Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Madameskrald skrev:
tors jan 07, 2021 3:51 pm

Min indlæg var ikke på nogen måde minded på at tale ned til dig, så jeg beklager, hvis det er opfattet sådan.

Nu er det sådan, at du har en ekstraordinær påstand - hvorfor skal jeg i så fald redegøre for modspørgsmål, der ikke relaterer sig til emnet?

Det er konspirationsteoretikerens first line of defence.

Jeg er fortsat oprigtigt interesseret i dokumentation, hvis du ligger inde med noget ifht. Coronas oprindelse eller mangel på samme (jeg formoder dog, at den ikke eksisterer qua din reaktion i tråden).

Ps. For øvrigt kan jeg godt følge dit perspektiv omkring skævheden i verden og verdens udvikling - dette har dog intet med Corona at gøre. Hvis du oprigtigt føler dette, så skulle du jo tage til den svenske ødemark og blive selvforsynende, da du med høj garanti støtter den udvikling med dine indkøb mv.. (jf. årsagen er ikke politikerne, men kapitalismen).
Nej det er helt ok det du skriver og jeg opfatter det ikke som et angreb eller noget overhoved.

Jeg spurgte om du tror 100% på den videnskab omkring Covid-19 og hvad du selv synes om dette virus.
Hvor stammer det fra og hvorfor er hele verden gået i stå og alt det uro i mange lande som vi ikke har set i flere årtier.
Og ikke kun uro omkring corona men uro omkring mange andre ting. Kan du forbinde alt det sammen og komme med et svar?
Jeg er splittet og tror at covid er skabt af mennesker på en laboratorie men er der nogen beviser? Nej.
Jeg føler også lidt at nogen ønsker at smadre hele verdens økonomi og starte tredje verdens krig.
Der er sindssyg mange ting der foregår lige nu og min hjerne eksploderer snart men jeg kan også vælge lige som dig og flertallet at bare lukke mine ører og fortsætte med at leve uden at bekymre mig om noget.
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Kildekritik. Bare en smule. Så kommer man langt.

Jeebus.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

BobJylland skrev:
tors jan 07, 2021 3:53 pm

Hvorfor lytter du så ikke til dem?
Hvordan skal jeg lytte til dem når de ikke får lov til at snakke selv i direkte TV.
Alt skal gå igennem regeringen og politikerne. De kan fandme komme med nogle påstande om vaccinen eller andet som er ikke helt troværdig.
Men der er også rigtig mange læger som aner ikke hvad de laver. Der er utrolige historier som I har også selv hørt om at nogen er blevet fejlbehandlet på et sygehus eller givet forkert medicin eller folk der blev sendt hjem som fik at vide at de ikke fejler noget men som døde senere.

Min far er blevet nægtet 3 gange at blive scannet i en periode på 7 måneder hvor han følte sig svagt og i stedet for scanning blev han proppet med forskellige piller. Der han endelig blev sendt til scanning fandt de tumor på bugspytkirtlen og metastase i leveren og det var for sent at fjerne det. Lægen har lavet kæmpe fejl og han anerkende det men vi kan ikke bruge det til noget og min far går nu til kemo hver 14. dag og har gjort det siden oktober 2018. Heldigvis er han en stærk mand der ikke giver let op og har den tror på at han er en af de 5% som vil leve mere end 5 år.
Men hver gang min telefon ringer og det er min mor, storebror eller far, tænker jeg med det samme og håber at bare det ikke er noget dårligt.
MDCCCXCIX

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af DeanCassady »

Så enten er man konspirationsteoretiker eller også lukker man ørerne? Stråmandsargumenter.

Pointen er vel netop den, du selv fint udpensler, når du skriver, "jeg føler også lidt at nogen ønsker at smadre hele verdens økonomi og starte tredje verdens krig". Den slags følelser er forståelige, og vi bliver formentlig alle ramt af lignede tilfælde i ny og næ, men man må simpelthen forsøge adskille følelse fra fakta. Alternativet er, som her, at man påbegynder en evig jagt på fejlagtige konklusioner født ud af, hvad man føler må være sandt, fremfor hvad alt logisk tækning peger på.

Det er muligt, at medicinal-industrien er slem (hvilket jeg giver dig ret i), og at du hader den, men det må simpelthen ikke partout føre til konklusionen, at den naturligvis har søsat Corona-virussen for at få styr på verdens overbefolkning. Der er en overflod af led, der springes over, når man, så skråsikkert, når den konklusion.

Og ja, man har naturligvis ret til at tænke selv, men det betyder samtidig, at man - for alles skyld - i den grad bør forholde sig kritisk til, hvad der dukker op i ens eget hoved, og undersøge hvorvidt der er tale om plausible konklusioner, eller om det er påfund født af et bankende hjerte, der (naturligvis) ønsker at dele og definere udfra, hvad der gemmer sig i dets inderste.

Følelser er gode og forståelige, men de må simpelthen ikke ubestridt kunne diktere, hvordan du forholder dig til resten af verden.
Robert Zimmerman

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Du er komplet umulig at diskutere noget som helst med. Du blander alle mulige ting sammen, koger en stor suppe på det og laver de vildeste konspirationer af det
Alle autoriteter, institutioner, regeringer etc er onde, kyniske despot typer i en ring af djævelskab i din optik!

Jeg håber for dig Lopezzz, at du finder ro i dit verdensbillede eller alternativt noget sund fornuft.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
tors jan 07, 2021 9:14 pm
Du har ikke set, hvad vi har set i det virkelige liv så, Lopezzz. Det er seriøst det dummeste det der. Hold nu kæft altså.

Hvorfor skulle medicinalindustrien dog lave en virus, som særligt rammer de svage og udsatte? Er det ikke dem de tjener deres penge på?

Kom med ud og se, hvordan Covid19 rammer folk, se med dine egne øjne, hvordan de lider. Det gør man ikke af en almindelig virus.

Måske du skulle skrue ned for hashen.
Jeg ryger ikke hash for fanden ;-)

Jeg siger heller ikke at nogen går efter at slår os ihjel for at tjene kassen men måske for at bremse lidt befolkning væksten. De tjener penge uanset hvad da medicinsk industri er den største pengemaskine EVER. De tjener masservis af penge især nu hvor folk hamstrer medicin som aldrig før.

Jeg har set nogle videoer på nettet hvor folk lider men heldigvis der er millioner af mennesker der bliver raske igen. Også selvom de ikke har været hos lægen eller modtaget medicin.

Her er en update for 1 time siden
Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
tors jan 07, 2021 10:54 pm
Du er komplet umulig at diskutere noget som helst med. Du blander alle mulige ting sammen, koger en stor suppe på det og laver de vildeste konspirationer af det
Alle autoriteter, institutioner, regeringer etc er onde, kyniske despot typer i en ring af djævelskab i din optik!

Jeg håber for dig Lopezzz, at du finder ro i dit verdensbillede eller alternativt noget sund fornuft.
Hvis du tror at jeg er den eneste der tænker sådan så tager du fejl. Spørg bare rundt omkring hvad folk synes om corona eller tjek f.eks hvad anti-vaxers har at sige om corona. Der er rigtig mange som har en anden teori end din.
Lige som dig folk har ret til at siger hvad de mener.

Lol jeg har det helt fint med det lille verdensbillede i mit hoved. Den er ikke helt tydeligt men jeg beholder det lidt endnu.
Forresten vores forum er nok det eneste sted hvor jeg skriver om de her ting. Hvis du føler at jeg går over stregen eller bryder reglerne så sige til. Måske har jeg misset noget under forum regler.
MDCCCXCIX

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 10:31 pm
Hvordan skal jeg lytte til dem når de ikke får lov til at snakke selv i direkte TV.
Enten lyver du, eller også ser du ikke fjernsyn. Der er masser af læger og forskere der får taletid i medierne. Jens Lundgren, Lars Østergaard, Søren Riis Paludan, Allan Randrup Thomsen, Christian Wejse, Lone Simonsen, Peter Qvortrup Geisling. Her er et lille udpluk af nogle af de læger og forskere, der har fået mest taletid i medierne i 2020.
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 10:31 pm
Alt skal gå igennem regeringen og politikerne. De kan fandme komme med nogle påstande om vaccinen eller andet som er ikke helt troværdig.
Jeg kan sagtens se det fornuftige i at være kritisk for så vidt angår de argumenter, på hvilket grundlag regeringen træffer sine beslutninger vedrørende restriktioner. Men der er stor forskel på at gøre dette, og så fuldkommen forkaste al videnskab produceret om COVID19. Der er tusindvis af gratis tilgængelige artikler, analyser, kommentarer, publikationer, og lignende. Tjek blandt andet medRxiv, SAGE og The Lancet.

Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 10:31 pm
Men der er også rigtig mange læger som aner ikke hvad de laver. Der er utrolige historier som I har også selv hørt om at nogen er blevet fejlbehandlet på et sygehus eller givet forkert medicin eller folk der blev sendt hjem som fik at vide at de ikke fejler noget men som døde senere.
Ja, læger begår også fejl. Men du har næsten lige fortalt os om, hvordan det netop er lægerne, vi skal lytte til i stedet for politikerne. Så kan du eventuelt bestemme dig?
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 10:31 pm
Min far er blevet nægtet 3 gange at blive scannet i en periode på 7 måneder hvor han følte sig svagt og i stedet for scanning blev han proppet med forskellige piller. Der han endelig blev sendt til scanning fandt de tumor på bugspytkirtlen og metastase i leveren og det var for sent at fjerne det. Lægen har lavet kæmpe fejl og han anerkende det men vi kan ikke bruge det til noget og min far går nu til kemo hver 14. dag og har gjort det siden oktober 2018. Heldigvis er han en stærk mand der ikke giver let op og har den tror på at han er en af de 5% som vil leve mere end 5 år.
Men hver gang min telefon ringer og det er min mor, storebror eller far, tænker jeg med det samme og håber at bare det ikke er noget dårligt.
Hvad har noget som helst af det der at gøre med vores diskussion her?

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 9:51 pm
Jeg er splittet og tror at covid er skabt af mennesker på en laboratorie men er der nogen beviser? Nej.
Her er nogle beviser for en teori, der ikke er bat-shit crazy. Pun intended.

Evidence from the sequence analyses clearly indicates that the reservoir host of the virus was a bat, probably a Chinese or Intermediate horseshoe bat, and it is probable that, like SARS-CoV, an intermediate host was the source of the outbreak.
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 9:51 pm
Jeg føler også lidt at nogen ønsker at smadre hele verdens økonomi og starte tredje verdens krig.
Hvem?

The humble
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors feb 20, 2020 1:45 pm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 9 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af The humble »

Jeg har aldrig kommenteret herinde før, da jeg er madrid fan men stor fan af jeres nyheder og jeres hyppigst super gode diskussioner!

Men jeg kan simpelthen ikke dy mig for ikke at skrive noget. Jeg er sygeplejerske og arbejder på hospital, hvor at Corona patienter er en del af min dagligdag. Hele min afdeling er nu 50% overbelægnings corona patienter fra lungemedicinsk, jeg arbejder på et hjertemedicinsk afsnit, hvor vi BURDE behandle folk der oftest er dødeligt syge med you guessed it - hjertet.

Jeg bliver simpelthen så harm lopezzz, over at du virkelig tror at det er en menneskeskabt virus, der er skabt for at medicinalbrancen kan tjene penge, holde befolkningsvæksten nede og hvad du ellers kommer med af postulater.
Det er så nemt at være konspirationsteoretiker når du ikke selv står i lortet til halsen til dagligt, og står og ser hvad det gør ved folk. Det ene øjeblik ringer jeg til pårørende og fortæller yes, jeres far/mor kommer hjem i morgen - dagen efter ringer jeg og fortæller dem at deres mor/far er død pga. Corona.
Patienter der har et forløb på 1-2 måneder, men som ikke har set en eneste udover plejepersonale og til dels deres medpatienter, fordi man ikke må få besøg pga. Corona, og som i mange tilfælde ender med at dø alene og ensomme.

Og nej min rant modbeviser det ikke, men i mit daglige virke læner jeg mig op af den forskning der er lavet på området både fra læger, sygeplejersker, biokemikere og hvad der ellers hører til. Den måde jeg handler og agerer på overfor de her patienter er evidensbaseret af de her læger som du snakker om vi skal lytte på - hvoraf jeg stadig har til gode at høre fra nogen af dem den er menneskeskabt.

Min pointe er - hvad pokker ville der ikke ske med de her patienter hvis jeg sagde til dem + min arbejdsplads: Jeg laver min arbejdsgang om og følger nogle andre retningslinjer fra dem der virkelig ved hvad de snakker om - nemlig dem der mener den er menneskeskabt. så kan fru jensen der ligger med 15l ilt for at kunne få vejret (fordi forskning og min erfaring siger hun skal have 15l ilt), godt pakke sine ting hvis jeg skulle lytte på andre end dem der rent faktisk ved hvad de snakker om.
Sorry for længere indlæg

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Ja tak, Humble! Jeg er hjemmesygeplejerske, og vi får flere dårlige patienter hjem, som der ikke er plads til på sygehusene. Vi har også corona patienter ude ved os, de bedste af de dårligste kan man sige.

Lopezzz det kan godt være, at folk bliver raske igen, men har du set hvor mange der kommer ud på den anden side, med senfølger? Får man det af en normal influenza? Og hvis du har set folk der lider på videoer, massegrave, kølebiler der bliver hentet ind fordi der ikke er plads i kølerummet i kapellet, hvordan fanden kan du så sige, at du ikke tror på coronavirus?!

Var den spanske syge og byldepesten også menneskeskabte?

Du bliver simpelthen nødt til at komme ud fra dine såkaldte eksperter og forholde dig til det videnskabelige og den virkelige verden. At sige det her ikke er virkeligt og at du ikke tror på den, er mangel på respekt overfor de mennesker der lider og dør af corona, deres pårørende og os, frontline workers. Jeg er så harm over folk som dig. Føj for satan!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Youtube bliver brugt til at sprede misinformation som aldrig før.

Man bliver indimellem i tvivl om hvad man overhovedet kan stole på.

Jeg fandt dog en (imo) god oplysende video om debunking corona conspiracies:



Videoen er lavet helt tilbage i april 2020, så allerede der var der tonsvis af konspirationsteorier ang. corona.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Jeres tone fordrer ikke forståelse og tolerance mellem mennesker.

Det er fint, at I har en anden opfattelse end Lopezz, men det hjælper ingenting at skabe mere polarisering mellem 'jer' og 'dem' - så pas lige på tonen generelt. Jeg forstår godt frustrationen, hvis man har af forskellige grunde har haft Corona tæt på livet, men hold det så vidt muligt objektivt - personangreb fører ingen vegne.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 9:51 pm
Madameskrald skrev:
tors jan 07, 2021 3:51 pm

Min indlæg var ikke på nogen måde minded på at tale ned til dig, så jeg beklager, hvis det er opfattet sådan.

Nu er det sådan, at du har en ekstraordinær påstand - hvorfor skal jeg i så fald redegøre for modspørgsmål, der ikke relaterer sig til emnet?

Det er konspirationsteoretikerens first line of defence.

Jeg er fortsat oprigtigt interesseret i dokumentation, hvis du ligger inde med noget ifht. Coronas oprindelse eller mangel på samme (jeg formoder dog, at den ikke eksisterer qua din reaktion i tråden).

Ps. For øvrigt kan jeg godt følge dit perspektiv omkring skævheden i verden og verdens udvikling - dette har dog intet med Corona at gøre. Hvis du oprigtigt føler dette, så skulle du jo tage til den svenske ødemark og blive selvforsynende, da du med høj garanti støtter den udvikling med dine indkøb mv.. (jf. årsagen er ikke politikerne, men kapitalismen).
Nej det er helt ok det du skriver og jeg opfatter det ikke som et angreb eller noget overhoved.
Det var godt..
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 9:51 pm
Jeg spurgte om du tror 100% på den videnskab omkring Covid-19 og hvad du selv synes om dette virus.
Hvor stammer det fra og hvorfor er hele verden gået i stå og alt det uro i mange lande som vi ikke har set i flere årtier.
Og ikke kun uro omkring corona men uro omkring mange andre ting. Kan du forbinde alt det sammen og komme med et svar?
Jeg er splittet og tror at covid er skabt af mennesker på en laboratorie men er der nogen beviser? Nej.
Jeg føler også lidt at nogen ønsker at smadre hele verdens økonomi og starte tredje verdens krig.
Der er sindssyg mange ting der foregår lige nu og min hjerne eksploderer snart men jeg kan også vælge lige som dig og flertallet at bare lukke mine ører og fortsætte med at leve uden at bekymre mig om noget.
Jeg kan sige så meget, at Corona/COVID19 virus er gensekventeret til ukendelighed (dvs. virus RNA er kortlagt), og alle de bedste på feltet er enige om, at det ikke er menneskeskabt, da mennesker typisk vil basere nykreationer på noget kendt i en udviklingsproces (jf. i virus sammenhæng tage udgangspunkt i kendt Corona virus og udvikle derfra). Corona/COVID19 virus minder naturligvis om øvrige kendte Corona virus, men selve RNA strukturen er tilstrækkeligt forskellig fra kendte varianter, hvilket betyder, at chancerne for, at den er mennenskeskabt er meget lille.

Dette udelukker selvfølgelig ikke, at den er menneskeskabt - I know, men sandsynligheden herfor er meget lille (som i at den samme person vinder lotto 2-3 gange i en livstid).

At den ikke er farlig er heller ikke helt rigtigt - hvis vi tager udgangspunkt i dine egne data (billedet over Corona indidens), så har vi en dødelighedsprocent på 2 %. Det kombineret med den høje smitterate (kontakttal el. lign.), så er den meget dødelig. Dette skal ses i kombination med, at det presser sundhedssystemet, hvilket betyder, at der er større chancer for, at der bliver begået andre fejl i sundhedssystemet, der leder til adledte effekter (fejl diagnosticeringer mv.).

Mere dødelig virus udrydder ofte sig selv, da døende patienter ikke spreder virus nok (eks. var MERS og SARS langt nemmere at indæmme).

Ps. Mht. din far, så går det mig ondt, at han ikke er diagnosticeret rettidigt - det er naturligvis vigtigt med en så hurtigt progredierende fatal diagnose. Men læger er langt fra ufejlbarlige - det er et meget svært felt, hvor symptombillederne ofte er overlappende, så man har ofte ikke ret meget at handle på. Håber, at I har ham i lang tid fremover - heldigvis er det også svært at give en god prognose, så der er mulighed for, at han er en af dem, der klarer sig længe med sygdommen (jeg krydser finger).

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
fre jan 08, 2021 10:08 am
Jeres tone fordrer ikke forståelse og tolerance mellem mennesker.

Det er fint, at I har en anden opfattelse end Lopezz, men det hjælper ingenting at skabe mere polarisering mellem 'jer' og 'dem' - så pas lige på tonen generelt. Jeg forstår godt frustrationen, hvis man har af forskellige grunde har haft Corona tæt på livet, men hold det så vidt muligt objektivt - personangreb fører ingen vegne.
Madam, det er muligt at du er den meget rummelige type, men når man personligt har haft dette lort meget tæt inde på livet og samtidig oplever så ignorant, stædig, konfus og verdensfjern nogle indlæg, ja så er det svært at bevare roen, hvor meget man end burde gøre det.
Men jeg er også færdig i denne tråd nu.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster