Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Kubala, som du har hørt tidligere i denne tråd, så kan du ikke forvente, at du skriver noget (som ikke flugter med virkeligheden / din(e) opponent er uenig i), som så står uimodsagt hen, blot fordi du har givet udtryk for, at du lukker diskussionen for dit vedkommende.

Det er ganske fint, at du springer ud af diskussionen - jeg har understreget, hvorfor man bør forholde sig særdeles kildekritisk overfor Christines analyse/argumentationsrække, og det står indtil videre uimodsagt tilbage (*), hvorfor det overvældende flertal af sundhedspersonale, forskere mv., der er for en bred vaccinationstrategi må stå særdeles stærkt tilbage i billedet.

Ps. Kan du ikke poste, hvad du har skrvevet til Christine herinde, så vi har en chance for at vurdere, hvor godt det flugter med den faktiske kritik?

(*) Jeg vægter for nu ikke BobJyllands metodekritik, da den er misforstået af grunde understreget i mit indlæg rettet til ham.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
tors jan 28, 2021 9:45 am
Kubala, som du har hørt tidligere i denne tråd, så kan du ikke forvente, at du skriver noget (som ikke flugter med virkeligheden / din(e) opponent er uenig i), som så står uimodsagt hen, blot fordi du har givet udtryk for, at du lukker diskussionen for dit vedkommende.

Det er ganske fint, at du springer ud af diskussionen - jeg har understreget, hvorfor man bør forholde sig særdeles kildekritisk overfor Christines analyse/argumentationsrække, og det står indtil videre uimodsagt tilbage (*), hvorfor det overvældende flertal af sundhedspersonale, forskere mv., der er for en bred vaccinationstrategi må stå særdeles stærkt tilbage i billedet.

Ps. Kan du ikke poste, hvad du har skrvevet til Christine herinde, så vi har en chance for at vurdere, hvor godt det flugter med den faktiske kritik?

(*) Jeg vægter for nu ikke BobJyllands metodekritik, da den er misforstået af grunde understreget i mit indlæg rettet til ham.

Det jeg har skrevet til hende, er egentlig dit indlæg på sidste side, hvor du kommer med din kritik og pointer. Jeg kan vælge at springe fra, hvis jeg mener, at jeg ikke vil deltage i debatten længere. Vi vil bare køre i ring. Du må bare respektere det. Det er jo frit, om jeg vil deltage eller ej. Vi har vendt og drejet det her i næsten to uger nu. Jeg vil ikke bruge mere af min tid på at diskutere emnet.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors jan 28, 2021 10:35 am
Det jeg har skrevet til hende, er egentlig dit indlæg på sidste side, hvor du kommer med din kritik og pointer.
Jeg spurgte, om du ville poste det herinde?

Det vil fra mit perspektiv være den rette løsning, når du tager mit indlæg ud af en kontekst og bruger i en anden sammenhæng.
Kubala skrev:
tors jan 28, 2021 10:35 am
Jeg kan vælge at springe fra, hvis jeg mener, at jeg ikke vil deltage i debatten længere. Vi vil bare køre i ring. Du må bare respektere det. Det er jo frit, om jeg vil deltage eller ej. Vi har vendt og drejet det her i næsten to uger nu. Jeg vil ikke bruge mere af min tid på at diskutere emnet.
Har jeg skrevet andet, end at du gladeligt kan/må springe fra...? Jeg har i mine to seneste indlæg gjort det udtrykkeligt klart, at det er helt fint, at du springer fra diskussionen. Og det kunne jo være, at vi rent faktisk kom lidt videre, hvis du efterrationaliserede på den anførte kritik, men det har du tilsyneladende sat dig udover.

Ps. Der er i øvrigt nok mindre chance for, at du får et svar fra Christine, end hun eller BJ vinder i Lotto :angel:

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Det er hele dit indlæg, jeg har sendt hende og spurgt hende, om hun kunne give svare på det. Det lange indlæg på sidste side. Jeg har ikke prøvet at tage noget ud af kontekst. Og nej, hun kommer ikke til at svare, hvorfor skulle hun det? Hun har sikkert mega travlt.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
tors jan 28, 2021 11:09 am
Jeg har ikke prøvet at tage noget ud af kontekst.
Og alligevel har du formået det - konteksten er jo i høj grad denne tråd (den foregående debat, tidligere indlæg, tonen mv.).
Kubala skrev:
tors jan 28, 2021 11:09 am
Og nej, hun kommer ikke til at svare, hvorfor skulle hun det? Hun har sikkert mega travlt.
Hvad i alverden vil du så opnå med det?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
tors jan 28, 2021 12:06 pm
Kubala skrev:
tors jan 28, 2021 11:09 am
Jeg har ikke prøvet at tage noget ud af kontekst.
Og alligevel har du formået det - konteksten er jo i høj grad denne tråd (den foregående debat, tidligere indlæg, tonen mv.).
Kubala skrev:
tors jan 28, 2021 11:09 am
Og nej, hun kommer ikke til at svare, hvorfor skulle hun det? Hun har sikkert mega travlt.
Hvad i alverden vil du så opnå med det?
Det kan jeg ikke rigtigt se, at jeg har. Jeg kunne jo ikke henvise til hele vores diskussion på ca. 16 sider? Og hvad jeg ville opnå? Måske var min naive tanke, at hun ville svare? Hvilket desværre ikke er tilfældet, som jeg ser det nu.

Men altså, vi bliver ved med at diskutere. Jeg kan ikke se formålet med det længere.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Og jeg ved ikke, hvad du vil have af mig? Hvad skal jeg ligesom sige, så vi kan lukke debatten og komme videre?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

..and now for something completely different...

Nogen her der har erfaring med VW Up!

Jeg overvejer en 2017 Up! TSI model som næste bil.

Jeg er interesseret i generel erfaringer med
Driftsikkerhed
Brændstofforbrug
Service priser! Billig?

Anyone... anyone... Bueller?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

SpillerSomMESSI skrev:
tors jan 28, 2021 4:26 pm
..and now for something completely different...

Nogen her der har erfaring med VW Up!

Jeg overvejer en 2017 Up! TSI model som næste bil.

Jeg er interesseret i generel erfaringer med
Driftsikkerhed
Brændstofforbrug
Service priser! Billig?

Anyone... anyone... Bueller?

Ved ikke, om det her er brugbart?

https://www.hvilkenbil.dk/test-lille-t ... up-levelse/

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kubala skrev:
tors jan 28, 2021 4:35 pm
SpillerSomMESSI skrev:
tors jan 28, 2021 4:26 pm
..and now for something completely different...

Nogen her der har erfaring med VW Up!

Jeg overvejer en 2017 Up! TSI model som næste bil.

Jeg er interesseret i generel erfaringer med
Driftsikkerhed
Brændstofforbrug
Service priser! Billig?

Anyone... anyone... Bueller?

Ved ikke, om det her er brugbart?

https://www.hvilkenbil.dk/test-lille-t ... up-levelse/

Takker, den havde jeg allerede læst..
Er der nogen der har en Up! Som kan sige noget om hvordan den er i real life?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af !Option »

Jeg har kørt i en som firmabil i en periode hvor jeg kørte en del km. Hvis du kører meget motorvej skal du ikke forvente at køre meget mere end 15-18 km/l og der er en del støj i kabinen. Hvis du kan så find en 70 hestes, da den svagere motor savner overskud til overhaling på motorvejen.

Fit n’ finish er ganske fint af en mikrobil at være, men jeg vil sige at det kommer meget an på dit kørselsbehov også. Kører du mange km og generelt længere ture, så er jeg ikke sikker på den er mere økonomisk en end lidt større diesel bil.

Service og reparation er relativt billigere er min erfaring hvis du går udenom VW’s egne værksteder. Kan du skrue bare en smule selv, eller har en makker som kan er den ekstremt billig at holde kørende på den front.

Jeg er selv på udkig efter en sekundær pendlerbil, men jeg er nok kommet til den konklusion at den bliver både for lille og for dyr i brændstof med mine 40.000 årlige km. Derudover er beskyttelsen heller ikke i top i de små biler, hvilket også vejer noget i min verden.

Håber det kunne bruges lidt 😁
Rey Abi!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Takker, det er nu en TSI model, hvilket er en turbo udgave med 90 hk, som jeg går efter.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Norbit »

Har du været ude og prøve en? Dem jeg kender, som har Up, er indenfor relativ kort tid blevet trætte af dem. Derudover er der kun plads til fire (mikrobil hehe). Jeg overvejede en på et tidspunkt, som bil nr. 3, men det endte med at blive en Polo. Den har jeg nu på 5. år. Den køre upåklageligt og billigt i både drift og service. Den giver lidt mere end en up synes jeg personligt. Så hellere få lidt ekstra bil, imo.

Prøvkør lidt forskelligt og se hvad du er til, er min anbefaling. :)
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Norbit skrev:
fre jan 29, 2021 1:09 am
Har du været ude og prøve en? Dem jeg kender, som har Up, er indenfor relativ kort tid blevet trætte af dem. Derudover er der kun plads til fire (mikrobil hehe). Jeg overvejede en på et tidspunkt, som bil nr. 3, men det endte med at blive en Polo. Den har jeg nu på 5. år. Den køre upåklageligt og billigt i både drift og service. Den giver lidt mere end en up synes jeg personligt. Så hellere få lidt ekstra bil, imo.

Prøvkør lidt forskelligt og se hvad du er til, er min anbefaling. :)
Takker, jo jeg har netop været ud og prøvekøre en Up! TSI 90 hk turbo, og den kørte virkelig godt, og er rimelig hurtig: 0-100 km/t på 9,9 sek. og topfart på 185 km/t.
Den har masser af udstyr: Klima, regnsensor, aut. nødbremse, læderrat med betjening af radio og mobil, kurvelys etc etc

Det jeg er interesseret i om bilen er driftsikker og billig i drift.. nogen der generelt har erfaring omkring dette?

P.S Polo er selvfølgelig også interessant!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

SpillerSomMESSI skrev:
fre jan 29, 2021 8:58 am
Norbit skrev:
fre jan 29, 2021 1:09 am
Har du været ude og prøve en? Dem jeg kender, som har Up, er indenfor relativ kort tid blevet trætte af dem. Derudover er der kun plads til fire (mikrobil hehe). Jeg overvejede en på et tidspunkt, som bil nr. 3, men det endte med at blive en Polo. Den har jeg nu på 5. år. Den køre upåklageligt og billigt i både drift og service. Den giver lidt mere end en up synes jeg personligt. Så hellere få lidt ekstra bil, imo.

Prøvkør lidt forskelligt og se hvad du er til, er min anbefaling. :)
Takker, jo jeg har netop været ud og prøvekøre en Up! TSI 90 hk turbo, og den kørte virkelig godt, og er rimelig hurtig: 0-100 km/t på 9,9 sek. og topfart på 185 km/t.
Den har masser af udstyr: Klima, regnsensor, aut. nødbremse, læderrat med betjening af radio og mobil, kurvelys etc etc

Det jeg er interesseret i om bilen er driftsikker og billig i drift.. nogen der generelt har erfaring omkring dette?

P.S Polo er selvfølgelig også interessant!
Min bae har en UP og vi har haft den siden 2014 og den kører stadigvæk upåklageligt selvom jeg ikke bruger den meget da jeg har min egen kasse.
Den er meget billig i drift og super sikker. VW har altid leveret varen og tror mig du bliver ikke skuffet.
2017 modelen er sikkert endnu bedre med flere udstyr.
Vægtafgiften er ca 310 kr halvårligt.
Den er også nemt at skifte dele selv, påføre olie og skifte oliefelter og polenfilter. Også skifte bremseskiver og klodser på ingen tid :cool:
Den er meget stabil på vejen og koster lidt under 500 kr fra Randers til Hamborg t/r f.eks :glad:
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster