Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

SpillerSomMESSI skrev:
søn jan 10, 2021 9:48 am
BobJylland skrev:
søn jan 10, 2021 1:59 am
Lopezzz skrev:
lør jan 09, 2021 11:44 pm
Vi har set at 2020 var fuld af overraskelser og der skete ting som ingen har drømt om.
Hvilke begivenheder i 2020, mener du, var helt unikke set i et større historisk perspektiv?
Real Madrid vandt la liga.
Noget der er værre end corona virus :lol:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

BobJylland skrev:
søn jan 10, 2021 1:58 am
1. Har jeg forstået det korrekt, når du siger, at det er helt i orden at svine fremmede mennesker til, så længe man bare gør det bag deres ryg?

2. Hvis du synes, Afrika fortjener mere rigdom, så bør du være kæmpe tilhænger dels af at bremse den eksplosive befolkningstilvækst i Subsahara, dels af Bill Gates som har skudt milliarder og atter milliarder i at hjælpe kontinentet.

3. Middellevetiden er steget med næsten 30 år på kontinentet siden 1950. Andelen af afrikanere, der lever i ekstrem fattigdom, blev mellem 1990 og 2015 sænket med 13 procentpoint. Desværre er der dog faktisk kommet flere fattige i samme periode, som en direkte konsekvens af den eksplosive befolkningstilvækst. Som sagt er eksplosiv befolkningstilvækst faktisk en kæmpe hæmsko i kampen mod fattigdom.

4.Det lyder egentlig også lidt som om, at du mest giver skylden til politikerne. Du har i hvert fald tidligere fortalt os, at man ikke skal lytte til politikerne.

5.En konstruktiv retning er at lytte til de mennesker, der har gode, banebrydende, evidensbaserede idéer og teorier. At lytte til videnskaben. At den gennemsnitlige levealder i 2020 er over 72 år skyldes først og fremmest de videnskabelige kvantespring, der er blevet gjort i løbet af de seneste århundreder. Vi har fået så åndssvagt god en forståelse for den menneskelig krop, hvad der ødelægger den, hvordan vi kurerer den, og ikke mindst hvad vi skal gøre for at holde den sund og rask. Vacciner, penicilin, tandhygiejne, organtransplantationer, og så fremdeles.

6. Jeg forstår ikke, hvordan du kan sige, at du ikke tror på corona, men at du samtidig ønsker at respektere restriktioner og anbefalinger. Hvorfor er det nødvendigt med restriktioner for noget du ikke tror på?
1. Bill ved ikke engang at jeg eksisterer. Tror du at han bliver fornærmet hvis jeg kalder ham for mongol på en dansk fodbold forum?

2. Bill har opfattelse af at han kan redde hele verden, specielt Afrika.
Men afrikanere ønsker ham ikke der. De kalder ham for den hvide satan. De ønsker ikke vaccinen fordi de tror at alle andre sygdomme er blevet plantet der af det hvide verden igennem flere århundrede.
Hans planer gøre ham kun endnu rigere. Bare tjek alle videoer om ham på nettet og læs kommentarer fra helt almindelig mennesker. Ingen kan lide ham.
Afrikas største ønske er at blive helt uafhængig fra det vestlige verden. Folk stoler ikke på hvide mennesker og specielt ikke de rige. Flere og flere afrikanske lande er kommet sammen for at finde løsning på alle deres problemer. De er allerede i gang med at handle varer imellem hinanden i stedet for at eksporterer det til andre kontinenter og lande. De ønsker at tage afstand fra Europa og AmeriKKKa :) fordi de ved godt at de er selv i stand til at redde deres kontinent og deres folk.
Desværre findes der stadigvæk korrupte politikere i Afrika som bremser hele processen. Dem som smelter af glæde når Bill ringer.
Undrer mig også hvorfor har han aldrig besøgt Afrika personligt eller har han??

3. Afrika er ikke fattig. Medierne gøre den fattig. De viser os kun billeder og videoer af fattigdommen men Afrika er den rigeste kontinent i hele verden. Derfor er de i stand til at hjælpe sig selv hvis vi bare lade dem være helt i fred.
Specielt nu hvor de kan se hvad racismen gøre ved de sorte i resten af verden. Deres ønske om at står sammen og bygge Afrika sammen er større end aldrig før.

4. Her sagde jeg at os, vestlig verden, tror kun at Afrika er fucked up pga deres regeringer og politikere som kan ikke finde ud af at styrer noget som helst. Men det er faktisk resten af verden der har fucket det hele op. Specielt Europa.

5. Betyder det at vi ikke kan leve uden vaccinen mere? Er vi blevet til robotter eller maskiner hvor vi skal vedligeholdes konstant?
Ja videnskab er der og hurra for videnskab men folk er blevet meget klogere selv og har ikke brug for vacciner/penicilin/øvrig medicin og flere ting for at overleve.
Folk kan sagtens passe sig selv hvis de tænker sundt, spiser sundt, ikke stresse, glemme alt om luksus livet og leve helt ned på jorden.
Jagten efter penge har ødelagt folket. I dag har man det sådan hvis man ikke har mange penge så er man trist og deprimeret.
Der findes en helt anden og bedre måde at leve på. Det handler om at give og dele. Det har folk helt glemt.
Det vil automatisk skabe ligheden blandt alle mennesker og vi vil være mere glad for hinanden og alle de negative ting vil forsvinde ud i luften.
Men letter sagt end gjort. Ud af 1000 mennesker kun 2 vil høre efter.
Plus vi skal behandle jorden og naturen ordentlig fordi i naturen findes alt alternativ medicin til at leve sundt og rask liv. Folk har selv opdaget det for flere 1000 år siden..

6. Hallo, virus er virus. Vi kalder det sådan. Vi har givet det navn covid-19. Hvor det stammer fra TROR JEG IKKE PÅ. For mig er det mystisk det hele.
Men den er her og folk skal passe på. DERFOR skal folk overholde de skide restriktioner ellers skal man betale bøde.
Man hvis du ser hvad der sker rundt omkring i verden så ser du flere lande hvor folk går helt normalt på gaden, på arbejde, på restauranter og caféer osv osv.
Balkan er et eksempel lige nu :lol:
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Billede

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
søn jan 10, 2021 9:21 pm
1. Bill ved ikke engang at jeg eksisterer. Tror du at han bliver fornærmet hvis jeg kalder ham for mongol på en dansk fodbold forum?
Nej, og jeg tror endda ikke engang, han ville blive fornærmet, hvis du gjorde det face to face, for jeg er ret overbevist om, at Bill Gates er meget mere tykhudet, end du er.
Lopezzz skrev:
søn jan 10, 2021 9:21 pm
2. Bill har opfattelse af at han kan redde hele verden, specielt Afrika.
Men afrikanere ønsker ham ikke der. De kalder ham for den hvide satan. De ønsker ikke vaccinen fordi de tror at alle andre sygdomme er blevet plantet der af det hvide verden igennem flere århundrede.
Hans planer gøre ham kun endnu rigere. Bare tjek alle videoer om ham på nettet og læs kommentarer fra helt almindelig mennesker. Ingen kan lide ham.
Afrikas største ønske er at blive helt uafhængig fra det vestlige verden. Folk stoler ikke på hvide mennesker og specielt ikke de rige. Flere og flere afrikanske lande er kommet sammen for at finde løsning på alle deres problemer. De er allerede i gang med at handle varer imellem hinanden i stedet for at eksporterer det til andre kontinenter og lande. De ønsker at tage afstand fra Europa og AmeriKKKa :) fordi de ved godt at de er selv i stand til at redde deres kontinent og deres folk.
Desværre findes der stadigvæk korrupte politikere i Afrika som bremser hele processen. Dem som smelter af glæde når Bill ringer.
Undrer mig også hvorfor har han aldrig besøgt Afrika personligt eller har han??
Bill Gates tror ikke, han kan redde hele verden. Men han tror, han kan hjælpe - og det har han allerede gjort ganske storstilet. Alene mellem 2009 og 2015 brugte Bill & Melinda Gates Foundation over 9 milliarder kroner på bekæmpelse af malaria. Malaria slår årligt mellem 1-3 millioner mennesker ihjel, hvor langt størstedelen er børn i Subsahara. Ønsker du ikke at se disse børn reddet? Ville det være bedre, hvis de bare fik lov at dø i fred uden Bill Gates kom med en stor pose penge og hjalp dem?

Det må jo være det du ønsker. Du må jo simpelthen sidde og ønske, at flere afrikanske børn dør af malaria. Det kan ikke tolkes anderledes.
Lopezzz skrev:
søn jan 10, 2021 9:21 pm
3. Afrika er ikke fattig. Medierne gøre den fattig. De viser os kun billeder og videoer af fattigdommen men Afrika er den rigeste kontinent i hele verden. Derfor er de i stand til at hjælpe sig selv hvis vi bare lade dem være helt i fred.
Specielt nu hvor de kan se hvad racismen gøre ved de sorte i resten af verden. Deres ønske om at står sammen og bygge Afrika sammen er større end aldrig før.
Afrika er med afstand det fattigste kontinent. Afrika er for nuværende ikke i stand til at hjælpe sig selv. Det er derfor, afrikanske nationer, særligt i Subsahara, konstant efterspørger international bistand fra bl.a. WFP, WHO, og, ja, USA.
Lopezzz skrev:
søn jan 10, 2021 9:21 pm
4. Her sagde jeg at os, vestlig verden, tror kun at Afrika er fucked up pga deres regeringer og politikere som kan ikke finde ud af at styrer noget som helst. Men det er faktisk resten af verden der har fucket det hele op. Specielt Europa.
Jamen, jeg er da ikke nødvendigvis uenig i, at den europæiske kolonisering og efterfølgende hurtige afkolonisering satte det afrikanske kontinent i en særdeles penibel situation. Så du har da helt sikkert et medansvar, som europæisk borger. Hvad gør du egentlig for at redde afrikanske børn fra at dø af malaria? Gør du i det hele taget noget?

Tror du i øvrigt, at Afrika som kontinent vil klare sig bedre, hvis USA og europæiske nationer bare dropper at hjælpe kontinentet?
Lopezzz skrev:
søn jan 10, 2021 9:21 pm
5. Betyder det at vi ikke kan leve uden vaccinen mere? Er vi blevet til robotter eller maskiner hvor vi skal vedligeholdes konstant?
Ja videnskab er der og hurra for videnskab men folk er blevet meget klogere selv og har ikke brug for vacciner/penicilin/øvrig medicin og flere ting for at overleve.
Folk kan sagtens passe sig selv hvis de tænker sundt, spiser sundt, ikke stresse, glemme alt om luksus livet og leve helt ned på jorden.
Jagten efter penge har ødelagt folket. I dag har man det sådan hvis man ikke har mange penge så er man trist og deprimeret.
Der findes en helt anden og bedre måde at leve på. Det handler om at give og dele. Det har folk helt glemt.
Det vil automatisk skabe ligheden blandt alle mennesker og vi vil være mere glad for hinanden og alle de negative ting vil forsvinde ud i luften.
Men letter sagt end gjort. Ud af 1000 mennesker kun 2 vil høre efter.
Plus vi skal behandle jorden og naturen ordentlig fordi i naturen findes alt alternativ medicin til at leve sundt og rask liv. Folk har selv opdaget det for flere 1000 år siden..
Der tager du fuldkommen fejl. Folk vil dø uden vacciner, penicilin og meget andet medicin. Eksempelvis slog polio masser af børn ihjel tidligere. Uden vaccine mod polio, ville der årligt dø tusindvis af børn af polio. Er det noget du ønsker? Ønsker du tusindvis af døde børn?

Hvis vi skal behandle jorden og naturen ordentligt, hvorfor ønsker du så ikke at bremse den eksplosive befolkningstilvækst i Afrika? Ønsker du, at regnskovene i DR Congo bliver jævnet med jorden, så der kan blive plads til at pine lidt afgrøder ud af jorden? Ønsker du så måske endda, at de mange dyr, der kalder disse regnskove for sit hjem, bare bliver kørt ihjel?
Lopezzz skrev:
søn jan 10, 2021 9:21 pm
6. Hallo, virus er virus. Vi kalder det sådan. Vi har givet det navn covid-19. Hvor det stammer fra TROR JEG IKKE PÅ. For mig er det mystisk det hele.
Men den er her og folk skal passe på. DERFOR skal folk overholde de skide restriktioner ellers skal man betale bøde.
Man hvis du ser hvad der sker rundt omkring i verden så ser du flere lande hvor folk går helt normalt på gaden, på arbejde, på restauranter og caféer osv osv.
Balkan er et eksempel lige nu :lol:
Der findes ikke kun én virus. Men det vil altså sige, at du tror på, at COVID-19 eksisterer?

I Kroatien er barer, restauranter og fitnesscentre lukket. I Slovenien er selv skoler og børnehaver lukket. I Serbien er der begrænsede åbningstider for restauranter, caféer, barer, osv. - der er også forbud mod offentlige forsamlinger på over fem personer. I Bosnien er der dels krav om social distancering, dels krav om mundbind. Dertil er der begrænset bevægelsesfrihed mellem 23 og 5. Et land som Bulgarien har i øvrigt ikke klaret sig specielt godt gennem pandemien, med nogle af de højeste dødstal per 100.000 indbyggere.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

Tillykke med dagen til Legenden der er Skydefinten..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Spændt på at læse endnu et vedkommende og kompetent modsvar fra mr Lopezzz til Bobs tålmodige besvarelse :thumbup:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

@Bob
Nej, og jeg tror endda ikke engang, han ville blive fornærmet, hvis du gjorde det face to face, for jeg er ret overbevist om, at Bill Gates er meget mere tykhudet, end du er.
Jeg vil elske at møde ham face to face så du kan får dit svar.
Ønsker du ikke at se disse børn reddet? Ville det være bedre, hvis de bare fik lov at dø i fred uden Bill Gates kom med en stor pose penge og hjalp dem?

Det må jo være det du ønsker. Du må jo simpelthen sidde og ønske, at flere afrikanske børn dør af malaria. Det kan ikke tolkes anderledes.
Jeg ønsker hver dag ligesom det hele afrikanske befolkning at Bill lader Afrika være i fred.
Du er hjernevasket.
Du ved intet om hvad en helt almindelig afrikaner synes om ham. Folk kan ikke fordrage ham. Specielt dem som er spredt rundt over hele verden og er børn af slaver.
Deres forfædre blev transporteret som dyr over Atlanterhavet alt imens de blev tortureret og kastet i havet mens deres kvinder blev voldtaget og brugt som sex legetøj.
Afrika er med afstand det fattigste kontinent. Afrika er for nuværende ikke i stand til at hjælpe sig selv. Det er derfor, afrikanske nationer, særligt i Subsahara, konstant efterspørger international bistand fra bl.a. WFP, WHO, og, ja, USA.
Afrika er ekstremt rig men resten af verden stjæler al deres rigdom og holder dem nede. Sådan har det været altid. De fik aldrig lov til at bestemme selv.
Afrika ønsker ikke hjælp fra de samme onde mennesker hvis forfædre holdt dem som slaver. Det glemmer de aldrig og jeg er ret sikker på at de kommer heller aldrig til at tilgive.
Jeg har selv oplevet noget lignende og når ens familiemedlemmer bliver tortureret og dræbt så er der ingen vej tilbage. Aldrig glemme, aldrig tilgive.

Bill kan komme med en store pose penge men det kan ikke får millioner og millioner uskyldige mand, kvinder og børn tilbage der blev dræbt på en forfærdelig måde.
Mennesker som fik stjålet deres hele identitet og som ikke engang blev begravet.

Slaveri og slavehandel i Afrika er blandt de værste krænkelser af menneskerettighederne i menneskehedens historie.
Tror du i øvrigt, at Afrika som kontinent vil klare sig bedre, hvis USA og europæiske nationer bare dropper at hjælpe kontinentet?
Ja selvfølgelig. Ingen ønsker hjælp fra sin værste fjende.
Der tager du fuldkommen fejl. Folk vil dø uden vacciner, penicilin og meget andet medicin
Det betyder lige præcis at vi kan klare os uden det fordi al det vi skal bruge for at overleve findes i naturen.
Hvor kommer medicin fra?
Og en anden ting du understreger hele tiden at jeg ønsker ikke at bremse befolkningsvæksten men når du redder liv med vaccinen øger man også befolkningsvæksten. Hvis vi skal forbinde det med hvor mange børn burde man have pr husstand begynder jeg lige nu at tænke på om at vacciner forværrer sædkvalitet og at det er en af Bills planer for at bremse befolkningsvæksten.

Lad mennesker leve for fanden. Vi er kommet fra naturen, vi lever af naturen og vi dør af naturen.
Helt naturligt.
I Kroatien er barer, restauranter og fitnesscentre lukket. I Slovenien er selv skoler og børnehaver lukket. I Serbien er der begrænsede åbningstider for restauranter, caféer, barer, osv. - der er også forbud mod offentlige forsamlinger på over fem personer. I Bosnien er der dels krav om social distancering, dels krav om mundbind. Dertil er der begrænset bevægelsesfrihed mellem 23 og 5. Et land som Bulgarien har i øvrigt ikke klaret sig specielt godt gennem pandemien, med nogle af de højeste dødstal per 100.000 indbyggere.
Ja der er restriktioner men folk ikke overholder det.
Og politiet på Balkan er stadigvæk korrupt. Hvis du betaler lidt lader de dig være i fred og bliver dine venner. Med andre ord, arbejder for dig :devil:
Børn.
Dyr.
Regnskove.
Når du stiller spørgsmål som, om jeg ønsker at børnene dør, at regnskovene udslettes og at dyrene dræbes så stopper festen.
Vi færdige her :sick:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
man jan 11, 2021 12:17 pm
Spændt på at læse endnu et vedkommende og kompetent modsvar fra mr Lopezzz til Bobs tålmodige besvarelse :thumbup:
Værsgod!
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:32 pm
Antimadridista skrev:
man jan 11, 2021 12:17 pm
Spændt på at læse endnu et vedkommende og kompetent modsvar fra mr Lopezzz til Bobs tålmodige besvarelse :thumbup:
Værsgod!
Som altid, var det en udsøgt, unik og meget forventet fornøjelse.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
man jan 11, 2021 12:40 pm
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:32 pm
Antimadridista skrev:
man jan 11, 2021 12:17 pm
Spændt på at læse endnu et vedkommende og kompetent modsvar fra mr Lopezzz til Bobs tålmodige besvarelse :thumbup:
Værsgod!
Som altid, var det en udsøgt, unik og meget forventet fornøjelse.
Godt at du stadigvæk følger med :thumbup:
Måske kan du lære noget og prøve for en gangs skyld at sætte dig i andres plads og se verden med deres øjne.
Jeg har venner fra Afrika og Caribien og anre lande som har oplevet helvede inkluderet mig selv
MDCCCXCIX

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Jeg vil elske at møde ham face to face så du kan får dit svar.
Don't hold your breath.
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Jeg ønsker hver dag ligesom det hele afrikanske befolkning at Bill lader Afrika være i fred.
Citation needed.
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Du ved intet om hvad en helt almindelig afrikaner synes om ham. Folk kan ikke fordrage ham. Specielt dem som er spredt rundt over hele verden og er børn af slaver.
Det du heller ikke noget om, selvom du foregiver at have alle mulige bekendtskaber rundt omkring. Tror du helt ærligt ikke, at vi har gennemskuet dig?
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Deres forfædre blev transporteret som dyr over Atlanterhavet alt imens de blev tortureret og kastet i havet mens deres kvinder blev voldtaget og brugt som sex legetøj.
Hvad har det med Bill Gates, WFP, WHO, og USAs bistand at gøre?
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Afrika er ekstremt rig men resten af verden stjæler al deres rigdom og holder dem nede. Sådan har det været altid. De fik aldrig lov til at bestemme selv.
Afrika er ikke ekstremt rigt. Afrika har store reserver af olie og mange naturlige ressourcer, men har grundlæggende manglet infrastrukturen og teknologien til at indvinde det. Det er fortrinsvis vestlige og kinesiske investorer, der har muliggjort dette.
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Afrika ønsker ikke hjælp fra de samme onde mennesker hvis forfædre holdt dem som slaver. Det glemmer de aldrig og jeg er ret sikker på at de kommer heller aldrig til at tilgive.
Det er løgn, at de ikke ønsker hjælp. Du lyver nu. Afrikanske lande efterspørger konstant udenlandsk hjælp, også fra vestlige (hvide; det er jo nøgleordet for dig, din racist) lande.
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Bill kan komme med en store pose penge men det kan ikke får millioner og millioner uskyldige mand, kvinder og børn tilbage der blev dræbt på en forfærdelig måde.
Lad mig lige forstå dig ret. Bill Gates må ikke hjælpe millioner af mennesker fra at dø af alle mulige smitsomme sygdomme, herunder malaria og polio, på grund af trekantshandlen. Det er ikke bare en forskruet tankegang, den er decideret ondskabsfuld.
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Slaveri og slavehandel i Afrika er blandt de værste krænkelser af menneskerettighederne i menneskehedens historie.
Igen, hvad har det med Bill Gates, WFP, WHO, eller USAs udenlandske bistand at gøre?
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Ja selvfølgelig. Ingen ønsker hjælp fra sin værste fjende.
Igen en forskruet, ulogisk og irationel tankegang. De nævnte organisationer, samt Bill Gates, redder spandevis af menneskeliv om dagen. Du må jo åbenbart ønske, at disse folk hellere burde dø.
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Det betyder lige præcis at vi kan klare os uden det fordi al det vi skal bruge for at overleve findes i naturen.
Du lyder som Moder Teresa nu. Folk der udsættes for lidelser må jo åbenbart bare skulle bide det i sig og i sidste ende det. Det er jo åbenlyst det, du ønsker, og det du appellerer til.
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Og en anden ting du understreger hele tiden at jeg ønsker ikke at bremse befolkningsvæksten men når du redder liv med vaccinen øger man også befolkningsvæksten. Hvis vi skal forbinde det med hvor mange børn burde man have pr husstand begynder jeg lige nu at tænke på om at vacciner forværrer sædkvalitet og at det er en af Bills planer for at bremse befolkningsvæksten.
Det du ikke forstår her, er at man naturligvis skal forsøge at liv i de mennesker, der allerede er født. Når vi taler om at bremse en eksplosiv befolkningstilvækst, er det altså ikke noget man gør ved at undlade at vaccinere. Tværtimod er der en ret tydelig sammenhæng mellem god folkesundhed og lave fødselsrater. I Malawi får man masser af børn, dels fordi man er uoplyst fsva. prævention, dels fordi der altså er en reel risiko for, at dine børn ikke når at blive 15 år.
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Lad mennesker leve for fanden. Vi er kommet fra naturen, vi lever af naturen og vi dør af naturen.
Helt naturligt.
Igen må konklusionen jo simpelthen bare være, at du har det helt fint med, at afrikanske børn dør af malaria, diarré, polio, Ebola, osv. Sikke da et verdenssyn.
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Ja der er restriktioner men folk ikke overholder det.
Og politiet på Balkan er stadigvæk korrupt. Hvis du betaler lidt lader de dig være i fred og bliver dine venner. Med andre ord, arbejder for dig :devil:
Du skrev lige før, at livet fortsatte helt som normalt på Balkan. Det er løgn. Igen lyver du. Der er masser af lande på Balkan med vidtrækkende restriktioner. Som bekendt klarer de sig i øvrigt heller ikke super godt.
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Når du stiller spørgsmål som, om jeg ønsker at børnene dør, at regnskovene udslettes og at dyrene dræbes så stopper festen.
Vi færdige her :sick:
Hør nu her, kære ven. Det er logiske slutninger. Det eneste, der har ledt mig ned ad den sti, er dine ord.

Du vil ikke have moderne medicin eller vacciner, ligesom du ikke vil have, at Bill Gates og USA hjælper med folkesundheden i Afrika. Det vil i praksis betyde, at millioner af børn dør hvert år af alle mulige årsager, herunder sult, malaria, polio, diarré, osv. Den eneste mulige slutning heraf må være, at du har det helt okay med, at millioner af børn dør af ting, man nemt kunne have undgået.

Du ønsker ikke at stoppe den eksplosive befolkningstilvækst i Afrika. Du ønsker samtidig ikke, at vestlige nationer hjælper med at brødføde kontinentet. Konsekvensen heraf vil være skovrydning, ligesom man har set på Madagascar, i de folkerigeste lande, for at udpine jorden i en higen efter fødevare. Den eneste mulige slutning heraf må være, at du har det helt okay med, at regnskove bliver jævnet med jorden, og at disse skoves dyr i forlængelse bliver dræbt.

Billede

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af !Option »

Det har efterhånden været en lang og oplevelsesrig affære at følge med her. Stor cadeau til dem som fortsætter debatten med en som enten tydeligvis er en kæmpe troll eller decideret uden for pædagogisk rækkevidde.

Der bliver spurgt i øst og svaret fuldstændig i vest. Mens folk underbygger div. påstande med valide FAKTA, bliver der svaret med den ene påstand efter påstand baseret på følelser. Derudover også stærkt at udtale sig på et helt kontinents vegne om at de ALLE hader Bill Gates mm.

At der så oveni hatten også bliver trukket et kort om at den hvide mand i Afrika til stadighed i stor stil undertrykker den sorte er også kun til at grine af efterhånden. Tag et land som Zimbabwe hvor hvide farmere bliver tvunget ud af landet med vold mm., hvorefter præsidenten tigger og ber om støtte fordi de ikke selv kan brødføde befolkningen. Da denne støtte bliver afvist er han så ude og bede de selv samme mennesker som han fordrev om at komme tilbage og hjælpe.
Sorte mennesker undertrykker i lige så stor til sorte mennesker selv. Et ubehageligt, omend meget tydeligt, billede på dette er fx folkedrabet i Rwanda hvor op 1.200.000(!!) mennesker blev bogstaveligtalt slagtet på åbengade i løbet af 100 dage af folk med samme hudfarve som dem selv.

Afrika er et fattigt kontigent, og hvis ikke den vestlige verden støttede det så kraftigt (som det gør og burde) ville det kollapse totalt. Den analfabetiske del af befolkningen tæller over 40% (!!!), så selvfølgelig har de ikke en chance for at få et fornuftigt samfund op at køre førend en langt større del af befolkningen får en eller anden form for uddannelse. Hvis og når det forhåbentlig sker, kan det være at de bliver i stand til selv at bygge et bæredygtigt samfund op. Til den tid skal den vestlige verden selvfølgelig trække sig.

Nu kom jeg desværre selv til at hoppe i fælden også, men min oprindelige intention var egentlig at sige: DONT FEED THE TROLL!

Og inden du begynder Lopezzz: Jo, du må have lige præcis den holdning og idé om verdensbillede som du har lyst til. Men det giver dig ikke retten til at blæse den direkte ud i verden som den eneste skinbarlige sandhed, når du ikke en eneste gang formår at komme med nogle saglige argumenter eller holde diskussionen inden for kridtstregerne.
Rey Abi!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:47 pm
Antimadridista skrev:
man jan 11, 2021 12:40 pm
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:32 pm
Antimadridista skrev:
man jan 11, 2021 12:17 pm
Spændt på at læse endnu et vedkommende og kompetent modsvar fra mr Lopezzz til Bobs tålmodige besvarelse :thumbup:
Værsgod!
Som altid, var det en udsøgt, unik og meget forventet fornøjelse.
Godt at du stadigvæk følger med :thumbup:
Måske kan du lære noget og prøve for en gangs skyld at sætte dig i andres plads og se verden med deres øjne.
Jeg har venner fra Afrika og Caribien og anre lande som har oplevet helvede inkluderet mig selv
Jeg slubrer i mig af din kaos-hjerne. Det er udsøgt!!!

Nu du nævner “andres plads”.. hvor meget har du støttet velgørende organisationer i dit voksne liv, eller for dig er de måske lyssky nederdrægtige Bill Gates støtter...?

Desuden, hvor mange af disse samfund, som vi alle, dig undtaget naturligvis, tramper rundt på ustandseligt, har du besøgt?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Det er fortrinsvis vestlige og kinesiske investorer, der har muliggjort dette.
Ja det er dem som har invaderet Afrika for at profitere fra det. De mælker Afrika for at skaffe penge.
Afrika ønsker selv at skabe noget men får ikke lov i sit eget land pga af nogle korrupte regeringer i landet.
Men det skal nok ændre sig, bare vent og se. Flere og flere lande er kommet til at samarbejde og mange kinesere er blevet udvist eller fik stoppet deres projekter.
hvide; det er jo nøgleordet for dig, din racist
Det her giver klart advarsel men jeg vælger at tie stille.
Det er grænseoverskridende at kalde mig for racist direkte på åbent forum. Tak for det.
Lad mig lige forstå dig ret. Bill Gates må ikke hjælpe millioner af mennesker fra at dø af alle mulige smitsomme sygdomme, herunder malaria og polio, på grund af trekantshandlen. Det er ikke bare en forskruet tankegang, den er decideret ondskabsfuld.


Men hvis du tror at de stoler på ham så tager du fejl. Tror du at alle de vacciner har kun helbredt folk?
Der er sindssyg mange der blev paralyseret af det eller døde i værste tilfælde.
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:27 pm
Slaveri og slavehandel i Afrika er blandt de værste krænkelser af menneskerettighederne i menneskehedens historie.
Igen, hvad har det med Bill Gates, WFP, WHO, eller USAs udenlandske bistand at gøre?
Moderne slaveri eller noget i den stil måske?
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
man jan 11, 2021 1:50 pm
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:47 pm
Antimadridista skrev:
man jan 11, 2021 12:40 pm
Lopezzz skrev:
man jan 11, 2021 12:32 pm
Antimadridista skrev:
man jan 11, 2021 12:17 pm
Spændt på at læse endnu et vedkommende og kompetent modsvar fra mr Lopezzz til Bobs tålmodige besvarelse :thumbup:
Værsgod!
Som altid, var det en udsøgt, unik og meget forventet fornøjelse.
Godt at du stadigvæk følger med :thumbup:
Måske kan du lære noget og prøve for en gangs skyld at sætte dig i andres plads og se verden med deres øjne.
Jeg har venner fra Afrika og Caribien og anre lande som har oplevet helvede inkluderet mig selv
Jeg slubrer i mig af din kaos-hjerne. Det er udsøgt!!!

1. Nu du nævner “andres plads”.. hvor meget har du støttet velgørende organisationer i dit voksne liv, eller for dig er de måske lyssky nederdrægtige Bill Gates støtter...?

2. Desuden, hvor mange af disse samfund, som vi alle, dig undtaget naturligvis, tramper rundt på ustandseligt, har du besøgt?
1. Jeg giver pengene direkte i hånden eller sender det direkte til personen. Hvad gøre du?

2. 27 lande, 4 kontinenter. Boede ALTID privat hos helt almindelig lokale mennesker langt væk fra turist områder.
Det er sådan man lærer kulturen og sandheden
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster