FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Vi har indkasseret nogle latterlige mål fordi forsvaret sejler. Med lidt mere stabilt forsvar vi ville ligge suverænt i toppen
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Når nu Ansu kommer tilbage mener jeg at vi har en seriøs tegning til noget konkurrencedygtigt seværdig fodbold.. Jeg tænker at disse spillere er ubestridte startere fra når Ansu (og Pique, Coutinho et al) er fully fit igen:

--------------- Stegen ---------------
Dest---(Pique).....Araujo-----Alba
------------ (Busquets) --------------
--- De Jong ------------ Pedri ------
--Dembele -- Messi ------- Ansu --


Er det egentlig ikke kun en god midtstopper (Garcia ? ) plus def. midtbane spiller vi mangler som erstatning for de gamle langsomme Busquet sog Pique (Pjanic og Menz har ihvertfald ikke kvaliteterne) ?

Hvad ser i?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
fre jan 08, 2021 9:14 am
Når nu Ansu kommer tilbage mener jeg at vi har en seriøs tegning til noget konkurrencedygtigt seværdig fodbold.. Jeg tænker at disse spillere er ubestridte startere fra når Ansu (og Pique, Coutinho et al) er fully fit igen:

--------------- Stegen ---------------
Dest---(Pique).....Araujo-----Alba
------------ (Busquets) --------------
--- De Jong ------------ Pedri ------
--Dembele -- Messi ------- Ansu --


Er det egentlig ikke kun en god midtstopper (Garcia ? ) plus def. midtbane spiller vi mangler som erstatning for de gamle langsomme Busquet sog Pique (Pjanic og Menz har ihvertfald ikke kvaliteterne) ?

Hvad ser i?
Jeg hælder til, at Griezman skal spille, hvis han kan holde kadancen fra weekenden, og vi kan forblive så dynamiske, som det var tilfældet i samme kamp. Der er flere årsager - 1) Dembele, Ansu og Messi tænker ikke særlig defensivt, 2) hvis Messi tager videre til sommer står vi tilbage med en meget ung og i det store perspektiv uprøvet offensiv (hvor vi først skal til at indspille Griezman, en ny spiller) 3) det er fra et økonomisk udgangspunkt (især i nuværende situation) hovedløst næsten at udelukke to ca. milliard signinger fra holdet, 4) mv.

Hvis der både kan komme kreativt spil fra Dembele og Griezman, som vi så det i weekenden, så kan vi blive enormt svære at spille mod, da chancerne kan opstå bredt (De Jong, Pedri, Messi, Griezman og Dembele).

En form for rotation mellem Dembele, Ansu, Messi og Griezman kunne være sundt for dynamikken på holdet - både nu og på sigt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7161
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1112 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Barça must repay €420m in debt this year or face insolvency. La Vanguardia]

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Fin afskedsgave fra Bartomeu og co.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Barca kvinder var ikke så heldige på straffe og er ude af Super Cup semifinalen
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Hvis vi kunne bare spole tiden tilbage... :cry:

MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »




Så deeet...
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det ser ikke godt ud... Som jeg ser det må man udskyde renoveringen, der skal ikke forlænges med Messi og vi skal have solgt en masse spillere. Med hensyn til transfers skal vi gå all in på garcia, depay samt alaba og så skal der stå la masia på resten.

Væk: Neto, Umtiti, Firpo, Pjanic, Wague, Emerson (vi kunne godt bruge ham men penge), Todibo, Cou, Messi og Braith.

Ind/op: Garcia, Depay, Alaba, Miranda, Pena, Moriba, Alena, Konrad og andre hvis der er brug for det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Depay ville være spild. Vi har brug for en decideret ni'er, og det kan man næppe kalde ham. Signer vi ham alligevel, ender vi formentlig med endnu en Grizmann-situation, hvor spilleren er fejlcastet, og hellere vil lege falsk ni'er/ti'er end frontangriber.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja jeg er heller ikke den største fan. Men han er en markant opgradering i forhold til braith og han er gratis. Vi har heller ingen angriber på b-holdet. Jeg vil også hellere have ham end aguero som imo er alt for gammel, løntung og præcis den type vi skal væk fra.

Måske kan man prøve ansu helt fremme og så kan depay komme lidt ud på kanten osv. Det er lappeløsninger men jeg ser os ikke have andre muligheder. Og depay vil på sigt kunne sælges igen hvis vi altså holder hans løn nede på et fornuftigt niveau.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 917
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Jeg tror med vores nuværende økonomiske situation at spillere som Depay er hvad vi må "affinde" os med.

Uanset hvad man syntes om det må det nok desværre være realiteterne pt., men med de mange unge spændende spillere vi har rendende rundt, så tror jeg stadig på at vi kan gøre os gældende.

Men jeg tror at du rammer hovedet på sømmet Piq med din sidste sætning omkring lønnen. Det må og skal nærmest være alfa omega i de næste mange signings/kontraktforlængelser, at lønnen holdes på et niveau hvor der er råderum til overs i tilfælde af faldende indtægter samt mulighed for videresalg.
Rey Abi!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og det derfor bliver en spiller som alaba også tricky. For han skal have en kæmpe løn. Og tør vi det? Personligt mener jeg det er chancen værd da han både kan dække backen og centralt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Såfremt vi går Alaba i folden, så kan vi vel også skyde Lenglet af. Han må stadig have en vis værdi, men byder ikke ind med noget positivt på banen.

Mht til Messi, så har du en god pointe. Præsident kandidaterne om de gerne vil beholde ham, og vil overtale ham til at blive, men det er måske slet ikke en reel mulighed.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster