Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Idioti skal ikke forstås og tolereres - det skal påtales og latterliggøres. Når idiotiske meninger, holdninger osv bliver respekteret og debatteret så ender vi som Amerika hvor enhver idiot med en konspiration stolt råber op omkring den.

1.9 mio døde af Covid men det findes ikke. Selvfølgelig skal det ikke tages alvorligt. Præcis ligesom vi ikke skal debattere med de psykopater (mange af dem som forresten heller ikke tror på Covid) som mener Holocaust var fake.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
fre jan 08, 2021 3:12 pm
Idioti skal ikke forstås og tolereres - det skal påtales og latterliggøres. Når idiotiske meninger, holdninger osv bliver respekteret og debatteret så ender vi som Amerika hvor enhver idiot med en konspiration stolt råber op omkring den.

1.9 mio døde af Covid men det findes ikke. Selvfølgelig skal det ikke tages alvorligt. Præcis ligesom vi ikke skal debattere med de psykopater (mange af dem som forresten heller ikke tror på Covid) som mener Holocaust var fake.
Er det ikke mere præcist at sige, døde med? Der er trods alt en lille forskel. Man ved nødvendigvis ikke om alle døde af covid.
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Hør nu godt efter:
JEG tror ikke helt på dette virus.
JEG tror ikke på vaccinen.
JEG tror at der foregår nogle mystiske ting bag al det her.
JEG vil ikke ændre min mening pga af nogle forum brugere.
JEG har nogle konspiration teorier og det har jeg det fint med.
JEG går med mundbind, bruger handsker, væsker mine hænder tit, holder afstand og respekterer andre i offentligheden.
Bare fordi at jeg tænker lidt anderledes betyder ikke at jeg er en idiot. Tak igen til Piquenbauer og hans venner :clap:
JEG er en af millioner af mennesker som har de samme tanker men jeg fordømmer enhver som ikke overholder hygiejne.
Der er sket vildt mange dårlige ting i sidste årti at det får ens tanker i omdrejninger.
Konspirationsteori er konspirationsteori og ikke andet for fanden og det er helt frit at google på nettet eller andre steder for at se eller høre hvad andre folk tænker.

Den rigeste mongol af dem alle Bill Gates, har muligvis større magt og indflydelse over menneskeheden at det får en til at brække sig.
Han kunne være en af dem som har en plan der kan påvirke befolkning væksten.
Han har faktisk selv sagt det.



Ja vi er uenige og det er helt ok med mig.
Jeg vil ikke bruge mine kræfter på at skændes med jer mere og har aldrig haft intuition om at nedgøre de døde og pårørende som nogle brugere gøre alt for at peger på den retning.

Al respekt for madridista lægen. Jeg tager hatten af for alt det du laver og oplever i hverdagen undtagen at holde med RM :grin:
Du ved muligvis meget mere om mennesket end de fleste men det betyder ikke at jeg skal nu ændre min mening på grund af det. Jeg har også 2 familiemedlemmer i sundhedsbranchen som er lidt splittet omkring behandling proceduren, især de sidste par dage hvor man har set at folk dør eller får for mange bivirkninger efter de fik vaccinen.
Ikke kun i Danmark men også i andre lande.
Men de gøre hvad der bliver sagt, følger reglerne og gøre deres bedste for at hjælpe de syge.
Der er pres på alle i sundhedssektoren, det ved jeg også udmærket og personalet er udmattet og stresset men de gøre deres bedste for at redde liv.
I er de største helte i det her lorte tid.
Men jeg tror også at alt det kaos skyldes de folk som ikke overholder hygiejne og ikke følger restriktioner 100%.
For kun 2 timer siden så jeg folk i Rema1000 der viser ingen respekt for hinanden. Folk vælter ind og ud lige som før. Godt nok alle har en mundbind på men that's it.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Madameskrald skrev:
fre jan 08, 2021 10:42 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 9:51 pm
Madameskrald skrev:
tors jan 07, 2021 3:51 pm

Min indlæg var ikke på nogen måde minded på at tale ned til dig, så jeg beklager, hvis det er opfattet sådan.

Nu er det sådan, at du har en ekstraordinær påstand - hvorfor skal jeg i så fald redegøre for modspørgsmål, der ikke relaterer sig til emnet?

Det er konspirationsteoretikerens first line of defence.

Jeg er fortsat oprigtigt interesseret i dokumentation, hvis du ligger inde med noget ifht. Coronas oprindelse eller mangel på samme (jeg formoder dog, at den ikke eksisterer qua din reaktion i tråden).

Ps. For øvrigt kan jeg godt følge dit perspektiv omkring skævheden i verden og verdens udvikling - dette har dog intet med Corona at gøre. Hvis du oprigtigt føler dette, så skulle du jo tage til den svenske ødemark og blive selvforsynende, da du med høj garanti støtter den udvikling med dine indkøb mv.. (jf. årsagen er ikke politikerne, men kapitalismen).
Nej det er helt ok det du skriver og jeg opfatter det ikke som et angreb eller noget overhoved.
Det var godt..
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 9:51 pm
Jeg spurgte om du tror 100% på den videnskab omkring Covid-19 og hvad du selv synes om dette virus.
Hvor stammer det fra og hvorfor er hele verden gået i stå og alt det uro i mange lande som vi ikke har set i flere årtier.
Og ikke kun uro omkring corona men uro omkring mange andre ting. Kan du forbinde alt det sammen og komme med et svar?
Jeg er splittet og tror at covid er skabt af mennesker på en laboratorie men er der nogen beviser? Nej.
Jeg føler også lidt at nogen ønsker at smadre hele verdens økonomi og starte tredje verdens krig.
Der er sindssyg mange ting der foregår lige nu og min hjerne eksploderer snart men jeg kan også vælge lige som dig og flertallet at bare lukke mine ører og fortsætte med at leve uden at bekymre mig om noget.
Jeg kan sige så meget, at Corona/COVID19 virus er gensekventeret til ukendelighed (dvs. virus RNA er kortlagt), og alle de bedste på feltet er enige om, at det ikke er menneskeskabt, da mennesker typisk vil basere nykreationer på noget kendt i en udviklingsproces (jf. i virus sammenhæng tage udgangspunkt i kendt Corona virus og udvikle derfra). Corona/COVID19 virus minder naturligvis om øvrige kendte Corona virus, men selve RNA strukturen er tilstrækkeligt forskellig fra kendte varianter, hvilket betyder, at chancerne for, at den er mennenskeskabt er meget lille.

Dette udelukker selvfølgelig ikke, at den er menneskeskabt - I know, men sandsynligheden herfor er meget lille (som i at den samme person vinder lotto 2-3 gange i en livstid).

At den ikke er farlig er heller ikke helt rigtigt - hvis vi tager udgangspunkt i dine egne data (billedet over Corona indidens), så har vi en dødelighedsprocent på 2 %. Det kombineret med den høje smitterate (kontakttal el. lign.), så er den meget dødelig. Dette skal ses i kombination med, at det presser sundhedssystemet, hvilket betyder, at der er større chancer for, at der bliver begået andre fejl i sundhedssystemet, der leder til adledte effekter (fejl diagnosticeringer mv.).

Mere dødelig virus udrydder ofte sig selv, da døende patienter ikke spreder virus nok (eks. var MERS og SARS langt nemmere at indæmme).

Ps. Mht. din far, så går det mig ondt, at han ikke er diagnosticeret rettidigt - det er naturligvis vigtigt med en så hurtigt progredierende fatal diagnose. Men læger er langt fra ufejlbarlige - det er et meget svært felt, hvor symptombillederne ofte er overlappende, så man har ofte ikke ret meget at handle på. Håber, at I har ham i lang tid fremover - heldigvis er det også svært at give en god prognose, så der er mulighed for, at han er en af dem, der klarer sig længe med sygdommen (jeg krydser finger).
Tusind tak for at svare på en meget rolig og behagelig måde og ikke hidser sig op som de fleste herinde og komme med angreb bare fordi jeg ikke har samme tanker som dem.
Dit svar giver mig et meget mere forståeligt billede og hvad der kan være sandsynligt og mere realistisk.
Jeg ved godt at flere har prøvet at forklare det og henviser til videnskab men videnskab har heller ikke altid ret.

Min far er min helt og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre uden ham når han en dag forlader mig. At han skal leve med det her forfærdelig sygdom, går til kemo (54. gang), tage blodprøver, går til scanning og have læge samtaler er vildt belastende for ham. Alt det gennemgår han hver måned. Han er fuldstændig udmattet men når du spørger ham hvordan han har det så siger han hver gang: Jeg har det fint :)
MDCCCXCIX

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
fre jan 08, 2021 3:12 pm
Idioti skal ikke forstås og tolereres - det skal påtales og latterliggøres. Når idiotiske meninger, holdninger osv bliver respekteret og debatteret så ender vi som Amerika hvor enhver idiot med en konspiration stolt råber op omkring den.

1.9 mio døde af Covid men det findes ikke. Selvfølgelig skal det ikke tages alvorligt. Præcis ligesom vi ikke skal debattere med de psykopater (mange af dem som forresten heller ikke tror på Covid) som mener Holocaust var fake.
Det er da noget grusomt vrøvl.. USA er der, hvor de er i dag pga. en voldsom polarisering er samfundet. Det har meget lidt med, at de kan og må ytre sig at gøre.

Det er da en usund kultur, at man vil tie eller latterliggøre mennesker, der er af en anden holdning end en selv. Det fører da blot til større polarisering på tværs af holdninger - og henad vejen potentielt mere radikale tiltag.

Folk ender med nærværende forståelsesramme af en eller flere grunde (en bidragende faktor for Lopez har måske været en dårlig oplevelse med sundhedsvæsnet), og det skal vi naturligvis forstå og blive klogere på, så det ikke bliver en mere dominerende tendens, som det er tilfældet i USA.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
fre jan 08, 2021 11:24 pm
Piquénbauer skrev:
fre jan 08, 2021 3:12 pm
Idioti skal ikke forstås og tolereres - det skal påtales og latterliggøres. Når idiotiske meninger, holdninger osv bliver respekteret og debatteret så ender vi som Amerika hvor enhver idiot med en konspiration stolt råber op omkring den.

1.9 mio døde af Covid men det findes ikke. Selvfølgelig skal det ikke tages alvorligt. Præcis ligesom vi ikke skal debattere med de psykopater (mange af dem som forresten heller ikke tror på Covid) som mener Holocaust var fake.
Det er da noget grusomt vrøvl.. USA er der, hvor de er i dag pga. en voldsom polarisering er samfundet. Det har meget lidt med, at de kan og må ytre sig at gøre.

Det er da en usund kultur, at man vil tie eller latterliggøre mennesker, der er af en anden holdning end en selv. Det fører da blot til større polarisering på tværs af holdninger - og henad vejen potentielt mere radikale tiltag.

Folk ender med nærværende forståelsesramme af en eller flere grunde (en bidragende faktor for Lopez har måske været en dårlig oplevelse med sundhedsvæsnet), og det skal vi naturligvis forstå og blive klogere på, så det ikke bliver en mere dominerende tendens, som det er tilfældet i USA.
Pardon! Jeg vil nu mene at de besvarelser han fik, til at starte med, primært var forbløffelse og dernæst oplysning om hvordan al officiel information, verden over, forholder sig til corona.

De svar man fik tilbage, som i parentes nævnes pludselig var en blanding af alverdens mærkværdige konspirationer, fra øst til vest som intet havde med corona at gøre, gjorde at folk måske blev lidt spydige. Alt andet ville dog også have ført til navneændring af dette Forum, til noget ala Chan...

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Lopezzz skrev:
fre jan 08, 2021 9:44 pm
Hør nu godt efter:
JEG tror ikke helt på dette virus.
JEG tror ikke på vaccinen.
JEG tror at der foregår nogle mystiske ting bag al det her.
JEG vil ikke ændre min mening pga af nogle forum brugere.
JEG har nogle konspiration teorier og det har jeg det fint med.
JEG går med mundbind, bruger handsker, væsker mine hænder tit, holder afstand og respekterer andre i offentligheden.
Bare fordi at jeg tænker lidt anderledes betyder ikke at jeg er en idiot. Tak igen til Piquenbauer og hans venner :clap:
JEG er en af millioner af mennesker som har de samme tanker men jeg fordømmer enhver som ikke overholder hygiejne.
Der er sket vildt mange dårlige ting i sidste årti at det får ens tanker i omdrejninger.
Konspirationsteori er konspirationsteori og ikke andet for fanden og det er helt frit at google på nettet eller andre steder for at se eller høre hvad andre folk tænker.

Den rigeste mongol af dem alle Bill Gates, har muligvis større magt og indflydelse over menneskeheden at det får en til at brække sig.
Han kunne være en af dem som har en plan der kan påvirke befolkning væksten.
Han har faktisk selv sagt det.



Ja vi er uenige og det er helt ok med mig.
Jeg vil ikke bruge mine kræfter på at skændes med jer mere og har aldrig haft intuition om at nedgøre de døde og pårørende som nogle brugere gøre alt for at peger på den retning.

Al respekt for madridista lægen. Jeg tager hatten af for alt det du laver og oplever i hverdagen undtagen at holde med RM :grin:
Du ved muligvis meget mere om mennesket end de fleste men det betyder ikke at jeg skal nu ændre min mening på grund af det.
Jeg har også 2 familiemedlemmer i sundhedsbranchen som er lidt splittet omkring behandling proceduren, især de sidste par dage hvor man har set at folk dør eller får for mange bivirkninger efter de fik vaccinen.
Ikke kun i Danmark men også i andre lande.
Men de gøre hvad der bliver sagt, følger reglerne og gøre deres bedste for at hjælpe de syge.
Der er pres på alle i sundhedssektoren, det ved jeg også udmærket og personalet er udmattet og stresset men de gøre deres bedste for at redde liv.
I er de største helte i det her lorte tid.
Men jeg tror også at alt det kaos skyldes de folk som ikke overholder hygiejne og ikke følger restriktioner 100%.
For kun 2 timer siden så jeg folk i Rema1000 der viser ingen respekt for hinanden. Folk vælter ind og ud lige som før. Godt nok alle har en mundbind på men that's it.
Lopezz - døde af vaccinen?!

Hvor har du det fra?

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Madameskrald skrev:
fre jan 08, 2021 11:59 pm
Lopezzz skrev:
fre jan 08, 2021 9:44 pm
Hør nu godt efter:
JEG tror ikke helt på dette virus.
JEG tror ikke på vaccinen.
JEG tror at der foregår nogle mystiske ting bag al det her.
JEG vil ikke ændre min mening pga af nogle forum brugere.
JEG har nogle konspiration teorier og det har jeg det fint med.
JEG går med mundbind, bruger handsker, væsker mine hænder tit, holder afstand og respekterer andre i offentligheden.
Bare fordi at jeg tænker lidt anderledes betyder ikke at jeg er en idiot. Tak igen til Piquenbauer og hans venner :clap:
JEG er en af millioner af mennesker som har de samme tanker men jeg fordømmer enhver som ikke overholder hygiejne.
Der er sket vildt mange dårlige ting i sidste årti at det får ens tanker i omdrejninger.
Konspirationsteori er konspirationsteori og ikke andet for fanden og det er helt frit at google på nettet eller andre steder for at se eller høre hvad andre folk tænker.

Den rigeste mongol af dem alle Bill Gates, har muligvis større magt og indflydelse over menneskeheden at det får en til at brække sig.
Han kunne være en af dem som har en plan der kan påvirke befolkning væksten.
Han har faktisk selv sagt det.



Ja vi er uenige og det er helt ok med mig.
Jeg vil ikke bruge mine kræfter på at skændes med jer mere og har aldrig haft intuition om at nedgøre de døde og pårørende som nogle brugere gøre alt for at peger på den retning.

Al respekt for madridista lægen. Jeg tager hatten af for alt det du laver og oplever i hverdagen undtagen at holde med RM :grin:
Du ved muligvis meget mere om mennesket end de fleste men det betyder ikke at jeg skal nu ændre min mening på grund af det.
Jeg har også 2 familiemedlemmer i sundhedsbranchen som er lidt splittet omkring behandling proceduren, især de sidste par dage hvor man har set at folk dør eller får for mange bivirkninger efter de fik vaccinen.
Ikke kun i Danmark men også i andre lande.
Men de gøre hvad der bliver sagt, følger reglerne og gøre deres bedste for at hjælpe de syge.
Der er pres på alle i sundhedssektoren, det ved jeg også udmærket og personalet er udmattet og stresset men de gøre deres bedste for at redde liv.
I er de største helte i det her lorte tid.
Men jeg tror også at alt det kaos skyldes de folk som ikke overholder hygiejne og ikke følger restriktioner 100%.
For kun 2 timer siden så jeg folk i Rema1000 der viser ingen respekt for hinanden. Folk vælter ind og ud lige som før. Godt nok alle har en mundbind på men that's it.
Lopezz - døde af vaccinen?!

Hvor har du det fra?
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-01- ... sandsynlig
Her blandt andet. Men der er ingen sammenhæng mellem vaccinen og døden.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Jeg tror ikke på corona
Min konspiration teori er at medicinsk industri står bag alt det her bare for at tjene kassen og også for at bremse væksten af befolkningen i verden som er på vej op med drastiske skridt.
jeg er selv modstander af medicin og har ikke været hos lægen i flere år
Men der er også rigtig mange læger som aner ikke hvad de laver.
Spørg bare rundt omkring hvad folk synes om corona eller tjek f.eks hvad anti-vaxers har at sige om corona
Nogle ender på intensiv afdeling men bliver udskrevet igen og nogle dør som er helt normalt når man tænker hvor mange der dør om året af almindelig influenza.
Når man kommer med sådan nogle udtalelser, må man forvente at der kommer kritiske spørgsmål retur.
Og når man så svarer på den kritik man får, ved at blande Bill Gates, en tredje verdenskrig, siger medicinalindustrien vil mindske befolkningstallet, henviser til kilder der er "ældre personer der følger mere med i tingene end andre", blander fattigdom og skævvridning af den økonomiske fordeling ind i det, henviser til anti-vaxers som kilde, så er det da klart at der kommer nogle hårde indlæg retur.

Jeg bliver stødt af de udtalelser, fordi jeg arbejder i et fag, hvor vi ser, hvor hårdt folk bliver ramt af det her. Jeg har ikke set folk, blive så hårdt ramt af den "almindelige influenza".

Det er grotesk, at folk ikke tror på, at det er en alvorlig virussmitte. Det er jo decideret dumhed.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
lør jan 09, 2021 12:31 am
Jeg bliver stødt af de udtalelser, fordi jeg arbejder i et fag, hvor vi ser, hvor hårdt folk bliver ramt af det her. Jeg har ikke set folk, blive så hårdt ramt af den "almindelige influenza".

Det er grotesk, at folk ikke tror på, at det er en alvorlig virussmitte. Det er jo decideret dumhed.
Selvfølgelig er det en alvorlig smitte fordi det er en ny virus og ingen ved med sikkerhed hvordan kroppen vil reagere.
Der bliver snakket om corona 24/7 men ingen snakker mere om almindelig influenza.
Folk er mere nervøse og bange for at blive testet positiv. Mange er også bange for at blive vaccineret og tænker meget på bivirkninger. Folk føler sig usikre og det kan sagtens påvirke ens krop som kan reagere voldsomt.
Der er også dem med mindre forkølelse som bliver testet positivt. Og så er der dem som får negativ resultat men har været med en smittet person i flere dage. F.eks i en familie hvor moren har corona mens alle andre er raske og er negative.
Ældre og dem med kroniske sygdomme har det værst. Deres krop er i forvejen svagt og har meget lav immunforsvar.
Sådan har de det også med influenzaen og mange dør fordi kroppen kan ikke bekæmpe det.

Men almindelig influenza kan være lige så slem. Jeg har prøvet det før hvor jeg troede at jeg vil dø. Den gang havde jeg de værste symptomer i næsten 14 dage.

Og når du snakker om hårde indlæg så gøre det ordentlig. Hvis du er sur og irriteret så tal til 10 f.eks
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Madameskrald skrev:
fre jan 08, 2021 11:59 pm
Jeg har også 2 familiemedlemmer i sundhedsbranchen som er lidt splittet omkring behandling proceduren, især de sidste par dage hvor man har set at folk dør eller får for mange bivirkninger efter de fik vaccinen.
Lopezz - døde af vaccinen?!

Hvor har du det fra?
Det var i nyhederne forleden dag men de er ikke sikker at det skyldes vaccinen.
Altså der er heller ingen sikkerhed om at den vaccine vil virke. Lad os håbe at den gøre.
Min far siger nej til det fordi han er bange for hvordan hans krop kommer til at reagere pga kemo og det øvrige medicin han får. Til gengæld blev han testet mange gange for corona men er negativ.
MDCCCXCIX

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
fre jan 08, 2021 9:44 pm
Hør nu godt efter:
JEG tror ikke helt på dette virus.
JEG tror ikke på vaccinen.
JEG tror at der foregår nogle mystiske ting bag al det her.
JEG vil ikke ændre min mening pga af nogle forum brugere.
JEG har nogle konspiration teorier og det har jeg det fint med.
JEG går med mundbind, bruger handsker, væsker mine hænder tit, holder afstand og respekterer andre i offentligheden.
Bare fordi at jeg tænker lidt anderledes betyder ikke at jeg er en idiot. Tak igen til Piquenbauer og hans venner :clap:
JEG er en af millioner af mennesker som har de samme tanker men jeg fordømmer enhver som ikke overholder hygiejne.
Der er sket vildt mange dårlige ting i sidste årti at det får ens tanker i omdrejninger.
Konspirationsteori er konspirationsteori og ikke andet for fanden og det er helt frit at google på nettet eller andre steder for at se eller høre hvad andre folk tænker.
Det er fint, at du tror alle de ting. Det er din ret. Men det er til gengæld ikke din ret at blive forskånet for at blive udfordret på dine meninger og holdninger. Det er heller ikke din ret ikke at blive dømt for dem, etisk og moralsk forstås. Det er et menneskeligt vilkår. Vi dømmer konstant hinanden, og i det næste, du citeres for i dette indlæg, dømmer du i allerhøjeste grad også Bill Gates. Du kalder ham endda for mongol, hvilket godt kan undre mig lidt, når du nu netop har appelleret til en mere sober tone.
Lopezzz skrev:
fre jan 08, 2021 9:44 pm
Den rigeste mongol af dem alle Bill Gates, har muligvis større magt og indflydelse over menneskeheden at det får en til at brække sig.
Han kunne være en af dem som har en plan der kan påvirke befolkning væksten.
Han har faktisk selv sagt det.

Kan du ikke lige prøve at forklare, hvad problemet er i at folk vælger at få færre børn i takt med at folkesunheden bliver bedre? Mener du, at det er bedre med en eksplosiv befolkningstilvækst? Mener du, at det ville være godt, hvis der i 2050 bor næsten ti millilarder mennesker på jorden? Mener du, at det ville være godt, hvis befolkningen i Afrika næsten fordobles frem mod 2050?

Igen er jeg nødt til at spørge dig: Hvordan vil noget som helst af dette være godt for fødevare- og medicinalindustrien? Begge industrier lever af mennesker. Jo flere der har brug for mad og medicin, des bedre.
Lopezzz skrev:
fre jan 08, 2021 9:44 pm
Du ved muligvis meget mere om mennesket end de fleste men det betyder ikke at jeg skal nu ændre min mening på grund af det.
Kan du helt alvorligt ikke selv få øje på, hvor himmelråbende dum en indstilling, det der er? Hvis man partout nægter at lytte til folk, der er mere oplyst på et område, end du selv er, hvordan skal menneskeheden så nogensinde udvikle sig i en konstruktiv retning?
Lopezzz skrev:
fre jan 08, 2021 9:44 pm
Jeg har også 2 familiemedlemmer i sundhedsbranchen som er lidt splittet omkring behandling proceduren, især de sidste par dage hvor man har set at folk dør eller får for mange bivirkninger efter de fik vaccinen.
Ikke kun i Danmark men også i andre lande.
Du kan fortælle dine familiemedlemmer, at de bør lære lidt om korrelation og kausalitet. Der er absolut intet, der indikerer, at de afdøde gik bort som følge af at være blevet vaccineret. Hverken i de to danske tilfælde eller de to israelske tilfælde. Folk dør konstant. Min farfar døde, efter han havde drukket øl og set Superliga-fodbold. Det vil antageligvis være tilfældet for adskillige ældre mænd, der er døde gennem de seneste 25 år. Det betyder ikke, at de to begivenheder - øl og Superliga-fodbold samt det at dø - har nogen som helst kausalitet.
Lopezzz skrev:
fre jan 08, 2021 9:44 pm
Men jeg tror også at alt det kaos skyldes de folk som ikke overholder hygiejne og ikke følger restriktioner 100%.
For kun 2 timer siden så jeg folk i Rema1000 der viser ingen respekt for hinanden. Folk vælter ind og ud lige som før. Godt nok alle har en mundbind på men that's it.
Nu må du altså beslutte dig. Du kan da ikke både sige, at du ikke tror på corona, og samtidig sige at folk skal overholde restriktionerne og følge sundhedsmyndighedernes anbefalinger og råd?

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
lør jan 09, 2021 1:36 am
Det var i nyhederne forleden dag men de er ikke sikker at det skyldes vaccinen.
Stoler du på medierne?

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Lopezzz skrev:
lør jan 09, 2021 1:15 am
Selvfølgelig er det en alvorlig smitte fordi det er en ny virus og ingen ved med sikkerhed hvordan kroppen vil reagere
Jeg tror ikke på corona
Hvad snakker du om? Du tror på det er en alvorlig smitte, fordi det er en virus, men du tror ikke på corona?

Der bliver snakket om corona 24/7 men ingen snakker mere om almindelig influenza.
Fordi alle de tiltag der bliver taget nu; afspritning, afstand, mundbind etc. stort set har udryddet den almindelige influenza i denne sæson.
Der er også dem med mindre forkølelse som bliver testet positivt. Og så er der dem som får negativ resultat men har været med en smittet person i flere dage. F.eks i en familie hvor moren har corona mens alle andre er raske og er negative.
Selvfølgelig. Fordi nogle får kun meget få symptomer af coronasmitten. Ligesom med en almindelig influenza. Nogle bliver slet ikke ramt, fordi de har et immunforsvar, der kan bekæmpe den. Ligesom en almindelig influenza. Har du aldrig haft en forkølelse, hvor ingen i din husstand blev ramt?
Men almindelig influenza kan være lige så slem. Jeg har prøvet det før hvor jeg troede at jeg vil dø. Den gang havde jeg de værste symptomer i næsten 14 dage.
.... ja? Selvfølgelig kan den det. Det er der heller ikke nogen her, der ikke har påstået?
JEG vil ikke ændre min mening pga af nogle forum brugere.
Men du baserer din viden på antivaxers? aha...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
lør jan 09, 2021 1:30 pm
Lopezzz skrev:
lør jan 09, 2021 1:15 am
Selvfølgelig er det en alvorlig smitte fordi det er en ny virus og ingen ved med sikkerhed hvordan kroppen vil reagere
Jeg tror ikke på corona
Hvad snakker du om? Du tror på det er en alvorlig smitte, fordi det er en virus, men du tror ikke på corona?

Der bliver snakket om corona 24/7 men ingen snakker mere om almindelig influenza.
Fordi alle de tiltag der bliver taget nu; afspritning, afstand, mundbind etc. stort set har udryddet den almindelige influenza i denne sæson.
Der er også dem med mindre forkølelse som bliver testet positivt. Og så er der dem som får negativ resultat men har været med en smittet person i flere dage. F.eks i en familie hvor moren har corona mens alle andre er raske og er negative.
Selvfølgelig. Fordi nogle får kun meget få symptomer af coronasmitten. Ligesom med en almindelig influenza. Nogle bliver slet ikke ramt, fordi de har et immunforsvar, der kan bekæmpe den. Ligesom en almindelig influenza. Har du aldrig haft en forkølelse, hvor ingen i din husstand blev ramt?
Men almindelig influenza kan være lige så slem. Jeg har prøvet det før hvor jeg troede at jeg vil dø. Den gang havde jeg de værste symptomer i næsten 14 dage.
.... ja? Selvfølgelig kan den det. Det er der heller ikke nogen her, der ikke har påstået?
JEG vil ikke ændre min mening pga af nogle forum brugere.
Men du baserer din viden på antivaxers? aha...
Kvoller! Det er omsonst og komplet spild af tid, få noget sollys i stedet, den skinner i hvert fald her. :thumbup:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster