Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 2:31 am
BobJylland skrev:
tors jan 07, 2021 2:03 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 12:29 am
Min konspiration teori er at medicinsk industri står bag alt det her bare for at tjene kassen og også for at bremse væksten af befolkningen i verden som er på vej op med drastiske skridt.
Hvilken interesse skulle medicinalindustrien have i at bremse befolkningsvæksten? Flere mennesker må nødvendigvis være lig med flere muligheder for at tjene penge. Det ville kun være i medicinalindustriens interesse at øge befolkningsvæksten. Så kan man sælge mere medicin, flere vacciner, og så fremdeles.
Fordi der bliver ikke nok mad til allesammen f.eks.
Vi suger snart alt energi ud af jorden.
Om 40 år bliver vi 10 milliarder på Planeten...
Hvis du har et bedre forslag så lad os høre det.
Jeg kan måske godt forstå, hvis du føler dig lidt angrebet her i tråden, men man må have ekstraordinære argumenter / dokumentation, når man fører ekstraordinære påstande.

Lige pt. har du ingen argumenter / dokumentation - ergo er du blot troende (religion), og det virker altså lidt malplaceret i det 2020 (non pun intended). Jeg forstå godt mekanismen bag tro - det er nemmere at betro sig til nogle enkelte forklaringer, når verden bliver kompleks, uoverskuelig og forvirrende, men det bliver ens tro dog ikke mere rigtig af.

Men det er helt fint, at du har den overbevisning - det er bare vigtigt, at du ved, at det er baseret på tro fremfor viden.

-----

Kan du ikke godt se, at det er selvmodsigende, at tjene penge og befolkningsreducere samtidig?

Begge dele isoleret set er jo som taget direkte ud af en James Bond film eller noget lignende. Og det kan vi vel blive enige om er fiktion..!?

Fra mit perspektiv render man rundt med et ret kynisk verdensbillede, hvis man tror, at et firma har slået 1 million mennesker ihjel og kompromitteret verdensøkonomien for at tjene penge.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Det er fint at komme med sine synspunkter og det man tror på, men understøtte det lige med fakta, valid fakta og ikke en random artikle jeg kunne have skrevet.

Alt skal ses fra alle sider, meeeen.... Evidens og realitet, er vejen frem.
Allez...

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 2:31 am
Fordi der bliver ikke nok mad til allesammen f.eks.
Vi suger snart alt energi ud af jorden.
Om 40 år bliver vi 10 milliarder på Planeten...
Hvis du har et bedre forslag så lad os høre det.
Hvad har det med medicinalindustrien at gøre? Det kan da så afgjort kun være i fødevare- og medicinalindustriens bedste interesse, at der kommer flere mennesker på jorden. Jo flere, des bedre.

Et bedre forslag til hvad? Hvis du spørger, om jeg har et bedre "forslag" til at "forklare" COVID19, så må det stå tilbage som et retorisk spørgsmål, da det ganske enkelt kun er muligt at have bedre forslag, end det du kommer med her.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

BobJylland skrev:
tors jan 07, 2021 10:34 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 2:31 am
Fordi der bliver ikke nok mad til allesammen f.eks.
Vi suger snart alt energi ud af jorden.
Om 40 år bliver vi 10 milliarder på Planeten...
Hvis du har et bedre forslag så lad os høre det.
Hvad har det med medicinalindustrien at gøre? Det kan da så afgjort kun være i fødevare- og medicinalindustriens bedste interesse, at der kommer flere mennesker på jorden. Jo flere, des bedre.

Et bedre forslag til hvad? Hvis du spørger, om jeg har et bedre "forslag" til at "forklare" COVID19, så må det stå tilbage som et retorisk spørgsmål, da det ganske enkelt kun er muligt at have bedre forslag, end det du kommer med her.
Jeg har sagt hvad jeg tænker.
Men du har overhoved ingen forslag kan jeg se. Hvis du tror at Covid-19 er bare et helt almindelig virus som alle andre virusser så forklar mig lige hvordan er det opstået og hvem har sagt det til dig?
Tror du på kineserne og alle de forskere/eksperter som har forklaret denne virus og hvorfor tror du på dem?
Eller er du selv ekspert som de fleste herinde og ved alt om det.
MDCCCXCIX

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af ulrich »

For helvede lopezzz...

Har du tabt sutten?

Er du virkelig en antivaxx mom?

Billede

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

emo skrev:
tors jan 07, 2021 10:18 am
Det er fint at komme med sine synspunkter og det man tror på, men understøtte det lige med fakta, valid fakta og ikke en random artikle jeg kunne have skrevet.

Alt skal ses fra alle sider, meeeen.... Evidens og realitet, er vejen frem.
Der er millioner andre ting som kan ikke forklares og hvor der er ingen beviser overhoved. Ligesom med Covid-19. Derfor har vi konspiration teorier og frit kan vælge hvad vi selv tænker om det. Ud fra det jeg har set, læst og hørt har jeg dannet mig et billede og der er intet galt med at tænke som jeg tænker.
Der er også sindssyg mange ting som er blevet opklaret for over 100 år siden men som forskerne senere fandt ud af det var ikke rigtigt og de kom med en ny forklaring.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Madameskrald skrev:
tors jan 07, 2021 10:15 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 2:31 am
BobJylland skrev:
tors jan 07, 2021 2:03 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 12:29 am
Min konspiration teori er at medicinsk industri står bag alt det her bare for at tjene kassen og også for at bremse væksten af befolkningen i verden som er på vej op med drastiske skridt.
Hvilken interesse skulle medicinalindustrien have i at bremse befolkningsvæksten? Flere mennesker må nødvendigvis være lig med flere muligheder for at tjene penge. Det ville kun være i medicinalindustriens interesse at øge befolkningsvæksten. Så kan man sælge mere medicin, flere vacciner, og så fremdeles.
Fordi der bliver ikke nok mad til allesammen f.eks.
Vi suger snart alt energi ud af jorden.
Om 40 år bliver vi 10 milliarder på Planeten...
Hvis du har et bedre forslag så lad os høre det.
Jeg kan måske godt forstå, hvis du føler dig lidt angrebet her i tråden, men man må have ekstraordinære argumenter / dokumentation, når man fører ekstraordinære påstande.

Lige pt. har du ingen argumenter / dokumentation - ergo er du blot troende (religion), og det virker altså lidt malplaceret i det 2020 (non pun intended). Jeg forstå godt mekanismen bag tro - det er nemmere at betro sig til nogle enkelte forklaringer, når verden bliver kompleks, uoverskuelig og forvirrende, men det bliver ens tro dog ikke mere rigtig af.

Men det er helt fint, at du har den overbevisning - det er bare vigtigt, at du ved, at det er baseret på tro fremfor viden.

-----

Kan du ikke godt se, at det er selvmodsigende, at tjene penge og befolkningsreducere samtidig?

Begge dele isoleret set er jo som taget direkte ud af en James Bond film eller noget lignende. Og det kan vi vel blive enige om er fiktion..!?

Fra mit perspektiv render man rundt med et ret kynisk verdensbillede, hvis man tror, at et firma har slået 1 million mennesker ihjel og kompromitteret verdensøkonomien for at tjene penge.
Ok chef, kan du så forklare mig hvorfor har vi overhoved fattige mennesker på jorden?
Ved du ikke at lige nu mens vi snakker dør et barn af sult mens Bil Gates og alle de milliardær svømmer i penge?
Er du klar over hvor mange penge bliver brugt på militær rundt omkring i verden så vi kan slår hinanden ihjel?
Året er 2020 og vi ser stadigvæk halvdelen af planeten vælter i luksus mens resten bor næsten på gaden, uden mad/vand/strøm/varme/tøj og ingen tag over hovedet.
Verdens regeringer/politikere har fejlet stort igennem tiderne. For dem alt handler om penge og luksus liv.
Tænk at de kan rolig sove om natten mens børnene dør af sult. Og vi ved allesammen at de kan stoppe det fordi der er nok penge til alle mennesker på jorden.

Jeg ved også udmærket at der er vildt mange læger og studerende som i samarbejde med forskerne gøre alt for at finde en løsning på corona og det er dem der skal snakke til folket og ikke de skide politikere.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Rb88 skrev:
tors jan 07, 2021 9:29 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 1:28 am
Antimadridista skrev:
tors jan 07, 2021 12:37 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 12:29 am
Antimadridista skrev:
ons jan 06, 2021 10:35 pm
Lopezzz skrev:
ons jan 06, 2021 10:06 pm
Antimadridista skrev:
ons jan 06, 2021 6:52 pm
Lopezzz skrev:
søn jan 03, 2021 10:54 pm


Der er ikke andet at gøre end at vente. Hverken mig eller dig kan gøre noget ved det.
Min søn starter først på tirsdag fordi skolen har ikke lavet en plan endnu. Vi hører mere om hvad der skal ske i morgen på Aula.
Vi er alle påvirket af restriktionerne og livet er ikke sjovt mere. Jeg tror ikke på corona og vaccinen men regeringen ved bedst fordi de styrer landet og ikke os almindelig mennesker.
De kan slukke mange menneskers drømme når de har lyst fordi de har magten.
Lad os håbe at "smitten" falder drastisk inden sommerferien så folk kan mødes igen som før.
Vi skal bare holde ud og være tålmodige. Det er ikke enden af verden, endnu :smile:
Når du ikke tror på corona, hvad er det så du mener..?? Er det ala Trump, konspiratorisk eller hvordan?? Kunne virkelig godt tænke mig at høre!!
Ved det ikke. Der er så mange ting der sker rundt omkring i verden. I starten var jeg bekymret men efter jeg så udtalelser på nettet fra mange forskellige corona eksperter og læger har jeg mistet troen på dette virus.
Ingen ved noget med sikkerhed så hvordan skal jeg tror på det. Nogen siger det kommer fra flagermus, andre siger den er skabt af mennesker på en laboratorie. Ingen har det rigtige svar. At de så finder en vaccine på sindssyg kort tid er også en gåde men den vaccine som vi har i Danmark mindsker kun nogle af symptomerne, siger eksperter. Folk bliver ikke immune overfor corona og i de sidste dage nogle mennesker døde efter de blev vaccineret.
Jeg går med maske, holder afstand, bruger tit handsker og vasker hænder ofte bare for at overholde regler og fordi min far har kræft men det har jeg også gjort før alt det her covid pis. Lige siden han fik konstateret kræft i 2018 har alle I familien overholdt ekstra god hygiejne.
Ham og moren er også meget splittet omkring corona. De ved heller ikke hvad de skal tror på men de passer på.
Vi ved allesammen at i perioden fra oktober til februar har der altid været influenza i Danmark.
Mange bliver syge. Nogle får penicillin, andre skal bare ligge hjemme og drikke te eller vand. Nogle ender på intensiv afdeling men bliver udskrevet igen og nogle dør som er helt normalt når man tænker hvor mange der dør om året af almindelig influenza.
Nogle bliver slet ikke smittet selvom de var i kontakt med den smittede.
.... ooh shit kampen er i gang :-o

Sikke noget fableri!! Prøv at holde dig til faglige eksperter og ikke alle mulige mærkværdige netsider!?

Nej ingen ved ALT om denne virus, af helt naturlige årsager.

Man har nu en vaccine, fordi enorme kræfter og summer er sat ind på at løse situationen. Normalt ville det have taget 5-10 år at skaffe et middel. Bivirkninger af vaccinen er man naturligvis heller ikke 100% sikker på, da man normalt har studier over langt længere tid, før medicin frigives. Det har man her ikke kunnet vente på.

Vaccinerne i dk er de samme som i resten af verden.

Man ved ikke om man bliver 100% immun eller hvor lang tid man er det.

Det er IKKE som en alm influenza. Foreløbigt regner man med at den er mindst 5 gange mere dødelig. Under influenza epidemier, lukker man ikke landet ned og sundhedspersonale kan blive vaccineret. Hvor mange tror du var døde af corona, hvis ikke vi havde haft restriktioner, forbud etc...!!!!!

Min hustru har haft corona, ret slemt da hun qua sit arbejde var ret eksponeret i foråret og har stadig senfølger. Det er ikke for sjovt og jeg ville ønske at alle folk ville tage det fuldstændig seriøst, også selvom det er pissehårdt med de restriktioner etc
Jeg forstår dig godt. Der er mange i min familie som er ekstremt påpasselige. Mange gange er vi også uenige fordi alle leger eksperter.

Restriktionerne har ødelagt mange menneskers drømme og der er også dem som ikke overholder det, specielt de unge. De kan ikke styre det fordi de er useriøse omkring det. Det forværrer smittetallet og flere restriktioner bliver indført.
Mange har mistet arbejde og økonomien sejler. Folk bliver deprimeret og tænker ikke klart og er forvirret. Derfor er sikkert mange splittet omkring corona pandemien og ved ikke hvad de skal tror på.

Jeg læste ikke kun på nettet men har set nogle dokumentarfilm, live tv udsendelser med speciallæger og eksperter i corona virusser som forklarer grundigt om nuværende situation samt historien bag pandemi.
Selvfølgelig tror jeg ikke på alt men mange udtalelser får mig til at tænke ud af boksen.
Min konspiration teori er at medicinsk industri står bag alt det her bare for at tjene kassen og også for at bremse væksten af befolkningen i verden som er på vej op med drastiske skridt.
2020 statistikken viser at tallet for nyfødte i mange lande er faldet rigtig meget pga corona. Folk knalder ikke som før.
Vi også forurener jorden meget mindre end de forrige år fordi vi er mere inde end ude lol
Vi er også på vej til at udskifte fysisk valuta med cryptovaluta hvor alt betaling/overførsel vil foregår elektronisk med 1000 gange større hastighed. Derfor nuværende social liv passer fint til de kommende generationer som kommer til at bruge meget mere tid bag skærmen end normalt. Endnu en konspiration teori :mrgreen:

Jeg ved det ikke..., jeg er selv modstander af medicin og har ikke været hos lægen i flere år men har heller ikke været syg rigtig lang tid fordi min immunforsvar er meget stærk. Jeg har det 100 gange bedre efter jeg har stoppet med at besøge lægen og tage almindelig hverdags medicin.
Jeg spiser/drikker sundt hverdag og bestiller tit varer fra udlandet, specielt fra Caribiske øer og nogle gange fra Afrika fordi her kender jeg folk privat. De ting kommer direkte fra jorden, forsvarligt pakket i økologisk emballage :lol:
Plus jeg træner og vinterbader.
Men det betyder ikke at jeg vil leve foreviget.
Jeg kan får hjertestop mens vi skriver :lolno:

Med alt det der blev sagt opfordrer jeg ikke nogen at gøre/tænker som mig. Alle kan tror hvad de vil.
Jeg håber selvfølgelig også som alle andre at vi vågner en dag og alt det her var bare en dårlig drøm.
Jeg har læst mange skøre indlæg herinde, men dette slår absolut ALT. :roll: :sørgelig: :thumbdown:

Det er simpelthen udenfor pædagogisk rækkevidde det der.
Hvad vil du høre mester? Må man ikke tænke selv mere. Forresten jeg har hørt om de forskellige teorier fra meget ældre folk som følger meget mere med i hvad der sker rundt omkring i verden og i landet. Men du åbenbart ikke giver folk ret til at siger hvad de tænker
Du må tænke hvad du vil. Men der er stor forskel på at tænke og så at ytre sig

Hvis du vil tro at jorden er flad, julemanden findes, magiske mikro chip af Bill Gates skal kontrollere verden, go for it.
Men hold det for dig selv, og så hold dig til at udtale hvad du rent faktisk ved noget om (ikke læst random på nettet eller set en Netflix Shochamentery) Det er fint at have en holdning til alting, men det behøver ikke blive spredt på offentlige fora


Det er intet mindre end himmelrystende løsning det her
Det her er Off Topic tråd og man må gerne ytre sig her om alt så længe man ikke angriber, sviner til, nedgøre og provokere andre.
Hvis du har beviser der modbeviser mine teorier så kom med dem. Dig og alle andre har også sikkert hørt om mange ting i TV, læst aviserne, set dokumentarfilm, hørt nogen snakke, søgt på nettet osv osv.. og tror på det. Ellers hvordan har du din viden fra?
Er det nok at læse en bog eller har du selv studeret alle fagene eller har du forbindelse til nogle forskere som propper dig med troværdig videnskab?
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

så længe man ikke angriber, sviner til, nedgøre og provokere andre.
Du angriber, sviner, nedgører og provokerer i den grad alle de mennesker der er døde af Covid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 3:29 pm
Madameskrald skrev:
tors jan 07, 2021 10:15 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 2:31 am
BobJylland skrev:
tors jan 07, 2021 2:03 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 12:29 am
Min konspiration teori er at medicinsk industri står bag alt det her bare for at tjene kassen og også for at bremse væksten af befolkningen i verden som er på vej op med drastiske skridt.
Hvilken interesse skulle medicinalindustrien have i at bremse befolkningsvæksten? Flere mennesker må nødvendigvis være lig med flere muligheder for at tjene penge. Det ville kun være i medicinalindustriens interesse at øge befolkningsvæksten. Så kan man sælge mere medicin, flere vacciner, og så fremdeles.
Fordi der bliver ikke nok mad til allesammen f.eks.
Vi suger snart alt energi ud af jorden.
Om 40 år bliver vi 10 milliarder på Planeten...
Hvis du har et bedre forslag så lad os høre det.
Jeg kan måske godt forstå, hvis du føler dig lidt angrebet her i tråden, men man må have ekstraordinære argumenter / dokumentation, når man fører ekstraordinære påstande.

Lige pt. har du ingen argumenter / dokumentation - ergo er du blot troende (religion), og det virker altså lidt malplaceret i det 2020 (non pun intended). Jeg forstå godt mekanismen bag tro - det er nemmere at betro sig til nogle enkelte forklaringer, når verden bliver kompleks, uoverskuelig og forvirrende, men det bliver ens tro dog ikke mere rigtig af.

Men det er helt fint, at du har den overbevisning - det er bare vigtigt, at du ved, at det er baseret på tro fremfor viden.

-----

Kan du ikke godt se, at det er selvmodsigende, at tjene penge og befolkningsreducere samtidig?

Begge dele isoleret set er jo som taget direkte ud af en James Bond film eller noget lignende. Og det kan vi vel blive enige om er fiktion..!?

Fra mit perspektiv render man rundt med et ret kynisk verdensbillede, hvis man tror, at et firma har slået 1 million mennesker ihjel og kompromitteret verdensøkonomien for at tjene penge.
Ok chef, kan du så forklare mig hvorfor har vi overhoved fattige mennesker på jorden?
Ved du ikke at lige nu mens vi snakker dør et barn af sult mens Bil Gates og alle de milliardær svømmer i penge?
Er du klar over hvor mange penge bliver brugt på militær rundt omkring i verden så vi kan slår hinanden ihjel?
Året er 2020 og vi ser stadigvæk halvdelen af planeten vælter i luksus mens resten bor næsten på gaden, uden mad/vand/strøm/varme/tøj og ingen tag over hovedet.
Verdens regeringer/politikere har fejlet stort igennem tiderne. For dem alt handler om penge og luksus liv.
Tænk at de kan rolig sove om natten mens børnene dør af sult. Og vi ved allesammen at de kan stoppe det fordi der er nok penge til alle mennesker på jorden.
Du sejler rundt Lopezzz... alt det der har jo intet med corona at gøre!

Man forstår lidt, at Qanon og lig kan opstå og at tweets fra den ultimative tosse, kan skabe hvad der foreløbigt er skabt i USA, når man læser dine indlæg :roll:

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Madameskrald »

Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 3:29 pm
Madameskrald skrev:
tors jan 07, 2021 10:15 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 2:31 am
BobJylland skrev:
tors jan 07, 2021 2:03 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 12:29 am
Min konspiration teori er at medicinsk industri står bag alt det her bare for at tjene kassen og også for at bremse væksten af befolkningen i verden som er på vej op med drastiske skridt.
Hvilken interesse skulle medicinalindustrien have i at bremse befolkningsvæksten? Flere mennesker må nødvendigvis være lig med flere muligheder for at tjene penge. Det ville kun være i medicinalindustriens interesse at øge befolkningsvæksten. Så kan man sælge mere medicin, flere vacciner, og så fremdeles.
Fordi der bliver ikke nok mad til allesammen f.eks.
Vi suger snart alt energi ud af jorden.
Om 40 år bliver vi 10 milliarder på Planeten...
Hvis du har et bedre forslag så lad os høre det.
Jeg kan måske godt forstå, hvis du føler dig lidt angrebet her i tråden, men man må have ekstraordinære argumenter / dokumentation, når man fører ekstraordinære påstande.

Lige pt. har du ingen argumenter / dokumentation - ergo er du blot troende (religion), og det virker altså lidt malplaceret i det 2020 (non pun intended). Jeg forstå godt mekanismen bag tro - det er nemmere at betro sig til nogle enkelte forklaringer, når verden bliver kompleks, uoverskuelig og forvirrende, men det bliver ens tro dog ikke mere rigtig af.

Men det er helt fint, at du har den overbevisning - det er bare vigtigt, at du ved, at det er baseret på tro fremfor viden.

-----

Kan du ikke godt se, at det er selvmodsigende, at tjene penge og befolkningsreducere samtidig?

Begge dele isoleret set er jo som taget direkte ud af en James Bond film eller noget lignende. Og det kan vi vel blive enige om er fiktion..!?

Fra mit perspektiv render man rundt med et ret kynisk verdensbillede, hvis man tror, at et firma har slået 1 million mennesker ihjel og kompromitteret verdensøkonomien for at tjene penge.
Ok chef, kan du så forklare mig hvorfor har vi overhoved fattige mennesker på jorden?
Ved du ikke at lige nu mens vi snakker dør et barn af sult mens Bil Gates og alle de milliardær svømmer i penge?
Er du klar over hvor mange penge bliver brugt på militær rundt omkring i verden så vi kan slår hinanden ihjel?
Året er 2020 og vi ser stadigvæk halvdelen af planeten vælter i luksus mens resten bor næsten på gaden, uden mad/vand/strøm/varme/tøj og ingen tag over hovedet.
Verdens regeringer/politikere har fejlet stort igennem tiderne. For dem alt handler om penge og luksus liv.
Tænk at de kan rolig sove om natten mens børnene dør af sult. Og vi ved allesammen at de kan stoppe det fordi der er nok penge til alle mennesker på jorden.

Jeg ved også udmærket at der er vildt mange læger og studerende som i samarbejde med forskerne gøre alt for at finde en løsning på corona og det er dem der skal snakke til folket og ikke de skide politikere.
Min indlæg var ikke på nogen måde minded på at tale ned til dig, så jeg beklager, hvis det er opfattet sådan.

Nu er det sådan, at du har en ekstraordinær påstand - hvorfor skal jeg i så fald redegøre for modspørgsmål, der ikke relaterer sig til emnet?

Det er konspirationsteoretikerens first line of defence.

Jeg er fortsat oprigtigt interesseret i dokumentation, hvis du ligger inde med noget ifht. Coronas oprindelse eller mangel på samme (jeg formoder dog, at den ikke eksisterer qua din reaktion i tråden).

Ps. For øvrigt kan jeg godt følge dit perspektiv omkring skævheden i verden og verdens udvikling - dette har dog intet med Corona at gøre. Hvis du oprigtigt føler dette, så skulle du jo tage til den svenske ødemark og blive selvforsynende, da du med høj garanti støtter den udvikling med dine indkøb mv.. (jf. årsagen er ikke politikerne, men kapitalismen).

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 2:41 pm
Men du har overhoved ingen forslag kan jeg se. Hvis du tror at Covid-19 er bare et helt almindelig virus som alle andre virusser så forklar mig lige hvordan er det opstået og hvem har sagt det til dig?
Du kan starte her og fortsætte her. Der findes masser af coronavirus. Omkring 15 procent af alle normale forkølelse forårsages af coronavirus. Mutationer og zoonoser sker af og til, som det også har været tilfældet med eksempelvis Ebolavirus.
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 2:41 pm
Tror du på kineserne og alle de forskere/eksperter som har forklaret denne virus og hvorfor tror du på dem?
Om jeg tror på forskerne? Nej. Jeg behøver ikke tro på dem. Det er fordelen ved videnskab. Det er ikke tro. Det er viden. Viden under konstant udvikling. Hver gang en idé eller hypotese forkastes, baner det vejen for en ny, tilpasset og mere eksakt idé. Sådan fungerer videnskaben, og den bygger på evidens, ikke på løse påstande fra suspekte YouTube-kanaler.
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 2:41 pm
Eller er du selv ekspert som de fleste herinde og ved alt om det.
Nej, jeg er ikke ekspert. Og det er du heller ikke. Det er der til gengæld en helt masse dedikerede forskere, der er.
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 3:29 pm
Jeg ved også udmærket at der er vildt mange læger og studerende som i samarbejde med forskerne gøre alt for at finde en løsning på corona og det er dem der skal snakke til folket og ikke de skide politikere.
Hvorfor lytter du så ikke til dem?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Piquénbauer skrev:
tors jan 07, 2021 3:47 pm
så længe man ikke angriber, sviner til, nedgøre og provokere andre.
Du angriber, sviner, nedgører og provokerer i den grad alle de mennesker der er døde af Covid.
Sikke noget bullshit at sige. Helt ærligt :clap:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
tors jan 07, 2021 3:48 pm
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 3:29 pm
Madameskrald skrev:
tors jan 07, 2021 10:15 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 2:31 am
BobJylland skrev:
tors jan 07, 2021 2:03 am
Lopezzz skrev:
tors jan 07, 2021 12:29 am
Min konspiration teori er at medicinsk industri står bag alt det her bare for at tjene kassen og også for at bremse væksten af befolkningen i verden som er på vej op med drastiske skridt.
Hvilken interesse skulle medicinalindustrien have i at bremse befolkningsvæksten? Flere mennesker må nødvendigvis være lig med flere muligheder for at tjene penge. Det ville kun være i medicinalindustriens interesse at øge befolkningsvæksten. Så kan man sælge mere medicin, flere vacciner, og så fremdeles.
Fordi der bliver ikke nok mad til allesammen f.eks.
Vi suger snart alt energi ud af jorden.
Om 40 år bliver vi 10 milliarder på Planeten...
Hvis du har et bedre forslag så lad os høre det.
Jeg kan måske godt forstå, hvis du føler dig lidt angrebet her i tråden, men man må have ekstraordinære argumenter / dokumentation, når man fører ekstraordinære påstande.

Lige pt. har du ingen argumenter / dokumentation - ergo er du blot troende (religion), og det virker altså lidt malplaceret i det 2020 (non pun intended). Jeg forstå godt mekanismen bag tro - det er nemmere at betro sig til nogle enkelte forklaringer, når verden bliver kompleks, uoverskuelig og forvirrende, men det bliver ens tro dog ikke mere rigtig af.

Men det er helt fint, at du har den overbevisning - det er bare vigtigt, at du ved, at det er baseret på tro fremfor viden.

-----

Kan du ikke godt se, at det er selvmodsigende, at tjene penge og befolkningsreducere samtidig?

Begge dele isoleret set er jo som taget direkte ud af en James Bond film eller noget lignende. Og det kan vi vel blive enige om er fiktion..!?

Fra mit perspektiv render man rundt med et ret kynisk verdensbillede, hvis man tror, at et firma har slået 1 million mennesker ihjel og kompromitteret verdensøkonomien for at tjene penge.
Ok chef, kan du så forklare mig hvorfor har vi overhoved fattige mennesker på jorden?
Ved du ikke at lige nu mens vi snakker dør et barn af sult mens Bil Gates og alle de milliardær svømmer i penge?
Er du klar over hvor mange penge bliver brugt på militær rundt omkring i verden så vi kan slår hinanden ihjel?
Året er 2020 og vi ser stadigvæk halvdelen af planeten vælter i luksus mens resten bor næsten på gaden, uden mad/vand/strøm/varme/tøj og ingen tag over hovedet.
Verdens regeringer/politikere har fejlet stort igennem tiderne. For dem alt handler om penge og luksus liv.
Tænk at de kan rolig sove om natten mens børnene dør af sult. Og vi ved allesammen at de kan stoppe det fordi der er nok penge til alle mennesker på jorden.
Du sejler rundt Lopezzz... alt det der har jo intet med corona at gøre!

Man forstår lidt, at Qanon og lig kan opstå og at tweets fra den ultimative tosse, kan skabe hvad der foreløbigt er skabt i USA, når man læser dine indlæg :roll:
Den tosse har halvdelen af USA på hans side hvilket er helt uforklarligt og chokerende og at sammenligne ham med mig er pisse sjovt.
Jeg har bare nogle konspiration teorier som jeg vil dele med jer men kan se nu at alle griner af det.
Det er helt ok.
Hvis du lige pludselig en dag har nogle anderledes tanker om livet og ikke bare det standard pis hvor alle skal live efter bogen så må du gerne dele det.
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Du har ikke set, hvad vi har set i det virkelige liv så, Lopezzz. Det er seriøst det dummeste det der. Hold nu kæft altså.

Hvorfor skulle medicinalindustrien dog lave en virus, som særligt rammer de svage og udsatte? Er det ikke dem de tjener deres penge på?

Kom med ud og se, hvordan Covid19 rammer folk, se med dine egne øjne, hvordan de lider. Det gør man ikke af en almindelig virus.

Måske du skulle skrue ned for hashen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster