Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
søn jan 17, 2021 5:10 pm
Og jeg synes, at man burde vurdere, hvem man skal vaccinere og hvem man ikke skal. Om det er nødvendigt at vaccinere alle eller ej?
Det gør man jo også. Børn vil feks ikke blive vaccineret.
Jeg er imod, at man indfører vaccinepas, der tvinger folk til vaccinering.
Der tvinger folk til at færdes blandt andre i kulturlivet. Uden vaccinepas ville dette være lukket ned. Se det som en belønning til dem der vælger at gøre noget for samfundet.
Vi er fået væk fra flokimmunitet via corona. Det kan umiddelbart kun ske via vaccination nu. Det virker også lidt mærkeligt, men sådan er det.
Og derfor viser de mennesker der ikke lader sig vaccinere ikke samfundssind. Hvis det er vejen til flokimmunitet så er det idiotisk at lade være.
I tråd med det, som hende professoren, præsterer.
Er det ikke lidt farligt at lade en professor danne hele grundlaget for dit argument?
1. Det er ikke alene børn, man skal diskutere i den sammenhæng, men andre også. Er det nødvendigt, hvis langt de fleste ikke får alvorlige konsekvenser af corona?

2. Jep, man kan se det som en belønning, hvis man er for vaccinepas, ellers er det en straf, hvis man er imod.

3. Der er bare ingen klare garantier for flokimmunitet, da der er usikkerhed med effektivitet mv. Og så er der bivirkningerne alt det der.

4. Jo, det er risikabelt, men det er der jo så meget, der er mht. corona og alt det der. Om ikke andet kan man jo diskutere det? Det gør man jo ikke.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Men jeg kan se, at vi kører i ring. Og jeg kan også se, at nogen har mange følelser investeret i dette. Derfor burde vi stoppe den her. Jeg er for, at man har en frihed og har nogle basale rettigheder i et demokrati, som jeg føler, man indskrænker ved vaccinepas. Andre har det ikke på denne måde. Fred være med det.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
søn jan 17, 2021 3:53 pm
Lopezzz skrev:
søn jan 17, 2021 12:14 am
Til de øvrige eksperter:

- Ca. 140 millioner mennesker bliver født hver år.

- Ca. 60 millioner dør hver år.

- 2 millioner døde siden december 2019 af corona virus (1720 døde i Danmark)

- 50 millioner døde af den spanske syge fra 1918 til 1920 (ca. 18.000 var danskere)



R.I.P til alle dem der døde, men kan I se logikken her?
Ja, for det her smider et enormt pres på sundhedsvæsenet. Det er så meget mere under pres, at man bliver nødt til at sende kræftpatienter fra Region Hovedstaden til Region Syddanmark, fordi de skal bruge pladsen til Corona-patienter. Vi ser et sundhedsvæsen der bliver presset så meget mere, end hvad normalt er. Så der er logik i, at blive vaccineret og tage de forholdsregler der er.
Ja sundhedsvæsenet er under kæmpe pres, det er alle nu klar over men hvorfor?
For 100 år siden var der 10 gange mere døde end det vi ser i dag og efter 100 år har verden udviklet sig enormt meget at sundhedsvæsenet burde ikke kollapse så nemt.
Måske har de ikke lært noget af den spanske syge eller af andre pandemier siden vi ikke har nok plads til alle patienter.
De skulle have bygget flere hospitaler og skaffet endnu flere respirator for længe siden.
Så vil de kunne ansatte flere hænder når vi kommer i sådan en situation.


Billede
Når jeg kigger på dette billede undrer jeg mig at sundhedsvæsenet er under kæmpe pres.
Hvad vil der så ske hvis det er som det var i Italien hvor 1000-2000 døde hver dag i flere dage?
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Spørger du, seriøst, hvorfor sundhedsvæsenet er under pres? Fordi den her sygdom giver så skide mange komplikationer, og det kræver meget mere pleje, end der normalt gør i løbet af året. Og man kan jo ikke smide flere patienter på én stue, som man kan under normale forhold, da den smitter så nemt som den gør. Det kræver jo isolation. Når personalet så også bliver smittet, begynder det at tære på det.

Sundhedsvæsenet kollapser jo heller ikke nemt, vel? Hvornår har du sidst set det kollapse?
Måske har de ikke lært noget af den spanske syge eller af andre pandemier siden vi ikke har nok plads til alle patienter.
De skulle have bygget flere hospitaler og skaffet endnu flere respirator for længe siden.
Så vil de kunne ansatte flere hænder når vi kommer i sådan en situation.

Undskyld, men det her er simpelthen for dumt. Havde du ikke set det, som total spild, at der stod bygninger og maskiner og hev penge ud af statskassen? Det kræver jo også vedligeholdelse. Du kan jo ikke bare have hospitaler stående, i tilfælde af, at der lige kom en pandemi forbi.
Når jeg kigger på dette billede undrer jeg mig at sundhedsvæsenet er under kæmpe pres.
Hvorfor undrer det dig? Du kan jo ikke bare se på et billede af patienter indlagt med corona. Der er altså også andre patienter end dem, der kræver at være indlagt. Alle andre sygdomme står jo ikke stille, fordi corona er her.
Hvad vil der så ske hvis det er som det var i Italien hvor 1000-2000 døde hver dag i flere dage?
Så ville flere dø...?

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du kan stille spørgsmålstegn ved det her Lopezzz. Kig til nabolandet, Tyskland.
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-01-1 ... rst-senere
Mere end 5000 coronapatienter er indlagt på intensivafdelinger i Tyskland, og over 80 procent af sengepladserne på intensivafdelingerne er optaget.
Billede
Flere end 46.000 mennesker er døde med coronavirus i Tyskland. På et krematorium i Meissen i den østlige del af landet har det stigende antal døde betydet, at de har svært ved at følge med. Her bliver kister stablet i flere lag og placeret på gangene, før der bliver plads i kremeringsovnen, skriver AFP.
Der er vi heldigvis ikke! Men det kan ske. Det kan godt være, at alle vores afdelinger for corona-patienter ikke er fyldt. Men på én måned, fra 1. dec til 1. jan blev der indlagt 700 (!!!) ekstra patienter med Corona, udover dem der lå der i forvejen. Det kan da ikke undgås at ligge pres på afdelingerne. Der er 799 indlagte nu, vi toppede med med 944. Du kan ikke påstå, at det ikke ligger et kæmpe pres.
For at bruge dit eget spørgsmål: Kan du se logikken i det?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Tello skrev:
søn jan 17, 2021 3:48 pm
Antimadridista skrev:Men disse sidste her, er det ikke restauranterne, caféerne selv der ønsker et pas, for at kunne åbne tidligere?
Lige nu, så jo. De erhverv der er dog selvstændige, og frie til at sætte retningslinjerne for deres praksis, så længe deres brancheforening står bag beslutningerne. Har man så eks. antal politikere som taler for vaccinepas, så det bliver et politisk flertal, så har de erhverv grønt lys fra staten til at udføre den praksis. Så er det pludselig ikke kun festivaler. Om det så bliver en kort periode indtil et flertal er vaccineret må tiden jo vise, men det bliver i så fald vores realitet. Eksklusion på baggrund af vaccine - dvs. at gravide, ammende, folk med allergiske reaktioner og/eller medicinske tilstande der umuliggør det mister en række privilegier. De bliver begrænsede i et demokratisk, frit samfund, og det er for meget imo.

Jeg er ikke antivax, slet ikke, men jeg er imod den praksis der hedder underminering og eksklusion samt nedlukning af det frie valg og det åbne demokrati.
Generelt er disse emner relativt svære at debattere, simpelthen fordi der er så mange ubekendte. Selvfølgelig skal vi ikke ud i lovgivning der på sigt underminerer basale rettigheder.

Ift de folk du nævner bliver ekskluderet, så er det selvfølgelig en rettighed der bliver frataget, lige pt er det sikkert også begrænset hvor meget disse folk ønsker at frekventere disse steder!
Men det kunne også være at et evt pas ikke bliver decideret sort/hvidt, men mere noget i forskellig styrke/grader! Ved ikke hvor kreative de er?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

@Antimadridista

Netop pga. de mange ubekendte faktorer, skal vi træde med en enorm forsigtighed. Og vi skal i den sammenhæng tale om vores basale rettigheder, i form af vaccinepas og den der epidemilov. Jeg beklager, at vi kom skævt ind på hinanden. Måske kunne jeg bare ikke formulere mig godt nok til at du kunne få fat i, hvad jeg mente.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

SpillerSomMESSI skrev:
lør jan 16, 2021 7:45 pm
Hvad mener i om hende her?



Kan huske jeg læste om hende at Kina har benægtet hendes historie.
Historien der ikke vil dø..
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-01-1 ... s-til-live
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
søn jan 17, 2021 7:25 pm
@Antimadridista

Netop pga. de mange ubekendte faktorer, skal vi træde med en enorm forsigtighed. Og vi skal i den sammenhæng tale om vores basale rettigheder, i form af vaccinepas og den der epidemilov. Jeg beklager, at vi kom skævt ind på hinanden. Måske kunne jeg bare ikke formulere mig godt nok til at du kunne få fat i, hvad jeg mente.
Det er fint af dig at beklage. Modtaget.

Jeg ved ikke om vi ikke fangede essensen af modparten? Måske..

Tror dog vi basalt er noget uenige. Bl.a. ift definitionen af tvang ved et evt pas, sat op imod de fornuftige elementer der kan være i det.

Men vi 2 skal nok ikke diskutere dette lige pt...min tid er også belagt resten af dagen.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
søn jan 17, 2021 7:49 pm
Kubala skrev:
søn jan 17, 2021 7:25 pm
@Antimadridista

Netop pga. de mange ubekendte faktorer, skal vi træde med en enorm forsigtighed. Og vi skal i den sammenhæng tale om vores basale rettigheder, i form af vaccinepas og den der epidemilov. Jeg beklager, at vi kom skævt ind på hinanden. Måske kunne jeg bare ikke formulere mig godt nok til at du kunne få fat i, hvad jeg mente.
Det er fint af dig at beklage. Modtaget.

Jeg ved ikke om vi ikke fangede essensen af modparten? Måske..

Tror dog vi basalt er noget uenige. Bl.a. ift definitionen af tvang ved et evt pas, sat op imod de fornuftige elementer der kan være i det.

Men vi 2 skal nok ikke diskutere dette lige pt...min tid er også belagt resten af dagen.
Samme her. Jeg har også en deadline til i morgen og sidder med en masse. Har brugt meget tid på det i forvejen; altså diskussionen herinde. Og det er helt ok at have forskellige holdninger til det. Folk må selv vurdere og forholde sig til det.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
søn jan 17, 2021 6:10 pm
Spørger du, seriøst, hvorfor sundhedsvæsenet er under pres? Fordi den her sygdom giver så skide mange komplikationer, og det kræver meget mere pleje, end der normalt gør i løbet af året. Og man kan jo ikke smide flere patienter på én stue, som man kan under normale forhold, da den smitter så nemt som den gør. Det kræver jo isolation. Når personalet så også bliver smittet, begynder det at tære på det
Men netop isolationen og alt det nødvendige burde sundhedsvæsenet have kigget på for mange år siden og sikret det så de kan undgå det stor pres.
Ingen ved hvad der venter os i fremtiden og når mennesker har været igennem fortidens sygdomme og pandemier og hvor forfærdelig det var skulle regeringen så ikke prioritere det der er vigtigst for samfundet og befolkningen, koste hvad det vil.
Livet er vigtigere end pengene og hvis de bygninger skal står tomme i flere årtier og skal vedligeholdes så må det bare være sådan.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

SpillerSomMESSI skrev:
søn jan 17, 2021 7:43 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør jan 16, 2021 7:45 pm
Hvad mener i om hende her?



Kan huske jeg læste om hende at Kina har benægtet hendes historie.
Historien der ikke vil dø..
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-01-1 ... s-til-live
Vi skal sende Batman til Wuhan for at undersøge det
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
søn jan 17, 2021 6:42 pm
Der er vi heldigvis ikke! Men det kan ske. Det kan godt være, at alle vores afdelinger for corona-patienter ikke er fyldt. Men på én måned, fra 1. dec til 1. jan blev der indlagt 700 (!!!) ekstra patienter med Corona, udover dem der lå der i forvejen. Det kan da ikke undgås at ligge pres på afdelingerne. Der er 799 indlagte nu, vi toppede med med 944. Du kan ikke påstå, at det ikke ligger et kæmpe pres.
For at bruge dit eget spørgsmål: Kan du se logikken i det?
Jeg kan godt forstår at du føler dig irriteret over mine tolkninger specielt når du selv arbejder i sundhedsbranchen. Jeg håber altid det bedste for jer men det er ikke jeres skyld og slet ikke de smittede/syge skyld at I ligger under pres.
Tror mig, regeringen/regeringer har mere end nok penge til at sørge for alt det sundhedsbranchen har brug for men de venter med at bruge pengene først når der sker en katastrofe.
Tænk også at vi smider milliarder i forsvaret hver år i stedet for at bruge det på sundhedsbranchen.
Magthavere er og har altid været nogle rige selviske svin i min verden
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Mht. vaccinepas og de ubekendte faktorer:
Hvis jeg bliver vaccineret:

1. - Kan jeg holde op med at bære maske?
Regeringens svar - Nej.

2.- Kan de åbne restauranter, pubber, barer osv.?
Regeringens svar - Nej.

3.- Vil jeg være resistent overfor covid?
Regerings svar - Det ved vi ikke med sikkerhed endnu. Måske kan du stadig blive smittet.

4. - I det mindste vil jeg ikke smitte andre mere?
Regerings svar - Det ved vi heller ikke, du kan muligvis stadig give det videre.

5.- Hvis jeg bliver vaccineret, kan jeg så begynde at se min familie og mine venner igen?
Regeringens svar - Nej.

6.- Hvis jeg vaccinerer mig selv og fx min bedstefar, må vi så give hinanden et knus?
Regeringens svar - Nej.

7.- Kan jeg komme ud at rejse igen?
Regeringens svar - Nej.

8.- Vil de vaccinerede kunne samles?
Regeringens svar - Nej.

9.- Hvad er den virkelige fordel ved vaccination?
Regeringens svar - Virussen vil sikkert ikke dræbe dig / gøre dig alvorligt syg.

10.- Er I sikre på, at det ikke vil dræbe mig / gøre mig alvorligt syg?
Regeringens svar - Nej.

11.- Hvis virussen statistisk set ikke dræber mig alligevel... Hvorfor skal jeg så vaccineres?
Regerings svar - For at beskytte andre.

12.- Så hvis jeg bliver vaccineret, kan andre så være sikker på, at jeg ikke smitter dem?
Regeringens svar - Nej.

13.- Er der nogen bivirkninger ved at tage vaccinen?
Regeringens svar - Ja, mange oplever milde bivirkninger.

14.- Er der alvorlige bivirkninger?
Regeringens svar - Ja, enkelte oplever alvorlige bivirkninger.

15.- Hvor mange oplever alvorlige bivirkninger?
Regeringens svar - Det ved vi ikke endnu, men vi opfordrer til, at du melder ind, hvis du oplever alvorlige bivirkninger.
Det er noget af det, man skal have med. Og så kan man spørge sig selv, om det er nødvendigt at indføre vaccinepas og om man skal vaccinere alle eller kun visse? Det er muligvis sat lidt på spidsen, men det er ikke utænkeligt, at vi kommer ude i de scenarier.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster