9/1 Granada - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 620
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af PeterPedal »

Og nu er vi altså kun 3 point efter RM
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

BlerimA
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre feb 01, 2019 1:41 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af BlerimA »

Lækkert at Putamadrid også spiller 0-0 her til aften😀😀😀

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Fandme dejligt, at Koeman tilsyneladende efterhånden har fundet formlen (4-3-3 m. Messi på toppen). Stærk offensiv og midtbane i dag. Midtbanen gør forsvaret stærkt - Busq har genvundet en rigtig stærk form, hvilket betyder alverden i denne 4-3-3.

Dejligt med endnu en god kamp af Griezman - det kunne være strækt med 4 stærke offensive spillere (Messi, Griezman, Ansu og Dembele) samt to mere trivlsomme (Trincao, MB) resten af sæsonen (vi må se om Coutinho føje sig til gruppen). Offensiven virker dejligt alsidig - dog kunne jeg godt tænke mig, at få Dest sat mere op (han har et kæmpe offensivt potentiale på den højreback).
Dembele spiller en lidt mindre godt afstemt kamp i dag, men gør fortsat banen bred, og dækker ind bag Messi, når han går ned i banen, så han udfylder på trods sin rolle fornuftigt (og så viser han igen et godt blik for spillet).
Jeg håber, at han bliver spillet mere eller mindre fast, så han kan bliver integreret ordentligt på højrekanten (sammenspillet med Dest bør/skal optimeres) og så have en ny kontrakt - alt andet vil være håbløst...

Og endnu et spændende indhop af Puig - han spiller med en iver og kvalitet, som det er en fornøjelse at se på (hans aflevering til MB er høj klasse=, men jeg forstår godt, at Koeman foretrækker Pedri, da Puig er for taktisk udisplineret (han er meget offensivt bold fikseret). Det kan meget hurtigt gå udover balancen på midtbanen.

Anyway, jeg forstår nu ikke, hvis Koeman ikke beholder Puig i truppen, da man kun har Pedri til den lidt mere fremskudte position på midtbanen i 4-3-3 (jeg formoder, at han holder fast i den velfungerende 4-3-3 formation) pt. med Coutinho skadet (og dermed potentielt masse af spilletid til Puig i et meget presset kampprogram). Truppen kan hurtigt blive tynd, hvis man får Firpo, evt. MB solgt og låner Puig væk, og det vil være tosset at overbebyrde en storspillende, men ung Pedri..

Men måske var dagens minutter faktisk et tegn på, at han er parat til at give ham flere minutter.

https://tribuna.com/en/fcbarcelona/news ... m-minutes/

Ps. blev Araujo alvorligt skadet?

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

BlerimA skrev:
søn jan 10, 2021 12:29 am
Lækkert at Putamadrid også spiller 0-0 her til aften😀😀😀
Jep, nu skal vi bare have ATM til at smide point... De har desværre en bred trup i år og virker rigtigt afstemt, så oddsene er nok desværre lidt i mod os (de har potentielt 13 point på os efter deres tre udskudte kampe).

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Madameskrald skrev:
søn jan 10, 2021 1:07 am
Ps. blev Araujo alvorligt skadet?
Klippet fra hjemmesiden:
"Han følte noget ubehag under opvarmningen og blev erstattet af Umtiti"
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Lopezzz skrev:
søn jan 10, 2021 1:26 am
Madameskrald skrev:
søn jan 10, 2021 1:07 am
Ps. blev Araujo alvorligt skadet?
Klippet fra hjemmesiden:
"Han følte noget ubehag under opvarmningen og blev erstattet af Umtiti"
Tak

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7161
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Koeman: "I have nothing against Riqui Puig. We have very young players like Konrad, Matheus and Junior who don't have many minutes, but you always think I'm talking about Riqui. I have no problem with him, we talk often. His future? He has to decide."


Griezmann: "We needed to win and get this streak going. In the second half our players were able to rest. The goals? The goals are coming. We are gaining confidence."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har stadig optur over vores midt med pedri og de jong! Men så er det store spørgsmål - hvem skal overtage for bussi? Jeg mener ikke vi har en def midt på vej fra la masia så vedkommende skal købes...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
søn jan 10, 2021 2:36 pm
Jeg har stadig optur over vores midt med pedri og de jong! Men så er det store spørgsmål - hvem skal overtage for bussi? Jeg mener ikke vi har en def midt på vej fra la masia så vedkommende skal købes...
Ville det ikke være Moriba? Er han ikke MD?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Han er central/off midt... Vi skal bruge en decideret def midt snart.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
søn jan 10, 2021 2:52 pm
Han er central/off midt... Vi skal bruge en decideret def midt snart.
Moriba er også en slat ung til at overtage en essentiel plads foran på en relativ ung midtbane foran et relativt ungt / uprøvet (til tider vaklende) forsvar.

Den plads bliver svær at finde en løsning på... meget specifikt kompetence sæt og ingen mønt.

Hvad med Busq Jr.? (Oriol) Nogen der ved, om han tangerer en klarhed?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7161
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Det må alligevel være pænt irriterende, at man stiller alt op foran kassen og alligevel må se Messi klaske bolden i nettet.

Fun fact: For Lionel Messi's free kick, all 11 Granada players were inside their box.

7 men formed the wall, 1 laid down on the ground, and 2 others were on the side of the wall to prevent a pass. He still got through.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7161
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

OFFICIAL: Tests carried out this morning have shown that Ronald Araujo has a right hamstring strain. His recovery will determine his availability for the coming training sessions.

It's not a serious injury but he might be ruled out for the Super Cup. He may return against Cornella (20th January) or Elche (24th January).

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: 9/1 Granada - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

I forhold til midtbanen, så tror jeg De Jong får Bussis plads. Jeg glæder mig helt vildt til at se Moriba, det kunne være vildt hvis vi indenfor 2 sæsoner fik en start 11'er med spillere som Pedri, Fati, Arujo, Puig, (?) Konrad og Moriba. Mingueza ser jeg ikke noget specielt i, minder mig om Roberto. De kunne helt sikkert være den næste generation. Jeg er dog mest bekymret for vores plads på venstrebacken.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster