Riqui Puig

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Dytrax »

Jeg håber, at han bliver. Han kan noget og har den vildeste energi.

Men hvis han er en dick udenfor banen, skal det naturligvis adresseres.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af ladislau »

Det er tit fint at leje unge spillere, for at modne deres spil.
Puigs spil har ikke det behov, han skal bare bruges.
Efter sigende sidder han på bænken af disciplinære årsager.
Så må man kraftedeme tage det opgør med knægten, istedet for at sylte det i seks måneder i Sevilla.

Hele den her Koeman/Puig føljeton stinker langt væk

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Dytrax »

ladislau skrev:
søn dec 27, 2020 3:14 pm
Det er tit fint at leje unge spillere, for at modne deres spil.
Puigs spil har ikke det behov, han skal bare bruges.
Efter sigende sidder han på bænken af disciplinære årsager.
Så må man kraftedeme tage det opgør med knægten, istedet for at sylte det i seks måneder i Sevilla.

Hele den her Koeman/Puig føljeton stinker langt væk
Jeg er helt enig. Den burde være lukket allerede og Puig burde, i kraft af talent, have spillet mere.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Dytrax »

Barça will activate the option to extend Riqui Puig’s contract for 2 more years. [Mundo Deportivo]

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Michman »

Dytrax skrev:
tirs jan 05, 2021 8:38 pm
Barça will activate the option to extend Riqui Puig’s contract for 2 more years. [Mundo Deportivo]
Thank fuck for that.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af BobJylland »

ladislau skrev:
søn dec 27, 2020 3:14 pm
Det er tit fint at leje unge spillere, for at modne deres spil.
Puigs spil har ikke det behov, han skal bare bruges.
Efter sigende sidder han på bænken af disciplinære årsager.
Så må man kraftedeme tage det opgør med knægten, istedet for at sylte det i seks måneder i Sevilla.

Hele den her Koeman/Puig føljeton stinker langt væk
Stinker den ikke mest af alt bare af en umoden fodboldspiller, der ikke rigtigt har, hvad der skal til? Med undtagelse af to måneder midt i en pandemi - hvor chancerne for at vinde La Liga i øvrigt blev skyllet ud i toilettet - har Puig ikke formået at overbevise nogen af sine trænere. Setién gav ham chancen, men da det virkelig gjaldt, og tingene skulle afgøres, valgte han - forståeligt og forventligt - at skele til en mere erfaren, pålidelig og taktisk disciplineret type som Rakitic. Puig spiller aggressivt og opportunistisk, men det medfører også en del risici, da han er ekstremt boldfikseret i sit presspil. Han er ganske enkelt alt for nem at overspille. Når man skal lægge et højt pres, er det ikke bolden man skal presse. Det er derimod mulighederne for at aflevere denne, der på mest effektiv vis skal afskæres. Det mestrer en spiller som Busquets, og derfor får han for stedse en rolle i Barcelona, uanset om træneren så hedder Tata, Tito, Pep, Lucho, eller Koeman. Spillere som Busquets, Frenkie de Jong og til dels Miralem Pjanić forstår at lægge et pres. Det gør Puig bare ikke, og det gør ham til en defensiv belastning. Med spilletiden til spillere som Pedri, Araújo, Mingueza og Trincão taget i betragtning, må det også efterhånden stå klart for enhver, at der er noget galt med Puig og ikke med Koeman. Koeman er mere end villig til at give unge spillere chancen. Det er åbenlyst hos Puig, at problemet ligger.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke tager ud på lån. Alena smutter med det samme men puig bliver... Det giver ingen mening. Han burde være vild efter spilletid og han ved at Koeman efter alt at dømme er væk til sommer. En god halv sæson i la liga og en ny træner - perfekt mulighed.

Når man ser på hvilke spillere Koeman giver chancen så er det desuden tydeligt at problemet er hos puig. Han har alle muligheder for at spille men gør det ikke. Samtidig går meldingerne på at moriba bliver rykket op nu og at Koeman er meget imponeret så mon ikke han overhaler puig.

Tag ud på lån, få lidt hår på brystet og kom tilbage når du er klar til at yde en indsats.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af JHMark »

Enig Piq!
Alena virker ret moden når man ser på den beslutning. Det burde være en 100% no-brainer for Puig at tage et lejeophold. Han har niveauet til at være fast starter i en anden La Liga klub, så hvis han vil det bedste for sig selv, så tager han afsted. Hvis han spiller for pengenes skyld, jamen så får han jo også en højere løn hvis han får mere erfaring, da dette jo medfører højere niveau.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af ladislau »

Bob, jeg må indrømme, at jeg erindre hændelsesforløbet noget kun anderledes.
Puig blev sat af af Valverde pga manglende defensiv disciplin(særligt den episode, som direkte resulterede mål). Da han kom på Setiens hold fremfor Rak, var genpresset helt som det skulle være. Enddog særdeles energisk.
Som jeg ser det var han tredie bedste spiller ved sæson afslutning.

Hvis han er så ringe, som i mener, så skal han sælges, og det kan da kun gå for langsomt. Der er stadig hype omkring ham, og så må vi da slå til inden den lægger sig.

Såfremt det er disciplinen, der er problemet, så løser vi jo ikke nødvendigvis dem ved at sende ham 4 måneder til Betis mod hans vilje.

Brug ham eller sælg ham. Ved godt hvad jeg foretrækker.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Piquénbauer »

Eller lær ham hvordan det fungerer. Det kunne blandt andet være gennem et lån hvor han kom lidt væk fra de trygge rammer og måtte stå på egne ben.

Jeg synes desuden ikke han er ringe, langt fra. Men han skal selvfølgelig ikke spille hvis/når han ikke gør det godt til træning.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af ladislau »

Må indrømme, at jeg er lidt uforstående overfor det argument.
Hvis vi ikke kan lære ham at stå på egne ben, og hvordan tingene fungerer, så har vi da i den grad et problem, som rækker ud over Puig. Det kan selvfølgelig også forklare en del.
Er nu heller ikke så sikker på, at han føler sig pisse tryg pt.

Ved ikke hvad der sker til træning, og forholder mig ret så skeptisk mht udmeldingerne. Klubben har en en skidt track record med de “lækager”, og det har Ronald også mht dumstædighed.
Selvfølgelig kan han være en skovl, men så ret ham da til, eller skyd ham af, og lade dem der kan styre den slags overtage ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Piquénbauer »

Har vi? Jeg vil mene at puig har et problem og at det er ham der skal rette op på det. Hvis han ikke kan forstå hvordan det hænger sammen efter så lang tid i klubben så falder den sgu tilbage på ham.

Så mens flere unge spillere for rigeligt med spilletid så forholder du dig skeptisk overfor rygterne omkring puig? Hvorfor? Tror du bare det er Koeman der har set sig sur på ham?

Hvis han ikke kan finde ud af hvordan det er at være pro spiller så skal han selvfølgelig videre men jeg har fin forståelse for at man gør alt hvad man kan for at hjælpe ham. Blandt andet ved at tilbyde ham muligheden for at tage ud og få noget spilletid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af ladislau »

Altså, hvis vores unge spillere bedre lærer, hvordan tingende fungerer, og hvordan man skal stå på egne ben, og gebærde sig i andre klubber, så kan jeg godt forstå La Masia ikke producerer talenter til førsteholdet.

Det ville som sagt ikke være første gang med den kære Koeman, men jeg aner det ikke.
Finder timingen i udmeldinger og lækager lidt suspekte, og samtidig vanvittig godt spottet af Koeman, at han så den komme nærmest inden han havde trænet knægten. Næsten alt andet har han ramt ved siden af skiven.

Han kan som sagt, sagtens være være bagstiv til træning, for alt hvad jeg ved, men så må de sætte en mand på ham som med Dembele, give ham stolen for døren, ekstra træning, et eller andet, ellers må vi jo opgive knægten.

Han har talentet til at spille, så det er jo kke spilletid vi evt sender ham væk for.
Det er enten i håb om, at andre kan opdrage ham, eller stand by til træneren hedder noget andet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af Piquénbauer »

Altså, hvis vores unge spillere bedre lærer, hvordan tingende fungerer, og hvordan man skal stå på egne ben, og gebærde sig i andre klubber, så kan jeg godt forstå La Masia ikke producerer talenter til førsteholdet.
Problemet er bare at vi har spillere som minguiza, araujo og Ansu rendende rundt. De kunne godt finde ud af det. Det samme kan dest, pedri og andre unge spillere som kommer udefra. Hvorfor?

Problemet virker mest af alt til at være puig.
Det ville som sagt ikke være første gang med den kære Koeman, men jeg aner det ikke.
Finder timingen i udmeldinger og lækager lidt suspekte, og samtidig vanvittig godt spottet af Koeman, at han så den komme nærmest inden han havde trænet knægten. Næsten alt andet har han ramt ved siden af skiven.
Så det du siger er at Koeman bare ikke kan lide puig? Med Valverde og senere setien var det club de amigos - de gamle der kørte showet. Men hvad er problemet så med Koeman og puig? Hvorfor kan så mange unge spillere få tid men lige puig kan ikke?

Det kan sagtens være at Koeman har lækket og at timingen er suspekt men det betyder jo ikke noget. Kunne det ikke også være at han bare var træt af den konstante snak om puig når folk ikke ved hvordan han træner/opfører sig?
Han kan som sagt, sagtens være være bagstiv til træning, for alt hvad jeg ved, men så må de sætte en mand på ham som med Dembele, give ham stolen for døren, ekstra træning, et eller andet, ellers må vi jo opgive knægten.
Efter alt at dømme handler det ikke om at han lever usundt eller spiller for meget computer. Det handler om at han ikke giver sig nok til træning. Og det er blevet påtalt. Flere gange.

Det at han får chancen er vel positivt? Stort talent. Men nu er det op til ham og personligt synes jeg det ville have klædt ham at søge spilletid et andet sted. Det viser trods alt noget om at man vil udvikle sig.
Han har talentet til at spille, så det er jo kke spilletid vi evt sender ham væk for.
Det er enten i håb om, at andre kan opdrage ham, eller stand by til træneren hedder noget andet.
Eller at han udvikler sig, viser sult og forstår hvordan det er at spille meget på højeste niveau.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Riqui Puig

Indlæg af ladislau »

Altså, jeg ved ikke hvad problemet er. Det er dig, som er skråsikker på den sag.
Synes det er et helt åbent spørgsmål.

Min pointe er, hvis vi vil have de unge til at slå igennem, så bør vi også kunne håndtere dem. Det vil hverken være første eller sidste gang, talent og crazy går hånd i hånd.

Det kan godt være Puig udvikler sult og alt det der i Getafe eller Betis, men det bør han også kunne her, når han kan spille.

Du prøver lidt at lægge ord i min mund, har lige sagt, jeg godt kunne se de defensive mangler under Valverde, og synes faktisk han fik et gennembrud under Setien.
Har heller aldrig ment Koeman er Biased ifht unge spillere.
Måske biased ifht spillere og spillertyper, og ikke god til at ændre egne fordomme.

Hvis det er ok med lækager burde Koeman jo ikke blive hysterisk over, at det røg ud, at Puig skulle lejes ud.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster