Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

I øvrigt kan man vist henvende sig til hende på Twitter. Hvis I har Twitter, kan I spørge hende til alle de ting. Jeg har ikke Twitter, ellers havde jeg gjort det.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
søn jan 17, 2021 11:00 pm
Madameskrald skrev:
søn jan 17, 2021 10:56 pm
Kubala skrev:
søn jan 17, 2021 10:19 pm
Madameskrald skrev:
søn jan 17, 2021 10:16 pm
Ja, men trækker hun dem med i hendes analyse?

Det er vel det, som er centralt her?
I det interview, jeg så? Eller i det, du poster? Hvorfor skulle hun ikke gøre det? Hvad er incitamentet til, at hun ikke gør det?
Kan du finde det i hendes analyse?

Giver hun det den fornødne vægtning!?

Hun ligger jo ikke ligefrem skjul på, hvad hun vægter i analysen, så du må have en holdning til ovenstående, tænker jeg.

Hvad er det, du specifik undrer dig over? I interviewet var hun slet ikke inde på så mange ting, som hun er her. Det er mere bekymrende læsning og viden, jeg bliver præsenteret for her. Hun nævner endda det med senfølger i dit link. Og hun giver også svar på alternativer. Det gjorde hun ikke i interviewet på samme måde. Det var også kort, altså interviewet.
Jeg mener senfølgerne... Er de vægtet nok ifht. dødsfald?

Langt henad vejen går hendes konklusion på, at vi ser få dødsfald < 70 år, hvorfor vi bør immunisere > 70 år og kronikere og lade resten bliver smittet.

Men her udelader hun jo en ret væsentlig og fortsat relativt ukendt faktor - senfølgerne. De er dokumenterede til at kunne vare 12 uger, men hvor mange får senfølger, hvor lang tid (udover 12 uger?), hvad er aldersfordelingen og hvor påvirkede er patienterne heraf? Det er eddermame et væsentligt punkt, som hun ikke foreholder sig ret konkret til... og det er jo netop vores pointe tidligere - forskningen er tilsyneladende relativt mangelfuld på det område, fordi den har været centreret omkring dødfald og at stoppe dem.

Argumentet med, at man ser det samme efter influenza og kyssesyge er jo direkte pinligt, da ingen af disse har den samme høje indicens rate. Vi snakker 80 % af indlagte, der tager hjem med senfølger, og så vidt jeg er orienteret, så har man ikke rigtigt fingeren på pulsen med ikke indlagte i den sammenhæng.

Summa summarum, så er det fra mit perspektiv dumt/modigt/uheldigt at udtale sig så konkret omkring vaccine / ikke-vaccine...

Så jeg prøver igen - mener du fortsat, at hun vægter eks. senfølgerne højt nok i hendes analyse?

Og jeg syntes, at din argumentation bliver lidt vag (jf. det inddrager hun vel i hendes analyse; hvis du bygger din argumentation på Kirstine, så må du jo forholde dig til, om hun har æavet sit arbejde grundigt nok) - jeg kan jo vende den om og sige, tror du ikke alle de andre professorer og eksperter, der støtter bred vaccinering har taget højde for de samme parametre, som Kirstine?

Hvis hendes standpunkt er så oplagt, så er det da underligt, at man i stort set hele den vestlige verden og sikkert mange flere steder følger stort set den samme strategi pt. (dvs. bred vaccinering af befolkningen).

Du forholder dig i øvrigt ikke til, om det skal gå udover kronikernes kulturliv, at du ikke vil have et vaccinepas.

Ps. Mon ikke også, at hun bør faktor den nye mere smitsomme fætter fra UK ind i hendes ligning? Gør det vaccinering mere eller mindre relevant?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg giver dig ret i, at hun ikke sådan trækker det hen i delene omkring vaccine-delen, som hun skriver om. Hun nævner det og pointerer, at problemet ikke er så alvorlig mht. senfølgerne. Jeg har heller ikke hørt om, at der skulle være dødsfald af senfølgerne, men det kan være, jeg tager fejl? Og ja, hun kan tage fejl, ligesom de andre også kan. Derfor burde man som minimum tage en debat og diskussion omkring vaccinestrategierne.

Mht. det du skriver, så er der en risiko(vaccinepas vs ikke vaccinepas), men du får også præsenteret alternativerne til dette. I øvrigt løber vi en risiko hele tiden angående corona. Det gør vi også med vaccinering. Vaccinering giver ingen garanti, eller det kan vi ikke vide på nogen måde endnu.
Senest rettet af Kubala man jan 18, 2021 1:30 am, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg ville have stillet hende nogle af de spørgsmål, du har bragt her, hvis jeg havde Twitter, men det har jeg desværre ikke. Hvis du har, så spørg hende omkring det. Hun hedder i øvrigt Christine Stabell Benn og ikke Kirstine.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

På en personlig plan må jeg ærligt indrømme, at jeg er blevet mindre nervøs, når jeg læser, hvad hun skriver om dødeligheden mht. corona.
“Dødeligheden så i starten af pandemien høj ud, men det bundede i, at vi ikke havde lært så meget om behandlingen endnu, og især i, at vi kun testede de personer, der havde symptomer og dermed ikke havde fat i ”mørketallet” – hvor mange, der egentlig var smittede. En ny meta-analyse baseret på 61 studier fra hele verden anslår, at den gennemsnitlige dødelighed af covid er 0.27 procent, altså 2.7/1000 smittede. I Danmark angiver et nyligt studie blandt bloddonorer, at risikoen for at dø blandt smittede under 70 år er 0.00082. Ifølge Statens Serum Institut er dødeligheden af covid-19 for folk under 70 ikke højere end den for influenza. På trods af pandemien er den samlede dødelighed i Danmark den laveste i seks år.”
Men jeg er mere bekymret mht. vaccinerne og fase tre samt mangel på effekt og den langsigtede dokumentation omkring det.
“Der er nogle, der mener, at når en vaccine har gennemgået fase 3, så er den sikker. Men der er mange grunde til, at vacciner ikke kan betegnes som sikre efter fase 3. Specifikt i forhold til de nye covid-vacciner, så er det blevet kritiseret, at studierne ikke er transparente nok. Og der er stadig risiko for bivirkninger. Mange deltagere har rapporteret om svære bivirkninger. Flere af studierne har været stoppet pga. uventet alvorlig sygdom blandt vaccinemodtagerne. Studierne inkluderer kun i begrænset omfang ældre og næsten ikke børn. I dyreforsøg har der været mistanke om, at coronavirus-vacciner kan give såkaldt ”Antibody dependent enhancement”, der kan betyde, at vaccinerede personer udvikler mere alvorlig sygdom, end de ellers ville have haft, hvis de udsættes for sygdommen efter at være blevet vaccineret – det testes ikke i de nuværende studier. Vores forskning i vacciners uspecifikke effekter har vist, at de ikke-levende vacciner, som alle de nye covid-vacciner formentlig bliver, kan øge risikoen for andre infektioner, særligt blandt piger. Disse effekter har bl.a. fået WHO til at trække en ny højtitermæslingevaccine tilbage, fordi den var forbundet med fordoblet dødelighed for piger. Disse uspecifikke effekter testes der heller ikke for i de nuværende forsøg.

Ikke mindst for børn, unge og voksne under 50, som yderst sjældent får alvorlig covid, så vil det tage år, hvis det overhovedet lykkes, at vise, at en vaccine vil være sikrere end bare at få sygdommen. Det samme gælder afrikanerne, der ser ud til at have meget lav dødelighed af covid.”

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Ved ikke, hvad I tænker om det her?

https://fb.watch/34BTn89zNU/

For jeg ved ikke, hvad jeg skal tænke om det. Andet end, at det er dybt forstyrrende og foruroligende, hvis der er hold i det.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
man jan 18, 2021 3:02 am
Ved ikke, hvad I tænker om det her?

https://fb.watch/34BTn89zNU/

For jeg ved ikke, hvad jeg skal tænke om det. Andet end, at det er dybt forstyrrende og foruroligende, hvis der er hold i det.
Har du og Lopez overvejet, at I er med til at understøtte en industri/branche, der lever af at sprede misinformation?
Vaccine skeptikere er nogle af de mest aktive på div. sociale medier.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-01-0 ... -kan-rumme

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
man jan 18, 2021 1:55 am
På en personlig plan må jeg ærligt indrømme, at jeg er blevet mindre nervøs, når jeg læser, hvad hun skriver om dødeligheden mht. corona.
“Dødeligheden så i starten af pandemien høj ud, men det bundede i, at vi ikke havde lært så meget om behandlingen endnu, og især i, at vi kun testede de personer, der havde symptomer og dermed ikke havde fat i ”mørketallet” – hvor mange, der egentlig var smittede. En ny meta-analyse baseret på 61 studier fra hele verden anslår, at den gennemsnitlige dødelighed af covid er 0.27 procent, altså 2.7/1000 smittede. I Danmark angiver et nyligt studie blandt bloddonorer, at risikoen for at dø blandt smittede under 70 år er 0.00082. Ifølge Statens Serum Institut er dødeligheden af covid-19 for folk under 70 ikke højere end den for influenza. På trods af pandemien er den samlede dødelighed i Danmark den laveste i seks år.”
Men jeg er mere bekymret mht. vaccinerne og fase tre samt mangel på effekt og den langsigtede dokumentation omkring det.
“Der er nogle, der mener, at når en vaccine har gennemgået fase 3, så er den sikker. Men der er mange grunde til, at vacciner ikke kan betegnes som sikre efter fase 3. Specifikt i forhold til de nye covid-vacciner, så er det blevet kritiseret, at studierne ikke er transparente nok. Og der er stadig risiko for bivirkninger. Mange deltagere har rapporteret om svære bivirkninger. Flere af studierne har været stoppet pga. uventet alvorlig sygdom blandt vaccinemodtagerne. Studierne inkluderer kun i begrænset omfang ældre og næsten ikke børn. I dyreforsøg har der været mistanke om, at coronavirus-vacciner kan give såkaldt ”Antibody dependent enhancement”, der kan betyde, at vaccinerede personer udvikler mere alvorlig sygdom, end de ellers ville have haft, hvis de udsættes for sygdommen efter at være blevet vaccineret – det testes ikke i de nuværende studier. Vores forskning i vacciners uspecifikke effekter har vist, at de ikke-levende vacciner, som alle de nye covid-vacciner formentlig bliver, kan øge risikoen for andre infektioner, særligt blandt piger. Disse effekter har bl.a. fået WHO til at trække en ny højtitermæslingevaccine tilbage, fordi den var forbundet med fordoblet dødelighed for piger. Disse uspecifikke effekter testes der heller ikke for i de nuværende forsøg.

Ikke mindst for børn, unge og voksne under 50, som yderst sjældent får alvorlig covid, så vil det tage år, hvis det overhovedet lykkes, at vise, at en vaccine vil være sikrere end bare at få sygdommen. Det samme gælder afrikanerne, der ser ud til at have meget lav dødelighed af covid.”
Men hvordan forholder du dig til de langsigtede senfølger?

Begge dele er mere eller mindre udokumenterede. Enhver kan anføre den kritik, som Kirstine bringer, men den er generaliseret og uspecifik ifht. de egentlige godkendte vacciner. Hun burde lave et opdateret indlæg, hvor hun behandler de nu offentliggjorte data. Hertil nogle hun blot nogle mulige bivirkninger, men hun behandler ikke årsagen og risikoen for disse.
I det nuværende format tangerer hendes indlæg til at være fyldt med bias - eller som minimum blinde vinkler.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
man jan 18, 2021 1:29 am
Jeg ville have stillet hende nogle af de spørgsmål, du har bragt her, hvis jeg havde Twitter, men det har jeg desværre ikke. Hvis du har, så spørg hende omkring det. Hun hedder i øvrigt Christine Stabell Benn og ikke Kirstine.
Hun har sikkert også et telefonnummer eller e-mail adresse.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
man jan 18, 2021 8:34 am
Kubala skrev:
man jan 18, 2021 3:02 am
Ved ikke, hvad I tænker om det her?

https://fb.watch/34BTn89zNU/

For jeg ved ikke, hvad jeg skal tænke om det. Andet end, at det er dybt forstyrrende og foruroligende, hvis der er hold i det.
Har du og Lopez overvejet, at I er med til at understøtte en industri/branche, der lever af at sprede misinformation?
Vaccine skeptikere er nogle af de mest aktive på div. sociale medier.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-01-0 ... -kan-rumme
Altså mht. hende skriver jeg også, at jeg har mine forbehold. Jeg godtager jo ikke det, hun kommer med bare sådan. Dog undres jeg. Det er trods alt en, der om nogen har viden, ikke bare en hvem som helst, derfor undren.

Og altså come on. Jeg behøver ikke en eller anden artikel omkring vacciner, der fortæller mig vigtigheden af dem. Det ved jeg allerede.
Senest rettet af Kubala man jan 18, 2021 10:43 am, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Madameskrald skrev:
man jan 18, 2021 8:34 am
Kubala skrev:
man jan 18, 2021 3:02 am
Ved ikke, hvad I tænker om det her?

https://fb.watch/34BTn89zNU/

For jeg ved ikke, hvad jeg skal tænke om det. Andet end, at det er dybt forstyrrende og foruroligende, hvis der er hold i det.
Har du og Lopez overvejet, at I er med til at understøtte en industri/branche, der lever af at sprede misinformation?
Vaccine skeptikere er nogle af de mest aktive på div. sociale medier.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-01-0 ... -kan-rumme
Hvis du har kur for alt hvorfor har vi så stadigvæk all de her sygdomme https://www.disabled-world.com/definiti ... urable.php
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
man jan 18, 2021 8:52 am
Kubala skrev:
man jan 18, 2021 1:55 am
På en personlig plan må jeg ærligt indrømme, at jeg er blevet mindre nervøs, når jeg læser, hvad hun skriver om dødeligheden mht. corona.
“Dødeligheden så i starten af pandemien høj ud, men det bundede i, at vi ikke havde lært så meget om behandlingen endnu, og især i, at vi kun testede de personer, der havde symptomer og dermed ikke havde fat i ”mørketallet” – hvor mange, der egentlig var smittede. En ny meta-analyse baseret på 61 studier fra hele verden anslår, at den gennemsnitlige dødelighed af covid er 0.27 procent, altså 2.7/1000 smittede. I Danmark angiver et nyligt studie blandt bloddonorer, at risikoen for at dø blandt smittede under 70 år er 0.00082. Ifølge Statens Serum Institut er dødeligheden af covid-19 for folk under 70 ikke højere end den for influenza. På trods af pandemien er den samlede dødelighed i Danmark den laveste i seks år.”
Men jeg er mere bekymret mht. vaccinerne og fase tre samt mangel på effekt og den langsigtede dokumentation omkring det.
“Der er nogle, der mener, at når en vaccine har gennemgået fase 3, så er den sikker. Men der er mange grunde til, at vacciner ikke kan betegnes som sikre efter fase 3. Specifikt i forhold til de nye covid-vacciner, så er det blevet kritiseret, at studierne ikke er transparente nok. Og der er stadig risiko for bivirkninger. Mange deltagere har rapporteret om svære bivirkninger. Flere af studierne har været stoppet pga. uventet alvorlig sygdom blandt vaccinemodtagerne. Studierne inkluderer kun i begrænset omfang ældre og næsten ikke børn. I dyreforsøg har der været mistanke om, at coronavirus-vacciner kan give såkaldt ”Antibody dependent enhancement”, der kan betyde, at vaccinerede personer udvikler mere alvorlig sygdom, end de ellers ville have haft, hvis de udsættes for sygdommen efter at være blevet vaccineret – det testes ikke i de nuværende studier. Vores forskning i vacciners uspecifikke effekter har vist, at de ikke-levende vacciner, som alle de nye covid-vacciner formentlig bliver, kan øge risikoen for andre infektioner, særligt blandt piger. Disse effekter har bl.a. fået WHO til at trække en ny højtitermæslingevaccine tilbage, fordi den var forbundet med fordoblet dødelighed for piger. Disse uspecifikke effekter testes der heller ikke for i de nuværende forsøg.

Ikke mindst for børn, unge og voksne under 50, som yderst sjældent får alvorlig covid, så vil det tage år, hvis det overhovedet lykkes, at vise, at en vaccine vil være sikrere end bare at få sygdommen. Det samme gælder afrikanerne, der ser ud til at have meget lav dødelighed af covid.”
Men hvordan forholder du dig til de langsigtede senfølger?

Begge dele er mere eller mindre udokumenterede. Enhver kan anføre den kritik, som Kirstine bringer, men den er generaliseret og uspecifik ifht. de egentlige godkendte vacciner. Hun burde lave et opdateret indlæg, hvor hun behandler de nu offentliggjorte data. Hertil nogle hun blot nogle mulige bivirkninger, men hun behandler ikke årsagen og risikoen for disse.
I det nuværende format tangerer hendes indlæg til at være fyldt med bias - eller som minimum blinde vinkler.

Hvordan skal jeg forholde mig til noget, hvor der ikke er noget data? Og det der er, har hun fremhævet. Ud fra det, virker det ikke til, at det er et så stort problem. Hvordan forholder du dig til fase 3 og de langsigtede bivirkninger?

Og noget helt andet: Hvorfor bliver du ved med at kalde hende Kirstine? Hun hedder Christine.
Senest rettet af Kubala man jan 18, 2021 10:29 am, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
man jan 18, 2021 9:03 am
Kubala skrev:
man jan 18, 2021 1:29 am
Jeg ville have stillet hende nogle af de spørgsmål, du har bragt her, hvis jeg havde Twitter, men det har jeg desværre ikke. Hvis du har, så spørg hende omkring det. Hun hedder i øvrigt Christine Stabell Benn og ikke Kirstine.
Hun har sikkert også et telefonnummer eller e-mail adresse.

Det vil jeg prøve at finde. Når jeg har gjort det og får tid til det, skriver jeg til hende.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Lopezzz skrev:
man jan 18, 2021 10:20 am
Madameskrald skrev:
man jan 18, 2021 8:34 am
Kubala skrev:
man jan 18, 2021 3:02 am
Ved ikke, hvad I tænker om det her?

https://fb.watch/34BTn89zNU/

For jeg ved ikke, hvad jeg skal tænke om det. Andet end, at det er dybt forstyrrende og foruroligende, hvis der er hold i det.
Har du og Lopez overvejet, at I er med til at understøtte en industri/branche, der lever af at sprede misinformation?
Vaccine skeptikere er nogle af de mest aktive på div. sociale medier.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-01-0 ... -kan-rumme
Hvis du har kur for alt hvorfor har vi så stadigvæk all de her sygdomme https://www.disabled-world.com/definiti ... urable.php
Hvor fanden skriver han, at vacciner er kuren mod alt?

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Kubala skrev:
man jan 18, 2021 10:26 am
Madameskrald skrev:
man jan 18, 2021 9:03 am
Kubala skrev:
man jan 18, 2021 1:29 am
Jeg ville have stillet hende nogle af de spørgsmål, du har bragt her, hvis jeg havde Twitter, men det har jeg desværre ikke. Hvis du har, så spørg hende omkring det. Hun hedder i øvrigt Christine Stabell Benn og ikke Kirstine.
Hun har sikkert også et telefonnummer eller e-mail adresse.

Det vil jeg prøve at finde. Når jeg har gjort det og får tid til det, skriver jeg til hende.
Her er der noget:
Christine Stabell Benn, klinisk professor
Affiliation: OPEN, Statens Serum Institut
Mail: cbenn@health.sdu.dk
Tlf.: 25 88 39 64
Interesseområder: Epidemiologi, Global Health, Uspecifikke effekter af vacciner og vitaminer.
Se Christine Stabell Benns publikations- og aktivitetsliste her.
Desuden, hvis du har LinkedIn kan du tage kontakt til hende derinde. Ser frem til hvad hun har af svar på dine spørgsmål. :)
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster