja historiens bedste, spiller i 2017, uden pandemi, skulle da selvfølgelig indeholde penge der afspejler dette, så penge aldrig ville kunne lokke Messi andre steder hen.

https://en.as.com/en/2021/01/31/footbal ... 93871.html

Har Messi nogensinde været ude og sige at han overvejer at skifte klub udover i sommers hvor han simpelthen ikke troede på projektet, og følte sig snydt af præsidenten/ledelsen - ikke ligesom så mange andre spillere i.e. Wayne Rooney der går ud og siger at de vil skifte for at presse en bedre kontrakt igennem.

Har han netop ikke altid blot sagt at han vil gerne blive i klubben så længe klubben ønsker ham der, fordi han føler han står i gæld til klubben?

Lever han en flashy livsstil hvor det er tydeligt at penge betyder meget for ham, eller har han vist at familelivet og venner samt klubben er det vigtigste i livet for ham?

Klubben har derimod vist sig økonomisk uansvarlige med køb som Griezmann, Dembele og Coutinho (ja og smid Pjanic oveni også) - som jo til dels er skyld i klubbens horrible økoomiske situation, og disse spillere har jo nærmest givet klubben nada i forhold til de beløb, hvorimod Messi har leveret varen for klubben gennem hele sit liv, og er blevet trods interesse fra stort set alle klubber.

Klubben fortsætter med offentlig at svine deres guldfugl til, som theres no tomorrow ved at offentliggøre hans kontrakt! Det lugter af Bartomeu tager en sidste hævn over Messi for lige at sige - Barca's fatale økonomiske situation er Messis skyld, ikke min! - Og det piner mig at mange herinde faktisk føler det på sammen måde!
https://www.marca.com/en/football/barce ... b4597.html

I taler om en kontrakt der blev indgået med historiens bedste spiller på et tidspunkt hvor han gik fra at være 29 til 30 år gammel og var længder bedre end alle andre, og andre klubber (City og PSG) var klar, ja mere end klar, til at smide hvilket som helst astronomisk beløb for at få Messi til at skrive kontrakt med dem i stedet for. Det er denne kontrakt selvfølgelig med at at afspejle for Messi, at klubben værdsatte deres guldfugl så meget på det tidspunkt at han ikke skulle føle sig lokket af oile milliarderne, som feks Neymar jo gjorde!

På baggrud af dette har det altid været vigtigt for Barca at vise Messi at de virkelig værdsatte at han blev i klubben uden at vise interesse for at skifte, netop dette skal sådan en kontrakt afspejle.. at klubben viste ekstra værdsættelse af Messi i hans prime!


Jeg kan godt forstå hvis Messi føler at nu er dråben nået for dette Barca cirkus som han har været banner fører for gennem de sidste 10-15 år.

https://www.marca.com/en/football/barce ... b45a6.html

Come on!

Nu er hans kontrakt jo udløbet, og jeg spørger liger hele panelet her:

Vis mig lige et citat fra Messi hvor han indikerer at han ikke er villig til at gå ned i løn (som han jo allerede har gjort sammen med de andre spillere), dersom han vælger at blive i Barca og skrive ny kontrakt - men som jo logisk nok også skal afspejle at PSG og City står parat til at tilbyde ham ekstraordinær løn nu?

Show me...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af !Option »

Spillersommessi, jeg tror du misforstår en stor del af brugerne. Jeg læser det absolut ikke som om at brugerne er imod Messi i den her sag, tværtimod. Jeg læser at brugerne er imod klubbens ageren med specielt forlængelsesbonus mm., samt selvfølgelig offentliggørelsen af kontrakten som selvfølgelig må være lækket.

At Messi skulle have verdens højeste løn i 2017 tror jeg ikke der er nogen som er uenige i.
Rey Abi!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

!Option skrev:
søn jan 31, 2021 5:21 pm
Spillersommessi, jeg tror du misforstår en stor del af brugerne. Jeg læser det absolut ikke som om at brugerne er imod Messi i den her sag, tværtimod. Jeg læser at brugerne er imod klubbens ageren med specielt forlængelsesbonus mm., samt selvfølgelig offentliggørelsen af kontrakten som selvfølgelig må være lækket.

At Messi skulle have verdens højeste løn i 2017 tror jeg ikke der er nogen som er uenige i.
Ok, takker

Men hvad skulle klubben tilbyde Messi af kontrakt i 2017 som ville afspejle hans værdi .. i forhold til det Neymar blev tilbudt af PSG, hvis ikke bonus for forlængelse skulle være nærmest astronomisk højt?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

For mig handler det ikke om løn men om at vi ikke kan beholde ham. Så kan du poste det samme spørgsmål om hvorvidt han har sagt at han ikke vil gå ned i løn om og om igen. Vi ved det ikke. Vi ved heller ikke om han kræver en lønforhøjelse.

Faktum er at medmindre han vil gå markant ned i løn så kan vi ikke holde på ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster